Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

Godnatt Bush

Sv: Godnatt Bush
Paddan:

Hon verkar ha satt sig i respekt hos dig iallafall.
Halsdukens röda färg ska tydligen vara väldigt speciell, finare röd och vad det var. Själv ser jag inte skillnad på rött och rött så det kanske är bäst att hålla sig till HV-prylar, vore för hemskt om man får på sig nån VF grej av misstag. ;)

Dysso: Det har du rätt i. Floppa under isen skulle vara hur bra som helst. Kanske kan vi övertala Hockeyligan att få sälja mittcirkelreklamen själva om de återigen misslyckas med att fixa en huvudsponsor och då kan vi ju gräva ner Floppa där.

Paddan: Nej, dumma dig, Mario har faktiskt skrivit på ett 20-årskontrakt med LHF. Jag tror han är odödlig.

Dysso:
Nu var det inte din HV-halsduk som jag tänkte på...
Äsch, bäst jag inte säger något mer annars skickar Chief några småninjor på mig igen.

Paddan:

Men det är ju det jag gör!

Dysso:
Va, menar du att du fortfarande inte har skrivit på den där listan.
Skäms Dysso, tänk på den fina halsduken och allt!

Lulekickan:
Äsch, det finns så mycket onödiga utsmyckningar som skall sys på nuförtiden. Kanske någon pyskologisk effekt som de vill uppnå.

Paddan:

Äsch, då vare ju inte alls lika kul längre. Du kommer säkert hamna i b-hallen stinkebro, eller sjunkebro kanske.

Paddan:

Jag som trodde han skulle sälja sigsjälv till högsbjudande så att dom skulle kunna betala Micke's lön?
Insåg efter långt övervägande att det nog är bäst att inte skämta för mycket om Lind, TIKarna skulle nog bli alltför upprörda... ;)

Dysso:
Visst får du vara med. Du är så välkommen så. Tyvärr var det inte möjligt att använda Stånkebro för inspelningen.

Lulekickan:

Hm.. Men eftersom is är fruset vatten så borde ni väl ha en frusen fisk där nånstans? Ni får helt enkelt plöja ner honom i isen, tänk vad tufft att ha ett ansikte som stirrar upp ur teckningscirkeln, tänk vad knäckande det skulle vara för övriga Modoiter.

Lulekickan:
Nja, jag tror nog att Mariå Lemiö är på gång till TIK. Har för mig att han minsann ville rädda kvar Micke Lind.

Dysso: Det är tveksamt, han ser ju ut som en fisk.

Paddan: Vet inte, jag vet ju inte vilka delar som lämnades hos Dysso. Däremot sägs det att det som blir resultatet av det Redogörelsen skall handla om är totalt ofunktionsdugligt, och därför har jag svårt att se hur de kan anse det nödvändgt att sy dit något överhuvudtaget.

Paddan:

Klart, får Foppa vara med i dina filmer men inte jag? Så taskit' ..

Lulekickan:

Jamen han skulle ju lira i eran fjärdekedja. Menar du att han inte platsar där längre? ;)

Dysso: Exakt. Dessutom är visst Sudden och Lidas samt Näslund på gång till LHF, liksom den bäste av dem alla - Lemieux. Fuck Floppa för övrigt - han är nada.

Dysso:
Hahaha, vilka fina associationer du får av ordet golf. Låter som att du är avundsjuk...

Paddan:

Sovrumsgolf med foppa i bjästa, nä NU går du väl ändå för långt!

Dysso:
Nä, nu jelar...
Foppa till LHF, eller var det HååVee, nej det går jag då inte med på.
Han skulle ju hem till mig och lära mig spela golf.

Lulekickan:
Ojdå, tänk vilken skillnad ett litet inlägg kan göra...

Hmm...menar du att de delarna som lämnades hos Dysso var ofunktionsdugliga?

Lulekickan:

Jamen jag har ju SAGT att Foppa kommer, han har insett att Modo inte e nåt å ha. Det är väl inget hysteriskt med det? Suck...

