Luleå HF

SHL · 118043 inlägg · 891 ämnen

Lule versus Modo

Sv: Lule versus Modo
Lulekickan:

Jag vet inte riktigt hur vi kommer ta oss till lule, men med tanke på att vi har en resa från Pite att inleda dagen med, och att jag hatar att stiga upp mitt i natten så sätter det vissa gränser. Det kan nog vara en bra ide att käka lite, och det kan väl vara läge att testa restaurangen. Får frångå traditionen med att alltid käka på mAx i samband med match. :)

Dysso: Det beror på vad ni vill hinna med innan matchen. Restaurangen oh barerna öppnar minst två (ibland tre) timmar innan matchen. Om ni har tänkt äta något eller ta någon öl så behövs det förstås mer tid än annars. Du får väl fundera på det under veckan så bestämmer vi en tid när det börjar närma sig.

Lulekickan:

Den där guidningen har jag redan räknat in i planerna, så det kommer du inte undan ens om du försöker nu. =)
Hur dags behöver vi dyka upp vid arenan föresten?

Paddan:

Ser att du har hajat hur det funkar.
"äran att träffa en livs levande HV-supporter" ... =)
Med tanke på lulingmajoriteten får vi väl försöka hålla intern gruff på en miniminivå för dagen. ;)

Lulekickan: Ajdå, hmm, vad ska vi då göra åt det......

Jäklar, tänkte inte på det.
Jo, ser man bilden på mig är ju psykopat det första som dyker upp i bakhuvudet! :)

Paddan: Jag förstår inte, trots att jag har läst inlägget tre gånger ; )

Det beror på vilka lulingar du menar. De som sitter vid mig kan du ju inte gärna be dra åt helvete även om du är MooDooist, resten kanske inte ens vågar följa med - du kan ju vara farlig : )

Paddan: Mig slipper du ivarjefall eftersom att jag missar matchen den 26:e. Men den 28:e kommer jag att vara på plats i Kempis.

Lulekickan: Ok, får väl tacka så mycket för den omtanken. Betyder med andra ord att jag slipper att läsa alla inlägg tre gånger för att förstå vad som skrivits.

Jahapp, men det låter ju inte helt fel. Kan ju vara trevligt att få en guidning av Kickan själv runt anläggningen och dessutom få äran att träffa en livs levande HV-supporter. De andra lulingar antar jag att man måste dras med också! :)

Paddan: Ja, det är helt klart ansvarslöst av dig att inte vara online 24-7. Fast om vi vänder på det så kanske oinläggandet var av ren omtanke så du inte skulle behöva ett helt dygn på dig att läsa ikapp.

Bortastå har vi placerat i Sveriges rövhål - Boden - för att ni ska känna er hemma : ) Nej, ärligt talat är den mittemot hemmastå, och såååå stor är inte arenan att det är stört omöjligt att hitta dit utan karta och kompass. Fast visst kan jag se till att du hittar dit och visa dig runt i arenan. Dysso med sällskap har säkert också lust att se hur det ser ut.

Lulekickan: Hmm, tydligen måste man hålla sig här en större del av tiden för att det skall bli några inlägg på den här GBn. ;)
Nyss hemkommen från en kväll med lite glögg och annat trevligt och så finner man en GB helt utan inlägg. Skandal!

Förresten, ståplatssektionen i Coop Arena, var är den belägen? Någonstans i närheten av Piteå eller?

Hade ju annars räknat med Kickan i reseledarmundering hållandes en skylt som det står "Paddan" på, så att jag vet åt vilket håll jag ska bege mig. Har också för mig att det tidigare talades om någon guidning av arenan. Skulle ju inte vara helt fel!

Dysso: Det sistnämna alternativet tror jag inte du ska behöva oroa dig för, inte heller det näst sista alternativet. Jag tror nog han visar sig vara en fullgod hockeyspelare.

Lulekickan:

Ärligt talat känner jag mig rätt nollställd när det gäller den här värvningen. Lyckas han så är det väl kul, funkar han som utfyllnad för skadade är det bra. Är han kass så blir han bänkad och ingen blir särskilt ledsen över det. Det enda som skulle irritera mig vore om han på egen hand lyckas klanta till det så det blir baklängesmål och förlorade matcher.

Dysso: För eran skull hoppas jag han visar sig vara ett kap, men för våran skull skulle det förstås vara bäst om han visar sig inte vara alltför bra. Det brukar alltid vara klokast att ha mer än en tjeck i truppen om man skall ha någon alls, särskilt om det gäller tjecker som inte spelat så mycket utanför Tjeckien och inte är så bra på engelska.

