Luleå HF

SHL · 117525 inlägg · 890 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
Albert Hall: Jag tror aldrig ens att jag har tittat när de går igenom hur man skall göra med flytvästen; dels för att jag alltid tänker att "det händer inte mig", dels för att flytvästen känns onödig även om vi mot förmodan skulle störta. Däremot brukade jag läsa den där säkerhetsbroschyren när jag var liten, fast det börjar nu vara rätt länge sedan jag senast ägnade den någon uppmärksamhet.

Lulekickan: Nix, jag var inte på matchen. Jag känner mig däremot som en sån där typisk text-TV supporter. En som följt matchen via detta och sedan uttalar sig tvärsäkert om allt i matchen.

Jag får alltid så dåligt samvete när dom där flytvästarna demonstreras. Jag orkar aldrig engagera mig i det, men tänker samtidigt att en vacker dag ångrar du dig Albert, kom ihåg det!

Albert Hall: Så du gick och kollade matchen i alla fall? Jag misstänker sabotage mot mig och flyget. Ett tag trodde jag att vi skulle få åka ett sånt däringa pyttelitet plan och var på väg att gå och be om en fallskärm eftersom jag visste hur mycket mina väskor vägde. Jag har aldrig förstått varför man skall lära sig hur flytvästarna på planen fungerar. Skulle planet störta vill jag mycket hellre ha en fallskärm eftersom flytvästen hjälper mig nada om vi störtar någon annanstans än i öppet hav.

Sven Savage: Eftersom jag är så helvetes tjurig så tror jag inte att hoppet är ute för Schtaan. Tar de Linkping så tror jag Linkpingarna skiter ner sig och rasar ihop helt. Det skulle vara ren njutning att se mångmiljonbygget rämna, och dessutom vill jag så gärna se Schtaan i ES.

Lika kasst väder hemma i Luleå som i Umäää, nästan. Snön vräkte ner lite mer i Umäää men det är illa nog som det är här också. Jag som trodde att det äntligen var vår förra helgen när i princip all snö var borta. Suck.

Lulekickan: Hento höll nollan. Räddade hela 16 skott. Den där Hannula verkar ju trivas i COOP-arena. Han kanske borde fundera på om det inte skulle vara en lämplig hemmaarena, kanske?

Lulekickan: Det har varit roligt att följa schtaan i kvalet, men tyvärr tror jag att det är slut nu.

Schtaan har ju lirat som gudar hemma, men inte tillräckligt bra borta. dessutom har linkping tur som ...linkpingar.

Nästa match linkping-schtaan blir mycket svår för västerbottningarna. Och, även om de faktiskt skulle vinna, kommer ställningen att vara följande:

Schleffte 16
Linkping 15

Och då återstår följande:

Gnögle- Linkping
Linkping-Gnaget

Säkert 6 pinnar -> Linkping 21p

Schtaan har dessa:

Schtaan-pölsan
bajen-schtaan

Och där behöver de troligen vinna båda matcherna, vilket sannolikt blir för svårt. Och då förutsätter man ändå att de skall spöa linkping borta på måndag!

Nej, tyvärr. Sagan är nog över nu. Jämra linkpingar att ligga under med 17 sekunder kvar och vända till 2 pinnar mot bamsingarna.

kanske det t o m är troligare att schtaan passerar pölsan, än att de passerar linkping? Inte mig emot, i så fall!

Sven Savage: På grund av ett flera timmar försenat flyg från Umäää missade jag landskampen i Coop Arena. Morr!

Kul i alla fall att se på onlinen att våran Rönnqvist gjorde mål igen plus att Schtaan pissade på Rögle samtidigt som Linkping tappade en poäng. Nästa omgång i kvalserien är nog i princip helt avgörande för Schtaans del.

Sven Savage: Ja - schleffte drar iväg till 4-1, och - Ja ja Ja! - bamsingarna har kvitterat mot linkping.

Bara gnaget som inte håller, nu 4-1 i den gävliga staden. Zey ar not to be trusted. Kvajt rajt!

Sven Savage: Min kritik fungerade. Gnaget trillar in 3-1 20 sekunder efter straffen. fortsätt nu!

Sven Savage:

Zey ar not to be trusted!

Sven Savage: Usch då. Nu har pölsan straffat in 3-0. Sabla gnagare. hade ni tänkt vara så flata ikväll kunde ni väl har förlorat i onsdags också? orättfärdingar!

