Portello: Ucsh, börjar redan oroa mig lite för nästa match. Brynäs kan bli mycket svåra och kommer att sälja sig dyrt. Lite av sista chansen att hänga på för dom.
Hälge: Tackar, tackar, ni får väl trösta er med att det inte är så lätt att lugga Frölunda på poäng i Scandinavium den här vintern. Så en poäng var väl fullt godkänt.
Portello: Va, var det till mig frågan var riktad? Jag trodde att du led av personlighetsklyvning och att den ena parten av dig råkade vara MODO-it ;)
Jodå, Staal var riktigt bra idag med tanke på att det bara var hans tredje match den här vintern, varav två med ÖSK. Ett assist och tre solklara målchanser är ett inte helt fel facit efter matchen. Såg av förklarliga skäl lite tung ut i sista perioden.
Portello: Jag har gett upp. Timrå kommer inte att falla. Inte mycket i alla fall. Givet slutspelslag. Kanonjobb av Kenta och Eldebrink. Man verkar verkligen spela som ett LAG!
När spelades det slutspel senast i Timrå? Nittonhundrasjuttinånting?
Albert Hall: Sedär, trodde annars att det räckte med att vara Modoist för att klara legitimationen. Hmm, kan man kanske hoppas på att man får Lars Ramqvist då, skulle behöva en ny mobil. ;)
Paddan: Masochist med ett ständigt gnagande magsår är ett par av kraven. Sen är det en del psykologiska tester där man får berätta om alla motgångar man haft i livet. Jag för min del berättade om när jag gick vilse i skogen som liten och sånär frös ihjäl, samt när jag fick punktering på min cykel under skolutflykten.
Utfärdare är en kommitté bestående av Refat el Sayed, Lars Ramqvist från Ericsson och ordföranden i GAIS supporterklubb.
Albert Hall: Några särskilda kriterier som måste uppfyllas för att man ska klara den legitimeringen? Vem är det som är utfärdare av en sån legitimation?
Portello: Yepp, som leg. motgångssupporter är LHF ett idealiskt lag om höstarna. Efter jul får man alltid byta klubb. Den här säsongen funderar jag på att byta till Kiruna HC.
Albert Hall: Å andra sidan så ligger vi faktiskt sist när det gäller skott på mål, där har vi skjutit 20 färre än Brynäs men å andra sidan gjort 8 mål fler än Brynäs.
Japp, sämst räddningsprocent av alla förstamålvakter med 88,38% eller ett genomsnitt på 3,16 insläppta per match.
Albert Hall: Wanhainen i mål för SSK ikväll, Jörgen Bemström tillbaka i laget efter att ha utgått i matchen mot MODO.
Nu gäller det väl att bli lite effektivare i målskyttet och avancera från den näst sista platsen i måleffektivitet. Mål på 7,77% av skotten, hmm, till och med vi är bättre.
Portello: Ser att några universitetsspelare i amerikansk fotboll kom på ett genidrag för att minska risken att bli nedtacklade: "Four American footballers at a university may be disciplined after spraying themselves with non-stick cooking oil. It is believed they oil may have prevented opponents in the game from effectively tackling them."
Hmm, kanske någonting att ta efter för elitserielagen ;) Ingen risk att fastna vid sargen och man bör heller inte bli sittande särskilt länge på bänken. Uttrycken "hal som en ål" och "en oljad blixt" skulle väl kunna få en än större användning i hockeyn.
Albert Hall: Japp, precis som vår seger mot Brynäs i SVTs Hockeykväll tillfälligt spolierade teorin om att vi alltid förlorar när matchen sänds på teve.
Paddan: Exakt. Det är ingen slump att alla målvakter alltid gör sitt livs match mot oss. Eller för den delen er. Fast Wanhainen gjorde ju inte det senast mot er. Undantaget som bekräftar regeln?
Albert Hall: Hmm, ett fenomen som jag känner igen, alltså att motståndarmålvakterna gör kanonmatcher mot oss. Alternativt, det är vi som är riktiga målsumpare och därigenom får målvakterna att se bättre ut än vad de i själva verket är.
Paddan: Jag kan inte statistiken i huvvet, men har en känsla att vi haft relativt lätt mot dom, åtminstone på hemmaplan. Förra säsongen vann vi båda hemma varav en i förlängning. På bortaplan vann vi en på straffar och förlorade en. Tror jag. Bortamatchen i den här säsongen såg jag i TV och den var jämn men SSK vann till slut någorlunda rättvist.
Wanhainen gör säkert en kanonmatch och är bäste SSK:are imorron. Det gör alla motståndarmålvakter.
Albert Hall: Hmmm ,det måste bestämt vara något fel på den där tabellen......... Hmmmmm vad kan det vara? Ahhhh, nu kom jag på det . Den är ju upp och ner =)
Albert Hall: Vad tror du om matchen imorgon mot SSK, vad har ni för statistik mot Södertälje de senaste åren? Wanhainen var darrig i matchen mot oss och han verkar, vad jag har förstått, uppträtt lite osäkert även i matchen mot Frölunda. Kanske blir dags för Skägget i mål mot er då.
Albert Hall: Jaha, men då funkar det bättre för min del med 2-3! Nej, har på känn att vi kommer att åka på stryk uppe i Coop Arena 3/12. Men, men, med en Staal-Kanin på gång så vet man aldrig...
Paddan: 2-2 efter full tid kan du glömma. Vi har bestämt oss för att sluta spela oavgjort. Åtta oavgjorda på 21 matcher får faktiskt räcka. I fortsättningen är det treor som gäller.
&¤#!*¤¤&%& !! ............. Jag missade att tippa matchen i lördags! Hur korkad får man bli? Jag som troligen hade tippat 3-3 också! Kickan gick förbi mig igen, jag trodde aldrig jag skulle behöva uppleva det! Nåja, nu ökar ju chanserna något för er övriga att åtminstone hänga med någorlunda. Men nu tippar jag i ren ilska så åkta er noga......
Ställningen i tvävlingen:
Dysso 155 pinnar Kickan 136 Albert Hall 135 Paddan 134 Salcin 122 Portello 119
Kanske skulle vi övergå till att räkna snittpoängen istället? *hoppas*
Albert Hall: Tyckte närmast att det lät som en sprotradiokommentator i fullständigt chocktillstånd varje gång Luleå gjorde mål på Färjestad. Lyssnade man på denne reporters matchrapporter så var Färjestad hela tiden överlägsna Luleå och borde ha vunnit riktigt komfortabelt.
Låter som fyra "trevliga" matcher, i och för sig verkar SSK vara inne i en liten downperiod och de är inte helt omöjliga att slå. Wanhainen visat sig riktigt mänsklig den här säsongen. Brynäs verkar vara lite på gång men en vinst där är väl inte otänkbar.Timrå ångar på, men någongång ska väl bränslet ta slut i The Big Red Machine. Den sista matchen kan sluta lite hur som helst, till exempel 2-2 efter full tid och 2-3 efter förlängning.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Lite av sista chansen att hänga på för dom.