Dysso: De flesta vet väl ingenting. Det finns några som under varje silly helt hysteriskt sprider ut rykten om mängder av spelare som skall vara aktuella för LHF. Det är bara det att LHF aldrig vet något om det...

Paddan: Förresten är det väl vad jag har förstått rätt ointressanta delar eftersom de är totalt ofunktionsdugliga.

Lulekickan:

Du vet för mycket, men jag och Paddan vet åas ingenting, så det går väl på ett ut?

Paddan: Jag klagar väl aldrig över snuskiga associationer? Jag säger bara något ännu värre själv : )

Paddan: Jag har faktiskt haft en väldans massa annat att göra, typ packa upp, studera inköpen, göra nya inköp - fast mat dårå - eftersom kylskåpet inte innehöll särskilt mycket efter att jag varit ohemma i 2 veckor, lyssna på de skivor jag har köpt, prata i telefon, gå igenom e-posten, sortera tvätt eftersom jag tänkte tvätta morgon, fundera, gå igenom posthögen och undra om det inte är dags att säga upp morgontidningen alternatvt iaf adressändra de veckor jag jobbar på annan ort och en massa annat.

Dessutom vet jag inte vad jag ska prata om under silly. Det känns som att jag vet för mycket för att spekulera särskilt mycket.

I övrigt håller jag med dig i fråga om Redogörelsen, den skulle iaf ge oss något att diskutera.

Dysso:
Hmm...här skulle jag ju kunna välja att komma med någon kvick kommentar om de där "intressanta delarna" men då får jag bara Kickan och Chief på mig igen som "klagar" på mina snuskiga associationer. Så jag avstår...

Paddan:

Jag har väl aldrig hävdat nåt sånt? Förövrigt så behöll Albert alla intressanta delar för sig själv!

Dysso:
Nepp, har bunkrat upp med otaliga liter kaffe och flera backar med Cola. Dessutom så har vi ju inte riktigt fått klart för oss hur det var med de sidor av Redogörelsen som du hävdade att Albert dumpat hos dig.

Paddan:

Börjar bli så tråkigt att vänta, bara. Ska du inte sova snart, paddan? ;)

Trodde minsann att det skulle bli lite fart på skrivandet nu när Kickan shoppat färdigt, men tydligen sitter jag fortfarande och pratar med mig själv.
De sitter förståss bara och väntar tills jag loggat ut för att sedan ha ett inläggsmaraton...

Tycker också det börjar bli dags att Albert tar sig i kragen och skakar fram de där redogörande texterna.

Albert Hall:
Jäklar, de där nytillskotten gör det än svårare att välja. Vill ju gå på alla föreläsningarna. Men då vissa av de går samtidigt så blir det ju problem.
Kan man få de inspelade eller får man utskrifter från föreläsningarna?

Albert Hall: ...och pajasclubens klubbledning. "Så driver man framgångsrikt en ES-klubb (mot ruinens brant)".

Paddan: Ytterligare några föreläsare klara.

Tommy Salo, med ämnet "Långskott - Ett hot mot hockeyn".

Skuggan Nilsson, med ämnet "Snabb och skottstark - Ett måste i dagens hockey.

Ett par medlemmar ur White Lions med ämnet "Därför har Sverige världens bästa domarkår".

Albert Hall:
Nu när jag studerar det materialet om föreläsningarna som du skickade så ser jag att den där förre tränaren i AIK Fotboll skulle stå som föreläsare tillsammans med Jonte.

Dessutom så har jag tagit mig friheten att boka in en föreläsning.
Frallan och Snygg-B kommer att samtala kring ämnet "Så förändrade modemcyklingen min hockeysatsning"

Lulekickan:
Har gjort så gott det varit möjligt under den här tiden. Hade i och för sig också kunnat sitta och diskutera med mig själv här i gästboken på nätterna när ingen av de andra behagade dyka upp, men det kändes lite väl konstigt.

