Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Förresten har lizzard inte riktigt skött sin uppgift. Han har ju lovat att se till att Portello är fastbunden vid ett träd i Piteå under matcherna och nu var han ju uppenbarligen inte det. Och se hur det gick - Portellos närvaro gjorde så att LHF helt kom av sig när de upptäckt att han var där, åsså förlorade vi 2 poäng.

Observant: Det har inte med det att göra, utan snarare att matchtråden skall hållas ren från skitsnack.

Kickan: Äh, otrådar är inget för mig. Det är för mycket Norrländska i trådnamnet. Godnatt!

Kickan: Hi hi vi bara retas med dig lilla kickan att du tog dagens förlust så hårt hade vi ingen aning om men vi ska vara lite försiktigare nästa gång(match ;-) ) Ha d må d bästa laget vinna!!! (sm guld ;-) )

Paddan: Du rättar ju i alla fall in dig i leden efter ett påpekande, vilket de allra flesta gör. Sedan finns det ju såna som ingen stödundervisning i världen skulle hjälpa.

Ajdå, jag är tydligen inte bättre än mina elever. De är också otroligt dåliga på att läsa instruktionerna innan de tar sig an en skrivuppgift.
Dumstruten sitter som fastgjuten på skallen och jag har återtagit min tydligen permanenta plats i skamvrån.

PaddMooDooistskrälle: ...och du lyckades ytterligare en gång. Gör om, gör rätt nästa gång.

Paddan: Nu följer jag direktiven och svarar på inläggen i denna tråd.. Det var iofs viss läsk inblandad... tror jag. Vanilj latte kan man väl inte dricka? Det ska vara riktig latte.

Kickan: ok

Dragan, Paddan m.fl. Snälla, skriv i den här tråden istället så slipper vi be LL gå in och rensa guldtråden (våran matchtråd). Det är den enda tråd som är helig för oss.

Paddan:

Vi tog väl ut varandra, och så blev det logiskt nog oavgjort? ;)

Dysso: Hmm, nu har alltså Portellos närvaro på matchen kostat LHF ytterligare två poäng, för jag kan väl inte tänka mig att det är så illa att du börjat föra otur med dig där uppe i det kalla och bistra nord.

Bäst att plocka fram den här tråden innan Kickan blir ond på oss. :)

Chief: Hmm, så du menar att det finns något sånt där Magic Eye-mönster inlagt på förstasidan? Trodde att den "flugan" hade dött ut för länge sedan.
Kanske borde sätta mig och kisa på förstasidan jag med...

Paddan: Finmotoriken var det iofs inget fel på. Jag tror att missen berodde på att det var mörkt i lokalen, typ.

...eller var det kanske alldeles för tidigt...
Jaja, någon gång ska jag väl lära mig hur det där funkar.

Portello: Han gör nog bara som jag och struntar ibland i att ändra status även om han sover/är ohemma eller inte sitter vid datorn.

Kickan: Jag tror att det var kolsyran som ställde till det för dig. Den brukar kunna sätta sig på finmotoriken.
Hmm, kanske bäst att kolla så att jag ställt om väckarklockan till vintertid. Vill ju inte komma försent till kompetensutvecklingsseminariet i någon skolmatsal.

Portello: Förmodligen nåt avancerat mönster som ska framträda om man stirrar riktgt länge? Eller också håller Dysso på att klura ut vad som fascinerade Albert så mycket....

Kickan: Idag verkar det vara Dysso som fastnat på förstasidan.
Kan inte fatta vad det är för speciellt med den sidan.
Får nog besöka den och se om man kan lista ut vad som gör att folk kan stirra på den lång stunder.

Portello: Jag kanske tänkte att jag på något sätt måste jämna ut det hela eftersom alla klockor sammanlagt ger rätt många timmar. Eller så berodde det på eh... läsken?

JOY: Och givetvis senast när det blev 6-1.

Kickan: Hahaha,så kan man ju också göra. Själv lyckades jag ställa väckarklockan på 7, trots att jag inte började jobba föränn 11,15.

Kickan: Jag gillade Modo förut när LHF vann med siffror som 12-4 och 9-6 mot dom.:)

handleden kanske det heter.

Portello: Jag vet inte riktigt vad som blev fel, men i natt, eller det var väl snarare i morse, när jag skulle ställa om klockorna lyckades jag med alla utom den jag har runt armleden som jag istället ställde fram två timmar.

Portello: För egen del så känns det som att vi kunde vrida tillbaka almanackan en vecka eller så och göra den veckan till lovvecka den med. Skulle behöva all den sömnen!

Förresten, jag tyckte mig hitta ett litet fel i söndagens Sportblad. Stod något om Sveriges mest enögda supportrar och det illustreras med en bild på LHCs supportrar, enligt all expertis på området så måste väl detta vara fel.

Paddan: Det där länktipset är nästan lite oroväckande sett till dina fantasier om tomteklubbor, tomtenissaklänningar och diskussionen som inleddes med dina associationer till Brasse i isprinsessemundering ; )

Ta inte i så du spricker. Den dag jag visat tillstymmelse till sympati för MooDoo hoppas jag att någon skjuter mig i skallen så jag försvinner snabbt och någorlunda smärtfritt.

Chief: Ähhhh, då har den ju ingen funktion.
Ropen ska skalla: "En till extratimme åt alla!"

