Luleå HF

SHL · 117715 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Linkan:

Nänä, den gubben går inte...

Poffa: Skönt att man slipper se systrarna Sedin på isen i alla fall.

knaskamilla och Poffa:

Alla är nöjda och belåtna. Tre Kronor vill inta ha Holmström, Holmström vill inte ha Tre Kronor och vi lulingar vill att Holmström ska vara hema och läka skadan (hihi) så att han är utvilad och i form inför slutspurten av serien.

Albert Hall:

Jag är tveksam till att Tre Kronor behöver en grinig Holma.

Albert Hall:

Hoppas han inte får för sig att han vill spela VM heller, då...

Frisco:

Helt rätt av Holmström. Han känner nog inte för att spela i ett Tre Kronor där han vet att han rankas lååångt ner på forwardslistan. Melin hade ju lyckats hitta massor av folk som gör mer nytta i laget, så då är det ju bara att låta dom lira. Holma behöver inte Tre Kronor.

Lövva: Stackars, Tänk dig åka till Haparanda och veta att om vi går för fullt vinner vi med en 30-40 puckar..inte kul..100-3 i skott typ suck!

Linkan: ...fast först återstår det ju fyra "träningsmatcher" - där sarg ut egentligen inte alls kommer till pass. I alla fall inte mot Asplöven. Där är det snarare sarg-in-i-målet, som gäller :)

Lövva: Bara hoppas dom bästa spelarna har tid att ställa upp..eftersom alla jobbar lite olika tider så stämmer det oftast inte, fast det blir säkert bättring nu när det börjar gälla något..
Vi har ju i alla fall Simon " jag skjuter gärna sarg ut som Janne "janosch" Sandström" Trogen i vårat lag så man kan ju alltid gnugga sarg ut regeln..

Frisco: Avslutade Tre Kronor karriär. Njaa...tror varken Holmström själv eller landslagsledningen, eller det svenksa folket almänt, vill se ett slut på landslag karriären. Återbud har kommit tidigare utan att det har innebärit slutet för spelaren i fråga,.

Och vem kan ersätta honom??? Finns det någon likvärdig spelare för närvarande i svensk hockey?

Linkan: såg i tidningen att det blir "två kval". Först playoff mot förmodligen Boliden, vilket inte borde innebära några problem (bäst av tre). Och sedan en kvalserie med sex lag där de två bästa går vidare. Det däremot kan bli något tuffare med tanke på att Storfors inte har stött på något som helst motstånd på hela säsongen. Hoppas verkligen innan dess att de får några riktigt tuffa träningsmatcher på benen innan det drar ihop sig.

Lövva: Vi får se framemot derbyn mellan Storfors och Piteå då med andra ord..nåja dom har ju ett kval vardera först innan något e klart:-)

Frisco: Det kan man faktiskt tycka är lite konstigt..han är väl bara lite tjurig..det går nog över lagom till VM!!

Lövva: Jag är övertygad att Holma fick köra eftersom han bor längre bort än MR:-) Ja det gör dom....Eftersom en av dom är lite #censur#..ja du vet..

Albert Hall: [Coolt.]

Njae... inte direkt coolt va. Har han först grinat i tidningarna för att sen tacka nej när han får chansen tycker inte jag att det är coolt. Han får väl sitta hemma och se matcherna på tv och dricka lemonad och äta bulla och tänka över sin forna numera avslutade Tre Kronorkarriär.

Linkan: Tror du Renberg å Holmström samåker till träningar å sånt? Eller samåkte?

Hälge: Nä självklart inte, men jag anser att Holström är klasser bättre än till ex Jonte Hedström, och bör få en förfrågan före Jonte! Du kanske missade WC? Men jag förtsår om Holma känner sig bitter efter att inte ens vara aktuell i första läget!

Nu efter lite efterforskning hör jag att Holma är lite små skadad och sliten, men det kan ju okså vara en billig ursäkt om man är lite bitter!

Linkan: Så om man inte blir uttagen i första hand, då tycker du att man ska tacka nej därefter ?

Albert Hall: Tycker det var rätt av Holma, han ska inte komma in på nått banan skal, han är värd större respekt!

Men nu snackas det om att han e skadad!? nån som hört nått om det?

Lövva: Finns bara en "pitepalt"...Homer96:-) ha! eller Hortlax palt:-)

Portello:

Haha, Holmström blev tydligen uttagen igår kväll, men tackade då nej!

"Jag vet inte om han är sur för att han inte kom med första gången. Men är han sur får han väl vara det, säger den tillfällige förbundskaptenen Roger Melin till Aftonbladet."

Coolt.

Linkan: Pite Hockey forstätter ju å förlora men en lite tröst för dem får väl blir att trotjänaren (!) Patrik Öhlund vann idag i överlägsen stil!

Lövva: Men Holma tar det säkert på rätt sätt han är van att få kämpa för allt, det har han alltid gjort, aldrig fått nå gratis!

