För er som liksom jag missade TV-sändningen av gårdagens match mot Slovak... Mora så vill jag bara påpeka att bragden visas i repris på C+ Sport om elva mnuter.
Kickan: Om överilade reaktioner på en ful crosschecking fortfarande håller dina stämband i falsettläge så...är det nog läge att fundera på kriterierna för att sorteras in i 'kärring'facket.
Upptäckte just att alla inlägg där de "diskuterade" med nykomligen Emma som var MooDooist och helt sansad är raderade. Undrar om det inte beror på att smeknamnet "Kärringarna"är mer än bara passande.
Situationen med Ågi är ju i övrigt rätt belysande. Har fått åtskilliga mess och mail från folk - Kärringar som Okärringar - som bedömt det hela som oavsiktligt. Fast Äckkkkkta Kärringar anser förstås att en spelare som spelat i ES i närmare tusen år, och aldrig varit våldsam, självklart helt uppsåtligt skadade en Kärring bara för att han var Kärring och att det borde rendera i minst dubbelt så lång avstängning som psykopatsjögga fick. Sorry, Kärringar, inte ens era spelare, eran ledning, era tränare eller någon annan sansad supporter anser detsamma. Vilken kategori varje enskild Kärringsupporter sedan vill sålla sig till är valfritt. De som varit med ett tag, varav ett tjugotal mailat mig, anser att cykloperna i eran samling har fel.
Kickan: om vi nu ska vara bättre än TIK-supportrarna så funkar det inget vidare att kalla dem Kärringarna. Låt dem hålla på bäst de vill - det slår ändå mest mot dem själva.
Emma_lhf: Nej, men Kärringarna gick rätt hårt åt en annan Emma, som är Modoit pch såvitt jag förstår helt ny här. Detta trots att det enda hon gjort var att diskutera i en hövlig ton. Fast hon var ju inte Kärring, vilket förklarar att de gick hårt (för att inte säga lågt, vilket även det skulle vara en underdrift, åt henne på Kärringplanket. Trist. Det är ju ett fint sätt att hälsa en nykomlig som debatterar sansat välkommen till HS. Alla som är Kärringar är välkomna - alla som håller på andra lag inte, typ.
nappen: om du har tillgång till sådana kanaler så sänds Mora-LHF på Säsongskortet. Själv väljer jag således att sätta mig framför tv:n i stället för att åka dit.
Förresten så går även LHF-MooDoo på Canal+ i morgon.
Portello: Man undrar hur dom tränar som alltid lyckas skada nån, är det inte en puck i hakan så är det händer som går sönder! kan det vara herr J.Sandström som varit framme igen? :-) nåja hade ju kunnat vara värre..
orion: För övrigt når ni ju ständigt nya höjder i eran gästbok. Nu senast i eran så kallade diskussion med Emma, som troligen är Modoit. Vad fattas er?
orion: Nu tror inte jag att Kickans avsikt var att skryta utan snarare att trigga andra att skänka också. Det är väl det som är huvudsaken, sen att inte alla har samma möjligheter är oväsentligt. Många bäckar små...
Kickan har berättat om lite småslantar hon har skickat till Sydostasien. Själv skulle jag aldrig drömma om att skryta om mina 19,35... Men Kickan har tydligen sänt tjugo...nånting! Heders Kickan!
NuMo: Tror du jag vågar lyssna på något som beskriver ditt och mitt förhållande? Egentligen skulle vi vilja hata varandra, men älskar varandra mot våran vilja.
NuMo: Jag har ju en finnsambo som säger sig vara luling när som helst när jag frågar, så jag behöver inte känna mig desperat. Däremot har jag gärna önskat att min finska målkung kunde bli bli bättre på att tacklas, bli luling och bli den extremt bra tvåvägscenter vi så väl skulle behlva, men han svarar bara med att han åker ifrån dem alla ändå. Fine! Johan, se till att värva honom. Han skulle pissa på alla centrar vi har.
nappen: 23 från Ludvika? Jag börjar förstå varför Frisco är så trevlig, även om han påstår att han är MooDoooist. Innerst inne är han Luling, igenkligen, eller hur Älsklungsfrisco?
Steff: Bussen från Luleå blev inställd pga av för få anmälningar. Tror ändå det är folk som åker ner privat. 7 personer från Stockholm är bokade (däribland jag). 23st är bokade från Ludvika. Sen åker även folk privat från Sveriges södra delar (LL tror jag). Så vi blir en del folk på plats!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Och det är svårt att förstå? Eller? ;P