Luleå HF

SHL · 117844 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

Ha ha gott åt de kändiskåta grabbarna!

Hahaha, snop(p)et värre.
Se länk

Portello: I regel vill de ha klartecken i fråga om pengar innan de börjar leta spelare. Det är ju som rätt meningslöst annars. Alltså lär frågan komma innan de letar om de anser att det ska letas.

Kickan: Jag hade inte läst det före jag såg det på forum.

Nog tror jag dom inser att det behövs ett nyförvärv, men det gäller ju också hitta en lämplig spelare att värva.

Portello: Det har väl iofs nämnts på andra ställen innan Nalle nämnde det.

Men Portello då, visar du Fu-tendenser förresten? ; ) Om TK anser att ett nyförvärv behövs så utgår jag från att de framför det.

Kickan: Det var som tusan.Såg att Nalle skrev något om att han var aktuell för dom.
När ska vi värva en ny spelare måntro?

Portello: Toporowski till Kringlorna. Det var som fan, då kan de ju glädja sig åt en värvning som de kan räkna med är avstängd i 7+ matcher under säsongen.

Paddan: Förresten tror jag inte ens Portello kan orsaka sådan otur att Älsklingarna förlorar mot MooDoo den här säsongen. Vi kan istället se fram emot en minst lika Mag(nus)ifik föreställning som senast ni gästade arenan. 696-0 till oss. Sådeså.

Har du tänkt pallra dig upp till vackra norr och kolla matchen eller är du (och förblir) fastkedjad i någon skolbänk av några stygga pubemonster?

Paddan: Att du är en elak jäkel har jag listat ut för länge sedan. Jag ska samla namnunderskrifter till ostöd för din ohumana aktion.

Säg NEJ till illvilliga och sabotagebenägna MooDooister, NEJ till Laziotröjor, JA till 3 p åt Älsklingarna varje omgång, JA till SM-guld och JA till livet.

JOY: Mer hockey åt folket. Jag tycker det borde spelas sudden hur länge som helst. Ja, tills det blir mål alltså.

Alltså som det är fortfarande i Div 1-hockeyn.

Jag tycker det borde vara som det var förut, alltså 2 poäng för seger och ingen förlängning överhuvudtaget.

Portello: Tja, vi måste väl förlita oss på alla möjliga former av tur, skrock, vidskeplighet och andra typer av Pitebor för att avgå med segern i den matchen.

Paddan: Tack för stödet.Men tror du att Modo ska vinna bara för att jag är där så tror du fel lille vän. :P

Apropå listor och sånt så är jag villig att springa runt och samla in namnunderskrifter till stöd för den stackars mobbade Portello. Han som jobbar och sliter för att få följa sitt älskade LHF ska ju givetvis inte hindras att närvara på matcherna i Coop Arena. Dessutom så anser många, ja flertalet av mina personligheter i varje fall, att han dessutom skall tillåtas att bära sin Laziotröja på läktarplats.

Säg NEJ till orättvisorna, säg JA till Portello på läktarplats den elfte november...

Kickan: Hmm, så det är sur som jag ser ut att vara på den där bilden. Knepigt, den där bilden togs ju inte efter matchen, utan efter första perioden om jag minns rätt.
Tycker att jag ser ut att vara väldigt lång i ansiktet, ungefär som om jag skulle försöka mig på att efterlikna Ingvar Carlsson. Eller så är det han den där killen i filmen Mask som jag är lik, nu när jag tänker efter.

Portello: Jag tror att straffar är något slags fjäsk för "marginalpubliken". Kanske är det dramatiskt och spännande, men mycket med hockey har det inte att göra med. Om man vill ha dramatik och spänning som inte har något med hockey att göra så finns det ju massor av andra alternativ.

Dysso: Du har säkert lärt dig vad du ska tycka efter ett års studier av vår gästbok.

Portello:

Skulle nog bli klart hetare förlängningarna då, om båda lagen är medvetena om att poängen försvinner om dom inte gör mål. Full fart framåt, det är väl det förlängningar ska gå ut på, om det ska vara någon mening med det i seriespel? Sen skulle det göra tabellen lite intressantare, om poäng kan "försvinna" som i NHL/fotboll skulle man alltid kunna hoppas på oavgjort när lagen-man-inte-tycker-riktigt-lika-mycket-om möts..

Dysso: Tycker att dom borde införa 10 minuters sudden om resultatet är oavgjort. Om det fortfarande är lika efter dom 10 minuterna så får det sluta så?
Vad är det som gör att det är så hemskt med oavgjorda matcher för förbundet?

Dysso: >>>Kan sträcka mig till att det är en vinst om man vinner på ett spelmål

Håller med. Så säger vi så.

Albert Hall: Övertisvinster i slutspelet är nästan som en dubbelseger:-)
Jag skriver på listan direkt.

Albert Hall:

Ey, sno mina inlägg i förväg sådär, vet jag inte om jag kan acceptera... Fast det är iofs trevligt att se att du har vettiga åsikter. ;)

Frisco:

Böjd att hålla med. Går det till straffa så har man vunnit på lottot om man får 2 pinnar. Kan sträcka mig till att det är en vinst om man vinner på ett spelmål på övertiden. Annars är det bara oavgjort..

