Luleå HF

SHL · 117832 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
matsby: Det var väl ungefär vad Fredde kved när han hade återfått talförmågan : ) Fast han garvade åt det han också lite senare när han hade haft ont färdigt. Det var ju rätt komiskt ändå och inte med flit egentligen.

Det tror jag väl. Vet inte exakt när planet skulle landa men under kvällen/sen kväll någon gång.

Kickan: Tror nog det gjorde ont ändå, oavsett om det var med flit eller inte :)

Kickan:

Har alltid varit nyfiken på dig,men nu inser man att du är en sån där tjej man inte törs träffa,precis som Suzanne.
Är alla tjejer i lulää bitcher som är lagda lite åt sado hållet?

Måste bero på demonerna som bergman skulle sagt

matsby: Nu har du missförstått det här. Det är inte tjejerna i Lulää som är såna. Det är tjejer. Punkt. ;)

Eller också är det så att vissa tjejer har lite krav på män helt enkelt. ;)

Chief:
Förlåt att jag glömmde inkludera dig Chief *s*
Trodde inte du skulle ta det så hårt,,,passa dig du ;-)

matsby:

Måste börja med att instämma lite med Cheif, ang krav.
...och upplysa Matsby om att en Tikare kan aldrig bli Krav-märkt.

Sen har du ju alltid varit lite fegare än genomsnittet, så inte undra på att du inte törs träffa tjejer ;-) *duckar*

Förresten, håll i hatten nu den "golfande busken".
Kapus landade igår 20.55 i Luleå.

Suzanne: Välkommen, Kapus! Till elitseriens näst bästa hemmalag. Vi tar poäng hemma än alla andra nu, förutom blixtlåset, som fortfarande har en vinst mer än vi. men med Kapus i laget skall vi nog klättra förbi låsen.

Att vi är seriens absolut sämsta bortalag talar vi gärna lite tyst om, och hursomhelst är det också något som Kapus får vara med och ändra på; gärna med start redan i morgon kväll mot Gläfsers.

Golfande buske? Har jag ingen aning om vad det är, men fräckt låter det;)

Liam Devlin:

Du skall inte bry dig så mycket om vad Suzanne säger, hon har ju som ALLA vet inte alla hästar i stallet, verkar som hon har slitit sig till tangentbordet nu på morgonen, ta hennes inlägg med en nypa salt du vet väll....*kvitter kvitter koko*

;-)

Liam Devlin:

Golfande buske kan nog Matsby förklara lite närmare vad det är.
Han håller som på med underliga aktiviteter i buskar när han golfar ;-)

matsby:

Vad snäll du var.

Jag får väl gå och ta på mig min krama.mig-själv-tröja nu. :-S

Suzanne:
Du behöver inte skämmas min vän, men kan du förklara hur du kan skriva nu när den redan sitter på?
Är du släkt med Houdini?

matsby:

Nej, men jag har ju dig att tacka för det, eftersom att det var du som visade hur du lyckades skriva med den tröjan på.

Men det som imponerade på mig mest var att du klarade av det fastspänd på båren.

Suzanne:
Om du tordes röra dig utanför din 2 mils radie så skulle jag visa dig hur man gör.
Men du är väll märkt med signal sändare som alla andra dårar däruppe.
Får du en elchock när du kliver utanför?
Kan riktigt se dig framför mig där du står där vid gränsen dagarna i ända och kliver fram och tillbaka,,,det finns ju dom som gillar sånt
:-D

Kickan: Du kanske kan ställa upp i Reklamfilm, för Toyota?
'När det oväntade händer'. Men kan du få med dig Fredde, vadderad överallt utom i .... Där han BORDE haft en susp?

zigge:
Problemet är ju att Fredde gjorde misstaget med stort M, han litade på en tjej, att det dessutom var Kickan gör ju inte saken bättre

zigge: Jag kan ju fråga honom. Är han på allvar masochistiskt lagd så ställer han kanske upp. Annars vill han jantagligen ha jävligt bra betalt innan han medverkar.

Trist att jag inte kunde smita från jobbet och kolla LHF:s isträning. Nu måste man ju vänta ända till torsdag innan man får se Kapus på is.

