Luleå HF

SHL · 117886 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Iofs kanske jag kan nöja mig med att vrida tillbaka klockan till strax innan 19. Mina finansiella problem, som upptäcktes vid en snabb titt på lönebeskedet, har nog rättat till sig, hoppas jag, efter några telefonsamtal och en snabbresa in till Övik.

Förresten, jag vill nog vrida tillbaka klockan till strax innan nedsläpp i första matchen denna säsong.

65Selander: Tja, det torde väl vara ett träsk i någorlunda närhet till det område där Westerlind sägs vara cykelkung.
OK, du kan väl få ett grattis till poängen då.

Paddan: Nu lämnar vi guldtråden för den här gången va? Det känns som att diskussionen tenderar att dra iväg mot ämnen som passar bättre i otråden.

Hela dagen låter jobbigt, det räcker med att vi vrider tillbaka klockan till 19.00 så slipper jag göra om dagens förhandling i alla fall. Bara matchen alltså. Gör om, gör rätt.

Kickan: Hrmpf, vad ser man när man återkommer efter en ansträngande skoldag, jo någon som far med osanningar och påstår att jag skulle vara orsaken till att HS gick ner. Tycker att SpS går ner lite nu och då, även utan mitt spammande, så där kan ju inte problemet ligga.

Tror istället att det hade något att göra med promille och någon form av försök till liv utanför HS. Det vet ju alla att sånt inte existerar...

Kickan: Nej, Kickan försök inte. Nog var du det du som söp ner servern den där gången.

Zigge: Portello kan nog inte svara på ditt inlägg. Han är fastknuten i en stabil tall i pitetrakten.

Chief: Britney känns lite passé. Dessutom har hon börjat uppföra sig lite omoraliskt tycker jag. Fy!

Kickan: Knutters-pajken (sann-tipparen!) tippade ju 2-1 till LHF, bara så vi vet...:-(( . Själv hoppas man ju på att Werner fortsätter sitt tjusiga målande, o att TP återupptar en gammal fin sed han haft...

Portello, Du kan väl specialstudera Salle o Svarten,o sen rapportera hur han skötte sig här på SPS,va?

Chief: Njae, då brukar jag alltid vara glad. Ibland nästan för glad.

Förrexten var det Paddan som orsakade att HS gick ner då. Hans modemcyklister hade tvingats trampa oavbrutet i 4 dygn och den massiva spammingen från Paddan orsakade överbelastning av servern.

Så här blir det:
Luleå-Modo 5-2 (2-1,1-1,2-0)

1:a perioden:
0-1 Per Svartvadet
1-1 Hans Huczkowski
2-1 Linus Fagemo
2:a perioden:

2-2 Magnus Wernblom
3-2 Johan Fransson

3:e perioden:

4-2 Hans Huczkowski
5-2 Jonas Nordquist
Skott: 47-23
Publik: 4876

Chief: Äsch, jag tycker att det låter mycket trevligare med riktigt komfortabla segrar imorgon och på torsdag. Fast sånt där kanske jag inte ska säga högt, för då får jag nog sova i fjärrvärmedikena hädanefter.

Kickan: Hm, är det samma humör du haft efter krogen? Har hört oroväckande rapporter om vad som händer med HS/SpS då...;)
Men det låter som en bra början på dagen. Hoppas den fortsätter lika bra och att solskenshumöret håller i sig efter kvällen också. Sorry Paddan, det blir möjligen poäng på lördag för din del...

Paddan: Morr! Din eländiga MooDooist. LHF kommer att pissa på MooDoo. Ni kommer att bli så förnedrade att det finns inte. Sådeså ; )

Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.

Chief: Nej, det är ju tveksamt förstås. Tror du det underlättar om jag försöker vara på mitt bästa solskenshumör? Det borde inte vara uteslutet eftersom den stora förhandlingen vi skulle ha haft imorgon blev inställd, så nu har vi bara en liten på morgonen vilket innebär att jag kan ägna mig åt LHF-saker mycket mer än jag hade räknat med.

Chief:

Får sluta titta på första perioderna, så löser det sig.. ;)

Kickan:

Var inte mening att skapa en arg Kickan, däremot var det något som jag kunde tänka mig skulle paralysera stackars Albert på förstasidan...

