Ja, vi verkar ha snällast läkare i elitserien. Yelverton alltså. Han har nog pensionerat uppemot tio lirare nu. Inte så illa att få 80% (eller är det rentav 90%?) av lönen fram till dess att dom fyller 40.
Om ni tar över Janssons kvarvarande kontrakt så lovar jag att skicka med ett par rullar medicintejp och fyra små förpackningar första förband. De ä säkert dä.
Poffa: Jag tror att det finns en anledning varför inte Jansson pensionerar sig. Min amatörmässiga gissning är att han spelat för få matcher i elitserien de senaste åren för att ha rätt till försäkringen. Eller så suger han så länge som möjligt på det nuvarande kontraktet för att få 100% istället för sketna 80-90% under tiden. Eller så är han ovanligt korkad och dessutom omger han sig med lika korkade rådgivare. Eller ännu värre, han inbillar sig att hans skadeproblem ska upphöra och att han åter kommer att vara en elitseriespelare i toppklass.
Albert Hall: Äh, han har helt enkelt fått en anställning av föreningen bara för att reta gallfeber på Poffa. De håller nämligen på med ett fysiologiskt, eller om det var psykologiskt, experiment för att se hur lång tid det tar innan en person faktiskt går upp i limningen. Cool special effects, skulle de ha sagt på andra sidan Atlanten.
Paddan: Den anledningen har jag faktiskt inte tänkt på. Men när du säger det så låter det troligt. Jag har redan tidigare sett tecken att det finns organiserad verksamhet som ogillar och motarbetar BHK:s verksamhet. Varför skulle annars min stol i Coop Arena ha varit nedsmetad med läsk dagen efter att jag skrev ett kritiskt inlägg om Steve Staios i vintras, exempelvis?
Det viktiga är att Poffa håller huvudet kallt, fortsätter sin goda gärning och inte låter sig påverkas av hockeyns al-Qaida.
Portello: Ojdå! Ett oerhört erfaret tränarpar för PHC. Åtminstone erfaret som spelare, det ska verkligen bli kul att se vad dom kan åstadkomma som tränare. Jag tror det blir bra, jag ser exempelvis båda som större tränarämnen vad jag någonsitt sett Strömwall.
Anders i Budum: Japp, Luleå har gått på is.Närmare bestämt den 1 augusti. På måndag spelar dom en internmatch för att på onsdag möta finska mästarna Kärpät.
Linkan: Japp, man måste ju det.Får väl ringa till någon av er för en rapport.
Se nu till att snacka med Fabbe före matchen så att han inte går och skadar sig.Och när ni likaså håller på kan ni snacka med alla andra också. För skador är inget vi har råd med i år om vi bara ska förstärka med en spelar till.
Portello: Jag ska ta tag i den biten...kanske att jag ska bänka han?? skämt å sido man får hoppas att killarna tänker efter lite före men en olycka kan ju givetvis ändå hända...Tänk om Renberg går sönder då har vi tamejfan inte ens ett lag som skulle klara toppen i allsvenskan:-)
Portello: Vilka vinner imorgon då? Internerna eller LHF?
Det är förresten en ren fröjd att läsa luleforum. Än hur jobbig dag man har haft så behöver man bara läsa några få frozainlägg för att ligga ihopvikt av skratt på golvet.
Paddan: Kan inte annat än att hålla med...Luleås forum liknar Luleås förening okså dvs pajas! men det roar ju nästan bättre än vad a-laget gör ute på isen....
Linkan: Hur var det med Renskaven idag då i internmatchen? Imponerade han och spottade in mål, eller valde han (som Lars Jansson) att inse att en isträning kanske var en för mycket?
Paddan: Renfläsket var tyvär sjuk idag...den som imponerade bäst idag heter Niklas Strängdahl och ska spela div 1 hockey med Piteå i år! tragiskt men så är det....
Luleås bästa spelare? Nåja, mest lovande kan jag sträcka mig till... Jag tror nog också han vill göra en stabil elitseriesäsong innan han åker. Åtminstone borde han vilja det.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
haha knappast möjligt va.