Förresten, Ronnie Sundin måste ha haft en otroligt lång måltorka eftersom SVT-Sport nämnde att gårdagens mål var hans första. Då klår han ju till och med Martin Johansson och Ledin ;)
Albert Hall: Hahaha, kom just på ett bra arbete. Han kan ju få "leka skogshuggare" på vår fina stubbe, eller vad det nu ska vara, som spelarna kommer in på isen genom. Om inte annat så kan han ju strejka, då får man tydligen komma ner till Göteborg och fika!
Lulekickan: Jo, jag förstår det, när två av "favorit"lagen förlorade och möjligheten finns att krypa närmare i tabellen. Hmm, tänk att en petad Jonas Almtorp skulle betyda så mycket för MODO....
Hahaha, ja vad ska man säga, man verkar alltid lära sig att se på saker och ting på ett annat sätt när Sven Savage är i skrivartagen. Är väl bara att utgå från den där mallen och se hur tidningarna sköter hockeyrapporteringen ;)
Paddan: Nattinatti. Va? Trevligare än idag? Jag tycker det var en ruggigt trevlig hockeydag sett ur vårat perspektiv ; )
Om någon vill lära sig skriva matchrapporter så rekommenderar jag Savages skola på forum. Tänka sig att man inte tidigare har kommit underfund med att det är så enklet, igenkligen.
Tror att det börjar bli dags att göra det jag är bäst på, bryta ihop, och gå och lägga mig och drömma om trevligare insatser på hockeyrinken på torsdag.
Paddan: Ja, först har vi en hel jäkla drös bortamatcher (4 av 5), sedan följer fyra hemmamatcher. Dessbättre har vi våran hemmaradda alldeles efter lön så risken borde vara mindre för oss att publiken sviker pga att de inte har råd. Däremot kanske medelsvensson tycker att det blir väl mycket hockey på så kort tid. Skum planering hur som helst. Dessutom har vi en lång bortaturné under helgerna efter jul. 26:e är enda hemmamatchen under under "hemvändarveckorna" för oss. Sugplanering!
Portello: Torde nog ha varit mer öde på Johanneshov när Hammarby spelade sina sista omgångar, senaste gången klubben var uppe, i elitserien. Var väl bara runt 700 personer där och bevittnade matchen ifall jag minns rätt.
Paddan: Läste just den där artikeln.Förstå vad öde det måste vara att spela inför 5000 personer i en hall som tar 13850. Tycker dom borde spela sina matcher i hovet istället.
Portello: Själv skulle jag säga oöverstigligt svåra och hemskt svåra matcher. Är väl bäst att ni vinner på torsdag annars antar jag att Kickan kommer att egenhändigt plocka ner Timrå Ishall i minsta detalj ;)
Hittade en artikel i AB om den nuvarande publikkrisen i DIF.
Paddan: Nu tänker jag göra något med anknytning till trådnamnet, nämligen åka på jobbet och visa mitt kunnande, artisteri eller vad man nu ska drista sig till att kalla det.
Paddan: Finns väl inga direkta lätta matcher i ES bara svåra och mindre svåra. Själv så möter vi ju TIK på torsdag, bara hoppas att effektiviteten är bättre då än mot er.
Paddan: Det var drygt 5000 även på Dif-LHF men då hyllades ändå Guldhjältarna . Verkar som att hockeyn inte är direkt så där, vad heler det nu ? jo het......
Portello: Äsch, vill inte ödsla någon större energi på den här matchen. Precis som flertalet andra tydligen, eftersom det bara var strax över 5.000 åskådare i Globen.
Portello: Hahaha, kanske det. Enligt Text-TV var han "väl spelande". Betyder det "vi tror att han spelade", eller gjorde han kanske en godkänd insats i målet?
Portello: Gratulerar till vinstpengarna. Blev inga såna för mig ikväll och ingen vinst blev det heller. Hmm, ELVA skott på mål, jädrar vad bra vi var idag ;)
Portello: Det låter faktiskt som att ditt spelande är en dålig affär i längden. Varför inte shoppa upp pengrna istället så har du åtminstone kvar något annat minne av pengarna än värdelösa spelkvitton.
Lulekickan: Om det vore så väl att pengarna skulle räcka till bussen :) Kan ju inte påstå att jag blev rik direkt, men nya spelpengar blev det iallafall.
Albert Hall: De släpper förstås av honom någonstans långt innan de nått kommungränsen. Faktum är att jag har lejt en alldeles egen hockeybuss åt Portello och den tar honom till Japan så han inte missar någon hemskt mycket viktig match som spelas där om en 15 omgångar eller så.
Albert Hall: Har inte spelat en trippel utan en dubbel. Svenska spel erbjuder ju några matcher varje dag att spela singlar eller dubblar. Premiären var idag och den var ju lyckad för min del :)
Albert Hall: Kollar in VF-FBK på C+ och andra perioden är bland det roligaste jag sett när det gäller offensivt spel. Skotten slutade 23-16!! på en period. Rekord? VF leder matchen med 5-3.
Provade på att spela en dubbel på lången idag och inför tredje ser det bra ut, spelade 1:a på Dif-Modo och 2;a på LHC-TIK. Hoppas det förblir så :)
Portello: Jäklar vad aktiva ni har varit ikväll, man behövde ju knappt scrolla för att läsa den enorma mängden inlägg. Nej, man kanske skulle resa ner till Göteborg och fika och se om Christer Kellgren dyker upp. ;)
Paddan: Jag var på kansliet någon timma i eftermiddags och stackars Miche satt där och plågades av ett gäng journalister. Det främre korsbandet i höger knä är helt av. Fan så jag lider med honom. Det hade gått ruggigt bra för honom sedan han placerades med Skuggan, och så händer det här. Jag hoppas att allt ordnar sig för honom, sedan får det ta den tid det tar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?