Sven Savage: Schtaan höll 3-1 under första, nu andra igång. Linkping har tyvärr tagit ledningen med 0-1 mot bamsingarna i andra, medan pölsan fortfarande har 2-0, efter hela 8-1 i skott i första.

Hmm. Såvarekval, igen. Schleffte tappade tungt förra vändan samtidigt som linkping spöade pölsan, och nu håller de forna elitserielagen på att springa iväg.

Viktig omgång ikväll, när schtaan måste vinna hemma mot gnögle, samtidigt som man hoppas att bamsingarna kan lugga linkping på hemmaplan, och gnaget pölsan borta i pölsagrytan.

För schleffte startade det illa genom gnögle-ledning, efter 2.32 men fem och en halv minut senare har schtaan skärpt sig och vänt till hela 3-1. Bra jobb!

I de andra matcherna går det inte som det ska, ännu. På hovet håller linkping 0-0, och i den gävligaste av städer har pölsan skaffat in 2-0, i båda fallen har första perioden slutspelats.

Fortsätt så, schleffte, och VAKNA, fjollträskare!

Kolla den här länken...

Sven Savage: Jooouuuccchh!

Sven Savage: Jadu, det var bra förutsett. Vilket inte var vidare bra.

Linkping och pölsan drar ifrån nu. Schleffte tappar onödigt hit och dit, mot de som inte har något att lira för. Samma lag åter i eliten nästa säsong. Synd! Det enda de borde ta sig för, med pölsan, är att frysa ner eländet till kelvins nollpunkt och saluföra gävlarna som Magnums dödssynd nummer åtta...

Albert Hall: Matchen slutade 1-1

Portello: Kvalserien är körd.

Men Sverige tog ju en mycket viktig seger i sparkbollen. Allbäck två mål. Kanske fick Lars-Tommy betalt nu för bytet man inte gjorde i VM?

Vad slutade hockeylandskampen?

Albert Hall: Nu blev det tyvärr så att SAIK förlorade och LHC vann.
Trist men sant.

Fö så målade Rönnqvist ikväll.

Portello: Vinner LHC och Schleffte förlorar tror jag serien är körd, tyvärr.

Vad pysslar SAIK med i början av perioderna? Nu har AIK utökat till 3-0 efter 1.51.
3-1 reducering nu.Kom igen nu!

Vilken rivstart AIK har stått för. 2-0 efter 1,45 av den första perioden. Inte bra alls. Jaja, det är ju två perioder kvar att vända på.

Paddan: Alls icke så, jantagligen för nåra dif-are med, för att det ska visas. Istället visas oumbärliga succeer som Camp Molloy o Fame Factory. På 4+ kval-håkky. På 5:an böllspärkare.
Vart går världen?

Antar att varken kvällens sammandrabbning mellan Tre Kronor och Schweiz uppe i Umeå eller matchen på fredag visas på någon svensk tv-kanal. Skulle ju vara intressant att se ifall Enström får någon speltid.

Sven Savage: Mjaa, jo,kanske, men ändå inte...Jag såg 2:a perren, o så myckna 'Indianare' o missade pass/uppspel, var ett tag sen man såg.Övertända?Nervösa? Vem vet. Kanske de 'goa gubbarna' samfällt blir lika skakis som gamle Carnbäck, då blire Torsk påTallin, nej ScaniValium. Jaja, väldans öppet ännu.

Änkligen, skall det Sportsliga åxå tillmätas en match!! Aldrig mer en KrokBoltic-vinst.
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=1957
Om än 1 dag för sent...

Hmm...utan att vidare leta lämplig tråd tänkte jag kommentera hockeyfinalen. Jag gitter vanligen inte bry mig om vad som vidare händer när lule lämnar slutspelet, och så är det i år också. Men av misstag kom jag att titta på tredje perioden i går.

Blixtlåset imponerar. Otroligt hur de emellanåt kunde trycka ner warulfven i den warulfvska zonen, fast det var warulfvspuck. De lila spelarna lyckades inte ens få ut pucken, det var förnderdrande att se, som ett elitlag, mot något mycket sämre. Och som blixtlåset offrade sig gång efter annan. In i böken och ta ett hugg eller två för att lyckas peta pucken vidare.

Warulfven, däremot, syntes mest ovilliga och uppgivna. Man försökte, men bara några, bara lite, jämfört med vad man borde kunna. Som vore de uppågivna på förhand.

