Efter att nu ha sett de festa lag live i år tänkte jag ge mig på en ranking av lagen efter roligaste spel. Dvs motpol mot grishockey. Detta är ju subjektivt då jag sett de flesta matcher i Linköping, så kanske värderar jag Lhc för högt. Tänkte annars att om fler rankar så kanske vi får en bättre syn.
1. Timrå IK (Enda laget jag inte sett, men litar på andras omdöme.. :-)) 2. Frölunda (spelar hockey i alla lägen, min favorit) 3. HV71 (grisade dock i linköping när man inte hängde med) 4. Linköping (skapar o skapar men kan inte få in uslingen) 5. Luleå (Har denna säsong kommit på att man kan spela själva utan att först göra motståndarna förbannade) 6. Djurgården (Försöker spela sitt spel, men misslyckas mest) 7. Färjestad (Har inriktat spelet på stabil def. vilket inte är kul att se mästarna göra. 8. Leksand (Låg sist nyss, men har lirat sista matcherna) 9. Brynäs (Har svårt att göra nån glad just nu) 10. Malmö (Verkar inte vilja spela, även om de kan, bättre på slutet) 11. Modo (Har bara sett dem en match när de inte spelade alls...) 12. Södertälje (Inte intresserade av att anfalla borta)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
1. Timrå IK (Enda laget jag inte sett, men litar på andras omdöme.. :-))
2. Frölunda (spelar hockey i alla lägen, min favorit)
3. HV71 (grisade dock i linköping när man inte hängde med)
4. Linköping (skapar o skapar men kan inte få in uslingen)
5. Luleå (Har denna säsong kommit på att man kan spela själva utan att först göra motståndarna förbannade)
6. Djurgården (Försöker spela sitt spel, men misslyckas mest)
7. Färjestad (Har inriktat spelet på stabil def. vilket inte är kul att se mästarna göra.
8. Leksand (Låg sist nyss, men har lirat sista matcherna)
9. Brynäs (Har svårt att göra nån glad just nu)
10. Malmö (Verkar inte vilja spela, även om de kan, bättre på slutet)
11. Modo (Har bara sett dem en match när de inte spelade alls...)
12. Södertälje (Inte intresserade av att anfalla borta)