Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

lule är bra nu.....

Sv: lule är bra nu.....
Portello: Jag funderar på att anmäla mig men jag har inte åkt på någon resa förut. Men jag har aldrig varit i Kempehallen så det är väl på tiden.

Portello: Ingen ES-hockey? Stackars dig. Själv har jag ju förutom mitt Timrå faktiskt till och med sett Luleå. Mot Linköping.

Tror faktiskt att Luleå tar Malmö. Malmö på bortais? Host host... Men de lär vara desperata, så det blir nog ingen vacker hockey direkt. Men det tror jag Luleå lär vara kapabla att bemöta och bemästra. Ska vara att man underskattar Malmö då, men det tror jag inte heller är någon risk.

Lycka till med passbytandet då!

Chief: Nädå nog är det MIF på hemmais. Därimot är Modo på bortaplan.

Tack för ditt Lycka till :)

Chief: F.ö var senaste ES matchen jag såg live TIK-LHF den 30/12.
Tyvärr så gick ju inte matchen något vidare men det var en trevlig resa + att man fick träffa trevliga tikare som man träffade i Coop då ni anordade en resa hit.Dessutom hade jag ju äran att träffa Hälge som huserar här på HS.

Portello: Jag menade naturligtvis att Malmö inte spelar bra på bortais. Men desperata lär de vara eftersom jag vill minnas att de möter Frölunda innan de möter er. Också det på bortais för Malmö. Så de har nog ytterligare en förlust i bagaget innan de anländer till Luleå.

Du får inte bara ett lycka till med passbytande, utan också redan nu ett lycka till mot Malmö!

Portello: Matchen 30/12 såg jag också. Tyckte den gick alldeles utmärkt jag =)

Vore faktiskt kul att räffa några av de som huserar på HS. Märkligt, man har kontakt nästan varje dag med en del eller åtminstone läser deras inlägg men har inte aning om vilka de är...

Portello: Jag har inte åkt på någon organiserad supporterresa sedan Luleå var nykomlingar i ES och då var jag 13 år.

Zoogin: Ojdå .Kanske dax snart då? eller bilar du?

Chief: Har träffat en som jag inte kände innan jag började hänga på HS och det är Hälge.

Portello: Nej, bil är för jobbigt. Åker man med bussen kan man ju koppla av under resan. Jag skulle också vilja fara till Timrå den 15/2.

I och med att matcherna går på Lördagar så känns det ju lite frestande att åka. Och spännande.

Zoogin: Det lär bli en upplevelse, jag har för mig att SMÅLAND skulle vara på plats då...

Portello: Jag tycker det är rätt trevligt att "träffa" Timråiter boende på andra ställen och motståndarsupportrar på HS. Timrå är ju inte så stort, så när jag bodde där träffade man väl mest Timråsupportrar.

Ojoj. Lyssnar på Hallonsaft med Smurfarna. En riktig klassiker

Chief: SMÅLAND verkar vara en rolig prick. Lite halvgalen sådär :)

Portello: Japp! Inside every sane man there is a madman struggling to get out. Och i SMÅLANDS fall har han nog lyckats ;-)

På tal om gamla favoriter, någon som minns Trolltyg i Tomteskogen?

Chief: Kan man glömma en sådan klassiker?
Mitt favoritställe är när trollmor ska göra sig vacker och knyter en orm i håret, När trollen går bärsärkargång på svamparna samt fjant . Han är ju för snygg med brudklänning.

Portello: Här är en bild på Zoogin.

Zoogin: Nu kan jag sova gott inatt.
Här kommer en favorit i repris.

Zoogin: Ah, Zoogin...vilken häst. Eftersom jag är i det närmaste uppvuxen på Bergsåkers travbana kan jag inte låta bli att försöka hålla åtminstone en liten koll på trav. Och Zoogin är ju definitivt en man minns.

Portello: Gargamel! Kommer du förresten ihåg vad hans katt hette? Det gör jag... Favoriten i Trolltyg... är för mig just "Det kryllar av tomtar här - en hel tomtearmé!"

Chief: Japp såklart man kommer ihåg vad katten heter.
Azrael heter han ju. Därimot är jag mindre säker på hur han stavar sitt namn.

Portello: Vill minnas att din stavning är korrekt. Mina personliga favoriter i smurfarna är och förblir svartsmurfarna - Gnapp gnapp!

Bifogar en bild av ingen annan anledning än att den roar mig.

Chief: Dom där napparna är för fula.

Svartsmurfarna..... hmmm dom kommer jag inte ihåg för tillfället.

En annan klassisk seie från då man mindre är ju Starzinger.
Har dessutom mellan 20-25 avsnitt av den kultserien på min hårddisk.

Portello: Svartsmurfarna (smurfErna?) hoppade jämfota och bet andra smurfa/er i den lilla svansen så de också blev svarta.