Men vem bryr sig igentligen det är ju bara gilla läget hur svensk hockey funkar just nu..Tråkigt men sant..

Portello: Sjukt angående Holmström. Davidsson gör enligt han själv hans sämsta säsong på länge och Kahnberg har får spela i fjärdekedjan i Frölunda. Hmmm...jaja...Sverige får väl ha sina lirare, men vem tar grovjobbet?

Nu kanske kampen om Premier League får nytt liv. Chelsea fick ju bara en pinne idag mot City samtidgt som de riskerar poängavdrag pg.a att de kontaktat Ashley Cole vilket är förbjudet i England under pågående säsong.

Go Arsenal!

Poffa: Du kan nog ha rätt, pitpojken blir tjurig och tänker nä nu dj........ :)

knaskamilla:

Äh, som du vet så struntar jag personligen i Tre Kronor. Möjligtvis så kan OS eller WC göra mig lite halvintresserad i alla fall. Fast nu var det så att Holma ville vara med, alltså ska han vara med. Han var en av dom få som var bra i WC bland alla överreklamerade proffs. Då platsar han även i detta mediokra Tre Kronor.

Albert Hall: Ja, det är väl möjligt att det är så.

Albert Hall:

Nä, du är int bitter...

Albert Hall:

Personligen skulle jag vara glad som Luleåsupporter om man valde att inte ta ut Holma. Då får han nämlien chansen att återhämta sig inför slutspurten på ES. Dessutom kan en sån här sak tända honom ännu mer och göra honom än mer nyttig för Luleå i slutspurten av ES.

Hälge:

I och för sig, men Holma borde varit med redan från början.

Albert Hall: Jag tycker inte att det är så konstigt, inte om du jämför spelartyperna iaf. Davidsson och Kahnberg påminner väl lite mer om bröderna än vad Holmström gör.

Portello: Hmm väldigt konstigt..Känns som det kvittar hur det går för oss i SHG, när man inte vill ställa det bästa laget på isen..Alfredsson,Näslund mm, Hockey håller på att bli en kärring sport, man måste ju alltid sträva efter att ha det bästa laget..Holmström var ju nästan den enda som kan känna sig lite stolt efter WC..Och nu är han helt plötsligt inte välkommen att spela för tre k! Undra hur man resonerar?

Portello:

Mycket underligt. Visst fan borde Holma varit med.

Och nu är det klart vem som ersätter Sedinarna.Om Holmström var en av dom? svar: Inte det. Men det är ju klart, han är ju en sopa...

Visst ja, ersättarna blev Davidsson och Kahnberg.

Portello: Måste nog det, du vinner ju jämt!
Lövva: Jag hade kunnat gå 257 kr plus iaf..men jag förlorade givetvis bara en hundring..

Linkan: Du kan ju alltid rådfråga mig innan du spelar :)
Har fått in rätt många odds på senaste tiden.

Linkan: Men å andra sidan så torskade du ju bara 100 kr :)

Portello: grrrrr tack vare Pölsan förlorade jag 300...en del har tur:-(

Yes! En skön och välbehövlig bortatrea. Enligt rapporter rättvis seger. Alla målen gjorda av lockoutare. Dessutom nollade våran målvaktslockoutare Manny Djurgården för andra gången efter nyår. Nu ska vi definitivt inte behöva kvala, återstår lyxproblemet om vi ska gå till slutspel eller inte.

Eftermiddagens resultat:

HV71-Färjestad 3-2 sd, synd att HV tog extrapinnen. Fast det känns ändå inte som om HV är huvudkonkurrenten om slutspelsplatsen.

Linköping-Timrå 4-4 sd, gäsp.

Frölunda-Malmö 5-2 , fy fan vad Frölunda är bra. Alltid. Gör nästan aldrig bort sig. Nog tar dom guldet, va?

Brynäs-Södertälje 2-4. Blandade känslor, skönt att kvalseriespöket nu definitivt är bortjagat (va?), men synd att SSK tar en trea. Det bästa hade ju varit en poäng till vardera laget. Jävla Burström.

MODO-Mora 4-2, äntligen klarade Modo av att spela ihop ett resultat som passade Lule igen. Förra gången var för femton år sen, i februari 1989.

Nu ser vi framåt. Vi har fem matcher kvar varav fyra hemma. Av dom fyra så är två av mot huvudkonkurrenterna SSK och HV, en är mot ett avsågat Malmö och en mot Frölunda. Bortamatchen är mot Brynäs i näst sista omgången. Jag tycker det ser ganska bra ut. Vi har i alla fall allt i egna händer och kan inte skylla på nått annat än vårt eget tillkortakommande om vi inte klarar slutspelsplats. Jag tror vi går dit. 75% säker. Ok, 70 då. Eller 65.

