Kickan: Hahaha, jaså du säger det. Jäklar, jag har precis råkat spilla på tomtenissaklänningen och den hinner inte bli tvättad innan morgondagen. Typiskt, nåväl, jag får väl stanna hemma och titta på de där rödhökarna istället.
Paddan: Det kan säkert ordnas. Förrexten har jag alltid misstänkt att du är lite tänd på honom. Jag ger mig fan på att du dyker upp imorgon iklädd tomtenissaklänning och med eh... tomteklubba i handen ; )
Frisco: Det fanns tidigare en hemsa med en massa gamla LHF-tröjor men den verkar vara nedlagd. Fast jag kan se om jag hittar någon gammal lagbild från 80-talet. Det är iaf en sån däringa gul tröja med gamla loggan.
Kickan: Jadå. Men jag har ju 2 Modotröjor och 2 Hammarbytröjor som är heläkta och matchanvändna. Så det får vara den lilla oäktingen i samlingen. Men den är vackert vit och trevligt värmande.
Finns det nån bild nånstans på den tröjan du beskriver eller en liknande?
Frisco: Fast egentligen är det ju en äkting om än den inte har använts av någon spelare under match.
Förrexten ska jag nog ha Jesses 80-talströja imorgon om jag ska ha matchtröja. Den är ruggigt cool och än så länge har jag inte använt den. Dessutom är 80-talströjorna inte lika stora som nutidens så folk slipper undra om jag glömde att ta av mig nattlinnet om jag har den.
Portello: Kanske borde jag också ta matchtröja på mig imorgon, det är rätt länge sedan jag var matchtröjeklädd. Jontes sista röda LHF-tröja kanske vore något. Fast egentligen har jag ju sagt att jag ska ha tomtenissaklänning.
Portello: Sånt ska du väl inte be om ursäkt för. För någon som har MooDooistiska böjelser är det väl att anse som en komplimang om någon misstar sig i fråga om lagsympatierna.
Portello: Tjoho! Då vinner vi imorgon! Kan du inte jobba den 30:e också? Snäääälla ; )
En rätt kul eftermiddag. Jag träffade Robinson-Robban, som jag inte träffat på säkert 8 år men gått i skolan med när vi var yngre, och satt och surrade med honom i någon timme. Han var på väg till Umäää eftersom han skulle jobba som gästbartender på Blå och verkade nöjd med det. Enligt honom är utelivet i Umäää tredje bäst i Sverige efter Stockholm och Göteborg. Jag undrade hur han kunde tycka det, det finns ju bara två ställen man kan gå till i Umäää, fast tydligen hade krogutbudet som sådant ingen egentlig betydelse för hur braigt en stads uteliv är. Det avgörande enligt Robban är hur pass lättflirtade tjejerna i staden är. Jag gissar att det nog finns endel Umääätjejer som inte ser det som en komplimang...
Portello: Riktigt roligt att Elitserien startar om nu. Match för Modo hemma mot Malmö. Det innebär som vanligt att Nygatan imorgon eftermiddag kryllar av MIF-supporterar. Roligt och härligt.
Frisco: God fortsättning på dif Frisco. Imorrn börjar ES om, helt underbart, vad som inte är lika underbart är att man missar morgondagens match pga jobb.Det suger.
Man kan ju inte le åt 4-5000 med dumflin:-) Jo 5-4 slutade matchen. 2 dagar senare fick Modo revanch efter ett mål av Wennerberg. Det var för övrigt i revanchmatchen som Bulan glömde att se upp.
Chief: God Jul påresjälv Chief. Jag har just bestämt mig för att svärmor är skitrolig, vilket ju är bra om man skall tillbringa julafton med henne och resten av osläkten.
DomarenOne: Det tror jag inte. De som skriver i den här tråden för i regel en diskusion med andra skribenter, och dessutom är vi som huserar här tillräckligt vuxna för att skita fullkomligt i vilken nivå vi har nått.
Albert Hall: Eftersom jag till sist lyckades logga in tänkte jag passa på att önska er alla god jul. Vet inte om jag hinner titta in något de närmaste dagarna, men om inte annat träffar jag väl några av er den 26:e.
Frisco: Tack för godjulandet och den vackra bilden, och God Jul i retur.
Albert Hall: Tja, du vet det är nog inte lätt när såna personer kommer till den stora staden. Tror att han knappt hade sett en buss, än mindre åkt en sådan, innan uppresan mot kallhålen i fjärran nord. Eller så var det avsaknaden av tomtenissaklänningen som gjorde honom lätt förvirrad.
Paddan: Löningen var nog redan slut vid det laget. Åtminstone min. Den där Bäpa-bon var dessutom så förvirrad att jag fick visa upp honom på rätt läktare (med en massa skrikiga modoiter) har jag för mig. Annars hade han nog irrat runt i katakomberna i Coop-arena fortfarande.
Albert Hall: Tja, jag har några svaga minnen av det, när jag nu tänker efter. Däremot minns jag inte att det spelades någon match. Men något måste det ha varit, eftersom alla lulingar var så glada och vänliga, undrar om det kanske var lönedags?
Paddan: Yepp, det var match på annandagen ifjol. Rätt trevligt var det också. Precis som den här säsongen vann vi lätt mot Modo i Coop-arena. Varför jag minns det så väl är att innan matchen hade jag nöjet att ta en öl med en underlig figur som påstod sig vara från Bäpa.
Portello: Jag tror inte att det var av anledningen att lule vann som dom inte log. Dom undrade nog mest vad det var för byfåne som gick förbi och log igenkännande.
DomarenOne: Jag undrar om macken är öppen i Sörberge nu.:S .det är väl inte försent att åka dit...hm..nää.det ordnar sig de är ju bara nån timme kvar till jul =)..ja hinner nog om ja springer
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jäklar, jag har precis råkat spilla på tomtenissaklänningen och den hinner inte bli tvättad innan morgondagen. Typiskt, nåväl, jag får väl stanna hemma och titta på de där rödhökarna istället.