Usch vad hemskt det är att inte ha fått se ES hockey på det här nya året.Men på torsdag ska jag försöka byta pass så man kanske får se Luleå-MIF. Därimot ska jag och se Modo-LHF på lördag. Frågan är har vi sex raka vinster inför Modo matchen? Själv tror jag det eftersom att malmös bortaspel inte är det bästa i ES. Men när man minst anar det kanske dom slår till......
Portello: Hm, märkligt nog känns det inte lika tillfredsställande att vara lite skämtsamt elak sådär mot någon om personen inte är närvarande och kan ta del av det... Men han kanske läser ikapp gamla inlägg senare?
Chief: Du passar nog som handen i handsken på våran gb om du har lite underlig humor . Vi har ju stått ut med Paddan så nog ska vi klara att stå ut med dig också :)
Lulebruden: Visst kan du ha rätt i det. Tror dessutom att de flesta lag höjer sig ett par snäpp i slutspelet. Men Frölunda har sett otäckt starka ut. Otäckt bra målvakter har de också.
Men jag håller tummarna för Timrå. Och för Luleå då, om Timrå inte räcker ända fram.
Portello: Lovar härmed dyrt och heligt att avhålla mig från att skriva skit, om nu inte min lågtstående humor räknas dit förstås. Då blir det värre...
Hm, tror inte jag noterat några elaka lulingar på andra gästböcker. Det torde inte vara så vanligt. Och varför skulle de vilja göra det när de har en sådan mysig stämning här... =)
Chief: Det är alltid trevligt när supportrar från andra lag kommer och skriver. Om dom nu inte bara skriver skit. Minst lika irriterande , eller mer är det när lulingar är in på andra klubbars gb:s och skriver skit.
Chief: alla som är bland de fem bästa har väl chans så vinna??!! det är väl det som gör det så spännade att man vet bara på ett ungefär hur det slutar...det finns bättre lag än lule det jag hålla med om,men som bra som de är nu kan ju vara en bra början.... men men...
Portello: The more, the merrier brukar man ju säga. Och så behövs jag ju som motvikt, hur skulle det se ut om lulingarna fick breda ut sig ostörda? Hockeyporr, Snygg-Brabenecar och allt vad det heter.
Dessutom, steget är långt till att börja konsumera den riktiga luliska hårdhockeyporren.
vivix20: Är knepigt vad vissa personer kan finna njutbart, men årets upplaga av Hockeyporr från Modos sida går helt enkelt inte att titta på utan att det vänder sig i magen.
Men, men, man får väl räkna sig som en självplågare och titta vidare i hopp om några orgastiska ögonblick.
Eller så får jag plocka ner den gamla studielitteraturen och bläddra lite i Charles Dickens "Hard Times".
Albert Hall: Hmm då är det väl bäst att vi förbarmar oss över honom och helt enkelt bränner en skiva med klippen och skickar åt honom. Den porren som Modo bjuder på kan ju inte vara någe vidare, jag menar det är ju bara tjejer med där:)
vivix20: Paddan sitter ju på ett modem påstår han. Varför han måste sitta på det har jag aldrig fattat, men om han ska ladda hem dom där klippen med modemet så lär han knappt hinna bli klar innan nästa millenieskifte.
Hmm...tro om man måste börja traggla sig igenom den gamla studiefavoriten "Upptäckten av framtiden" skriven av Leif Lewin eller om det räcker med Jane Austens "Pride and Prejudice" för att försöka förstå kvällens match.
Paddan: Hockeyporr i hockeyträsket är extremt nyttigt och dessutom en klar nödvändighet för att överleva tiden mellan liveshowerna. Några skydd är inte alls nödvändigt.
Kom för övrigt just ihåg något roligt från parlamentet. - Vad händer när ett lag har sex på plan? - Inget, dom har ju skydd allihop.
Jag kan skicka dig några filmklipp så att du får uppleva lite riktig Luleåhockeyporr.
Portello: haha ja det har jag aldrig sett en målvakt göra förr, men det hade säkert varit väldigt effektivt om det varit tillåtet. Det var säkert en ren olyckshändelse.:)
Portello: Denna hockeyporr kanske skulle ges ut under samlingsnamnet "Suckar och Stön"? Jag har också suckat och stönat när jag sett Luleå spela för övrigt, men förmodligen inte av samma anledning.
Hockeyporr är förmodligen en väldigt lukrativ bransch. Kanske något att investera i...?
vivix20: Som Albert beskrev då Linus gjorde mål med 8 sekunder kvar: Det blev en kollektiv orgasm . Det är väl ungefär vad vi får när vi ser dom här klippen :)
Portello: Just nu sitter ett X antal lulingar framför sina datorer med blanka ögon, svettiga handflator, hög puls och tung andhämtning. Undrar om de där klippen verkligen är nyttiga?
Portello: Fanns ju en massa bra klipp där ju, Myllys mål tex. Varför gör dom inte en video med typ "Det bästa med Luleå" eller nått, man får ju mersmak av dessa klipp. Måste nog gå och kolla på Timråmatchen som jag var förutseende nog att spela in.:)
Paddan: Tack för grattiset. Jag är glad att du åtminstone fick en riktigt god pizza. Trist för din dröm, men Manics är väl inte så illa?
Själv trodde jag i min enfald att jag skulle kunna höra åtminstone SR, men tji fick jag. Östergötlands sportradio tog över och sände från Hästen - Mariestad istället. Men då finns ju HS istället.
Lulekickan: Nepp, inte chockskadad, däremot fruktansvärt trött så jag hann knappt med mer än att äta en fruktansvärt god pizza till lunch innan avresan till Kempis.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?