Luleå HF

SHL · 117720 inlägg · 890 ämnen

Godnatt Bush

Sv: Godnatt Bush
Paddan: Ytterligare några föreläsare klara.

Tommy Salo, med ämnet "Långskott - Ett hot mot hockeyn".

Skuggan Nilsson, med ämnet "Snabb och skottstark - Ett måste i dagens hockey.

Ett par medlemmar ur White Lions med ämnet "Därför har Sverige världens bästa domarkår".

Albert Hall:
Nu när jag studerar det materialet om föreläsningarna som du skickade så ser jag att den där förre tränaren i AIK Fotboll skulle stå som föreläsare tillsammans med Jonte.

Dessutom så har jag tagit mig friheten att boka in en föreläsning.
Frallan och Snygg-B kommer att samtala kring ämnet "Så förändrade modemcyklingen min hockeysatsning"

Lulekickan:
Har gjort så gott det varit möjligt under den här tiden. Hade i och för sig också kunnat sitta och diskutera med mig själv här i gästboken på nätterna när ingen av de andra behagade dyka upp, men det kändes lite väl konstigt.

Ajdå, så kollektionsnamnet var redan upptaget. Nåväl, jag gjorde ju ett ärligt försök i varje fall!

Albert Hall:
Wow, nu blir jag riktigt impregnerad, den där föreläsningsserien måste ju bara bli en succé.
Finns det biljetter kvar eller är allt slutsålt?
Skulle annars vilja teckna mig för biljetter till de där tre föreläsningarna.

Lulekickan: Nog har vi vunnit matcher när jag haft den. Men jag kan glädja dig med att jag inte vet var jag har(för)lagt den...

Portello: Jag menade förstås allt annat än LHF-förluster. LHF-förluster är alltid ditt fel om du har sett matchen : P Laziotröjan får du aldrig mer ha, jag tror inte att LHF har vunnit en enda match när du har haft den. Och varför ha sparkbollströja på hockey? Sånt är det väl bara gårdare som pysslar med.

Lulekickan: Men så bra att det är det. Då kan jag ju ha Laziotröjan på hockeyn hur mycket jag vill :P

Portello: Allt är väl Paddeländets fel eller har jag missat något? MooDooistiska böjelser har en negativ inverkan på omvärlden.

Lulekickan: Äsch, det är ingen risk att dom skyller på dig.Dom vet att det är Alberts fel ;)

Portello: Vet inte om jag borde erkänna det för det fall att jag såg matchen. En eventuell förlust skulle ju isf kunna skyllas på mig, så jag svarar nog "Kanske det" : )

I brist på riktig hockey får man väl nöja sig med att se 2 landskamper i veckan. En i Umeå och en i Luleå.

Lulekickan: Välkommen hem igen.Är som lite dött här på våran gb när du inte är hemma.
Var du och kollade in några VF-TIK matcher?

Zigge: Tackeliticktack ZiggeZyggeZagge. Det var en givande shopping... eh, kurs menar jag. Det blev inga onödiga skor den här gången men en väldans massa kläder och väldans lite sömn. Nåra halsdukar bidde det dock inte men en massa hockeysurr med gårdarna på kursen, som jag dessutom fick den stora äran att jävlas med hela veckan sedan Warulfven ätit upp Styvben.

Lulekickan: Väl Kommen tebax, från ToaGubbarna! Hur många hals-dukar? Här planeras för före läsare i sommar.
Kunde inte Taavola ta ämnet " Gnuggbilder, en underskattad samlarkonst."
Wikegård: If you can't Beat them, Insult them!! Konsten att aldrig vinna något.

Paddan: Duktig Padda som har hållit gästboken vid liv under min Göteborgsvistelse.

Så du har hittat ett namn på mitt souvenirsortiment också. Det är bara ett problem - namnet är redan upptaget av en annan av mina samlingar : )

Paddan: Nu har det klarnat ytterligare med föreläsarna. Idag skrevs kontrakt med:

- Jonte Hedström, som kommer att föreläsa i ämnet "Så bibehåller man pinktrycket så det räcker till ett helt lag".

- Bengt Hedin, som kommer att föreläsa i ämnet "Videovåld, från Motorsågsmassakern till Jonte Hedström".

- Mike Helber, som kommer att föreläsa i ämnet "Att medelmåttor ska ha bra betalt är en rättvisefråga".

Fler föreläsare är på G. Detta kan bli sommaren succé.

Det var, vad jag förstår ,också tänkt att Kristina Lugn skulle delta i dessa föreläsningar, seminarier, filmvisningar och högläsningar ur bilderböcker men ingen vågade boka henne efter vad hon gjort med radiosprotens sändningar.

