Luleå HF

SHL · 117834 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
zigge: Tack Zyggy-Zigge! Hoppas det går bra för er i fortsättningen, och ni lyckas hålla er i position i tabellen. Positionen bakom oss;)

Liam Devlin: Underligt är det ju.

Vi spelar jämnt borta = uddamålsförlust.

Vi spelar jämnt hemma = uddamålsseger.

Jag har funderat på om de demoner som Skrbek såg i Scandinavium faktiskt existerar...

Liam Devlin: Här är en - som 'brukar drälla in'...Grattis till Vinsten!!
TROTS att Ni lånade vår plats...
O Grattis Dysso.
Nur har vår lista blivit ÄN längre än Er.
Warulfven e warulfven.

Albert Hall: Tack, hemmalaget! Tack, hemmapubliken! Tack, COOPacabana!

Numera är vi överlägset sämst på bortais i årets elitserie. Samtidigt som vi iom dagens resultat är tredje bästa lag på hemmais! Endast Warulfven och Blixtlåset har bättre resultat hemma än vi. Om man dessutom tar i räkningen att warulfven gott kunde förlorat de två matcher de spelat mot oss i karlstad i år, samtidigt som vi inte var alltför långt från att lyckas mot blixtlåset sist. . .är vi nästan bäst i år på hemmais! Samtidigt som det tycks helt obegripligt omöjligt borta! Undrar om något lag någonsin i elitserien haft en sådan kvot mellan hemma och bortamatcher som vi har idag?

En mycket spännande match där vi vann till sist! Oerhört skönt och härligt. De sista fem minuterna var så ruskigt spännande att jag blundade med åtminstone ena ögat nästan hela tiden...

Jag har sagt det förut, men säger det ändå igen. Det lilla flyt som saknas på bortaplan har vi definitivt hemma. Leksand var otroligt nära en kvittering flera gånger.sluteskunderna hade allt. Rejäla slagsmål, tumultartade målchanser för Leksand och två slutsignaler. Ja, det är faktiskt sant. Slutsignalen gick, alla slogs, men domaren påstod att han redan blåst och man fick backa klockan ett par sekunder och spela om.

Åkerström gjorde mål nummer 100 i match nummer 801 och firades grundligt. Två gånger. Snyggt av kapten att visa vägen med första målet och ett i övrigt habilt spel.

Många, för att inte säga alla, gjorde ett hårt jobb ikväll. Men nog var Hento gudomlig vissa stunder. Fast den där Mike i andra kassen var inte dum han heller.

Smolket i glädjebägaren. En av veduggarna högg Mange över handen/armen och han fick utgå med till synes stora smärtor. Mycket, mycket tråkigt då han i mitt tycke är en av dom allra viktigaste spelarna i LHF modell 2004.

I dag var det full fart på snacket. Svårt att få en syl i vädret. Undrar var är MooDooister och pölsor befinner sig? Brukar de inte traditionsenligt drälla in här, för att diskutera resultatet i sina matcher? Jag har inte riktigt följt med hur det gått för MooDoo och Pölsan idag. . .de vann väl, som vanligt?

Nå, då har vi spelat den första, av de nio måste-matcherna. Korven besegrades, och tack vare den insatsen, är vi åter ett slutspelslag! Skönt det känns, i värmen på åttonde plats. Vilka skall vi nu rikta in oss på? Pölsan är två pinnar före, och det TIKrå, som före dagens pölsakross, väl hade torskat sex matcher i rad (?), ligger fem ynka pinnar före.

Nästa kapitel i niorysaren på lördag, då vi har Teglet hemma i COOPacabana, och på söndag har TIKen och Pölsan hemmamatch mot Sopan respektive Styvben. På tisdag skall vi ner till Sydkraftarena mot TIKen, medan pölsan möter Tjurgårn borta.

Plötsligt känns inte sjätteplatsen alls så avlägsen - trevligt, när man nyss på tiondeplats hade Teglet och Soppan flåsande i nacken.

El Maco: Tack för det - utmärkt insatsat. Själva verkar ni ha hamnat någon sorts elitserieingenmansland, avsevärt bakom de fem översta, men tryggt framför de sex bottnigaste!

Liam Devlin: Glad att kunna stå till tjänst.

