Luleå HF

SHL · 117880 inlägg · 891 ämnen

Silly season, novemberversionen...

Silly season, novemberversionen...
Om man följt elitserien ett antal år så har man de senaste tio åren sett en märkbar och för oss gamla konservativa hockeydårar inte alltför rolig och accelererande utveckling. Numera är det nämligen silly season året runt! Speciellt märkbart är det under de s.k landslagsuppehållen när det handlas, byts och spekuleras om övergångar helt vilt. Mycket märkbart just nu.

Dagens rykten med LHF anknytning:

Lill-Nobbe och Dif kom tydligen inte överens. Nu ryktas det tydligen istället om våran Jonas Rönnquist till Djurgården, åtminstone om man läser Difs gb här på SpS.

Rykten om att LHF vill göra sig av med Rönnken har florerat förr på olika hockeyplank har jag sett. Jag skulle i alla fall bli förvånad om det blev verklighet. Inte alls lulehockeys stil att göra så. Vad jag kan minnas så har det aldrig någonsin hänt att man skeppat en spelare till en konkurrent mitt under säsong. De enda jag kan minnas som skeppats över huvud taget är "Magnum" Lehto och Vinogradov, som båda skeppades säsongen 96-97, till Tyskland respektive Schleffte.

Nåja, den som lever får se.

« · 323322