Lulekickan: Hahaha, jo, för det är ju tydligen bara jag som har problem att byta tråd. Äsch, jag vill ju inget hellre än att byta från gammal koppartråd till en sån där stärkt, eller hette det fast?, lina.
Ajajaj, det är ju när du är i Umäää som det brukar gå bra, känns oroligt att det blir en riktig läggmatch ikväll...
Paddan: Jaså, om vi tar den senaste tiden såå... Vi vann mot Frölunda när jag var på plats, vi vann mot HV borta när jag var i Luleå osv. Trodde att till och med du insett att det är Portellos onärvaro som avgör det hela, precis som förra säsongen.
Du borde nog överväga att flytta. Det du skulle tjäna på att ha bredband lär vara långt mer värt än det du eventuellt tjänar i kronor och ören på att ha lägenhet i Bjästa istället för någonstans där det finns någon slags befolkning.
gud: Äsch, det är väl mer synd om dig som inte har en MAX-restaurang i närheten. :P Själv behöver jag ju bara ta färdtjänsten in till Övik för en riktig festmåltid!
Paddan: nästa Torsdag så kommer jag att äta MAX burgers så det ryker om det...och risken är att jag försöker käka för hela säsongen... kan inte vara lätt att vara tung...
stackars Dysso som ska åka med oss i TIK031 igen till Jönköping
gud: Det var ju väldigt snällt av Kicks, men jag antar att hon kommer att begära sanslösa överpriser för de där flaskorna och dessutom har hon nog blandat ut innehållet med vatten.
Ok, då ska jag inte försöka pressa farbror på några mer upplysningar om förra matchen i Jönköping.
Ojdå, är klockan så mycket, börjar bli dags att vandra ner till sammanträdesrummet. Ha en trevlig kväll framför hockeylive eller i arenorna!
gud: Och då slka du veta att mina resväskor är stoooora. Jag tillhör nämligen den sorten som aldrig kan packa normalt utan har med mig kläder så det räcker för 2 månader även om jag bara ska vara borta en vecka.
Äh, hur det än gick i den matchen så är det oväsentligt. Det är tragiskt med folk som bara blickar bakåt och tycker att allt var bättre förr.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
när vi byter ämne så byter vi tråd också..
snäääälla...
hjälp den gamle med att göra det...