Dysso: Jodå, passera Korv, Passera MooDoo, nådde nästan Pölsan också!

LL: Ja, då är det väl dags att besöka den MooDooistiska boken, för att avleverera ett Moohaa! ;)

LL:

Och vi tog programenligt hand om Modo, som vanligt i Kempehallen får man väl säga. Hamnar ni på slutspelsplats nu, eller hur ser det ut?

Puh. Vinst.

Rönkenfabbemange. En kedja som nästan är för bra för lule. Klarar vi den här säsongen, är det nog till största delen deras förtjänst.

nappen: Thomas? Ja, fast det blir säkert en nya vända i hovrätten och jag gissar att han frias där. Indicierna fäller honom i lekmannaögon spm våra, men när det skall upp bland folk med legala kriterier som "med intill visshet gränsande sannolikhet" får han säkert löpa vidare.

Såhär i periodpausen, någon som sett? Bara 4 månader för den jäveln, fyfan va dåligt.

JAAAAAAA! MANGE NILSSON!

JIIIIHAAAAA! 2-1! Psykologist mål som fan!

Och Pingen har 3-0 på Warulfven efter 15 minuter.Ur led är tiden.

Det låter som att Korvarna har fortsatt farligare chanser än vi, fast det är vi som har dubbelt PP?

Liam Devlin: Eller svensson och frasse, förstås. Nu får vi 5 mot 3 i 30 sekunder. kanske vi kan spela oavgjort under denna period av dubbelt PP för Lule?

Satan i gatan! Svennson tunnlar fabbe i BP, och sedan kvitterar Korvarna. Jädra typer. Jag tycker INTE om att se svensson, ej heller Rosén, bland Korvarne. Nej, inte alls!

LL: Fan vad händer mål i BP för Leksand, Hönsgård eller?????

Jamen vaf... sumpa in 1-1 med en man mer på banan :-(((((

Härligt. ;)

nappen: Roger Åkerström sätter sitt etthundrade mål i elitserie/slutspel! 1-0. Hurra!

ÅGI! MÅL NUMMER 100!

Nu funkar det. :)

LL: Mycket lugnande att höra Pinto kommentera. Stor skillnad mot de flesta andra kommentatorer; nu får man reda på vad som händer, som satt man själv där. Och Råkkarn kompletterar med insatta kommentarer. Bra, grabbar!

LL: Jag kommer inte in på hockeyligan.se ens, får köra P4:an online.

sr.se/p4/

LL: Nu funkar Luleås match på webradion.

Dysso: Det verkar med andra som om Hockeyligans server inte klarar anstormningen av alla som vill in samtidigt. Det är inte första gången det pajar precis vid matchstart.

Dysso: redan 3.08, och en Korv åker ut. Bra, höjdhopparen! Och plocka fram stor-...powerplayet nu, Luleå!

LL:

Och det verkar gälla alla matcher, för sändningen från Modo - HV valde att slå igen butiken också.

LL: Typisk otur, va. Och de första 30-40 sekunderna när så mycket obehagligt plägar inträffa. Håll ihop nu, Luleå!

...och ungefär tio sekunder innan domaren ska släppa ner pucken så brakar webradion ihop. Det var ju... ja, inte direkt ovanligt.

Jahapp, dags för match igen. Vet inte om det är så många fler än jag som är här nu, men tråden ska fram ändå...

Jävlar vad jag är nervös nu.

Portello: Verkar som Du ska ojobba vid bortamatch, o sitta bunden vid Hemma-dito? Sen Du åkt o jobbat, vände allt! (Tilld et bättre för oss Pirroätter, tyvärr motsatsen för Er) Ograttis.

LL: Förlust med 5-2 men tydligen är de siffrorna något i överkant.
Man kan väl säga att jag inte hade räknat med annat än 0 poäng i denna matchen men i de följande två hemmamatcherna så måste det bli sex poäng. Allt annat är otänkbart. LIF blir en svår nöt att knäcka, att dom slog HV borta idag imponerar, men jag tror och hoppas ändå att vi för revanch plattmatchen vi gjorde senast då LIF gästade oss.

