Albert Hall: Hahaha, självklart kommer det varken att bli poäng för endera laget eller bilder från den matchen i Challekväll. Allt krut kommer ju att läggas på ett hemma-hos reportage med Tavve.
Paddan: Självklart kommer man att lägga resurserna på Tavvereportage. Fyran är ju en reklamkanal och måste ha med människor som gör sig bra i media. Tavve bakar pepparkakshus kanske? Uppföljningen blir nästa vecka när han bjuder Brithén på pepparkakaor. Man blir snäll av sådana.
Paddan: Det var du som drog upp videofilm den här gången. Jag som trodde vi hade en tyst överenskommelse att sluta diskutera videofilmer. Fast Harry Potter är rätt bra, faktiskt.........:-)
För övrigt ser jag att Kickans favorit och släkting (?) Viktor Lindgren är uttagen i B-juniorlandslaget! Hela fem lulingar är uttagna i en 34-manna trupp.
Albert Hall: Äh, vaddå, Slagskott är väl en trevlig liten film. Annars så vill jag slå ett slag för den gamla fina filmen "Det är något skumt med ölet"
Japp, det verkar som att vi fått med lite mer än en handfull spelare.
Albert Hall: Förresten, tycker det vore dags för ett program om hockey liknande det tidigare kultprogrammet Fönster mot TV-Världen med allas vår fantom Åke Vavillni.
Tänk att få se korta snuttar från Sydafrikanska mästerskapet i ishockey, varvat med några härliga snuttar hockeydramatik från Nya Zeeland och toppat med äkta målorgier från Mongoliet. Kanske till och med något reportage där Ledin hjälper till att utveckla ishockeyn i Afghanistan.
Albert Hall: usch vad du är dum emot den gamla guden...;0) kom hem 06:15 i morse..möte min fru i i dörren..hon var på väg till sitt jobb...och sedan fick jag upp den gamla kroppen vid 10 snåret..gick in hårt arbetande för att ändra fakta och givitvis missar den allsmäktige datumet..
kan berätta att jag är kraftigt bakfull fortfarande... herrej#vlar vad kul vi hade igår....
gud: Äh, försök inte. Vi vet nog att du inte ville att de vackra siffrorna skulle få synas alltför länge ; ) Fast vi misströstar inte - imorgon kväll kommer det ju att stå 10-0 istället, minst.
Albert Hall: Vad ska man tro om morgondagens match? Två lag som behöver alla poäng dom kan få, tvivlar på att det kommer att bjudas på finlir. Blir nog mest kämpartag. Tror att Luleå vinner men med vilket resultat tänkar jag inte berätta för då härmar du mig som senast ;)
Lulekickan: Ser ut att bli spännande i norra alssvenskan. Löven, aik, saik ser ut att förlora. NH90 leder mot saik inför tredje. Tror lhc snart kan byta lag eller serie med NH90... suck.
Albert Hall: Varför inte införa en alternativ tvävling? Gissa skottstatistiken i matcherna. Ungefär lika lätt som att vinna pengar på Matchen på handbollsmatcher!
Albert Hall: Klart som korvspad att du kopierade mitt tips inför förra matchen.Dum som jag var så skrev jag ut det här på HS, det ska inte hända igen :)
Portello: Ja, du, vad ska jag tro om den. Är väl bara att hoppas att vi inte blir lika fastfrusna i egen zon som i förra matchen i Kempis, när Timrå i princip kunde snurra runt i vår zon ohotade. Spelet vi visade upp igår, med en oerhörd vilja och bestämdhet i egen zon och ett fungerande PP så tror jag att vi har en riktigt bra chans att rå på Timrå. Dessutom så byter vi målvakt och ställer Hirsch i målet istället för Riksman som stått de två tidigare mot Timrå.
De får väl fortfarande gälla som favoriter, men jag hoppas på en MODO-seger med 4-2.
Portello: Ok, tar allt lyckatillande vi kan få. Har för mig att jag har någon i reserv från Kickan som jag också kan använda. :)
Seger mot Brynäs imorgon kväll känns väl mer eller mindre som ett måste förstår jag. Kan väl redan nu önska er lulingar lycka till i morgondagens match.
Hälge: Du får ha det så trevligt framför teven. Hmm, hoppas morsan kommer ihåg att sätta videon på inspelning nu då och låta bli att ändra kanal mitt under matchen. Jädra trist när ens kabelteveleverantör vägrar att införa Canal+ i kanalutbudet.
Vore ju förödande ifall det skulle komma att bli lite av en klassiker. Hmm, tro var jag lade det där videobandet med BIF-MODO från Sveriges Televisions Hockeykväll......
Paddan: Man får lyfta på hatten och säga grattis till 7-3 segern mot Timrå. Kan tänka mig att du inte har haft några direkta problem att sova inatt. Noterar att T.Pettersson faktiskt kan göra mål mot andra lag än oss.
Fatta vad härligt det satt med tre poäng mot Brynäs. Äntligen så verkar målskyttet ha lossnat. Husse verkar ha ordentligt med självförtroende , vilket härligt skott han fick på. Tycker att Luleås bästa kedja var just den med Husse,Tano och Brabenec. Väldigt skoj att Skrbek fick göra sitt första mål i Luleåtröjan, han har ju alltid varit bra i defensiven kul att han även fick göra mål nu.
