Portello: Jela tur att jag hade lämnat datorn innan du nämnde Lennart, annars hade jag väl fortfarande osovit.
Det känns som en bra dag idag, alltså vinner vi lätt. Dessutom får Husse äntligen näta och av bara farten gör han ett mål till och ett till och ett till... Och så håller han på, minst en gång i minuten matchen igenom. Bäva MooDoo, bääääva!
lizzard: Nedrans Portello. Du får allt låsa in din lillebror, alternativt förse honom med en tröja med långa ärmar (som man knyter bak) så han i vart fall inte kan ta sig någonstans med bil : )
Frisco: 1-2 mot Frölunda känns ju inte som någon jättehemsk förlust heller kan jag ju tillägga. Våra a-jun har varit bättre än jag räknat med, framför allt för att 86:orna tagit ett stort kliv framåt.
Kickan: Han sitter nog och kurar i en garderob någonstans och pratar osammanhängande. Någonting om "jela Kickan" och "en massa påhitt om att min närvaro påverkar LHF negativt". Dessutom så dricker han tydligen kopiösa mängder Trocadero.
Frisco: Nej, bara MooDooister ; ) Dessutom är MooDooisterna de enda som brukar bli upprörda över namnsaker så jag tänkte att ni kanske förväntar er att andra ska reagera som er.
Just nu känns den här tråden väldigt passande. 0-5 mot Leksand trots 44-23 i skott. Jag tror aldrig jag varit med om sådan ineffektivitet förut. Det här ska det satans förbannade helvetes Modo få betala för på tisdag.
Portello: Visst ja, så var det. Undrar om det var någon stackars otursförföljd LHF-supporter som lyckades pricka in att titta på alla dessa tre tillställningar? Nä, såna finns det väl ändå inte? Eller hur Portello? ;)
Albert Hall: Det är väl inget att vara generad för. Vi tackar för underhållningen istället : )
0-1 är ju hur som helst ett av de tråkigaste resultat man kan tänka sig. Hellre ser jag LHF förlora med 6-7 än med 0-1, då har man ju fått se massor av mål i alla fall.
...och imorgon väntar Huggarleksand. 17-0 till LHF, helt klart.
Chief: Konstigt att ingen har startat en terapigrupp får håkkidårar redan. Det finns ju inget som påverkar humöret och orsakar såna pendlingar i sinnesstämning och känslor som just håkki. Ohockeyintresserade får vinterdepressioner, vi andra får ohockeysäsongsdepressioner, förlustdepressioner, utslagen ur slutspeletdepressioner och fan vet allt, fast å andra sidan brukar de lyckliga stunderna under en säsong ändå överväga. Inget är dock så hemskt som känslan när slutsignalen går och säsongen är slut (om det nu inte skulle vara så att säsongsslutet innebär SM-guld - då är ju lyckan total). Den känslan av tomhet som man känner just då är helt obeskrivligt hemsk. Nästan värre än allt annat. Huga.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?