Nej, sannerligen. Lika bra att Portello åker ner till morgondagens match också. Jag kan bjussa på muffins. (Dessutom vore det intressant att se Paddan masa sig dit...)
Lulekickan: Hörröduru, det skickas inte någon Portello ner till Övik. Han kan stanna på Dinners i Skellefteå. Hmm...så du kommer inte att förevisa den där fina tummenupp-tröjan som du fick då?
Zigge: Jorå, nog håller jag en tumme, fast för Frölunda : P Funderar på att skicka dit både Paddeländet och Portello så MooDooistförlusten är garanterad.
Chief: Jag tror nog jag väljer det där med "great minds" även om gottegrisar nog också skulle funka, i varje fall för egen del. Mmm...marsipangrisar...
Hälge: Ojdå, vad snällt, ser verkli... vänta här nu... Nu ser jag att det ska kastas skitstövlar på mig. Men vad i... Hmm...jag tror nog att jag ångrar mig ändå!
Chief: Låter som att man kanske hade kunnat ordna en organiserad resa till detta "öppet hus". Lite långt att resa kanske, men vad gör man inte för lite tårta...
Paddan: Trodde det var jag som hade en väldigt visuell fantasi, men där ser man. Det är alltså så det går till. Men då blir det väl inte mycket till tävling? Kan ju vara lite svårt att missa...;-)
Lulekickan: Vi MooDooister har ju inte helt slutat ännu, vi har ju en viktig match imorrn, att befästa vårt stolta epitet:'Sveriges Bjästa Grodyngelskola'! I morrn möter vi nåra små Toa-Gubbar, vi leder redan me 3-2. Du håller väl en tumme?? O Albert, Du ska inte bevaka!!
Paddan:Jag såg den där annonsen också och jag blev lite förvånad. Dom har nämligen inte hört av sig till mig angående VAD dom skulle kasta, så jag har hela tiden trott att det skulle vara en tårta.
knaskamilla: Just nu behövs det inte, men senare när pengarna tryter, så kanske man skulle höra av sig till Hänt&Hör eller Se&Lär eller vad dom där modelltidningarna heter.
Lulekickan: Vissa Bikare är roliga. Detta går att läsa när dom spekulerar om förluster och nyförvärv: På väg bort? Johan Tellström (Luleå, allsvensk toppklubb)
Albert Hall: Oj, har folk undrat om du utsatt dig för det Redogörelsen handlar om? Hade de varit med i diskussionen från början skulle de förstås ha förstått att det bara handlade om historier du hade hört.
Lulekickan: Nu får du det att låta som om jag var någon slags expert på området. Jag kan till och med förstå folk som via brev undrat om jag själv var en av dom som, visserligen via sin egen övertygelse om sitt eget bästa, genomgått denna procedur. Men bland dessa vet jag nästan att du vet att inte jag hör hemma.
Som svar på din fråga, jag har en enda erfarenhet som ligger långt tillbaka i tiden, av denna enda erfarenhet så kan jag varken svara ja eller nej på din fråga om hur det är i allmännhet, tyvärr.
LL: Jag måste säga att ryktet om Redogörlesen är ett typexempel på ett rykte och vad sådana kan ställa till med. Har jag någonsin sagt att det handlar om "Skipped Parts"? Det är något som alla bara antagit i sin egen snaskiga fantasi...
"Icke funktionsduglig" kan jag möjligen ha antytt i ett svagt ögonblick, fast i andra ordalag, sen har det tolkats av en framträdande person på denna hs och sedan upphöjts till sanning.
LL: Jag tycker att Albert är märkligt tyst. Du har jantagligen avslöjat något han egentligen inte vill kännas vid. Antar att det betyder att del II kommer att heta Avslöjandet.
Hmm, jag noterar i programtablån för Canal+ att det i dag har gått en film med namnet "Skipped Parts". Det låter som om det har något med Redogörelsen att göra. Jag menar, den handlar ju om diverse delar som har skippats för att göra plats för andra (icke funktionsdugliga?) delar. Albert, är det så att du har filmatiserat Redogörelsen???
Dysso: Hmm...vilken intressant frisyr du hade skaffat på de där bilderna.
Ajdå, kan det ha varit så? Inte undra på i sådana fall att jag fick en sån fruktansvärd tunghäfta efter ett tag... Tror till och med att jag faktiskt vrickade tungan, du ska veta vad svårt det är att få halt på alla stavelser.
Dysso: Igen? De var ju här senast förra veckan och bättrade på madrasseringen. Så du menar att jag inte behövde slicka på etiketterna utan de var i själva verket självhäftande?
Börjar ana att du var tvungen att slicka på alla etiketterna. Hur kan du glömma nåt så viktigt? Jag tror det är bäst om vi madrasserar ditt rum å det snaraste. :)
Dysso: Jaha, skulle jag vara motståndare till de där idéerna. Förstod aldrig riktigt det där... Måste vara det där klistret från alla etiketterna som påverkar mig på något egendomligt sätt.
Dysso: Hmm...låter riktigt trevligt på något sätt. ...och sen så behöver de ju heller inte slösa en massa ström på någon strålkastare heller. Det gäller dock att inte stirra rätt mot det bländande ljuset från mitten av isen.
Det skulle ju i och för sig kunna tänka sig bli så populärt att de helt enkelt beslutar sig för att skrota den där Isidor.
Tror det skulle bli en förlamande panik, där alla bara sitter och stirrar utan att kunna röra sig. 5000 människor som inte kan andas är nog inge bra...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Om 1 minut: Repris på HIPPHIPP!
Ett o-nästan osevärt program.