Kickan: Kan du höra med någon som varit där och kollat hur Kapus skötte sig samt vem han fick spela med.
Skulle vara kul med en liten rapport.

Portello: Tidningarna lär ju ha bevakat varje steg han har tagit sedan han landade i stan, så du kan säkert läsa om träningen i tidningarna.

Kickan: Det har du rätt i, men det är roligare att höra det av "vanligt folk".Men jag gissar att någon från forum säkert är där och kollar samt skriver ner en liten rapport.
Ikväll måste man ju se lokalnyheterna och nordnytt, dom borde ju ha varit närvarande under träningen.

Kickan: Kunde Werner bli tacklad av en kundvagn, kan väl Freddan bli träffad av Lagens långa arm!

Kickan: Hejhej, satan-i-gatan så duktigt av er att klämma åt såväl korv som tegel uppe i Luleå! Heders åt sådant hemmalag och sådan hemmapublik!

Skönt att vi nu passerat Pölsan...ÄNKLIGEN!

Såg du mitt inlägg på officiella? Där jag räknat fram hur många % av tillgängliga pinnar de tolv elitserielagen genomsnittligt tagit hemma, respektive borta, i år? Där jag visar fram att det svåraste som finns i elitserien är att möta blixtlåset borta, men sedan kommer, strax därefter, att möte Luleå borta! Hemma i Norrbotten är vi således nästan det bästa som finns i hockey-Sverige! Och detta trots handicap att ha spelat med en femma borta större delen av säsongen!

Med de siffrorna får man anta att det var liiite väl mycket negativ kritik efter hemmamatcherna ibland i år. Undrar om folk inser det?

J-a kul att Lule varit så bra iaf, och nu blir det skitspännande med kapus: kan vi vakna även borta i morgon? Kan vi ta upp jakten på Tiken om sjätteplatsen? Jorå!

Liam Devlin: Ärligt talat, är det inte lite fjollstämpel på lag som inte kan spela hockey på bortais? Påminner mig om polaren jag hade som liten. Vi brukade hänga på sommarläger, och så länge solen sken var allting frid och fröjd. Sen kom kvällen, tårar och elände, samtal till föräldrarna och så stod vi alla och vinkade till det bleka, fortfarande hulkande ansiktet i bakrutan.

Bragd-Birger: Du har så rätt. Jag kommer också ihåg precis sådana upplevelser. Konstigt nog visade det sig att de som hulkande fick bli hämtade kom från medelpad, medan norrbottningar inte sjåpade sig. jag vet inte vad det där beror på. Det måste väl vara arv eller miljö...är det ett urval av särskilt gläfsiga och fjolliga som bosatt sig där runt vängåvan och dess norra förorter, tror du, eller är det själva miljön som får folk att fjolla till sig så mellan, och norr om de båda stadsbergen?

Bragd-Birger:

En av våra bortasegrar är i alla fall en säker trea mot Timrå. Mot såna sorgliga gäng räcker det ju i regel med fjollhockey... ;)

Albert Hall: Men lugn i bussen nu ;) Ta å kamma dig vetja! Fjöl av =).

Ni har ingenting att hämta i Sydkraft. Kom detta ihåg! Och Magnus Nilsson ska ha en käftsmäll, men så är han ju från Linköping oxå. Det förklarar ju saken!

Vidare tog ni ju er sunda förnuft när valde att låna ut Jonas "fjollan" Hägerbäck! Nu är det bara "Bulan" å Ledin kvar förutom ovan nämnda spelare kvar.

Bort, bort bort, väck, väck, väck som Kurt Olsson sa.

ernie eagle: Jag såg Kurt Olsson i lördags. han uppträdde i Nordstan, i Göteborg. Rolig gubbe, den, som drog siw malmquist så det ekade bland de presumptiva blixtlåsfansen.

ernie eagle:

Tre fel. Vi har visst att hämta i den där arenan vad-den-nu-heter.
Ingen KAN ge Mange Nilsson en käftsmäll. Ingen.
Mange Nilsson är från Norrköping.