Portello: Mycket härligt med seger mot DIF. Helt otippad från min sida var den också. Och J20 vann mot Rögle med 8-2. Vad mer kan man begära av den här dan?

Tack Modo, tack Frölunda, tack Tottenham.

Tack vare segrar för de här lagen så vann man drygt 300:-.
Känns bra :)

Lövva: Vinneborg ska däremot ha cred för att han tar rollen som linjeman också. Kan ju inte vara svårt men han sköer det helt okej!

Linkan: Instämmer!

Håller på att se Brynäs-Modo matchen. Måste säga, Bergerons matchstraff var ett av de löjligaste matchstraffen jag ser. Dels så delar han bara ut ett enda slag å dels så är det Öberg som klart och tydligt startar allt (å då spelar det ju ingen roll var Bergeron har gjort fem minuter tidigare) och är dessutom den klart mer aktiva. Dåligt av Vinneborg att chicka ut så där

Lövva: Såg att nsd frågat Holmström om han villle vara med " Jag vill hemskt gärna spela men har inte hört nått från nån" är det så här svensk hockey ska se ut? den som lipar mest i media måste få spela? Jaja hoppas på stor flopp och att Finnarna vinner allt....Och att man inser vilket psyke Hedström besitter...=0

Holmström är nyttig i alla lag oavsett stor eller liten rink inte ett dugg överskattad..

nappen: nä, iofs inte men rapporterna jag har läst från de matcherna talade om ett desorienterat SSK som bara spelade bra korta stunder i matchen mot VF. De har dessutom Hävelid på sjuklistan i dag, och det är ett tungt avbräck.

LL: "Brynäs - Södertälje 1
Brynäs fick nytt självförtroende efter Modo-vinsten, och SSK verkar ha tappat det mesta när Jokinen stack."

Men då har de inte haft världens lättaste motstånd heller, LHC (b) och VF (h).

Dysso: Pebben och Hedström är samma spelartyper och har samma frenesi men lite olika fysik.
Holmström en helt annan spelstil. I mitt tycke lite överskattad härhemma i ES. Funkar mkt bättre i NHL, på små rinkar.
Verkar ha kommit bort lite grann sen hemkomsten...

Dysso: nej, det är väl inte direkt de bästa resultat man kunde tänka sig... märkligt egentligen, jag är egentligen en rätt optimistisk person men så fort det blir idrott inblandat så tror jag alltid det värsta.

Lövva:

Håller med, mycket märkligt att en kille som Jonte kan gå före Holma. Jonte har en obehaglig tendens att dra på sig korkade utvisningsar när man som minst har råd med, iallafall i landslaget de matcher jag sett.

LL:

Inte direkt en drömomgång du hade tippat där du...

LL: Tyvärr så tror jag att HV kan skaka Färjestad. Ett Färjestad "som måste sätta sig i respekt före slutetspelet". Puuh vilket skitsnack. Men skitsnack i sann Färjestads anda.

Märkligt föresten. Jonte Hedström gnäller på landslagsledningen (med all rätt) och vips, så är han uttagen i landslaget. Han ersätter Per-Johan Axelsson. Är Sverige så bra att man kan nobba en spelare som Tomas Holmström? Efter World Cup hade både Aftonbladet och Expressen en omröstning på deras respektive hemsidor, "vem var Sveriges bästa spelare under World Cup?"

Tomas Holmström vann bägge omröstningarna. Så svenska folket tyckte uppenbarligen han var bäst - så även jag.

Tuffa spelare som kan ta skitjobbet vimlar det väl inte om i Tre Kronor. SÅ en Holmström i truppen ska ju egentligen vara självskriven, men icke.

Vem är det som tar ut truppen? Myggan, Melin eller Bengt-Åke?

Hoppas på svensk fiasko i SHG så att ledningen vaknar å inser att det går inte bara å ha finliarare å spelare med "fina kontakter".

Jahaja, så sitter man här igen och är lite smånervös inför dagens matcher. Som jag har varit inne på tidigare så tror jag tyvärr att vi bara kommer att ha fyra poängs marginal ner till Brynäs framåt 17-tiden kväll.

Som en terapi för mina nerver så avger jag här mina tips för dagens omgång:

Djurgården - Luleå 1
Vi spelar på bortaplan och då brukar vi torska, tyvärr.

Modo - Mora 1
Modo vill ha revansch på sig själva efter BIF-torsken, medan Mora helt enkelt nu ligger på den nivå de ska ligga på.

Brynäs - Södertälje 1
Brynäs fick nytt självförtroende efter Modo-vinsten, och SSK verkar ha tappat det mesta när Jokinen stack.

Frölunda - Malmö 1
Behöver jag ens motivera? Nej.

Linköping - Timrå X
Målvakterna kommer att se till att det blir ganska få mål, så oavgjort känns troligt.

HV 71 - Färjestad 2
FBK bör helt enkelt vara det bättre laget här.

« · 503493 · »