Kan tänka mig att det blir ett revanchsuget TIK på lördag eftersom dom fick storstryk mot Modo, så det lär bli tufft på Lördag.
Portello: Tackar, tackar. Inga direkta sömnproblem nej, även om det känns som att jag fått minskat sömnbehov "tack vare" HS. Hahaha, TommyP har ju gjort mål nu i två matcher på raken mot motstånd som inte var LHF. Hmm, betyder det där att han inte kommer att göra mål mot er på tisdag? Nåväl, det finns många andra som kan göra de målen.... ;)
Verkar som att ni inte hade några större problem heller att avfärda Brynäs, eller var siffrorna missvisande?
Paddan: Tycker att Luleå vinsten var rättvis, men Brynäs var faktiskt bättre laget i början av matchen. Det är grymt skönt att vi äntligen får in puckuslingen som vi ju har haft så förtvivlat svårt med.
Lulekickan: Hmm, nu när det verkar funka så bra för LHF när du håller dig borta från Luleå, är det då inte bäst att du stannar där nere även över matchen imorgon? ;)
Paddan: Nix, glöm inte att Portello missade matchen i tisdags, vilket betyder att han ännu en gång visade att han helst inte skall finnas på plats. Studierna av Portellos hockeyvanor och LHF:s resultat vid Portellos närvaro/frånvaro har pågått under lång tid och hans otursbringande egenskaper får därmed anses vara bevisade. Jag å andra sidan har något som gör LHF magiskt - Kauppilatröjan från 00/01 : )
Lulekickan: Nähäpp, gick inte det heller! Det som känns liite oroväckande för egen del är att du missar matchen på tisdag. Skulle ju ha suttit fint med några poäng där ;)
Lulekickan: Hur förklarar du då att jag var på plats igår och att vi vann?? Förövrigt måste Robert ha mest otur. Krossad ruta på bilen + förstört lås på bagageluckan. Andra inbrottet på ca 1,5 månad...........
Lulekickan: Hmm, att döma av bilden i artikeln så är han så snygg att till och med lagkamraterna måste fram och kramas med honom. Eller så är det någon udda form av magnetism ;)
Paddan: Dom där lönesiffrorna tar i alla fall jag med en stor nypa salt. Där framgår ju inte alla dolda förmåner som exempelvis pensions- och kapitalförsäkringar osv.
Observera att jag inte påstår nått om svarta pengar. Bara att det finns lagliga sätt att skjuta inkomster på framtiden som inte syns i deklarationen för ett visst år.
Albert Hall: Bakom Laitis. Han hade fått lånat en motorvärmare där av en kompis pappa. Men glädjen över tre poäng och en varm bil blev aningen dämpad närvi fick se den sönderslagna rutan.
Albert Hall: Förresten, nu när det blev vinst så ser jag fram emot den aktuella ställningen i tvävlingen. Vill ju se om jag har lyckats kravla mig förbi herrn i den otroligt prestigeladdade tvävlingen.
Hmm, gick bra med potatis och rödbetor igår, men vad serveras i restaurangen på lördag?
Paddan: Jag ser ett klart samband mellan Brabenecs spel och Kickans närvaro/frånvaro. Nästan så det är statistiskt bevisat. Dessutom märker jag att det är när BÅDE Portello och Kickan är på matcherna som det går åt H-vete. I fortsättningen får faktiskt en av dom stanna hemma! Punkt.
Portello: Det har varit en del bilinbrott runt arenan dom senaste åren. Alltid på platser där det är lite undanskymt naturligtvis. Säkert tacksamt eftersom man nästan VET att ingen kommer förbi innan matchen är slut. För ett par år sen hade dom knackat ett helt gäng bilar på Samhalls parkering mittemot dåvarande Delfinen när det var stora snöhögar. Antagligen hade man en vakt på ensnöhög medan ett gäng kompisar kunde jobba i lugn och ro. Min kompis fick sin bil ramponerad den gången.
Paddan: Ok, jag ska sammanfatta tvävlingen senare idag. Det kan nog bli kokt tik med mandelpotatis och löksås på lördag.... tvi vale..... låter inge gott.
En annan kul grej på matchen var ju smekmånadsparet som Brännström intervjuade i första pausen. Dom var stora LHF-supportrar från Kalmar(!) som gifte sig förra helgen. Dom hade tagit det mycket kloka beslutet att åka upp till Luleå och fira detta i en vecka och samtidigt se LHF mosa lite motstånd. Dom var mycket nöjda och skulle stanna över tikmatchen på lördag också!
Vad är väl Maldiverna mot COOPacabana? Heder åt sådan supportrar!
Albert Hall: Hmm, det enklaste är väl ifall ingen av de någonsin mer inträder i Coop Arena, då borde ni väl bli ett ohotat topplag ifall dina belägg ska visa sig hålla för en närmare granskning.
Noterar förresten, apropå stjärnspelare, att det verkar som att Jesper Jäger leder poängligan i Norra Allsvenskan. Hmm, allstarnomineringen 2000 kanske inte var helt fel ändå ;)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?