Luleå HF

115825 inlägg · 887 ämnen

Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005

508033 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Albert Hall: Väldigt härligt med vinst mot HV.Och dessutom väldigt viktigt. Vad ska man säga om matchen? Några saker kan man klargöra.Manny kan verkligen blanda och ge.Ena sekunden så gör han en idioträddning för att sekunden senare slarva till det nå så oerhört.

Och sedan måste jag berömma Williams ännu en gång. Efter jul har han enligt mig varit Luleås klart bäste spelare. En kille som aldrig ger upp. Se bara igår, missade och missade men gav sig den på att till slut göra ett mål, vilket han också gjorde. Om det blir Lockout även nästa säsong tar jag för givet att Luleå behåller honom.(om nu Williams själv vill dårå)
Kommentera

Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Som jag trodde så blev det ju en kul match... Lules första period var helt magnifik och där borde väl matchen varit avgjord? Annars var det två darriga försvar, två målvakter som blandade idioträddningar med rena rama tavlor. Chanser som avlöste varandra. Justin Willams var återigen bäst på plan, men oj vad han missade! Han kunde nog ha gjort 4-5 mål ikväll.

Fast vi vann rättvist. Vi sitter i förarsätet nu. Bra bakat Karoliina!
Kommentera

Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Karoliina: härligt att höra att du sköter bakandet med flit och precision så att vi vinner igen!
Kommentera

Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Albert Hall: Äntligen hittade jag matchtråden. I sista skälvande minuterna av matchen och jag tror att jag får hjärnblödning och värre. Isåfall blir jag en vaniljdoftande lik och gifflarna kommer att vidbrännas i ugnen strax...
Kommentera

Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
LL:

Andreas Karlsson saknas i HV, och det är ett stort avbräck. Olausson är med upp, men tveksamt om han spelar. Det talar väl för Luleå, sen att Remstam och Loponen kommer tillbaka efter 4 månaders skadefrånvaro är svårt att sia om. Tända lär dom väl vara, men matchtempo kan dom knappast ha. Svårtippat hur HV kommer prestera, och att LHF inte har någon mer än den evigt skadade Renberg borta låter tufft. En helt LHF i COOP Arena är en tuff nöt att knäcka för samtliga lag i ES...
Kommentera

Sv: Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Albert Hall: jo, nog får slutspelsjakten ses som ett lyxproblem. Själv är jag inte alls speciellt nervös inför kvällens match eftersom jag mest ser det som en kul bonus att vi trots att det ett tag såg mer än mörkt ut har tagit oss upp till en tabellposition där vi nästan har säkrat nytt kontrakt. Värvningarna av Staios och Radivojevic verkar ha träffat exakt rätt - framför allt Staios som imponerade enormt i Globen innan uppehållet.

Jag tror för övrigt inte heller att det skulle vara någon större katastrof för slutspelschanserna om vi förlorar ikväll. Visst blir det svårare, men beroende på övriga resultat så behöver det inte bli så fasligt mycket sämre utgångsläge.

Fast jag håller med i din slutkläm - jag tycker att vi tar och vinner, så slipper vi fundera så mycket på vad andra lag tar sig för :-)
Kommentera

Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Så drar det äntligen igång igen efter SHG-såpan. För Lules del en mycket viktig match mot HV71, vinner vi är vi i förarsätet när det gäller slutspelsplats. Förlorar vi är vi fortfarande med, dock sittandes i baksätet.

NHL säsongen är nu slutgiltigt inställd och det borde gynna oss. Vi har faktiskt sex stycken lock-out lirare nu! Endast Modo har fler med sina åtta.

Kvällens Luleå är ordinarie med undantag av Renberg helt ordinarie. Även Savilahti-Nagander är skadad men hade nog inte platsat i dagens LHF i alla fall. Janne Sandström är alltså tillbaka.

Vi har bara fem matcher kvar, konkurrenterna sex. Fast å andra sidan är fyra av dem på hemmaplan varav två är mot slutspelskonkurrenterna HV och SSK. De övriga är mot Mif och VF. Törs man räkna med nio pinnar här? Bortamatchen är i näst sista omgången mot ett då förhoppningsvis helt avsågat Brynäs. Känns inte helt hopplöst. Nåja, som jag sagt förut. Vi har allt i egna händer och misslyckas vi så kan vi endast skylla på oss själva. Dessutom är slutspelsjakt ett lyxproblem med tanke på den säsong vi haft. Strax före årsskiftet så räknade i alla fall jag med att behöva bevittna en jobbigt krävande kvalserie.

Dagens Lule var det, ja. Jag undrar om inte just kvällens Luleå är det starkaste lag på papperet som Luleå någonsin ställt upp med? Ett tag tänkte jag ställa upp en tabell och jämföra årgångarna 94-97 med det lag vi har idag och jämföra, men jag ids inte. I alla fall är jag övertygad om att vi har en bredare och mer erfaren trupp idag. Fast då är ju problemet att det har nästan alla andra lag också… Sen spelas ju som bekant hockey på is, väldigt sällan på papper.

Kvällens domare:

HD Stefan Danielsson, Ingarö
LM Jan Sandström, Luleå
LM Anders Johansson, Luleå

Spännande ska det i alla fall bli ikväll. Jag tänker inte tippa, dock tycker jag att vi vinner.
Kommentera

508033 · »