Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

Slutspelet 03?

Sv: Slutspelet 03?
Albert Hall: Skitsnack, vi har inte fått någon redogörelse ännu. Kom igen nu.

Paddan: Berätta inte mer nu.

Albert Hall:
Förresten, den där bilden som följde med inlägget förstod jag inget av, var något med en massa pilar och streck och en kniv. Kan du förklara den för mig?

Äsch, vadå, lite kan de väl tåla! Får väl dra mer vid något senare klockslag så Albert slipper sitta på jobbet och rodna...

Zoogin: Fan vad less jag är på allt snöande. Det verkar inte finnas nån ände på det. Blir nog ingen träning på uterink ikväll. :(

Paddan: Nu räcker det Paddan.

Zoogin: Jajamen, plusgrader och regn, igår var det snöstorm och
-10. Vädret är, precis som MoDo, väldigt opålitligt detta år.

NallePhu: det finns ingen sån sida

Paddan: Menar du att det regnar i Övik? Det kan inte vara sant. Här i Luleå är det i alla fall -7 grader och snöfall.

Men, jag hade önskat att du kunnat tonat ner de där historierna lite grann. Tycker de blev lite väl grafiska emellanåt. Hmm....visste inte att det var sådär det funkade, måste säga att jag blev väldigt överraskad.
Det där med grovleken på underarmen var också en intressant aspekt på det hela.

Albert Hall: PÅ Finska siten Jaatkoaika.com där det hela har bekräftats av hans agent petteri Lehto, Han blir där resten av säsongen skulle tro ett sk artistkontrak

Albert Hall:
Får väl se hur länge lugnet kommer att råda, risken är väl att en viss person, som jag tror just nu sliter hårt i Umäää, kommer att vilja ha faktiska bevis på att dessa historier existerar!

Regnigt värre i Övik, går nog snart att åka skridskor på gatorna!

Albert Hall: Frågan är, har någonting av det jag hittills skrivit varit sant? Finns jag verkligen?

Sanningen är väl att jag försökte mig på lite positivt tänkande och började pladdra på om niopoängsvecka, när det sedan gick vägen mot HV och VF var det väl lika bra att fortsätta resten av veckan!

Tommi Kallio klart för VF!!

Paddan: Jasså, du hittade igen dom. Ja, då förstår du. Förlåt att jag kallade dig lögnare tidigare.

Du är min vän. ;)

Paddan: Vaaaaa? Du trodde inte Modo skulle ha nån chans mot VF borta? Var allt snack om givna poäng och niopoängsvecka bara bluff? Kan man lita på nånting du påstår hädanefter?

Frågorna hopar sig!

Albert Hall:
Hmm....läser de just nu och jag förstår att du rodnade. Betala så mycket pengar för så liten underhållning...

NallePhu: Är väl enklast i sådana fall att plocka ner Lillis från jobbet som sportchef. Som tillfällig lösning.

NallePhu: Var har du läst det om Kallio? Ett bra nyförvärv, men nog är det konstigt att dom som behöver det minst värvar mest?

Två glad f.d lulingar (och f.d gröningar) i mitt länktips.

NallePhu: Luleå och Timrå påminner mycket om varandra i det avseendet, båda lagen har fyra duktiga femmor och inga stjärnor utan ett kollektiv där alla jobbar för alla. Därför tror och hoppas jag på Luleå- Timrå i final.

Paddan: Bäckman lär få foten om inte laget tar poäng på någon av dessa bortamatcher, Det är ju redan kaos inom klubben då spelarna redan sagt att Bäckman & Johansson ska bort inför nästa säsong likväl att skeppa dom nu och ta in en ny som kan börja sitt jobb redan nu och styra upp skutan MIF!!!!

Albert Hall: För Bäckmans bästa är det nog lämpligt med en seger ikväll, även om jag har svårt att se att de skulle ha någon segerchans varken ikväll eller på torsdag. I och för sig trodde jag inte heller att MoDo skulle ha någon chans i Scandinavium, men tydligen duggar överraskningarna, och tränarbytena, tätt den här säsongen.

Paddan: Nej, jag berättade historierna helt ocensurerade! Fast jag förstår faktiskt att dom blev borttagna. Jag rodnade själv när jag läste igenom dom.

Zoogin: Jo, det ska bli intressant att kolla in Mif och VF ikväll på C+. Hur länge kan ett såpass hyggligt lag som Mif fortsätta att förlora på bortaplan? Vinner man ikväll? Eller kanske på torsdag?