Tyckte mig kunna utläsa av det fina programmet, som Albert skickade, att Winnerborg också skulle få tid i rampljuset.
Hans föreläsning skulle tydligen heta: Visslingar och rop - en sargad själ talar ut. Han hade tydligen ett egendomligt krav. Hela lokalen skulle målas svart och vit randig.

Albert Hall:
Äsch, den där tiosekunders föreläsningen kommer att innehålla så mycket energi och jävlaranamma att vi därigenom klarat av Sveriges energibehov för de närmaste tio åren.

I samband med den föreläsningen kommer han också att lansera sin nya bok: Den unge Werners lidanden - betraktelser från ett spelarbås.

Dessutom sägs det att Weinhandl och Hedström håller på att göra en film. Den skulle heta "An eye for an eye" om jag inte är helt felunderrättad.

Paddan: Låter faktiskt som ett hyggligt intressant förslag. Guillous föredrag blir nog inte så intressant som dom flesta tror faktiskt. Tavves och Jans hockeyfilosofi skiljer sig inte mycket åt.

Då tror jag mer på ett av dom senare föredragen, "mina tankar om hur ishockey ska spelas" med Magnus Wernblom. Föredraget lär visst inte bli mer än 10 sekunder långt.
Men ändå.

Zigge:
Jäklar, har alldeles glömt bort det där projektet. Verkar glömma bort alldeles för mycket nuförtiden. Tydligen har den här oMooDooismen farit illa med min tankeverksamhet.
Skutskär lät som en bra kandidat till LoM.

Paddan: Hur gåre med byggandet av 'Leaning of Miff' elr vare va?? Sommarlov, tiss SveSav o Gbg-Kickan o dåm återvänder?
Finns ju tex Skutskär, äre me i LoM ?
Eller Allsta, Kallsta o Skallsta ?

Zigge:
Antar att språkpolisen var alldeles för utarbetad efter att ha behövt utsätta sig för den ärgade Bjästabons knepiga meningsbyggnad.
I anslutning till denna byggnad håller Bjästabon på att uppföra ett annex där Albert kommer att få en egen scen där berömda kulturpersonligheter kommer att göra sina egna personliga tolkningar av elitseriesäsongen 2002-2003.
Tydligen var det Jan Guillou som skulle vara först ut. Han håller en föreläsning med rubriken: Om jag hade varit Tavve för en dag...

knaskamilla: Ingen enda språkpolis som hackat på Dig? Vågar inte den gröne bJästa-bon? Va ere här för nåt?
'Nu pratade på TV om "praktfiasko" ....'
Menar Du NuMo på TV:n? Eller vad? Du vet väl kanske själv, vad Du menar, eller ska vi skicka in till hrr Lindström?

Chief:
Hmm...jo de där lulingarna har blivit lite opålitliga på slutet.
En sån där MooDooist sa att han tydligen kände sig lite trött i ögat den här veckan och därför inte orkat sitta och skriva alldeles ensam mitt i nätterna. Någonting med att vika ner sig efter för mycket pappersarbete tydligen.
Inte ens han den där HååVeearen verkar gå att finna.
Nåväl, det är inte lätt när man måste dra så stora lass själv för att hålla lulelampan tänd...

...åsså var den här säsongen över och den stora tomheten rullar in... Vad gör vi nu då? Och var är alla? Lulingar brukar man ju kunna lita på, men nu står de ingenstans att finna.

Får väl vara den ensamma typen i hörnet då'rå...

Hälge: Haha, Kalle Konstig var rätt kul.

Paddan: Jag får prova det någon gång, nu ska jag åka på jobbet.

Godnatt på er lulingar och olulingar.

Hälge:
För att hitta till Silly Season behöver du bara köra om den svarta bilen längst fram och sen öka farten tills de vevar med någon svartvitrutig TIFO-flagga framför dig...

knaskamilla: Det har inget med tålamod att göra. Paddan har flitigare modemcyklister än vad jag har. Bjästabor har starkar ben än dom här 08:orna.

Albert Hall:

Om du ber Paddan snällt så kanske han kan lära upp dig i modemtålamod, så slipper du dubbelposta... ;)

Albert Hall: Ja, så var det. Innan allt är klart, så har man bytt ut nästan hela laget, tagit tillbaka dom för att sedan skeppa iväg dom igen.

