Paddan: Fast Sav behövde väl inte bli medlem på riktigt? Tror att El Maco godtog mike som medlem om bara Sav kallade sig något med TIK 08, eller hur det nu var.
Lulekickan: Hmm...där sa du någonting, tänkte inte på det. Nåväl, SveSavs debut som medlem i TIK har väl varit lite si och så. Ser fram emot någon liten lallarkrönika från honom.
Paddan: Varför skulle det inte vara lätt? Det är lättare att följa andrafavvolagets matcher än LHF:s eftersom jag då inte är nervös på gränsen till spyfärdig.
Lulekickan: Nejdå, inte vad jag sett hittills i varje fall. Men, vem vet vad som händer med dig efter de där TIK-matcherna. Kan inte vara lätt med det där andrafavvolagssupportandet...
Albert Hall: Nja, nog tycker jag allt att jag sett Lennart ute och och sudda iklädd en blåaktig dräkt och vitt lösskägg samt bärandes en sandsäck. Han försöker också kränga målarlådor till småbarn...
Kanske bäst att sluta prata om Lennart så inte Kickan drömmer en massa mardrömmar inatt. ;)
Paddan: Nej, man han var så glad och ivrig av att få dra på sig den vackra skapelsen att han inte riktigt kunde sitta still. Fotografen försökte med kort slutartid men det hjälpte inte. Lennart blev suddig.
Birgit däremot försökte lugna ner stämningen, som närmast kunde liknas vis extas, med att sjunga en känd amerkansk folksång. Hon blev lite skarpare.
Lennart är vanligtvis inte den som varken slarvar eller suddar. En rätt reko kille.
Albert Hall: Åh, tack, vilka underbara tröjor. Känner verkligen hur köplusten börjar att infinna sig... Tycker dock att Lennart verkar vara lite suddig, han hade väl inte varit ute och slarvat innan bilden togs?
Albert Hall: Ajdå, tänkte inte på det. Får väl skriva in någon klausul liknande Myran Gustafssons då, att jag inte får bli matchhjälte under matcher mot MooDoo. Tror ändå att motståndarna skulle bli nog förvirrade av den där knepige snubben i "Tummenupp"-matchtröja som inte riktigt är vän med det där frusna vattnet och insisterar på att han minsann skall "slå en straff".
Hmm...man kanske skulle undersöka om det går att köpa loss en sån där fin "Tummenupp"-matchtröja. Minns inte riktigt hur de såg ut, men jag har för mig att du hade någon bild på Lennart och Birgit i sån utstyrsel...
Paddan: Nog är du välkommen att försöka du också. Fast om du ska försöka bli hjälte för LHF mot Modo så är väl risken att du försöker missa. Men jag är övertygad om att det inte blir nån skillnad på resultatet av dina ansträngningar om du försöker göra mål eller inte, så det är bara att köra.
LL: Ojdå, trodde jag var den enda i den här gästboken som var ute och cyklade. Men det är klart jag modemcyklar ju bara...
Albert: Vill gärna köpa en sån där "matchhjältelott" och undrar hur mycket du tar för de. Samma pris som medlemsskapet i tvävlingen? Men, som MooDooist kommer man väl aldrig på tal för rollen som matchhjälte!
Nej, är väl bäst att sluta innan det blir mer förvirrat. Lämnar till tonerna av New Orders "Confusion" och bilderna från MPFCs sketch "Confuse-a-cat".
Lövva: du är faktiskt inte bara ute och cyklar - du har till och med kört i diket :-) Om huvuddomaren frågar sin linjeman kan det bli hundra års avstängning om förseelsen är tillräcklig för det. Utvisningens längd har ingenting med vilken domare som såg det att göra.
LL: Sjävklart kan det vara så. Men jag har för mig att om domarn inte ser situationen och måste ta hjälp av sina linjemän så får det högst bli en två minutare eftersom huvuddommarn inte såg det. Jag vet itne, kanske är ute å cycklar men jag har för mig iaf att det är så.
Timrå gjorde ju en riktig skitmatch i två perioder, det var bara i 3:e perioden som de ville nånting överhuvudtaget. Men det räcker inte att spela i en period. Nu kommer i alla fall Frölunda att vinna med 4-1 i matcher. Att Djurgården vann idag spelar ingen roll, det kommer att bli 4-1 i matcher till Färjestad också. Som väntat alltså.
Lövva: Om han inte såg hela situationen och ÄNDÅ ansåg att Norrena skulle få matchstraff utefter vad han såg, så spelar det väl inte så stor roll om han såg allt eller inte?
Portello: Det jag såg iaf var ju att Rönnmark hade ryggen mot i början av den delen av situationen som jag såg. Alltså måste han ha sett MINDRE än mig. Lovar dig, hade Frölunda haft hemmaplan hade han adlrig frått matchstraff, specillt inte med tanke på den nivån han hade i tredje. Han tillät ju mer eller mindre allt.
Norrina matchstaff, det tåls däremot att diskutera. Tycker inte han gjorde så mycket. En tvåa hade räkt. Kändes dessutom som om Rönnmark ej såg hela situationen.
Nu fick Björn Nord matchstaff, helt rätt av Tomas ANdersson även om kommentatorerna inte fattar det. Personligen tycker jag det var solklart. Han vevade till för att träffa spelaren. Och det är ju inte första gången Nord viftar felaktigt med klubban...
Så er det atter på tide at invitere alle svenske ishockeyfans til Fantræf 2003 i Vojens, Danmark.
I år afholdes Fantræf 2003 på følgende dato: 31. juli - 03. august.
Inbjudan er sendt til fanklubben, men alle som er interesseret kan kontakte mig på mail: [email protected] eller se mere på homepage: www.viksupport.dk
Håber vi ses til Fantræf 2003 - Coolest Fans On Earth...!!!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Därmed Bastu!! Gärna norrbottnisk sot-dito.