Värsta Köplusta är i farten igen dom har signat Tomi Kallio för resten av säsongen undrar om dom försöker köpa till sig SM-Guldet Indianstammen???
Annars så vill nog inget lag möta Luleå i den form dom är i nu, dom är som en maskin maler och maler på i samma speltempo med samtilga 4:a kjedjor sådant kan bära jäkligt långt!!!

Albert Hall:
Hahaha....hmm...knepigt, måste varit någon form av självcensur antar jag. ;)

Albert Hall: Bra att Malmö spelar mot Frölunda ikväll för då är de trötta på Torsdag när de kommer hit :)

Paddan: Jag postade berättelserna i natt. När jag skulle gå in och kolla reaktioner i morse var de borta. Sjutton också.

*kollar om det går att blåljuga sig ur situationen*

Zoogin: Nog kan vi väl vara med och jävlas lite med alla lag. Men jag säger som de flesta andra: Inte VF eller FBK i kvarten.

Lulekickan: Inte TIK, för de ska vi möta i final.

Zoogin: Vilka som helst utom FBK och Värsta Förlusta skulle nog jag säga. DIF har vi lätt för, i vart fall om vi bortser från snöpliga förluster i slutspel. I grundserien är vi inte deras favvomotståndare direkt. TIK får bli andrahandsvalet.

Zoogin: Djurgårde låter som ett lag som jag tror vi har chans mot.
Lagen jag inte villmöta i Kvartsfinalen är FBK eller VF.

Vad ska man tro om slutspelet? Vilka är Luleås önskemotståndare? Ja, det finns ju inga lätta motståndare i ett slutspel men Djurgården tror jag skulle passa Luleå bäst därför att Luleå brukar göra bra matcher i Globen och överhuvudtaget mot Djurgården.

Jag såg nu på Timrås GB att matchen Timrå- Luleå den 15/2 ska sändas i PPV com hem och canal digital.

Jahapp, inga redogörelser än heller, kom igen nu Albert. Var ju tvungen att titta igenom dokumentären på Discovery i väntan på de snaskiga detaljerna.

Nej, jag får väl ta och återigen lyssna på "Lost a friend" med James och "Slash´n´burn" med Manics för lite inspiration och så är det dags för att bege sig mot fodersäcken för lite näring.

Anmärkningsvärt i elitserien just nu är att ingen match har gått till förlängning sedan Timrå- Frölunda den 7 Januari, men det var ju nära att det blev det i Luleå- Frölunda senast...

Portello:Från Piteå till Luleå går det bussar både kl 21.30 och 23.30. Vilken tid tror du att vi är tillbaka i Piteå?

Jag kollade just busstiderna på Lördagmorgon och det går en buss från Luleå kl 8.00 som är framme vid Piteå busstation kl 8.50.

Portello: Detsamma, vi hörs i morgon.

Zoogin: Näää det är det inte.'

Nu ska iallafall jag ta och lägga mig framför tv:n och kolla lite tennis.
Sov så gott .

Portello: Jag skulle vilja se Marian Gaborik i Luleå jag, men det är ju inte realistiskt.

Zoogin: Ok. en spelare jag gärna skulle se i Luleå nästa säsong är R.Franzen . Han kommer ju att flytta hem från utlandet, men att han väljer oss är nog rätt liten.

Portello: Det enda jag vet är att Linus Fagemo har kvar två år på sitt kontrakt efter den här säsongen. I årets matchprogram står det inte hur många år spelarna har kvar annars som det gjorde förra säsongen.

Zoogin: oj vad klockan går. Snart blir det väl att slå på tv:n och halvtitta lite på tennis.

Har du koll på vilka kontrakt som går ut den här säsongen? Svensson vet jag.

Portello: Jag ska prata med mamma och höra hur pigg hon är på att skjutsa mig fram och tillbaks.

Portello: OK.

Zoogin: Skulle tro att den sista bussen har gått när vi kommer till Piteå men jag är inte säker.
Ska prata med Robban så fort som möjligt och höra hur många vi är så du får ett snabbt besked om du kan följa.

Portello: Jag skulle ju kunna be mamma skjutsa mig möjligen men då måste hon ju hämta mig när vi kommer tillbaks också. Kanske det är bättre att åka buss? Eller har sista bussen till Luleå gått när vi kommer tillbaks?

Zoogin: Joo det vore ju en fördel, så slipper vi en om väg på 12-14 mil.

Portello: Ja, det kunde ju vara kul att träffa dig men då måste jag väl ta mig till Piteå först eller?

« · 196295 · »