Dysso: För min del får du stå var du vill imorgon, till och med i min hall, huvudsaken är att vi lyckas klämma dit de där otäcka lulingarna riktigt ordentligt ;)

Dysso: Jaså, så det var mitt fel alltså? Tänkte inte på det... Så oerhört fånigt av mig att tro att det berodde på dig. Men jag ska givetvis komma ihåg det här och vara riktigt positiv angående Davidsson innan nästa match mot TIK. Ja, för sjuttsingen, jag kan vara lite positiv om Liv också! ;P

Men du måste väl ta ditt ansvar och sluta gå på hemmamatcher förmodar jag? ;)

Kickan: Är du säker på att SpS kan hantera dig i dubbel upplaga? ;)

Dysso: Leksandsmatchen är redan glömd. Nästan. I vart fall är den glömd mellan varje gång någon elak jäkel påminner en om den, vilket var alldeles för ofta idag. Fast när jag undrade om de föredrar en glad Kickan eller en ilsken Kickan insåg de att det var bättre att inte prata så mycket mer om Leksandsmatchen.

Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!

Chief:

Om du inte kommer ihåg det så var det ditt fel om det inte gick som du skulle. Du neggade då aldrig på Davidsson innan den matchen, så gick det som det gick. *blänga*

Förövrigt var det märkligaste på dom två matcherna att inte ett enda mål gjordes framför hemmastå där jag stod, inte ens straffläggningen var åt det hållet. Det gjordes däremot mål i samtliga perioder som spelades, men då åt "fel" håll. Vet inte om jag stöter bort målgörarna eller nåt .. Dom kanske stirrade på mig istället, helt fascinerade av min närvaro i KA? ;)

Chief: Jantagligen. Det kanske är ett nytt Tvävlingsmoment han tänker införa och nu fuskövar på. I så fall är det väl bara att sätta igång själv. Jag parkerar på förstasidan när jag lämnar datorn alldeles jättesnart och sedan får den vara uppe hela natten, hela dagen när jag är på jobbet imorgon, när jag går till arenan vid fyratiden och under hela matchen. Men sedan måste jag nog titta in i gästboken en stund. Dessutom kan jag ju sportsnacka från jobbet också. Undrar om det blir två av mig då om jag är inloggad både hemma och på jobbet?

Portello: Eh, nu var det väl kanske inte mitt eventuella intresse för Britney det gällde, utan Alberts. Själv kan jag utan problem räkna upp flera karlar som är snyggare än henne. Hm, det där lät fel...

Chief: Nog finns det väl snyggare tjejer än Britney.Kan räkna upp flera stycken utan större problem.

Dysso: På tal om resultat, vad hände egentligen i KA? Hade du inte meddelat HV om att du skulle närvara? För visst var du på plats under matchen mot FBK? :P

Chief:

Eller så mediterar han över LHF's senaste resultat och försöker komma på vad han ska göra för att det inte ska upprepa sig? ;)

Portello: Så var det ja. Albert kanske håller på att jobba sig dithän? Eller också har han kanske hittat en Britneybild, precis som Kickan skrev. Då är rekordet snart slaget. ;)

Chief: Personen du tänker på måste vara John Wesley.
Men för att slå hans rekord så måste alber hålla på ett bra tag till.

Kickan: Vet att det på HS fanns nån som kunde sitta i dagar och kolla en tråd hos LHF. Jag tror Albert försöker slå hans rekord i noggrann läsning...;)

Portello: Albert har verkligen läst förstasidan jättelänge. I flera timmar. Den måste vara väldans intressant idag. Kanske innehåller den LHF-omklädningsrumsbilder? Eller så är det Britneyblder förstås eftersom Albert har fastnat där : )

Paddan: Haha, jättekul.

Portello: Men "Satan från Öst", spelar inte han på andra sidan Atlanten?

Portello: Det gör de väl redan? Jag menar, 500 pers är ju så gott som ingenting. Jag tycker faktiskt synd om BIK - de har skulder de måste greja innan säsongen är slut och publiken sviker och underlättar därmed inte direkt för BIK att få ordning på ekonomin.

Dysso: Iofs inte men delar av dom kanske gör det om dom beblandar sig med "Satan från Öst".

