Luleå HF

SHL · 119000 inlägg · 891 ämnen

Idolkort!

Idolkort!
HJÄLP!

Jag håller på att göra en bok om samlarbilder/idolvykort på ishockeyspelare i Sverige. Luleå skall ha gett ut idolkort sedan 90-talet. Tyvärr går det inte att få någon information om detta från klubbens kansli.
Finns det någon här som kan ha information om detta skulle det mottagas varmt.

Det skulle kännas fattigt om Luleå inte blev representerade i boken.

Hör av er till [email protected]

Sv: Idolkort!
Cantona: Det där inlägget är nästintill identiskt med det du postade på Modoplanket, fast klubben var i det fallet Modo. Varför inte posta en allmän uppmaning till alla klubbar på allmänt snack istället?

Cantona: Luleå Hockey har vad jag vet aldrig gett ut egna idolkort annat än en veva foton som gick att köpa i mitten av åttiotalet, men dessa var inte samlarbilder i egentlig mening utan bara foton tryckta på lite tjockare papper. De samlarkort som fanns under nittiotalet (och finns än i dag?) är utgivna av diverse hockeysamlarkortföretag.

LL:
Jag tackar för den info som några hjälpt till med men jag vet med säkerhet att Luleå har gett ut egna idolkort/vykort 86-87, 90-91, 92-93, 95-96, 97-98, 02-03.
Det borde finnas några Luleåanhängare som vet mer om detta.

Snälla hör av er till [email protected]

Cantona: Har du verkligen ringt till kansliet? Det finns folk där som i så fall borde veta. Det enda idolkort jag sett till var ett på Hento när han var några år yngre än han är nu och som de gav mig när jag köpte några souvenirer någon gång i höstas. Sedan vet jag att kidsen hade någon slags bok med spelarbilder som de gick omkring med och samlade spelarnas autografer i under Allstarmatchen. Ja, sedan finns det ju en lagbild i ungefär vykortsformat fast tunnare också. Tror man får dem gratis.

Lulekickan: Cantona har rätt. Det har funnits spelarbilder som vykort. Jag vet inte när dom slutade säljas, men det har funnits.
Själv har jag ägt ett mycket vacker vykort med Skuggan som vy.
Jag hade det på anslagstavlan på jobbet ett tag. Vetefan var det försvann sen.
Antagligen nån som stal det i ren avundsjuka.

Albert Hall: Det var fint att du Redogjorde för hur det låg till, igenkligen, i vykortssammanhang. Vad skall vi nu tala om?

*vissla ;)*...

Sven Savage: Det är i alla fall färdigredogjort för ikväll nu.
Högst en redogörelse per kväll är mitt motto.

Albert Hall: Det är rätt! Ser fram emot en ny spännande i morgon kväll! Vi skippar Melodifestivalen och har en Snackfestival, vilken toppas av det du redigt göra tänka ska.

Jag kunde inte avstå klämma tre verb på slutet. Låter nästan riktigt. Tyskt, på något vis.

Men man skall följa sina motton, det har jag alltid hävdat! Själv har jag dock inte lyckats etablera några egna motton, inte ännu, i alla fall. Däremot har jag en lång rad omotton, som jag följer inte.

Ett bra omotto, att följa inte, är exempelvis det att den som säger A skall säga B, vilket jag ville redogöra för att vi inte skall låta oss tubbas med: absolut icke!

« · 240840