Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

lule är bra nu.....

lule är bra nu.....
luleå är bra nu!!!tack å lov.....jag tror att de kommer att vinna alla matcher denna månad...hoppas man ju..

Sv: lule är bra nu.....
Hm, noterade att Luleboy var inloggad häromsistens och nu Lulebruden. Har du skaffat lärjungar, Lulekickan?

Chief: Jag vet inte vem någon av dem är vad jag vet. Kanske har de bara dålig fantasi. Att jag heter "Lulekickan" här istället för "Kickan" berodde på att "Kickan" var upptaget. Kanske är det jag som reggat det för längesedan men glömt bort det, eller så är det någon helt annan som aldrig skriver här.

Lulekickan: Eller också vill de helt enkelt va som du, gå som du, duuu, ja det vill de nuuu...

Chief:

Chief: det är inte lulekickan...jag är nån annan

Lulebruden: Jo, jag vet.

Chief: bra,men håller du med mig då?

Lulebruden: Om att Lule är bra nu? Jodå, jag har en soft spot för Lule. Har dem som andralag faktiskt.

Chief: ok,vem tror du vinner sm-guldet då?

Lulekickan: Nej, det var inte samma klipp. Det här var från svt, ett sammandrag av matchen med mål och allt. Underbaaaaart!

Lulebruden: Hjärtat säger Timrå, men om hjärtat är så realistiskt alla gånger vete f-n. Frölunda och Färjestad är ju vassa. Och Luleå ska aldrig räknas ut. Men eftersom jag håller på Timrå med en närmast religiös övertygelse så fortsätter jag att tro på dem.

Just nu har vi spräckt den omtalade niopoängsveckan. Jag hoppas att Paddan inte tar det alltför hårt. Det var ju en vacker dröm han hade.

Albert Hall: Jag läste på LuleåFans forum att de funderar på att ordna en annan lösning eftersom klippen är så utrymmeskrävande. Det lät som att det kommer att dyka upp fler klipp så det är bäst man tittar in där någon gång per dag så man inte missar något. Dator är snart fullproppad med LHF-klipp, vilken lycka. Tror jag ska sätta mig och bränna en CD med klippen jag hämtade idag.

Chief: Jag tror på Frölunda, men jag hoppas naturligtvis på LHF. Slipper vi drabbas av så många skador på viktiga spelare så är det ingen omöjlighet iaf. I andra hand hoppas jag på Timrå.

Paddan är nog chockskadad, det är därför han inte har synts till här idag.

Lulekickan, Lulebruden och Chief:
FBK. Utan tvekan.

Lulekickan: Jo, frölunda är helt klart favoriter till guldet, men Färjestad verkar vara på gång igen. Fast de kan nog inte matcha varken Luleå eller Frölunda i målvaktsväg. Inte heller Timrå för den delen.

Jag hoppas naturligtvis på Timrå, men det kanske är att hoppas på lite mycket. Men efter den här säsongen kan det vara svårt att behålla fötterna på jorden alla gånger. Luleå kan definitivt ha en del att säga till om. Kapaciteten tvivlar jag inte på. Personligen ser jag hellre guldet i Luleå än hos Frölunda om Timrå inte räcker ända fram.

MoDo tror jag däremot inte alls på. Hoppas Paddan hämtar sig.

Lulekickan: I klippet från match tre i finalserien är det en intervju med Micke Lindholm. Sicken hjälte!

TRE KRONOR:

1:a målvakt Henrik Lundqvist
2:a målvakt Daniel Henriksson
(3:a Liv)

Några Protester?!?!?!?!

Albert Hall: Uj, synd bara att jag inte hinner kolla alla klipp idag. Det börjar vara dags att masa sig iväg til Umäää så klippen får vänta tills jag är hemma i Luleå igen

Lulekickan:
Jahapp, så blev drömmen krossad av ett lag som ville spela hockey och inte bara åkte omkring med huvudet under armen som ett visst annat lag. Jädrar, blir tyvärr så att jag måste spela "Damn dog" med Manic Street Preachers efter den här matchen.

Gratulerar Chief, Hälge, gud och alla andra TIKar till en fullt rättvis trepoängare.

Lulekickan: Nepp, inte chockskadad, däremot fruktansvärt trött så jag hann knappt med mer än att äta en fruktansvärt god pizza till lunch innan avresan till Kempis.

Paddan: Tack för grattiset. Jag är glad att du åtminstone fick en riktigt god pizza. Trist för din dröm, men Manics är väl inte så illa?

Själv trodde jag i min enfald att jag skulle kunna höra åtminstone SR, men tji fick jag. Östergötlands sportradio tog över och sände från Hästen - Mariestad istället. Men då finns ju HS istället.