Lulekickan:

Tja, får hoppas han är en gud på skridskor när han får komma till HV. Kan tänka mig att han ersätter vårat lån från MIF, som väl får åka tillbaka nu. Han lär väl inte ha så jättehöga krav på sig, kommer väl inte gå in i första/andrakedjan direkt antar jag.
Tror detta mest är en breddning av truppen, då man såg att det blev problem när ett par forwards blev skadade.

Dysso: Bara 4+4 på 29 matcher med Ilves, att jämföra med de 7+16 på 27 matcher som min favvo Kauppila hittills presterat i ett annat av SM-liigas bottenlag. Fast tjecken gjorde ju bra ifrån sig i fjol så talanglös är han säkerligen inte utan att han hittills inte lyckats i Finland kan mycket väl bero på helt andra saker än det rent hockeymässiga. 24 år är han i alla fall eran nya tjeck.

Lulekickan:

Jodå, såg det på ett annat forum. Var ett förvirrat inlägg av nån finne med statistik också, lite svårt att förstå dock.
Vad jag begrep så hade han inte gjort några större mängder poäng på sistone. Du kanske har mer koll?

...och här är han stats innan Ilvestiden.

Season Team Lge GP G A Pts PIM
1996-97 Olomouc HC Czech 3 0 0 0 0
1999-00 Zlin ZPS HC Czech 51 5 10 15 32
2000-01 Zlin ZPS HC Czech 25 3 3 6 16
2000-01 Havirov Femax HC Czech 14 6 4 10 16
2001-02 Havirov Femax HC Czech 51 25 20 45 24

Dysso: Du har väl hört att ditt gäng har varit ute på shoppingrunda. Ilves har haft utförsäljning och HV passade på att köpa tjecken Lubomir Korhon.

Paddan: Hrmpf! Du vågar bara lämna in samma tips. Jag ska ju återta min plats före dig i tipstävlingen genom det. Du får tippa 2986-0 eller något sånt istället.

Du borde absolut stanna på presskonferensen efteråt. Tavve och fröken Britta tycker inte så väldans värst bra om varandra vad jag har förstått, så det kan säkert bli en rolig tillställning efter en het match.

Portello: Självklart kommer jag att vara lycklig även när jag återvänder till hemtrakterna. Vi kommer ju att ha fått se en riktigt trevlig match och förhoppningsvis så är det några trevliga personer på plats i hallen också.

Kicks: Jäklar, jag som trodde att jag skulle bli ensam om det tipset. Hmm, då får jag ta och fundera ett tag till.....

Dysso: Bra initiativ, kanske kan det göra uppehållet mindre plågsamt. LHF-SadoMooDooisterna 179-0.

Jag tycker också det blir skojsigt med ett gäng Hockeysnackare samlade. Hoppas ni alla kommer dit en stund innan så ni hinner kolla in restaurangen, barerna och annat sevärt samt prata lite skit innan matchen.

Tackeliticktack för grattiset. Matchen mot Leksand var faktiskt en av de absolut bästa matcher jag har sett i år. LHF spelade underbart överljuvligt jäkla bra och lulingarna var inte bara etta, utan även tvåa och trea på pucken hela tiden, även i BP. Insatsen var än mer imponerande med tanke på alla förbaskade skador.

Du har helt rätt i att läsningen av tabellbotten är ren njutning just nu, särskilt allra längst där nere i träsket. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen : )

Så det kommer att vara både en Padda och en Dysso i Coop Arena i matchen mot Modo?
Man får väl önska er hjärtligt välkomna och hoppas att ni får se en bra match. Bara att hoppas att Paddan är lyckligare när han kommer än när han åker hem :)

Dysso: Hmm, skäms du verkligen så mycket över att du tippar LHF-seger på annandagen att du kände dig tvingad att gå ut. ;)

Själv så har jag en liten aning om vad jag har tänkt att tippa, men jag vill inte avslöja någonting just nu.

Lule versus Modo
Tja, vad ska man säga? Ingen hockey på jättelänge, så man får väl helt enkelt dra till med nästa matchtråd direkt och låtsas att matchen startar snart. Lite svårtippat med tanke på uppehållet nu, men jag går direkt ut och tippar LHF seger.

Ska bli väldigt kul att få se eran nya arena och träffa några av kändisarna härifrån!

Grattis till segern mot Leksingarna, och ett extra grattis till Lulekickan eftersom jag antar att hon gillar utseendet av botten på tabellen... =)

« · 175591