Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

De komma från öst och väst....

Sv: De komma från öst och väst....
Albert Hall: Tror inte det.
Förresten, nu torde Kickan blil överlycklig. Enligt modohockey.se har Brithén har lämnat sin post i MoDo och nya tränare blir Pirro och Anders Eriksén.

Paddan: Gradin är ju ett klassiskt hockeynamn med rötter i Övik. Släkt kanske med Thomas och Peter?

Portello: Med den oerhörda succésäsongen hittills för try-out spelare och spelare med kortare kontrakt så får de väl kanske vara nöjda om han stannar en månad. Men vem vet, det KAN ju vara ett guldkorn också som inte passade in i HPKs spelsystem med som passar som handen i handsken i LIFs Masugn.

Paddan: Blir intressant och se hur länge han blir kvar i LIF. Ska vi gissa på ett par veckor? ;)

Portello: Nepp, han har fullt upp med att styra upp backbesättningen på ett effektivt sätt.
Kasper Kenig hette han tydligen och har gjort ett mål och noll assists på 16 matcher denna säsong.

Paddan: Var har du läst om forwarden?? Är det den där Lapin Kulta?? :)

Albert Hall: Själva så nöjer vi oss än så länge, i fråga om värvningar, att skriva över två fd MoDo-spelare från ÖSK till MoDo under i första hand de fyra närmaste elitserieomgångarna. Dessa spelare är Stefan Öhmans bror Jens Öhman och Henrik Gradin.

Dysso: Själv har jag 1457 inlägg i den här GB:n. Hur många jag har i andra har jag ingen aning om. Men inte är det mer än högst 100, kanske.

Samtliga inlägg har dock innehållit mycket hög kvalitet. :-)

Hmm, så man saknar mig alltså så mycket på "rätt" GB att det måste hit och klagas..... :)

Albert Hall:

I HV's är det 310, här 497 + 1
Vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det dock. :)

Dysso: Jo, han får nått återfall ibland. Men det får man räkna med bland missbrukare.

Hur har du det själv? Hur många inlägg i HV:s jämfört med våran?

Albert Hall:

Paddan håller sig på sin plats hyfsat stor del av tiden iallafall.. ibland verkar han få några vansinniga impulser och skriva i MoDo's gb men det antar jag att vi får leva med...

Albert Hall: Tänkte ta han i örat, men så upptäckte jag att inget hade.

NuMountain: Paddan skriver väl för det mesta i rätt gästbok?

Paddan: Hehe. Fyndig rubrik!
Jo, nu spankuleras det. Eller heter det spekuleras? Järventie väljer jag nog av dessa två. Han är ju en kille som är duktig med klubba och puck, en backtyp vi inte har så speciellt gott om. Hannu Laine kallar honom för "världsstjärna". Nåja.

Latvala vet jag inte så mycket om, men enligt NK är ju han också en spelskicklig back.

Paddan: klockan är knappt halv nio och du har redan hunnit skriva i fel gästbok. ;@)

De komma från öst och väst....
Så var det då dags för fler rykten. Två finländska backar verkar vara på tapeten. Hmm, kan en av dessa kanske vara han den där Lapin Kulta? ;)

Dessutom har tydligen LIF förstärkt med en finsk forward från HPK.

« · 176821