Nu har jag suttit och njutit av diverse matchklipp, man blir ju alldeles salig ju. Mer, jag vill ha mer...

Chief:
Så i Östergötland prioriterar man alltså inte TIKs matcher, mycket märkligt. ;)

Paddan: Tycker också det är konstigt. Timrå IK är ju en folkrörelse, eller? Jag ska påtala denna miss för ansvariga.

så glad man kan bli..domarmissen Vinnerborg dömer och ändå vinner vi..man är i ett chocktillstånd...

Paddan...
tackilitack för ditt grattis...

gud:
Jaså, har han vunnit skönhetstävling också den där Vinnerborg.
Vilken titel fick han? Miss Tag, Miss Lyckad, Miss Conduct?

vivix20: Ujujuj, sitter och laddar ner klippen nu.
Snart dax för lite riktig underhållning.

Portello: Fanns ju en massa bra klipp där ju, Myllys mål tex. Varför gör dom inte en video med typ "Det bästa med Luleå" eller nått, man får ju mersmak av dessa klipp. Måste nog gå och kolla på Timråmatchen som jag var förutseende nog att spela in.:)

Portello: Just nu sitter ett X antal lulingar framför sina datorer med blanka ögon, svettiga handflator, hög puls och tung andhämtning.
Undrar om de där klippen verkligen är nyttiga?

Chief: Porr är väl alltid nyttigt? :)

Chief: Klart dom är nyttiga. Tycker du också ska ladda ner dom och se hur riktig hockey ska spelas :)

Chief: Det är jättenyttigt, pröva själv så får du se.

Albert Hall: Mer hockeyporr till folket!:)

vivix20: Som Albert beskrev då Linus gjorde mål med 8 sekunder kvar: Det blev en kollektiv orgasm . Det är väl ungefär vad vi får när vi ser dom här klippen :)

Portello: Precis! och under Timråmatchen när Luleå gjorde tre mål på två minuter fick vi multibla orgasmer.:) Skulle det vara onyttigt?

Portello: Denna hockeyporr kanske skulle ges ut under samlingsnamnet "Suckar och Stön"? Jag har också suckat och stönat när jag sett Luleå spela för övrigt, men förmodligen inte av samma anledning.

Hockeyporr är förmodligen en väldigt lukrativ bransch. Kanske något att investera i...?

vivix20: Oj vad Pekka är skön då han välter målburen då Johan Rosen kommer fri :)

Portello: haha ja det har jag aldrig sett en målvakt göra förr, men det hade säkert varit väldigt effektivt om det varit tillåtet. Det var säkert en ren olyckshändelse.:)

vivix20: Undrar om inte det där var Pekkas sista match? Eller kanske han gjorde en säsong till.

Om man inte räknar när han hoppade in som reserv i LHF för ett par säsonger sen.

Albert Hall: Det är möjligt, har ingen riktig koll på det, jag satt inte fast i hockeyträsket på den tiden.

vivix20: Ajajaj, hockeyporr i hockeyträsket, låter inte alltför hälsosamt. Ni har väl kommit ihåg att vidta lämpliga skyddsåtgärder?

Paddan: Hockeyporr i hockeyträsket är extremt nyttigt och dessutom en klar nödvändighet för att överleva tiden mellan liveshowerna. Några skydd är inte alls nödvändigt.

Kom för övrigt just ihåg något roligt från parlamentet.
- Vad händer när ett lag har sex på plan?
- Inget, dom har ju skydd allihop.

Jag kan skicka dig några filmklipp så att du får uppleva lite riktig Luleåhockeyporr.

Hmm...tro om man måste börja traggla sig igenom den gamla studiefavoriten "Upptäckten av framtiden" skriven av Leif Lewin eller om det räcker med Jane Austens "Pride and Prejudice" för att försöka förstå kvällens match.

vivix20: Paddan sitter ju på ett modem påstår han. Varför han måste sitta på det har jag aldrig fattat, men om han ska ladda hem dom där klippen med modemet så lär han knappt hinna bli klar innan nästa millenieskifte.

Paddan: Leif Lewin, är det Robinson Leif?

vivix20:

Tillhör en utdöende ras, både Modoit och modeminnehavare, så jag får nog tyvärr ladda ner i veckotal för att hämta hem dessa klipp!

Albert Hall: Hmm då är det väl bäst att vi förbarmar oss över honom och helt enkelt bränner en skiva med klippen och skickar åt honom. Den porren som Modo bjuder på kan ju inte vara någe vidare, jag menar det är ju bara tjejer med där:)

Albert Hall:
Nepp, han är professor i vältalighet och statskunskap vid Uppsala Universitet.

vivix20: Iofs är det väl inget fel på tjejer. Fast jag tycker tanter är ett bättre ord......

« · 194673 · »