Hm, kejrå. Jag har föresten för mig att en 10 MB-lina är 20cm bredd. Kan leta reda på mailet från bredbandsbolaget där dom förklarar det mer ingående om ni känner er vetgiriga.
Albert Hall: Själv brukar jag fastna på såna saker som "Vill en arbetssökande ha?" Ordet består av fyra bokstäver, men jag har inte en aning om vad de letar efter. Tror att fjärde bokstaven ska vara ett L men jag kan ju ha skrivit fel.
På den tiden jag inte var lika förtjust i utmaningar utan löste barnkorsorden brukade jag skriva min brors namn när jag skickade in dem. Han vann aldrig. Förmodligen räknade de ut att han aldrig skulle klara av att lösa korsordet själv, och sorterade ut det ur möjliga vinnare-högen p.g.a. fusk.
knaskamilla: Det jobbigaste med barnkorsorden är ju att man måste ljuga om sin ålder när man skickar in den rätta lösningen till tidningen sen. Jag brukar trösta mig med att dom säkert menar mental ålder. Så jag plitar ner Albert Hall 7 år, med gott samvete.
Paddan: Men det gjorde ju det hela än märkligare. Hur en bild på en käpp med kurva kan bli silvertejp förstår jag inte. Om det inte är så att käppen gått av.
Albert Hall: Tycker själv att det är så förbaskat svårt att hinna lösa korsordet på de där barnen. De har ju inte vett att stå still... Men tydligen var det några fosterföräldrar i USA som kommit på en bra lösning. Silvertejp...
Då har jag lärt dig en sak du kan komma ihåg nästa gång du löser korsord och börjar fundera på hur du ska få in en beskrivning av en ryssja på två rutor...
Paddan: En gång när jag var liten, alltså inte alltför länge sen, såg jag när dom hade fått en gädda på 18 kilo i en sån. Uj, vilket monster jag tyckte det var.
Paddan: Lulekickan: En ryssja är ett fiskeredskap. Cirkus 5 meter lång gånger 0,5-1 meter i diameter. Ungefär så. Gjord av nät av nått slag. Det var inte igår man såg en sådan.
Lulekickan: Det är klart att jag vill att de som är uttagna till att representera Sverige i ishockeysammanhang skall göra sitt bästa, men någonstans i bakhuvudet torde det ändå finnas tankar på sommarens golfrundor, grillfester mm hos de där NHL-spelarna. Samtidigt så vore det väl också knepigt om såna som Foppa och Zäta som gladeligen tackat ja till att spela i Tre Kronor helt plötsligt skulle ägna sig åt någon form av allmänhetens åkning med klubba och puck.
Själv ser jag dock helst att "våra" NHL-glidare blommar ut ordentligt först när de återvänder hem till svensk mark för att spela hem ett hett efterlängtat SM-guld.
Paddan: Har de inte tänkt göra sitt bästa så har de heller inget i VM-turneringar o.d. att göra, då är det bättre att de tackar nej. Blir det här ytterligare en fiaskoturnering hoppas jag innerligt att alla ÄnnHåÄllglidare förbjuds att någonsin mer dra den blågula tröjan över huvudet.
Lulekickan: För egen del så tycker jag att det är onödigt att vissa NHL-glidare tar ut sig alltför mycket i VM-turneringar o.dyl. Det är ju först när de kommer hem till elitserien och spelar i blågröna tummenupp-matchtröjor som det är tänkt att de ska visa sina sanna kvaliteter.
Lulekickan: Hmm...nu har jag inte direkt någon kristallkula, men jag skulle själv vilja sträcka mig så långt att jag säger "inom en inte alltför avlägsen framtid".
Albert Hall: Skrämmande trist landskamp igår iaf. Undrar när den dag kommer då de överbetalda NHL-glidarna visar att de är något att ha på annat än pyttepytterink.
Spännande match idag, men vi vann till slut med ett mål. Det var skönt. Hade varit gruvligt orättvist om inte bästa laget vunnit. Och - roligt som bara den - nu leder vi serien!
Zoogin: I dagens match mellan Finland och Sverige fick Mäntylä göra ett assist till Finlands 2-2 mål. Vi får hoppas att han fortsätter med det i Luleås färger.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det har du naturligtvis rätt i. Jag tror att jag ska återgå till att kalla min uppkoppling för bredband, så att det inte blir fel igen.