Ajdå, så kollektionsnamnet var redan upptaget. Nåväl, jag gjorde ju ett ärligt försök i varje fall!

Albert Hall:
Wow, nu blir jag riktigt impregnerad, den där föreläsningsserien måste ju bara bli en succé.
Finns det biljetter kvar eller är allt slutsålt?
Skulle annars vilja teckna mig för biljetter till de där tre föreläsningarna.

Lulekickan: Nog har vi vunnit matcher när jag haft den. Men jag kan glädja dig med att jag inte vet var jag har(för)lagt den...

Portello: Jag menade förstås allt annat än LHF-förluster. LHF-förluster är alltid ditt fel om du har sett matchen : P Laziotröjan får du aldrig mer ha, jag tror inte att LHF har vunnit en enda match när du har haft den. Och varför ha sparkbollströja på hockey? Sånt är det väl bara gårdare som pysslar med.

Lulekickan: Men så bra att det är det. Då kan jag ju ha Laziotröjan på hockeyn hur mycket jag vill :P

Portello: Allt är väl Paddeländets fel eller har jag missat något? MooDooistiska böjelser har en negativ inverkan på omvärlden.

Lulekickan: Äsch, det är ingen risk att dom skyller på dig.Dom vet att det är Alberts fel ;)

Portello: Vet inte om jag borde erkänna det för det fall att jag såg matchen. En eventuell förlust skulle ju isf kunna skyllas på mig, så jag svarar nog "Kanske det" : )

I brist på riktig hockey får man väl nöja sig med att se 2 landskamper i veckan. En i Umeå och en i Luleå.

Lulekickan: Välkommen hem igen.Är som lite dött här på våran gb när du inte är hemma.
Var du och kollade in några VF-TIK matcher?

Zigge: Tackeliticktack ZiggeZyggeZagge. Det var en givande shopping... eh, kurs menar jag. Det blev inga onödiga skor den här gången men en väldans massa kläder och väldans lite sömn. Nåra halsdukar bidde det dock inte men en massa hockeysurr med gårdarna på kursen, som jag dessutom fick den stora äran att jävlas med hela veckan sedan Warulfven ätit upp Styvben.

Lulekickan: Väl Kommen tebax, från ToaGubbarna! Hur många hals-dukar? Här planeras för före läsare i sommar.
Kunde inte Taavola ta ämnet " Gnuggbilder, en underskattad samlarkonst."
Wikegård: If you can't Beat them, Insult them!! Konsten att aldrig vinna något.

Paddan: Duktig Padda som har hållit gästboken vid liv under min Göteborgsvistelse.

Så du har hittat ett namn på mitt souvenirsortiment också. Det är bara ett problem - namnet är redan upptaget av en annan av mina samlingar : )

Paddan: Nu har det klarnat ytterligare med föreläsarna. Idag skrevs kontrakt med:

- Jonte Hedström, som kommer att föreläsa i ämnet "Så bibehåller man pinktrycket så det räcker till ett helt lag".

- Bengt Hedin, som kommer att föreläsa i ämnet "Videovåld, från Motorsågsmassakern till Jonte Hedström".

- Mike Helber, som kommer att föreläsa i ämnet "Att medelmåttor ska ha bra betalt är en rättvisefråga".

Fler föreläsare är på G. Detta kan bli sommaren succé.

Det var, vad jag förstår ,också tänkt att Kristina Lugn skulle delta i dessa föreläsningar, seminarier, filmvisningar och högläsningar ur bilderböcker men ingen vågade boka henne efter vad hon gjort med radiosprotens sändningar.

Tyckte mig kunna utläsa av det fina programmet, som Albert skickade, att Winnerborg också skulle få tid i rampljuset.
Hans föreläsning skulle tydligen heta: Visslingar och rop - en sargad själ talar ut. Han hade tydligen ett egendomligt krav. Hela lokalen skulle målas svart och vit randig.

« · 254108 · »