Portello: Jodå, kom bara ihåg att vrida fram den en timme när du vaknar så...;)

Paddan: Tror du det är möjligt att vi kan vrida tillbaka klockan inatt också?
Känns som att jag skulle behöva en timmas extrasömn inatt också.

Kickan: Nog för att jag inte är speciellt förtjust i fotboll, men det finns tydligen andra sporter också för de där männen med handväskor.

zigge: Vet ju att Kickan egentligen vill gratulera oss, men samtidigt så måste hon ju försöka hålla sina känslor i styr och inte börja visa sina allt större sympatier för oss som haft förmånen att öppet kunna supporta det absolut trevligaste laget i elitserien med de mest sportsliga hockeyspelarna, nämligen MoDo Hockey...

...uteblivna

zigge: Aha, på så sätt. I så fall finns det en enkel förklaring till det utblivna grattiset - jag säger aldrig grattis till en MooDooseger om den inte har kommit mot ett lag om är ännu hemskare, typ Linkping ; )

Kickan: Ja, o nej, o kanske....Jag åsyftade det lag som ligger sist, AssAssKåå, om de går runt med Handväskor kan jag icke säkert säga...
I vicke fall, fick de igår sin 9:e raka ovinst, i mötet med laget på väg upp genom serien!

zigge: Ja, förvisso, men trots allt är det ju ett hockeyplank även om det är kul att surra om annat ibland också, och börjar 90% vara ohockey kan man ju fråga sig om inte diskussionerna platsar bättre någon annanstans.

Jag visste inte att du brydde dig så pass mycket om män-med-handväskesporten sparkboll att jag borde säga grattis, men grattis dårå.

Imorgon spöar vi skiten ur Zippers. Sådeså.

Kickan: Vi håller ju oss åxå i Otråden!
Paddan, har Kau..ickan grattat Dig till vinsten över Assyriska SK?
Inte mig iaf.
Då ska INTE vi Ogratta till Förlusten mot Åskledarna i morrn kväll heller

Paddan: Japp, Zakke stod.

Kickan: Ojdå, det lät ju verkligen imponerande. Var det Zakke som stod idag?

Hmm, det var väl LIF som vårt J20-lag spöade med 5-2 igår.
Så smart som jag är så försökte jag bjuda en av killarna på whisky igår, tänkte ju inte på att de spelade match även idag.

Paddan: Nu tycker jag att era inlägg börjar vara lite väl ohockeyaktiga.

PHC vände 1-3-underläge till 6-3 borta mot Apor I Kastruller idag. Liiite imponerad är jag faktiskt.

Vidare spöade våra a-jun Leksand med 4-3 efter sudden. Den nyblivne juniorlandslagsmannen Johan Harju stod för 2 av LHF:s mål.

zigge: Det var efter rivandet av Muren och innan byggandet av bland annat Sveriges nya ambassad i Berlin inleddes.
Minns att hissen på hotellet på en parallellgata till Ku´damm hade en förmåga att leva sitt eget liv, behagade stanna mitt emellan våningsplanen allt som oftast.

Paddan: Var det före elr efter rivandet av Muren? Viktigt att ha rätt kasus o böja rätt, när det är Rörelse. Hela tyska grammatiken är ju frexten rörig.
ENkelt , de hade väl ett i öst o ett i väst.
Unter den Linden e ju fint, mycken god öl här o där.

zigge: Jo, jag var faktiskt i Gullänget och festade, dock inte hemma hos den där skogshuggaren, eller vad han nu kan ha varit.

Förresten, upptäckte att Berlin kan vara lite lätt förvirrande. Hur sjutton skulle jag t.ex. kunna veta att det finns TVÅ Egyptiska museum i den staden när jag stod i de östliga delarna av Berlin och försökte fråga efter vägen till nämnda museum.

Paddan: Var Du i Gullänget o festade? Verkar varit livat där...
Metallmusik...från Axe L Rose...hmmm

Kickan: Ja GRATTIS dårå, om än lite sent.
Fick Du nå fina Leksaker??? [%-s

Kickan: Projektion kallas det där, Kaup..ickan.
Möjligen smyg-TIKare, kanske har jag varit mer i Kortslutnings-hallen än vad Gud har vart....

TACK Luleå för Eder utsände, Frederick 'Lunkan' Lundqvist, som låg bakom det viktiga 2-1 målet idag!!!
Nästa vår: Derbyn mellan Boden o FV (Friska Viljor, backhopparna från Ö-vik)

Kickan: Tyckte att det kändes dumt att kasta bort en hel tårta så då blev det till att sätta sig och smaska på! Hade ju räknat med att behöva utfodra några gullungar och småmonster, men jag måste nog ha skrämt bort de.

Jäklar vad seg jag är idag, att det alltid ska bli så här när man är ute och dricker lite "läsk" med några kompisar. Eller kan man kanske skylla på den där metallmusiken som vi lyssnade på...

Paddan: Tacktack. Jorå tårtan var god, om än jag inte är lika förtjust i tårta som du är. Med andra ord lär jag inte äta tårta i flera dagar.

gud: Ni har la mött MooDoo nyss, elle? ; )

ZiggeZyggeZagge är faktiskt MooDooist, om än liksom Paddeländet med tendenser till att vara smygluling.

Kickan: Jäklar, kom just på att jag glömt att fråga hur tårtan smakade. Eller du kanske inte brydde dig om såna saker.
Får väl önska ett lite försenat grattis på födelsedagen i varje fall.

« · 317511 · »