Frisco: Jag håller med dig, övertidssegrar och ännu mindre straffsegrar är inga riktiga segrar. Undangtaget övertidssegrar i slutspel. De är väldigt riktiga segrar.

För övrigt ska jag snart dra igång en ny "Bort Med Straffarna" kampanj. Jag är så jävla less det där lotteriet...

Kickan: Jag tycker snarare att man tar en pinne mer än moståndarna. Spöar gör man väl bara om man vinner matchen på isen under de 60 första minuterna. Sen handlar det bara om halvspö eftersom man bara tar 2 av de tre poängen. Handlar det om riktigt spö så tar man alla poängen. Så tycker jag.

Frisco: Ja, det var därför Portello bara var halvturig, eller egentligen tvåtredjedelsturig. Annars är han i regel heloturig.

Och nog spöar man väl motståndaren varje gång man tar mer än en poäng, elle?

Frisco: Jodå.Forslund är riktigt bra :)

Zakke är bra, helt klart. Men igår fick han plocka ut pucken ur målet hela fyra ggr. Ovanligt många ggr.

Kickan: Spöa och spöa? Det var ingen helvinst utan en halving.

Portello: Och har minst en hyfsad målvakt:-)

Kickan: Naturligtvis menar jag smyguming.
Därimot håller jag på Piteå i smyg.
Spelar en ruskigt underhållande hockey.

Portello: Smyguming menar du väl? Luling har du ju hittills vågat vara helt öppet.

Kickan: Är inte smygluling.

Portello: På A svarar jag B och på B "jag vet inte"? Eller är allt nej?

Kickan: Svar: Negativt!

Frisco: Väldans vad sur han såg ut på bilden. Är den tagen efter att Älsklingarna spöade er i självaste Twin Peaks Arena?

Och otursportello har du också lyckats få med, fast han var ju en halvtursportello i just den matchen förstås. Jag tycker för övrigt att hans keps ser misstänkt Lövengrön ut. Är han smyguming?

Kickan: Det är i trappen upp till bibliotekets övervåning jag brukar möta honom. Jag på väg upp till intressanta böcker och han på väg ner från 7-8 timmars? gratissurfning.

Här är bilden som jag lyckades fånga honom på:
[bild]www.frisco.se/hs/paus.jpg[/bild]

Paddan: Hade du bott på rätt plats (i Norrbotten) hade livet varit mindre grådaskigt.

I övrigt har du det för bra. Något sådant som lov minns jag knappt att jag någonsin har haft. Inte semester heller - det är ju två och en halv månad sedan den tog slut.

Frisco: Det sägs att jag också har träffat Paddan, men jag vet inte. Jag vet bara att vi vann matchen.

Paddans biblioteksbesök kan nog enklast förklaras med att hans modemcyklister behöver vila ibland, liksom hans plånbok som har fått lida mycket pga hans Håkki/SpSnackande. För det är väl jantagligen vid någon dator du brukar hitta honom?

Frisco: Hahaha, ibland händer det också att jag råkar sitta vid någon dator på biblioteket när vi har mötts.
Det händer ju aldrig i vanliga fall att jag använder mig av de datorerna ;)

Kickan: Det är väl för härligt att se att det äntligen börjar bli lite fason på dig. Känns verkligen trevligt att bli niad, eller hur det nu heter, speciellt en sån här grådaskig måndag första dagen efter ett stärkande lov.

Kickan: Päpa finns, jag har varit där. Eller har jag det? Paddan finns också. Jag har ju lyckats fånga honom/henne/den/det på bild. Annars brukar jag av nån anledning möta det kvackande djuret i bibliotekstrappen varje gång jag är där. Och det är inte ofta.

Frisco: Nog var det väl tvärtom ändå? ; ) Iaf om du följt forum genom åren.

Jag undrar om Bäpa verkligen finns. Jag har då aldrig mer än bara hört talas om det. Jag vet inte om Paddan finns han heller. Han kanske bara låtsas finnas.

Jag tycker i alla fall att måndagar inte borde finnas. Det känns som att det är måndag mycket oftare än det är lördag, och dessutom är måndagarna mycket längre. Det finns för mycket och för många av dem helt enkelt.

Kickan: Aha, du menar cyklopismen som vi anklagade er Luleåfans för och ni snodde rakt av? Antal ögon på ett päpaistiskt groddjur kan jag däremot inte säga något om eftersom det nog bara är infödingar som vet både antalet och hur dessa eventuellt fungerar=)

Frisco: Jag tror det, hur kan han annars ha två ögon och ändå vara MooDooist? ; )

Kickan: Är Paddan flera? Godmorgon själv.

Paddan: Värst vad ni behöver mycket sömn, gamlingar.

God morgon på er.

Dragan 2k: 2 oktober, alltså för ganska exakt en månad sedan. Fast den är inte riktigt klar ännu. Junior- och ungdomsdelen kommer t ex till veckan.

Hmm. Det märks att man inte surfar in för ofta på Luleås hemsida. Såg att det var ny design. När skedde den förändringen?

Alla:

Kan väl passa på att säga g'natt också då. Ondskefulla schemaläggare som tvingar mig att stiga upp mitt i natten...

Chief: Ajdå, är du också på väg mot drömmarnas rike.
G´natt då din gam...eeh...du oluling.

« · 322704 · »