Ja, eller Kalle Konstig.

knaskamilla: Ojdå. Förlåt. Jag stavade lite fel där. Fast visst blev det lite vackert ändå?
Jag förstår att du blev yr av lycka och måste gå och lägga dig.
Gonatt!

knaskamilla: Ojdå. Förlåt. Jag stavade lite fel där. Fast visst blev det lite vackert ändå?
Jag förstår att du blev yr av lycka och måste gå och lägga dig.
Gonatt!

Hälge: Äh, det ordnar sig. Imorron läser ni ST, AB och XP att Lindman är klar för FBK. Sen är cirkusen igång.

Synd att Kalle K hann skriva nytt kontrakt, annars hade vi snott honom. Sen hade han väl fått heta Kalle Kosing hela nästa säsong, va? ;)

Albert Hall:

Du borde verkligen titta mer noggrant på tangenterna när du skriver (alt. lära dig att titta på skärmen samtidigt som du skriver), för du stavade lite fel på någons nick där...

Nu är jag verkligen på väg att somna. Gonatt igen!

Paddan: Kanske har du rätt, när jag fick tillbaka Redogörelsen så var den smulig och luktade choklad. Vad beträffar Dysso så säger jag inget än. Han har dock nte betalat färdigt än och jag funderar på att lämna ärendet till min advokat.

Luleknas: Jag visste inte att jag inte fick säga något, faktiskt. Men det är ju faktiskt inte du som ska skämmas av den här historien...

Albert Hall: Tack för det välcome´t, men hur kommer man till silly season ?

Albert Hall:
Hmm...det där lät ju intressant. Knas har alltså suttit och sölat ner Redogörelsen med muffinssmulor och sånt medan hon gottat sig åt alla historier. Dessutom har jag hört av Dysso att du hade dumpat valda delar även hos honom.

Nåväl, jag får väl ge mig till tåls tills den kommer ut i pocketversion och i Bollywoodversion.

Albert Hall:

Jag trodde att det var hemligt att jag redan läst redogörelsen...försa (förskrev?) du dig där?

Paddan: LHF:are har i alla fall en sak gemensamt med många andra supporterhuliganer. Dom gillar att vara elaka med mig.
Knas kanske dessutom redan fått Redogörelsen och snaskat färdigt i den? Vem vet? ;)

Knas: Det var en luftig och fin gb, ja.

Hälge: Jo, nu är det över. Välcome to silly season. ;)
Smajlysarna haglar.

knaskamilla:
Ajajaj, smileys i två inlägg efter varandra. Är det modemuppkopplingen som håller på och spökar nu igen...
Stackars Knas!

Paddan:

Ha. Jag kunde nog inte vara mindre intresserad av redogörelsen än vad jag är. Försök inte! Jag vill inte bli inblandad i dina behov och önskemål... ;) (Gaah! En smiley till!)

Portello:

Förmodligen inte.

knaskamilla: Det ska du ju ta som en komplingmang. Måste nog vara det finaste du kan kallas.

Albert Hall:
Att di kan va så jävliga de där LHF-supportrarna.
Stackars Albert, men du vet väl att Knas mer än gärna vill höra om Redo-Görels äventyr.
Låter som en liten lagom godnattsaga.

Albert Hall: Ähh, nu blir det inget skäll. Det är slut nu.

Albert Hall:

Äsch då, det är mest bara oneliners, så det är i alla fall en luftig gb... ;) (Fan, där smög det sig in en smiley - på äkta VF-gästboksmanér!)

Nej, det här går inte. Jag måste sluta skriva här innan folk börjar kalla mig Lulingknas. Gonatt!

knaskamilla: Är dom? Jag brukar sällan läsa där. Men nu måste jag nog dit och kolla. Det lär väl ta tjugo minuter med modemet.

Albert Hall:

Vilket öde. Du kanske kan hitta dig en annan gästbok att skriva i? I VFs är de seriösa, har jag sett.

knaskamilla: Jag vågar inte skriva nått här längre. Om jag startar en ny tråd med ett långt seriöst hockeyinlägg så får jag bara ett kort, surt svar som lyder ungefär så här:
När kommer Redogörelsen?

Eller så skäller Hälge och Chief och kallar mig för svikare och annat ännu värre. Inte lätt för oss seriösa i den här gb:n.

knaskamilla:
Hehehe, jo, upptäckte det själv när jag läste igenom inlägget.

Praktfiasko? Det var inte PraktFrisco då?

Tycker annars att det låter som något från Big Brother...

Paddan:

Rolig grammatik där... ;)

Nu pratade på TV om "praktfiasko" och "kvällens stora förlorare". Jag undrar vad inslaget handlade om?

« · 254027 · »