Portello: Japp, han kommer med en stor jädra grussäck på ryggen och kastar grus i ögonen på små barn som ska sova. Dessutom visar han gamla dockfilmer från östblocket.
Nääää nu ska jag nog pallra mig isäng. Blir intressant och se vem man möter i drömmarnas värld inatt. Hoppas att man slipper Hannibal. Godnatt på er Paddis,Kicks och Hälge.
anta: Sköj, fast det vore ju skojsigare om ni kunde fylla en buss och komma hit ett helt gäng istället. Eftersom TIK-supportrarna är de trevligaste supportrarna jag vet - förutom LHF-supportrarna förstås - liksom TIK är det trevligaste lag jag vet näst efter LHF skulle det ju vara kul om ni kunde komma.
Och skulle folk vara så trista att de inte anmäler sig till resan och planerna spricker så lovar jag de som tappert tagit sig hit på annat sätt en rundvandring i den nya arenans alla utrymmen och en guidning till/runt vad ni nu vill se här i stan.
Portello: Vi hade ju en stooor Leksandsklack här alldeles nyligen ju. Ja just ja, du såg ju inte den matchen. Det var ju därför vi vann såklart, otursportello : P
Även om inte Timrås Supporterklubb får ihop en buss så lovar vi att 2 pers. tar nattåget till Luleå för att heja på TIK o dessutom kolla på er julskyltning på 1:a Advent
Lulekickan: Nej, jag är införstådd i orsaken till att myndigheten informeras och att den inte ligger i eventuella farhågor om våldsamma meningsyttringar. Trafikpolisen kan behövas inte minst när en buss med lågprofilerade sommardäck rullar in från söder och ett gäng supportrar iförda lågskor kliver ut i halkan.
Johan J: Det där med polisen är inget som har med just Timråsupportrar att göra, det är rutin att göra så så snart en större samling motståndarsupportrar kommer. Att polisen sedan aldrig har något annat att göra när de kommer dit än att kolla matchen är en annan sak. Det är flera år sedan det var något bråk i Delfinen - de mest störande elementen är väl Kalixgnagarna som brukade dyka upp i samband med AIK-matcherna, men dem slipper vi ju tack och lov numera.
Hoppas nu ni lyckas skrapa ihop 50 pers till resan, jag har ju tjatat om att ni skall komma hit lääänge.
Det har inget med VILKA supporters det är. Det finns väl inte särskilt många (inga?) klackar i ES som är kända för att vara våldsamma. Det är snarare så att man tar det säkra före det osäkra, sen är det väl så att det kan komma folk som vill slåss med dem som kommer på besök. Det finns alltid någon/några överförfriskade individer som inte gillar motståndarklacken...
Lulekickan: Tack för gensvaret. Är säker på att såväl Madde som Maggan är tacksamma för din hjälpsamhet som samarit. Är införstådd i behovet av kontakt med LHF:s kansli men har svårare att köpa underrättelsen med rättsväsendet. Timrå IK:s supportrar har genom åren gjort sig kända mer för sitt rabiata stöd än för tumult och missriktat uppförande.
Lulekickan: Hmm, ser framför mig ljusskygga aktiviteter i något laboratorium någonstans i det fjärran nord där någon "hockeyprofessor" håller på att forma en egen "hockeyarmé".
Lite sent påtänkt kanske att klona L-G och Hurtig och liknande veteraner. Men Ledin får ni gärna klona hur många gånger ni vill ;)
Albert Hall: Jag blir alltmer för kloning av människor : ) Tänk om man kunde klona de gamla hjältarna så vi hade ett helt lager med nya upplagor av dem. Vissa spelare borde alltid finnas kvar.
Det är alltid kul att se spelare som alltid blir verkligt lyckliga över att göra mål. Matchen mot BIK i Bodencupen var det TV-puckskänsla i. En sådan spelglädje och lekfullhet som man såg hos LHF-spelarna i den matchen ser man i princip aldrig annars på seniornivå. 9-0 till oss, ujuj vad skönt det är att kunna påminna gröningarna om det resultatet : )
Lulekickan: Yepp, en sån som L-G i sina krafts dagar kan man ju drömma om. Skotten kom snabbt hårt och pricksäkert. Sällan särskilt snyggt men effektivt. Hans målskytte påminde lite om Toporowskis tycker jag. Fast han hade ju lite bättre humör än Topper förståss. Hurtig var en teknisk lirare i början av sin karriär, helt i Kickans stil, men blev alltmer en grovjobbande kämpe eftersom åren gick. Dock alltid effektiv målskytt. Han blev alltid otroligt glad när han gjorde mål, spelade ingen roll om det var i en träningsmatch eller SM-final........ Påminde om TV-puckslirarna i det avseendet.
Albert Hall: Ajda, fler som upptäckt samma sak och tyckte att omvärlden borde underrättas.
Hurtig och L-G gjorde 2 mål var igår. Iofs fick Gusten stå utan klubba, men ändå. Det är väl bara att de sätts i hårdträning så har vi våra målskyttar : )
Som vanligt, höll jag på att säga, så är det rörigt i Mif. Enligt denna artikel, visserligen från en kvällsblaska, så verkar de flesta vara oense om det mesta. Intressant är den interna kritiken mot Percy. Hur länge kommer han att kunna styra och ställa hur han vill?
Hälge: Ajda, tänkte inte på det. Nåja, du får väl se till att bli så full att du efteråt inte minns att du varit social ens. Det man inte minns har inte hänt, ellerhurdetnuvar. Annars är ju alternativet att man struntar i att vara social i ett par veckor innan och sparar endel av socialransonen till lärakännavarandrafesten.
På tal om ingenting, eller snarare om hockey. Hoppas Hardy inser att det var en tabbe att ta ut den åldrige Linkpingen till landslaget istället för en yngre och i landslagssammanhang oprövad talang från LHF eller VF.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?