Starzinger? Hm, nu står det stilla. Vet inte om jag hört talas om denna kultserie... vad handlade denna eminenta serie om?

Chief: Vet du inte vad Starzinger är?

Portello: Eh, nej. Det ringer inga klockor... Exakt när visades detta? Jag kanske befinner mig i fel åldersgrupp? Vad vet jag. Däremot ser det kusligt bekant ut, men det beror kanske mer på ursprunget.

Chief: Här är en Zooginsida.

Chief: Jaadu....... Vet inte om det har gått på tv men jag brukade låna videoband med denna eminenta serie av några grannar.
Hur gammal jag var då kommer jag inte ihåg.
Jag är född -76 men jag vet flera som är född senare än mig som kommer i håg Starzinger.

Portello: Videoband. Det förklarar saken. Har det inte gått på TV så har jag säkerligen missat det. Själv är jag född -75, så jag borde egentligen känna till det. En lucka i min allmänbildning. Får försöka göra bot för det nu.

Zoogin: Ujujuj! Faktum är att Zoogin lyckades engagera mig så pass att jag satt och tjoade framför TV:n någon gång. Hela Sveriges häst.

Chief: Klart att du måste se några avsnitt. Helt överljuvlig serie helt enkelt :)

Portello: Ska försöka med det. Man vill ju hänga med =)

Och så har ännu en dag gått utan att jag följt min studieplanering. CSN:s hämnd kommer att bli skoningslös...

Chief: Ujujdå. Bäst att du börjar följa den då.
HS är inte bra, man äter inte man sover inte Du pluggar inte men ack så trevligt man har det :)

Chief: Jag har sett ganska många Zoogin-lopp i verkligheten men det mest minnesvärda är nog när han vann Jubileumspokalen på Solvalla 1998 med ungefär 30 meter och Åke Svanstedt gjorde segergest redan 100 meter före mål.

Portello: Hade faktiskt bestämt mig för att vara stark idag och motstå HS. Det hela rasade pga SR:s undermåliga rapportering från Kempis. Då blev jag ju som tvungen för att få veta vad som hände, och sedan har jag inte kunnat slita mig.

Men men, i morgon är en annan dag, som Christer Björkman brukar säga.

Chief: Säga och säga? Sjunga snarare va??
En dag utan HS?? Är du helt från vettet? Hur skulle det gå?

Portello: Snart är du ikapp Albert Hall i antal inlägg på den här GB:n, bara lite drygt 100 kvar.

Zoogin: Det tror jag faktiskt jag minns (såg det dock inte i verkligheten). Men han hade ju all anledning att var lite kaxig den gode Åke. Zoogin hade väl en egen fanclub, om jag inte missminner mig, som följde med med banderoller och hela kittet?

Portello: Så petig du var då, men sjöng då'rå. Demain il y a un autre jour, om vi ska vara lite internationella.

Ja, hur det skulle gå vet jag fortfarande inte....

Chief: Jo, det stämmer.

Jag tänkte faktiskt gå och lägga mig tidigt ikväll men nu är klockan lik förbaskat över 2 på natten. HS är tydligen beroendeframkallande.

Zoogin: Fanns en låt med Farbror Blå tror jag dóm hette. "Du är min drog" Lovsång till HS?

Chief: Japp, jag är petig ;)

Zoogin:HS är helt klart beroendeframkallande.

Portello: Ska ha det i åtanke i fortsättningen när jag frestas att handskas ovarsamt med fakta.

Har just insett att det bästa sättet för mig att komma i tid imorgonbitti är att helt enkelt undvika att somna. Vem vet, föreläsaren kanske misstar min sömndruckna blick för introvert grubblande?

Portello: Jag har träffat väldans många HS:are som jag inte kände sedan tidigare. Mest tikar, men även MooDooister och någon luling. Åsså Dysso förstås.

Lulekickan: Glöm inte att du träffat Frisco i 10 sekunder också=)

Chief: Trolltyg är min favvo. Faktum är att lizzard för inte så länge fixade den åt mig, så nu finns den i min dator.

Chief: Jag tror till och med att trollet säger "Kolla morsan, en hel tomtearmé" innan han ursinnigt klubbar ner de små flugsvamparna.

Lulekickan: Det var inte igår man såg Trolltyg i tomteskogen.
Man kanske skulle försöka att skaffa den.

Frisco: Alla möten med MooDooister är traumatiska så det är klart jag inte har glömt att jag har träffat dig ; ) Jag går fortfarande i terapi efter mötet med Paddeländet.

Portello: Fråga din storebror, han kan nog hjälpa dig.

Lulekickan:
Hahaha, jo, jag förstår att det var en oerhörd chock att upptäcka att jag var lika patetisk i verkligheten som på HS!

« · 195145 · »