Liam Devlin: Annat är med oss som bor vid Nolbyknölens fot, alltså lite mer söder om alla er norriga sjåpitonister. I möra så har ni inte mycket för att ens orka dra era feta arslen neröver. Nää, jag tror stenhårt på den skorrande Skåningens hårda tips förutom att han, "Bitterheten" eller vad det nu va han hette hade tippat TIK som nia. Att han hade tippat Lulä som elva får väl anses som ett mycket lysande och ärligt tips från hans sida. Själv så tror jag nog att Lulä mycket väl kan ta den åttonde och sista slutspelsplatsen om man bara kämpar och vinner lite fler bortamatcher som i dagsläget verkar en aningens tungt. Lulä brukar sällan missa ett slutspel så de kommer säkert att kämpa om de bara orkar.

Kickan: Mitt tips verkar lite mer trovärdigt än ditt;

Timrå - Lulä......11-2.

ernie eagle: Haha, vilken av gläfserskärringarna skulle våga slå Mange på käften? Psykopaten Sjögren, elle?

Dessutom kan man ju fråga sig varför? Är han för bäst? För snygg? För mycket en kombination av både och eller är du bara allmänt sur för att han inte är gläfsare?

Albert Hall: Kärnkraft Arena tror jag den heter.

Kickan: Kärnkraft borde väl den nya Arenan i Malmö heta? Finns väl kärnkraft på flera sätt nere i Södern. Barsebäck, äppelodlingar i Kivik och inte minst Percys kinder.

mike66: He he. Ju fler TIKar som berättar hur bra det kommer att gå i morgon, desto mer förstår man att det lutar mot bortaseger:-)

Nu skall jag, i egenskap av motvillig medlem av TIK08, uttala mig om morgondagens match: Timrå vinner men sjuhundra-noll, appselut;)

Frisco: Arenan i Malmö får väl heta Kärnkraft Arena II dårå. Kanske är det bra om gläfsers får två hemmaarenor, för visst har de väl lite halvsvårt att vinna hemma?

Jantagligen pallar de inte för publiktrycket. Jag menar, varför annars släppa ifrån sig över 45 procent av poängen på hemmais?

Kickan: De kanske är lite fjolliga?

Kickan:

Det är något jag också undrat över. Allt som oftast läser man ju vilken underbar och högljudd hemmapublig Tik har. Det lär ju ska vara som att ha en sjätte utespelare!

Men ändå så spelar man ofta BÄTTRE på bortaplan. Man tar nästintill lika mycket poäng borta! Kan det vara att man inte pallar för hemmatrycket utan viker ner sig?

Nåja, imorron kanske det blir andra bullar. Timrå ska nog enligt mycket säkra källor presentera ett nyförvärv vid namn Ulf Dahlén. Som vanligt alltså. För femhundraelfte gången. ;)

Albert Hall: Glöm inte Pasi.

Portello: Du menar inte att han OCKSÅ är klar? Det var som tusan! Är det enligt säkra eller osäkra källor?

Albert Hall: He he. För att få facit besökte jag nyss TIKarsidan. Inför morgondagens match skriver man ungefär att "om vi slår Lule i morgon kommer vi att ligga åtta poäng före norrbottningarna!...*hurra*..."

Om man översätter det där till det budskap som tydligen trummas in i varje TIK står det naturligtvis " Om vi förlorar mot Lule i morgon kommer de bara att var två poäng bakom oss!...*ryyysa*..."

Portello: Hmm. Ifjol, när alla räknat ut Timrå och räknade med att de skulle ner i kvalet, ville de själva annat, och lyckades t o m krossa oss i slutspel. Mäktigt imponerande. Men nu börjar nog verkligheten hinna ikapp dem.

årets Timrå plockade pinnar som de skulle vara topplag igen, speciellt på bortais. Men sedan sket det sig. Förlust på förlust på förlust, osv. På sistone har de visst tagit några pinnar, men faktum kvarstår: de går inte att återfinna bland topplagen i serien längre, och de har inte tillhört nedre halvan heller (än så länge, kanske bäst att tillägga).

Så, var är Timrå? Har de försvunnit?

De påminner mig om förstaspåret på årets Hassan; Fredrik Lindström i busringningen "jag har gömt mig".

Hallå, det är hos sportgolv!
Ja, hej, jag heter Fredrik Lindström, och jag har gömt mig. Kan ni gissa var jag är?
Vad?
Jo, jag ligger under sängen!
Varför då?
Så att ingen skall veta var jag är. men det kom ni inte på.

