Luleå HF

SHL · 117719 inlägg · 890 ämnen

Trådbyte!

Sv: Trådbyte!
Albert Hall: Man bara log när bulan snackade, han är för härlig :)

Det bästa hockeykväll någonsin! :)

Zoogin: Är det verkligen så länge sedan?

Portello: Fortfarande har ingen match gått till förlängning sedan 7 Januari.

vivix20: Beror väl på att han varit på något styrelsemöte eller något sånt.

Portello: Jag blir riktigt imponerad av ditt ordningssinne. Kickan kommer att bli nöjd. Paddan har ju inte heller tillåtits att spåra ur Guldtråden.:)

Nu till hockeykväll!

vivix20: Jag tyckte att det såg ut som Bulan. Undrar vad han kommer att säga för något kul ikväll .

Såg ni vad duktig jag var att byta tråd. *stolt*

Albert Hall: Absolut, det var han. Han är tydligen med i studion. Då måste det bli ganska mycket om Luleå ikväll. Kan dessutom bli riktigt roligt om Bulan är med, han har ju rätt bra svar på det mesta:)

vivix20: Isåfall måste man ju se. :)

Såg jag rätt, var det Bulan som lekte arga leken med Challe i reklamen till hockeykväll?

Portello: Allt är som vanligt med andra ord.

Och på Svt var dom snabba att påpeka att DIF tog sin femte raka seger. Vad sa dom om Luleås sjätte raka? Inte något.

Paddan: Yrade han om kvalspel förra säsongen? Ni kom ju tvåa då.
Nåja, han kanske tyckte att om rättvisa skipats så hade ni lirat i kvalserien?

Albert Hall:
Äsch, han yrade om kvalspel även hela förra säsongen och säsongen innan dess och säsongen innan dess och....

Paddan: Jag för min del tycker att din bänkgranne verkar vara en ovanligt sympatisk person. Hockeykännare dessutom.

gud:
Nejdå, självklart inte.

Klart att MoDos två raka vinster berört mig, känner mig faktiskt ovanligt positiv för en gångs skull. Men, den positiva känslan kommer min bänkgranne på hockeyn att göra sitt bästa för att krossa. Han brukar vara en enda lång upprepning av synonymer för ordet usel och dessa uppräkningar brukar börja några sekunder efter nedsläpp.

Hade jag bara haft kvar min gamla blå så skulle jag redan varit ute och slagit mig gul och blå i skogsbackarna.

Paddan:
inte är du en kille som killar killar??
du kanske har kommit i någon kris och inte
vet riktigt vilken läggning du har..*asg*

måste vara Modos 2 raka som gör dig känslig..
ute med dig o ta med dig den blå och glid
ner för backen så känns det bättre efter det...

Lulekickan:
Hmm....intressant diskussion om Snygg-Brabenec på forum, tydligen så måste jag vara bög för att jag använder mig av detta ord för att beskriva killen som spelar i Jontes tröjnr.

Albert Hall: Män brukar ofta inbilla sig at de på ett eller annat sätt ska besegra mig, fast de brukar få se sig besegrade när det hela till sist skall summeras. Ni saknar kvinnlig intuition, så enklet är det : P

Lulekickan: En gång (för två år sen?) vann jag en sån där femmatchers omgång. En snygg kepa blev det.

Det verkar som om det blir en tvekamp det här, alla sportsliga och osportsliga knep kommer nog att vara tillåtna snart..... :-)
Fast nog vinner jag till slut. Jag är helt enklet för stark för dig.

Albert Hall: Jisses vad vi har klättrat i totalen efter den här omgången. Snart är Rönnqvists originalmatchtröja min.

Albert Hall: Dysso tog 7 pinnar, vilket betyder att vi drar ifrån i toppen. Jag ligger 8 totalt i den här femmatchersomgången *stolt*

Lulekickan: Dysso drog in 7 pinnar idag.

Lulekickan: Vad heter den häringa konstiga sidan med så konstiga hockeyord ? :-)

Albert Hall: Jag ska kolla om tvävlingen är uppdaterad. Just nu för jag en intressant diskussion om huruvida man kan tycka att någon är snygg men ändå inte vilja knulla med vederbörande. Jag påstår att så är fallet.

Lulekickan: Oftast ändrar jag. Kanske. Hur många pinnar tog Dysso ikväll? Hans formkurva har annars påminnt en hel del om hanses favoritlags formkurva...... :-)

Portello: Ähum. Det är svårare än jag trodde att hålla guldtråden ren.

upupup, akta guldtråden nu...........

Paddan: he he, men du har väl haft fel förr? Däremot måste jag tydligen ge James en chans till enär jag avfärdade dem för lääääänge sedan. Verkar som jag missat en del mästerverk. The Soundtrack Of Our Lives vore onekligen ett bättre namn på det bandet.