Dysso: En bojkott i liten skala med andra ord.

Portello:

Tyckte jag såg att dom hade publik på 600 eller nåt sånt i sin sista hemmamatch, så det är väl inte så många som kan bojkotta dom?

Kickan: Låter väldigt bra det. Men vad tror du att vissa personer från bodensik.coms forum säger om det?
Dom kanske börjar bojkotta alla Bodenmatcher då.

Portello: Ok, vi lämnar ämnet Portelloförbud för en stund. Imorgon kommer i alla fall ett gäng från PHC respektive BIK och kollar matchen. Målet är att stärka samarbetet de norrbottniska klubbarna emellan - något som behövs om alla tre klubbar skall överleva.

Portello: Vi tar väl fram den här tråden då. Tråden utan röd tråd. Otråden.

LL: Tydligen har vi fått en ny spelare enligt Mifs matchrapport Per Hedin.

"Publikens enda behållning i matchen var Österbys vansinnesdåd mot Luleås, Per Hedin. Både Österby och Hedin fick matchstraff."

Lövva: Rönnmark resonerar väl som så att det förvisso var en hakning men att Sundblad inte hade behövt överdriva så. Det kan ju vara ett regelbrott ändå från Tellströms sida. Nu såg jag ju inte situationen så i det här aktuella fallet kanske du har rätt, men nog tycker jag att det går att visa ut två spelare i samma situation varav en för filmning utan att det motsäger sig själv. Vad gäller din parallell till fotbollen så vill jag påminna mig att just det du nämner har hänt vid enstaka tillfällen (inte med just Ferdinand och Henry, men med andra spelare). Jag har i alla fall ett svagt minne av att jag såg en spelare i Chelsea få både straff och gult kort i samma situation för något år sedan.

Måste förresten bara testa en grej: αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω

Märkligt egentligen hur Rönnmark resonerar. Han tar ut Tellström två minuter för hakning samtidigt som har tar ut Sundblad två minter för filming. Ganska ologiskt. Själv tycker jag det var en solklar filming men de tär ju min åsikt. Något som inte är en åsikt utan fakta är ju att det var antingen eller. När han tar ut bägge på det sättet säger han ju bara emot sig själv.

Tänk er att liknande situation händer i fotboll. Ferdinand fäller Henry i straffområdet. Dommarn blåser straff. Samtidigt blir Henry varnad för filming. Helt sjukt. Som sagt, tala om att säga emot sig själv.

Portello: Nja, just nu känns det som att jag, av någon anledning, passar väldigt bra ihop med en tallrik köttsoppa. Dags att resa hem till gamla kära Bjästa igen, alltså!

Paddan och och ordet knepigt passar bra ihop. Vet inte varför men det är bara så :P

Kickan: Knepigt nog så har jag fått den känslan jag också. Förstår mig inte riktigt på vissa personers prioriteringsordning.
Luling, hmm, kan det vara någon kinesisk kvinna som Staffan Ling gift sig med?

Paddan: Hörruduru, nog vill det till att du visar att du är extremt lulingsk innan du kan förvänta dig en sådan service. MooDooister hamnar ju ungefär längst ner på listan om man måste prioritera : P

Portello: Att Per Ledin överhuvudtaget klev ut på isen, antar jag.

Paddan: Fel. Fast det har med Ledin att göra. Det var en kommentar av Svartvadet när han såg Ledin komma farande i 100 knyck för att sätta upp honom i sargen.

Paddan: Vad förosakade de vackra orden från din bänkgranne?

Albert Hall: Jäklar, där hade du på pricken lyckats fånga min kompis kommentarer om Per Ledin under slutminuterna av den senaste drabbningen mellan MoDo och LHF.

Kickan: Nja, jag vet inte om jag har tid att vänta så länge. Tänkte mig att Albert skulle ha med sig en bärbar dator och köra kommentarer play-by-play.

Albert Hall: Det där måste ha varit en MooDooistmatch du refererade : )

Kickan: Värst är ju att jag inte kan höra den heller. Är på jobbet och det är nog inte så populärt om jag går ifrån och sätter mig framför en dator.

Men jag kan ivarjefall följa matchen via Svt-text.Alltid något.

« · 314311 · »