Paddan: Beetlejucie hade jag nästan glömt! A Nightmare before christmas ser jag om med jämna mellanrum. Det är en film jag verkligen gillar. Mycket tid nerlagt på den...
Lulekickan: Dessutom har det numera kommit hur många filmer som helst med temat att den som det handlar om är död, fast det förstår man först när filmen är slut. De är alltid lika bra.
Senaste på det temat jag såg var Mulholland drive. Skitbra.
Första som utnyttjade temat. Dylan Thomas, i dramat Återkomsten. Också skitbra.
Jo, jag skriver Dylan Thomas med versaler, annat är ej möjligt. T o m gud ligger i lä där. Gissar att robert zimmerman håller med.
Chief: Grease II finns på Statoil ca 50 meter från min lägenhet i Umäää. Jag kan ju alltid låta bli att köpa den när jag känner att jag inte är motiverad att göra annat än att kolla någon film.
LL: Sjätte sinnet är hur jävla bra som helst. Köpte den på DVD, trots att jag sett den flera gånger tidigare, en helg när jag var tvungen att stanna i Umäää samtidigt som jag köpte bl.a. Vanilla Sky som jag också sett tidigare.
LL: Återigen får jag ställa mig korrigerad i Deppandet. Givetvis är Edward Scissorhands även det en ytterst bra Depp-film. Det var väl den filmen han körde på efter Cry Baby desutom, så jag behöver inte flytta fram raden av för min del starka Depp-filmer/serier mer än marginellt.
Robert P: Som sagt, jag har inte sett henes eventuella rolltokningar innan Cry Baby. Men av vad jag hört ryktas så gjorde hon ofta bra ifrån sig och jobbade hårt. Fast jag har ju egentligen ingen aning.
LL: Vet inte om Sax-eddie kvalar in som senare tid i Johhny Deppkarriären. Måste väl vara unefär samtida med just Cry Baby? Men en bra film i pastellfärger.
Chief: Grease II har jag inte sett, fast om vi ska prata Grease och därmed John Travolta så såg jag musikalen Saturday Night Fever på Palladium i London i september -99, dock inte med John Travolta utan en snyggare version av honom i huvudrollen.
Robert P: en grymt bra rulle som Johnny Depp har gjort på senare tid är Edward Scissorhands. Fast det är väl mer Tim Burtons förtjänst (regissören) även om Depp gör en bra roll.
En skådis som gör allt bättre och bättre filmer är faktiskt Bruce Willis. "Sjätte sinnet" är något så inihelvete bra, och Femte Elementet är också en riktig höjdare. Jag såg för något år sedan också en helt utflippad film efter en bok av Roald Dahl där Willis gjorde en grym insats i huvudrollen.
Den yngre LL satt annars (för att återknyta till snygghetsdebatten) och beundrade Christina Appelgate, alltså Kelly i "Våra värsta år". Ojojoj, vilken pangbrud man tyckte att det var...
Låter som upplagt för gissningslekar, det där! "Kommer ni ihåg hon den snygga tjejen i den där filmen med den där snubben ... ni vet .. Det var en del tuffa scener i den .. ööh.." ;)
Moonstruck, fin film. Cher godkänd, Cage skitbra, men birollerna! Ojoj vilka legender. Rörmokaren, hans farsa och alla andra med. Jag vet ingen film där alla vid sidan av huvudrollerna lyfter den till fem stjärnor direkt. It's Cosmo's moon!
Association två. Wolfs! Med jätten, vid vilkens sida alla andra äro dvärgar. Jack Nicholson. dessutom med en annan bonus i filmen. Michelle Pfeiffer. Aoooooooooooooooh!
Albert Hall: Paddeländet sitter lugnt tillbakalutad framför datorn, eller ska jag kanske säga paralyserad av skräck inför kommande interneträkningar och blir underhållen av en riktigt trevlig debatt.
Tyvärr har han på ålderns höst drabbats av någon åkomma som gör att han inte alls kan koppla ihop namn med personen som han tänker på och kommer heller inte ihåg vad filmerna heter så det är lika bra att han fortsätter att sitta tillbakalutad. ;)
Albert Hall: Du hade som av en händelse inte sett Tracy i filmer redan innan Cry Baby hoppas jag? Kan du beskriva hennes roller isåfall. Har inte sett nåt själv.
El Maco: Just fan. Cry Baby. Det var en bra film. Får ta tillbaka liiite av det där med att killen inte spelade i filmer som föll mig i smaken efter TV-karriären. Allt efter Cry Baby ändrar vi själfallet till.
TV3 var extremt bra på den tiden av dess karriär. Man hade ju knappt hunnit smälta A-Team, sen dök 21:an upp. Julafton varje dag i flera års tid bara sådär.
Han är inte helt fel, men han sista alster har inte imponerat. Windtalkers t.ex. var en riktigt usel rulle...Gone in 60 seconds var inte heller någon favorit. Däremot Face/Off och Con Air är helt underbara.
Dysso: Nja, han tillhör väl inte mina favoriter numera. Spelar inte i filmer som faller mig riktigt i smaken faktiskt. Numera är Nick Cage min idol på filmfronten.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag har sett Cry Baby, men jag minns inte ett dugg av den?
Sven: den stora hjälten, har man insett på äldre dar, var inte Kelly utan Marcys första make, Steve. Oj, vilka dräparrepliker han kunde leverera...