Chief: Äsch jag är så säker på min sak att jag redan gnolar på den halvknepiga låten "Go to the bank" med gruppen James, som jag aldrig tidigare hänvisat till. ;)

Dysso önskas en trevlig resa till Stockholm och Johanneshov med följande ljudspår: "Skansenchef Carolus Lindeman" från revyn Lådan.

Paddan: Efter att ha niopoängsveckan spruckit mot Timrå får du snarare stämma in i "The weeping song" med Nick Cave...=)

Portello: Äsch, såna där fegtips som 3-2 har jag övergett, var själv lite mindre feg och tippade 4-3 så några poäng ska jag väl alltid få.

Vår niopoängsvecka fortsätter som sagt, denna gång dansar vi vidare med Timrå som partner till tonerna av "Waltzing along" med gruppen James.

Albert Hall: Värst vad vi vad alerta då vi såg att Paddan kom online :)

De två Paddan i början av inlägget var till för att killen skulle förstå att det var dags för TRÅDBYTE!

Portello: Kickan är ju här nu så man måste ju visa att vi vakar över guldtråden.

Paddan: Paddan: För tidigt för nattönskning än.
Nej, dax för lördaxsporten på ettan nu. Jag brukar alltid lyckas missa detta program eftersom det går på en lite udda tid. Men ikväll missar jag icke.
Missade gjorde för övrigt inte Linus Fagemo heller.

vivix20: Ser att vi är rädd för samma sak.

Oj nu är det nog dags att plocka undan guldtråden för idag, Paddan är här:)

Kanske dags för Kickan att ta tag i Vi-älskar-Fagemo klubben igen. Med tanke på hans två mål.
Men nu för tiden verar hon ängna sig mer åt Jag-tycker-Brabenec-är-snygg klubben ;)

Nej, dags att ge sig iväg till arenan. Jag lovar att heja från LL också, plus att skrika "6 man för i helvete" från honom. Annars finns det ju ingen som sköter det när han inte är där och de randiga kan man ju inte lita på.

Albert Hall: I Umäääbostaden har jag inte så mycket LHF-prylar faktiskt. En vimpel med gamla loggan och en kalender, det är allt, så kanske behöver jag två v varje tursamlarpuck också. Rönnqvistpucken och Skugganpucken var turigast, så det får väl bli en extra av någon av dem i så fall.

Lulekickan: Du har ju två bostäder som tur är. Därför behöver du välan dubbelt av allt?

Vi var ju faktist förbi HV en stund i torsdags. Det var väl första gången den här säsongen, kanske också den sista.
Nej dags att bege sig till matchen nu. Faktiskt så känner jag inte ångest längre, vi har lite arbetsro nu, värre var det i höstas..... :)

Dysso är märkligt tyst. Månne är han chockad av HV:s stora tapp den senaste tiden. Nu smyger vi oss på er bakifrån Dysso. Bäva HåVe, bääääva! Fast jag kan ju kosta på mig ett lycka till inför kommande drabbningar, ni kan nog behöva det. Såååå, lycka till! Fast lyckatillandet gäller bara i den mån ni låter oss komma ikapp och förbi såklart. Eftersom vi lär greja det på målskillnad tack vare våran magiska Hento så gör det inget om vi slutar på samma poäng.

Paddan: Efter matchen på söndag så kan du lyssna på den här.

Det är bara att lyssna och njuta.

Nepp, nu har jag tappat tråden så det är väl inget annat att göra än att bege sig mot snarkofagen och drömma om den härliga niopoängsveckans fullbordan på söndag.

Godnatt!

Förresten, glömde ju att önska lulingarna lycka till ikväll i 4-3 matchen mot Frölunda...

Hmm...väldigt vad Dysso var tyst ikväll då, är han fortfarande i chocktillstånd efter segern över SSK eller håller han på att värma upp inför bussresan till Hovet?

Nåväl, kan rekommendera lite rolig läsning till gud och Hälge så ni slipper deppa ihop efter förlusten på söndag.
Boken heter "Flywheel, Shyster & Flywheel. Bröderna Marx försvunna radioserie" och består helt enkelt av manuskriptet till ett väldigt populär radioprogram med Groucho, Chico och Harpo.

Lulekickan: Hmm...tycker att han verkar bo lite halvtorftigt att döma av hemmahos-bilderna.

Paddan: ...men det står BrabAnec överst. Damnit, man blir ju hungrig av att läsa den där sidan.

Lulekickan:
Hmm...tycker mig både se BrabAnec och BrabEnec på den där sidan och BrabEnec dominerar.

Äsch, Rabenec är det väl han heter.

« · 198783 · »