Chief: Jag vet inte vem någon av dem är vad jag vet. Kanske har de bara dålig fantasi. Att jag heter "Lulekickan" här istället för "Kickan" berodde på att "Kickan" var upptaget. Kanske är det jag som reggat det för längesedan men glömt bort det, eller så är det någon helt annan som aldrig skriver här.
Lulebruden: Hjärtat säger Timrå, men om hjärtat är så realistiskt alla gånger vete f-n. Frölunda och Färjestad är ju vassa. Och Luleå ska aldrig räknas ut. Men eftersom jag håller på Timrå med en närmast religiös övertygelse så fortsätter jag att tro på dem.
Just nu har vi spräckt den omtalade niopoängsveckan. Jag hoppas att Paddan inte tar det alltför hårt. Det var ju en vacker dröm han hade.
Albert Hall: Jag läste på LuleåFans forum att de funderar på att ordna en annan lösning eftersom klippen är så utrymmeskrävande. Det lät som att det kommer att dyka upp fler klipp så det är bäst man tittar in där någon gång per dag så man inte missar något. Dator är snart fullproppad med LHF-klipp, vilken lycka. Tror jag ska sätta mig och bränna en CD med klippen jag hämtade idag.
Chief: Jag tror på Frölunda, men jag hoppas naturligtvis på LHF. Slipper vi drabbas av så många skador på viktiga spelare så är det ingen omöjlighet iaf. I andra hand hoppas jag på Timrå.
Paddan är nog chockskadad, det är därför han inte har synts till här idag.
Lulekickan: Jo, frölunda är helt klart favoriter till guldet, men Färjestad verkar vara på gång igen. Fast de kan nog inte matcha varken Luleå eller Frölunda i målvaktsväg. Inte heller Timrå för den delen.
Jag hoppas naturligtvis på Timrå, men det kanske är att hoppas på lite mycket. Men efter den här säsongen kan det vara svårt att behålla fötterna på jorden alla gånger. Luleå kan definitivt ha en del att säga till om. Kapaciteten tvivlar jag inte på. Personligen ser jag hellre guldet i Luleå än hos Frölunda om Timrå inte räcker ända fram.
MoDo tror jag däremot inte alls på. Hoppas Paddan hämtar sig.
Albert Hall: Uj, synd bara att jag inte hinner kolla alla klipp idag. Det börjar vara dags att masa sig iväg til Umäää så klippen får vänta tills jag är hemma i Luleå igen
Lulekickan: Jahapp, så blev drömmen krossad av ett lag som ville spela hockey och inte bara åkte omkring med huvudet under armen som ett visst annat lag. Jädrar, blir tyvärr så att jag måste spela "Damn dog" med Manic Street Preachers efter den här matchen.
Gratulerar Chief, Hälge, gud och alla andra TIKar till en fullt rättvis trepoängare.
Lulekickan: Nepp, inte chockskadad, däremot fruktansvärt trött så jag hann knappt med mer än att äta en fruktansvärt god pizza till lunch innan avresan till Kempis.
Paddan: Tack för grattiset. Jag är glad att du åtminstone fick en riktigt god pizza. Trist för din dröm, men Manics är väl inte så illa?
Själv trodde jag i min enfald att jag skulle kunna höra åtminstone SR, men tji fick jag. Östergötlands sportradio tog över och sände från Hästen - Mariestad istället. Men då finns ju HS istället.
Portello: Fanns ju en massa bra klipp där ju, Myllys mål tex. Varför gör dom inte en video med typ "Det bästa med Luleå" eller nått, man får ju mersmak av dessa klipp. Måste nog gå och kolla på Timråmatchen som jag var förutseende nog att spela in.:)
Portello: Just nu sitter ett X antal lulingar framför sina datorer med blanka ögon, svettiga handflator, hög puls och tung andhämtning. Undrar om de där klippen verkligen är nyttiga?
vivix20: Som Albert beskrev då Linus gjorde mål med 8 sekunder kvar: Det blev en kollektiv orgasm . Det är väl ungefär vad vi får när vi ser dom här klippen :)
Portello: Denna hockeyporr kanske skulle ges ut under samlingsnamnet "Suckar och Stön"? Jag har också suckat och stönat när jag sett Luleå spela för övrigt, men förmodligen inte av samma anledning.
Hockeyporr är förmodligen en väldigt lukrativ bransch. Kanske något att investera i...?
Portello: haha ja det har jag aldrig sett en målvakt göra förr, men det hade säkert varit väldigt effektivt om det varit tillåtet. Det var säkert en ren olyckshändelse.:)
Paddan: Hockeyporr i hockeyträsket är extremt nyttigt och dessutom en klar nödvändighet för att överleva tiden mellan liveshowerna. Några skydd är inte alls nödvändigt.
Kom för övrigt just ihåg något roligt från parlamentet. - Vad händer när ett lag har sex på plan? - Inget, dom har ju skydd allihop.
Jag kan skicka dig några filmklipp så att du får uppleva lite riktig Luleåhockeyporr.
Hmm...tro om man måste börja traggla sig igenom den gamla studiefavoriten "Upptäckten av framtiden" skriven av Leif Lewin eller om det räcker med Jane Austens "Pride and Prejudice" för att försöka förstå kvällens match.
vivix20: Paddan sitter ju på ett modem påstår han. Varför han måste sitta på det har jag aldrig fattat, men om han ska ladda hem dom där klippen med modemet så lär han knappt hinna bli klar innan nästa millenieskifte.
Albert Hall: Hmm då är det väl bäst att vi förbarmar oss över honom och helt enkelt bränner en skiva med klippen och skickar åt honom. Den porren som Modo bjuder på kan ju inte vara någe vidare, jag menar det är ju bara tjejer med där:)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?