Jag tror att Timrå ligger under sängen. Åtminstone till i morgon, då de troligen kommer att vara under isen. Och om någon omgång till kommer de att vara på den plats där vi Norrbottningar gärna ser sydbottningar i gemen: under oss.

Apropos sydbottningar under oss har vi nu passerat A-I-K i elitseriens maratontabell! Den tabell där Timrå väl fightas med legendariska team som bajen och väsby...

ISHOCKEY Espen Knutsen ådrog sig en
ligamentsskada när Djurgården mötte
Brynäs igår. Norrmannen kommer att
missa uppemot sju matcher.

Skadeglädje. :)

Lustigt att läsa om svunna tider och löjliga försök till smädande namn på just denna sida. När Timrå dansade som bäst bland SM-medaljerna var väl Luleå blott...ja, vadå? En GRoKo i Strimmas ögonvrå? Historien är full av löjliga små parenteser. Åren då Luleå 'alltid var i schlutspel' kommer snart vara en av dom.

Men jag måste säga att jag på något sätt respekterar och gillar försöken till offensiva, verbala, tacklingar. Även om det ibland gränsar till patetikens avgrund. Som att smäda Sydkraft Arena, t ex, när man själv är döpt efter Servus.

Hoppas att det blir trevligt för er i morgon. Ett stalltips lyder: 6-1. Tröstmålet inprickat av FageRmo, 19.57 in på tredje, som blir så till sig att han kör en enmanstvpuckare mot den femhövdade luleklacken.

Albert Hall: Nepp där har du fel. Mange Nilsson är från Linköping. För han var barndomskamrat med Jonas "Walle" Wallerstedt, fotbollsspelare i GIF Sundsvall. Och han är från Linköping. Mange höll för övrigt på med fotboll själv tills han var tvungen att välja å då blev det hockey för hans del.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Liam Devlin: Din gamle skoterraggarsydbottning. Man kan väl för hundan inte jämt skriva att det ska gå ända inåt helvete, jag brukar alltid vara lika positiv har du väl sett. Nog för att jag vet att man alltid ska ha detta i åtanke; Om det inte har gått åt helvete så kommer det förr eller senare att gå åt helvete och ijenkligen är det väl efter det mottot man ska leva och lära.

Vi syns i möra och må det sämsta laget för dagen förlora!

ernie eagle: Enligt LHF:s matchprogram så har i alla fall Mange Vita Hästen som moderklubb och dom hör hemma i Norrköping vad jag vet.

mike66: Jag garderar. "Må sämsta lag vinna".

NuMo: Men ni är ju inte med.

mike66: Nehe, vilka är med då?

NuMo: Ja jälar ni har ju också match.

Timrå IK är dom bästa, heja heja Brynäs o MoDo!

Kickan: Nej vet du vad, jag skulle varken vilja ha Per Ledin eller Mange Nilsson i Timrå. Fast å andra sidan det ville jag väl inte med Sjögren innan heller förräns han skrev på. Men man vänjer sig väl? Nej inte ska "Sjöken" slåss imorrn inte. Han har redan delat ut sin kyss å tagit sitt straff. Nej istället är det Pär Styf som kommer slänga arga blickar efter Nilsson imorgonkväll. Dessa två har väl aldrig haft ett gott öga till varandra. Så det lär säkerligen bli samma visa imorrn. Stentufft och allmänt överjävligt dessa spelare emellan.

Hoppas på en klockren en på snoken så att han blöder ymmigt den där stöddgöken. Han tror att ALLA blir rädda när han tittar bryskt på en med sina ögonbryn. Men faktum är att han framställs som en jubelidiot istället. Nej fy fan för en sån som Nilsson. Ja inte "Skuggan" eller Petter då men Mange alltså.

Hittade ni han på fyndlagret eller till realisation?

Och en sak är klar, håller han på å sjåpar sig i möra då kommer det bli en alldeles utmärkt visselkonsert i Sydkraft.

Gläfsers-Älsklingarna 7-0!

HEJJA TIMRÅ!

ernie eagle: Manderville är inte heller att leka med. Vi ska nog ge dom både på isen som på läktaren.

« · 369434 · »