Kickan: Jag hörde att han sagt något om att "det är tur att man är så bred över axlarna så siffrorna ryms". Appropå att han lirade med nummer 700 alltså.
Portello: Det är inte säkert att Emil blir borta så länge, men han kan bli det.
Bulans kommentar i Kuriren är hur skön som helst.
"– Nja, jag tycker jag är en finlirare. Det är mer ”Rönken” (Jonas Rönnqvist) och några andra spelare som kommer fram när det blir bökigt, säger han med ett leende."
Gårdagens match var sannerligen ingen höjdare tycker jag. Men det blev trots det ruggigt spännande på slutet och tre oerhört viktiga poäng. Jag tycker Lule vann rättvist sett över hela matchen även om en hockeymatch som vinns med 1-0 naturligvis alltid kan sluta med förlust med lite otur. Underligt nog så verkar Lule på hemmaplan ha den lilla tur som saknats på bortaplan.
Tellström blev åter målskytt och har väl därmed gjort mål i tre av dom fyra senaste matcherna? Enligt Kuriren så hade han den position han hade därför att han strax innan träffats av ett skott på pungen och helt enkelt inte orkade förflytta sig...
Positivt var ju att Hento åter kändes så där ruggigt lugn och säker som han vant oss med men inte riktigt gjort den senaste månaden.
Norrena lika duktig hos LHC. Man får ordentliga Myllysvibbar när han hanterar pucken med klubban. Oj, så värdefullt det är! Där har Hento en hel del att jobba på faktiskt.
I och med segern så gick vi åter upp på slutspelsplats och har lika många poäng (8) upp tll fjärdeplatsen som vi har ner till under kvalseriestrecket.
Portello: PHC räknar ju kallt med sina Återvändare Holma o Renberg. Men den stabile siste utposten får nog Pite vara utan nästa säsong! Kulo PHC o B-TIKarna går till SA, medan AIK fortsätter tigga pengar o sälja gamla (MODOiters) tröjor. Visst ska Du väl se matchen på Torsdag, Portello?
Vivix: Det vore ju något förstås. Då skulle jag ju dessutom verkligen hinna göra allt jag skulle vilja göra. Minst en av klonerna får sticka utomlands och jobba. Det är bättre betalt än i Sverige.
Något som var avslaget var ju klacken. I vart fall i de två första perioderna.
Bakom speakern. Nej, det var inga som satt på rad 1-2, men jag antar att det lär vara folk där i ett slutspel sen. Det dök upp lite småungar och satte sig på rad 2 (där ser man nog rätt ok) efter första perioden, antar att det var folk från ståplats.
Vivix: Synd att jag inte är flera rent fysiskt också. Tänk så bra att låta en jobba så kan resten av Kickorna bara ha roligt hela tiden.
Jag tycker att matchen var helt ok faktiskt, om än lite för få mål. Särskilt kul var det att se favvokedjan med deras backpar Frallan+ Skrbek. De borde ha satt åtminstone en 2-3 puckar.
Nejdå, dom var riktigt bra. Rad tre, precis vid mittlinjen. Helt ok.. Däremot förstår jag inte om någon någonsin köper på rad ett där, dom kan inte se planen alls.
Kickan: Det bara sprutar Kickor här ju. Nyss var det bara två, nu är det fyra. lite roligt är det att de gör olika saker allihop:) Måste vara praktiskt det där!
En trist match att se men det är alltid roligt med 3p.
Kickan: Kan bara meddela att Luleå har vunnit de tre senaste matcherna med mig på plats. Fö kan jag meddela att Piteå åter är fjärde lag i NHA. PHC vann med 5-0 borta mot Teg samtidigt som AIK förlorade hemma mot Nyköping med 4-3 efter straffar.
Chief: Undrans varför det blir så? Att jag blir så många när jag är online alltså.
Jag vill passa på att tacka Portello för att han inte var och såg matchen. Det brukar betyda säker LHF-seger ; ) Eller så är det lizzard jag ska tacka. Han kanske har insett att det enda om hjälper är att se till att Portello är fastbunden vid något markfast i Piteå under matcherna.
Dysso: Hade tolv ett tag där. Tillökning i den lulingska gemenskapen tydligen. Grattis till dig med förresten, sällan har väl uttrycket "vi pissade på dom" varit mer passande...
Verkar som både LHF och HV tjänar på att ha dig på läktaren när LHF spelar.
Själv har jag 10 stycken, gått lite inflation i det där tycker jag.. Då fortsätter trenden, LHF vinner med mig på sittplats. Dom kanske skulle bjuda på fler biljetter? ;)
Underdog: Hörde bara sista perioden på hockeylive. Enligt kommentatorerna så var bägg målvakterna väldigt bra. Dom fick också pris som bäste spelare i respektive lag.
Bragdguldet till Luleå HF? Nåja, men att gå ut och ta tre poäng på bortaplan med sex (!) ordinarie spelare borta och underläge inför sista perioden är inget annat än en bragd! En sån här kväll är man en riktigt, riktigt stolt luling!
Dessutom rättvist enligt sportardion som jag hade... ehhh... förmånen att få följa under eftermiddagen.
Visst var det skönt med tre poäng men det ska ju inte behöva bli så spännande på slutet. Tekning med två sekunder kvar då ska det inte ens få bli skott på mål.
Portello: Pust, man är ju helt slut! Det är bara att tacka han där uppe för målkameror. Sen måste jag även påpeka att det var enormt hög klass på kommentatorerna idag!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?