Liam Devlin: Jag tycker att det var nödvändigt att göra något. Du som var med när vi gick upp första gången kanske kommer ihåg att vi inte direkt hade spenderarbrallorna på. Filosofin var att de som varit med på resan upp skulle få chansen i ES också. Eftersom vi varit ganska överlägsna i serien sista åren trodde till och med jag att laget skulle räcka. Men den filosofin godtogs inte av hockeysverige utan framkallade bl.a. det härliga uttalandet av vår hockeyboss: att vi var en skam för ES.

Vi lärde därför av misstaget när vi sedan kom tillbaka och köpte då spelare. Då var istället detta fel. Det gick inget vidare, och eftersom målet varit sedan länge i linköping att bli en etablerad ES-klubb så tog man tag i saken en gång för alla. Framgångarna uteblev ju ganska rejält förra säsongen - man kan ju skylla på många faktorer om man vill. Men eftersom det är samma spelare som höjt sig denna säsong så kanske Melin ska ha det stora tacket för att ha gjort ett lag av det hela.

Vad gäller ekonomin så handlar satsningen om sponsorer. Mård som ordförande är grym på sin plats. Faktum är att sponsorer står på kö och man har fått tacka nej till ett antal. Därför anser jag inte att det är någon risk med ekonomin. Då vi dessutom av allt av dömma kommer att nå slutspel så ser det tvärtom ganska bra ut. Lägg till det att försäljningen till nya arenan är i full gång och också den ser bra ut. En konkurs är mig veteligen inte ens i närhet närmsta åren hur illa det en går.
Det är lite skillnad på uppbyggd klubb, ekonomi och stöd från regionen om du jämför med Malmö.

Men som man säger - det går fort i hockey.

Liam Devlin: Ajajaj....
Okunnig, avundsjuk och missunsam. I samma person.
Ingen bra start när man gör debut på Sps.... :-)

Underdog: Tack för berömmet. Trevligt att det går bra för era junisar. Vad tycker du själv om linkpingköpen de senaste åren? Bra investerade pengar vartenda öre? Helt otänkbart att ni konkar om något år?

Liam Devlin: Du verkar ha stenkoll på Linköpings juniorverksamhet...
Tänkte ändå berätta kort för dem som inte har det:

Vi har ett hockeygymnasium, J20-laget avancerade till SuperElit våren 2003 samtidigt som J18 gick vidare till J18 Allsvenskan där man besegrade bl a Färjestad och Södertälje.

U-16 laget tog SM-guld senast, leder serien nu och kom 3:a i EM.

Naturligtvis köptes detta i ett paket med Norrena.

LL: Lugnt.

Frisco och Scim: nu har jag lugnat ner mig några hekto. Jag ber om ursäkt - jag överreagerade.

...för en utomstående bör väl tilläggas

Frisco: Kanske just de som är felet med den här göstboken. Det mesta som diskuteras här inne är så internt att det råder näst intill omöjligthet i många fall att få grepp om vad som diskuteras

NuMo: Jag lämnar stället och komemr tillbaka när lugnet lagt sig och endast Paddan, Portello och Kickan är här och skriver endast trevligheter till varandra.

lizzard: Inte byter jag tråd mitt i en diskussion inte.

Underdog: Bittert? Det är dina ord. Jag kallar det realism. Alla hockeylag köper och säljer förstås, och gör det så klokt som möjligt. Ett av de sätt man långsiktigt arbetar med för att bygga upp ett så bra lag som möjligt. Ett annat är att bygga upp laget underifrån genom en juniorverksamhet, och ett tredje genom samarbete med andra klubbar. Sedan finns det lag som inte har något av det där, bara en Väldig Lust att få vara med i finrummet. Och kompenserar det man saknar med att ragga och köpa hejvilt utan sans och utan måtta.

Men sådana är inte linkpingarna. nej, naturligtvis inte.

Jag har varit deltagande varje gång Pingen lämnat elitserien. Jag är säker på att jag kommer att få uppleva det igen. Många gånger.

Frisco: Självklart, i alla fall i modos gästbok. Välkommen dit Frisco.

LL:

Nu var det väl inte det som var meningen, och jag trodde du var medveten om den som frisco säger humoristiska rivalitet som råder mellan Modo och Luleå, nåja, inget att tjafsa om hursomhelst.

Dålig förlorare? Då är vi två!

« · 366694 · »