Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

DreamTeam 02/03

Sv: DreamTeam 02/03
Portello: Mmm, jag får väl nöja mig med sporrrtraddions ES-reportage, plus att jag ju alltid kan ringa några som är på plats och få en rapport. Visst är det trist att stanna hemma men det vore ännu tristare om jag drog på mig nåt värre än bara en förkylning. Kalla ishallar är nog inte den bästa miljön om man skall bli av med snörvlet.

Förhoppningsvis är det bättre till helgen, och då kan jag ju kolla A-juns match mot Timrå på lördag plus isträningen på söndag som tröst. Sedan är det ju bara ett par dagar kvar tills det sätter igång på allvar.

Sportradion.... Märker att jag har en förmåga att tappa bokstäver då och då.

Lulekickan: Det var ju tråkigt att du känner dig sämre, men det är nog klokt av dig att inte åka och kanske dra på dig en ännu värre förkylning.

Du får ta och lyssna på sortradion ikväll och höra vad dom tror om ES.

Portello: Nähä, jag är väl en oäccckting då. JoWe åkte för en stund sedan och jag bestämde mig för att ofölja eftersom jag känner mig mer ofrisk idag än igår och inte kan ojobba en endaste dag den här veckan. Då pajar hela verksamheten eftersom vi är lite kort om folk den här veckan.

Lulekickan: Om du inte kommer ikväll är du ingen Äccckta Supporter .

Lulekickan: Kanske det, tror dock inte att det argumentet håller i löneförhandlingen. I och för sig så borde du väl vara van med förhandlingar så det är väl "a piece of a cake" för din del!

Jäklar vad snuvig jag känner mig och frossbrytningarna börjar att komma. Sådär, nu har äntligen hockeyfebern brutit ut :)

Paddan: Egentligen borde vi tjejer tjäna tre gånger mer än er för samma jobb dårå, att anställa en kille måste ju annars vara en ren förlust.

Vassego. *skickar min efterhängsna förkylning till dig* Men gnäll nu inte om du blir leds på den efter en vecka när det är dags för ES-premiär.

Lulekickan: Nja, det är alltså vad jag gör nu. Men eftersom att vi killar inte klarar av att göra två saker samtidigt så blir det problem när jag måste läsa frågan, förstå svaret och föra över det på ett annat papper!!!

Ja, varför inte. Jag har ändå samma skitlön om jag jobbar som om jag är sjuk!

Paddan: Du måste ha outvärderat den grundligt : )

Vill du ha en förkylning av mig? Den verkar vara av det efterhängsna slaget så jag skulle helst överlåta den till någon annan som känner sig i behov av den om jag bara kunde.

Lulekickan: Näpp, eller joo, menar jag. Men när man sitter och utvärderar enkät hela dagen så då behöver man något roligare att göra.

Portello: Damnit vad ni har spammat. Har ni inget jobb att sköta?

För övrigt känner jag mig inte ett dugg osjuk idag. Undrans om det är så väldans smart att bänka sig i en kall ishall ikväll.

Albert Hall: Its a deal :)
Jag föreslår att du slår på radion klockan 19 så du för allt i världen inte missar det hela.

Portello: Yepp, jag ska lyssna. Jag tyckte dom sa efter klockan 19.15. Jag berättar om ni berättar om matchen ikväll. :-)

Albert Hall: Ikväll efter 20 så är det visst ES-snack på Sportradion . Om du ska lyssna på det kan du ju vara så snäll att berätta det för oss som är på Hockey den tiden ikväll.

Portello: OK, skicka på du bara! :-)

Paddan: Om dom inte gör det skickar jag ett inbetalningskort på medlemsavgiften till dig :)

Portello: OK, jag skickar inbetalningskortet på medlemsavgiften ;-)

Paddan: Om du får rätt så lovar jag att jag ska göra det otänkbara: Bli Modoit..... Hemska tanke *ryyyysa*

Portello: Jag tror att det blir 4-4 och målvakterna blir det stora samtalsämnet med 4 mål vardera ;-)

Lulekickan: Du ska då alltid vara värst . Får plussa på 2 mål, M.Nilsson och Sandström gör dom.

Portello: 2-7 har jag bestämt. Fagemo 2, Rönnqvist, Brabenec, Magnus Nilsson, Miche J och Bulan.

Eller om man skall tro på några backmål; Skrbek, Petter och Fredde får slåss med övriga i mitt tips om de mål som finns att fördela.

Det är väl det där som kallas att gardera sig, eller är det kanske bara fusk så jag inte ska behöva ovinna? : )

Lulekickan: Gonatt med dig också, vi lär väl synas imorrn eller idag kanskedetblir.
Länslaget-Luleå 2-6 . Målskyttar:Fagemo,Rönnqvis,Ledin,Hägerbäck,Husse och P.Nilsson

Portello: Vad ska man annars ägna sig åt? Ja just ja, jag skulle ju ha gjort klart lite jobb förstås, men det kändes mycket mer okul än de oordnade oorden.

Jag ska nog också sova nu om jag ska orka upp i vettig tid imorgon. Jag osov lite för mycket inatt eftersom jag var ganska otrött.

Godnatt merej!

Lulekickan: Tänkte snarare på alla meningslösa postar, typ det här

Portello: Nej, eller oja, eller hurdetnuvar. Det är bara ett orekord, Oorekordet den senaste veckan är det dubbla.

Paddan: Oogodnattpåredå, OoPaddan. Synd man inte ska ojobba imorgon, nu kan man ju inte osova till hur otidigt som helst.

Paddan: Äh fan, jag strular bara till allting.
God natt.

Portello: Otack ska du oha.

Idag tror jag att spammandet har slagit alla rekord.

Paddan: odålig odag på dig.

NuMountain: Ja, för en oordsovan kan det nog till och med förefalla omycket ooobegripligt.

Lulekickan: Ja, kanske det. Vet i varje fall att det börjar att bli dags att natta ifall man ska orka upp om sex timmar.
Godnatt på er.

NuMountain: Man blir ju nästan hjärntvättad av allt detta. Läser ju t om o där det inte finns några.

Paddan: Man ar inte, måste det ju bli.

Lulekickan: dubbelon får en att ooreagera lite ooextra i alla fall.

Portello: Ositta.

NuMountain: Oorden får en i alla fall att ootänka.

Portello: Vojne, Vojne, Vojne...så dumt av mig, det borde jag ju ha förstått ;-)

Paddan: Man ooar inte såklart! Ganska självklart

Lulekickan: Om man ooar hela natten, vad gör man då när man oar?

Lulekickan: Ska du sitta eller stå imorrn?

Portello: Själv är jag aldrig oretsam, det skulle vara okul.

Albert Hall: Jag är alltid odum.Bara lite retsam ibland

Albert Hall: Oogodnatt albert. Vi oohejar åt dig också imorgon.

Portello: Det är obra att otänka för ooofta.

Albert Hall: Säger god natt till opessimisten!

Portello: Nu är du osnäll....... :-(

Albert Hall: Gonatt på dig.
Ps Vissa kommer att se Luleå imorrn Ds ;)

G´natt lulingar och olulingar!

Nä nu ska jag ge mig så kanske man oförsover sig imorron.

« · 115424 · »