Nu var det inte den publiken de pratade om, utan ES-publiken. Fast jag vet iofs av erfarenhet att du inte bryr dig om sådant som talar emot din åsikt överhuvudtaget, så atte.
knaskamilla: Jaså. Vet inte om jag hade brytt mig särskilt om vad de sagt om en hockeypublik som inte var den vanliga hockeypubliken. Uppskattningsvis 3000 pers var kids under 15 år, många av dem inbjudna eftersom de spelar hockey i någon av länets klubbar.
Jag grämer mig lite över att du var på plats i ishallen under All star-matchen, i stället för lyssnade på vad kommentatorerna på teven sa om publiken i Lule.
Lulekickan: Tack för att ni slog MALMÖ!!Tyvärr ser BIF mer o mer ut som dom gjorde det i höstas,dags o ta in fler JAS plan så finmotoriken kan hittas igen det är som totalt bortblåst med vinden aj aj då!!
Vilket lustigt sammanträffande, för i vanliga fall brukar MoDo vara ganska roliga att titta på. Av någon anledning blir det för det mesta inte särskilt kul hockey i matcherna mot Lulingarna, dock.
Paddan: Ja Hlinkakov är ju en primaballerina redan så han vet ju om någon hur man ska dansa svansjön, Kankse han kan inspirera Wargkov att bli samma då bire ju rana snurren om ävan Wernblomkov börjara med Svansjön den du!
knaskamilla: Jag har inget emot att det bara finns ett mål på isen och att det målet är just Modomålet, det betyder ju att vi kan spela med 6 utespelare och ändå inte behöver riskera att Modo gör mål. Att ni inte hinner snickra ihop det tidigare än till det bara återstår 2 sekunder av matchen gör inget - Fagemo har för vana att göra mål när bara sekunder återstår : P
knaskamilla: Eller att vi gör mål efter två sekunder och sen sargar vi iväg pucken i tre perioder. Då blir det ju vårat fel att Luleå inte vann. Som vanligt.
Portello: En himla tur för dig att jag inte är hemma just nu och kunde kontra med någon annan väl genomtänkt bild. Nej, nu är det nog dags att ge sig iväg mot glasbanken för att inhandla lite dryckjom.
Paddan: Usch vilket busväder det är här, snöar och blåser. Tur att segern imorgon kommer värma skönt för oss som är lulingar. Det firar vi med en bild.
NallePhu: Äsch, våra fina tyllkjolar av märket Baryshnikov deluxe kommer att medföra en ökad självsäkerhet hos våra ballerinor och när väl Hlinka lyckats bemästra Helikoptern så kommer han att bli svårstoppad. Wargen kommer att yla som en besatt och tar hela Kempehallen med storm. Wargfeber kommer att råda i Kempehallen imorgon!
Paddan: Nej små balettdansöser som MooDoo vinner inte mot stora starka Luleå, Warg kommer att slå piruett på piruett så pirro blir tokoig och bänkar han:)
NallePhu: Äsch, nu när Warg uppvaknat från sitt komaliknande tillstånd så kommer han att bli glödhet. Snurrar upp Luleförsvaret gång på gång och slår briljanta öppnande passningar till förvånade medspelare som bara har att tacka och ta emot eftersom Hento tydligen kommer att ha en av sina sämre dagar i morgon.
Portello: Det var ju sagt redan från början efter att han fått hjärnskakningen att han skulle bli borta hela veckan, så det är ju iofs inget nytt. I regel tillämpas ju nån slags standardvilotider i de fall spelaren egentligen inte haft några värre symptom av hjärnskakningen.
Zigge: Jag hade som tänkt mig komma till Kempis men nu när jag tänker efter så kanske det är dumt. Jag och Kempis kanske är två oförenliga ting som får LHF att förlora. Kanske borde jag göra min plikt och låta bli att se matchen.
Zoogin: Självklart, skämtar aldrig om ett så allvarligt ämne som ishockey. Våra ballerinor har haft extra lektioner denna vecka och lagom till matchen kommer de nyinköpta AXA-tyllkjolarna att komplettera matchdräkten.
Brasse Brännström har börjat med kvinnliga könshormoner och drillar nu våra hockeykrigare till att bli fullfjädrade skridskovirtuoser. Det sägs att Wilde har klart en trippel-ögel på träningen nu i veckan och Lehtinen och Milo är ena jävlar på isdans.
Paddan: Menar du på allvar att Modo skulle spöa Luleå med 6-1? Då är du tokigare än jag trodde. Nä, 2-4 blir det, Fagemo gör 2 av Luleås mål, de övriga Luleåmålen görs av Burra och Rönnqvist.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Ähfan, nu är det dags att ta tjuren i hornen och visa vem som bestämmer.
Eller hur var det nu?