Jag har inte trott det tidigare, men nu är jag övertygad. Detta blixtlås lirar som ett mästarlag. Väldigt svårt att tro att warulfven skall ha någon chans överhuvudtaget. Å andra sidan har man tidigare lärt sig att aldrig räkna ut ulfven. De kan resa sig på nio och sedan öka krokandet och dragandet i klädedräkter på ett sådant sätt att vem som helst tappar lusten för hockey: det har de flera gånger praktiserat mot oss. De kan komma att visa att gamla sanningar fortfarande gäller:

Warulfven är...Warulfven.

Men fan trot. Blixtlåset ser ut att vara värdiga mästare redan nu och jag har svårt att se hur ett sådant lag skall kunna stoppas. Blir väl kul för göteborgarna att änvinna, änkligen: nu, eller aldrig! Roliga vara de att se också. Inga burskydd och vårda pucken i första, andra och tredje prioritetsordning utan pang på rödbetan bara. Som lule, förr i tiden.

Såvare kvalet också. Halva lirad redan, och förutsättningarna har ändrats. Bajen har ett bättre slutprogram än andra, men är ju redan borta. Gnögle och Gnaget ligger lite bättre, men har varit alldeles för kassa för att orka utmana om de tre översta.

Återstår Pölsan, Linkping och Schtaan. Pölsan har lite svårare program framöver. Fler bortamatcher, bl a mot de två konkurrenterna skellefte och linkping. Även om de troligen klarar det, med så många pinnar de redan - ofta turligen - knaprat åt sig; även om de nog tyvärr gör det, är de inte klara ännu. Börjar de tappa, kan det komma många tapp på raken.

Linkping har inte övertygat, men ändå är de med och nu har de både sctaan och pölsan hemma. Kan mycket väl ta resten, om det vill sig.

Rätt kärvt läge för sctaan, alltså. Imponerande att vara med så långt som de varit, men sagan kan strax vara över, för den här gången. Ändå är det laget jag helst vill se upp. Men då måste de överraska även i senare delen av serien. Får gärna starta redan ikväll.

Grundtips att pölsan och linkping snabbt drar ifrån nu och har avgjort långt innan serien slutspelats. Tyvärr.

Zoogin: Ja du, självklart hoppas jag på seger för SAIK borta mot AIK samt vinst för BIF borta mot LHC. Den tredje matchen spelar mindre roll.

Portello: Vad tror du om kvällens omgång i kvalserien?

Albert Hall:

Påstår du att LJ bär tjej-platådojor? Det tror jag inte.

knaskamilla: Ett par platådojjor från 1975, kanske? Såna som Agneta och Annifrid hade.

Portello:

Det finns saker som tyder på det, ja.

knaskamilla: Har han en förkärlek att ställa sig framför dig eller vad?

Portello:

Det är inte direkt något jag kan påverka, ifall jag ska stå bakom LJ eller inte. Ibland har jag försökt vänta ut honom, men han väntar alltid så förbaskat länge med att gå och ställa sig...

knaskamilla: Har du inte lärt dig att man inte ska stå bakom långa personer när man vill se något?
Fast å andra sidan förstår jag om du inte vill se Modo spela ;P

Paddan:

Där sa du något vettigt! Det vore väldigt bra, så kunde man se matchen fastän man står bakom honom (om han står lite bredbent, vill säga).

Portello:
Nej, nej, nej bara undrade om det kunde vara en lösning på någonting.
Lumber Jack å sin sida han kunde nog behöva styltor han.

Paddan: Menar du att Knas är kort? Inte är hon speciellt småväxt, vet många,många som är mindre än henne

Paddan:

Det tror jag verkligen inte.

knaskamilla:
Hmm...styltor?

Portello:

Tss. Jag väntar på lösningen på ett problem jag har, i stället... ;)

LL:
Nu får du mig nästan att rodna, jag sympatisk, skulle snarare tro att det ligger mer åt det patetiska hållet...

knaskamilla: För du har väl fått den redan? :P

Portello:

Inte alla. Jag gör det inte. Muahaha.

Och nu sitter alla full av förväntan och väntar på att Albert ska skriva Redogörelsen.

LL: Jämt och ständigt :)

Portello: hehe, det brukar bli så :-)

LL: Så har man bevisat igen vilken genomusel tippare man är, Inte vann FBK och inte hade man tippat rätt målskytt heller.

Jahaja, titta där, Peter Ström hängde in 4-5. Klar fördel för Frölunda nu, alltså.

Portello: ja, många tyckte att Luleås pp sög den här säsongen, men VF:s pp-spel i slutspelet har varit total genomuselt.

LL: Men sista matchen mot Timrå var han ju rena väggen.

« · 258500 · »