« Föregående · 102238 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ny back?
KentaK:
vet inte om panik är rätt ord... med backar som Petri Liimatainen, Johan Norgren, Peter Andersson, Roger Öhman, David Petrasek så har man 5st rutinerade backar att luta sig emot... bara för nått år sedan gick man runt på 2-3 backar för att resten inte höll.
Johan Björk, Henrik Blomqvist kan/ska kunna spela tillsammans med en rutinerad herre typ Andersson/Liimatainen utan att det ska gå åt skogen.
Värre blir det om ytterligare 2st backar går åt skogen...
Normalt har man 6-7st backar i truppen MIF har 9st med Björk och Blomqvist samt Branting
vet inte om panik är rätt ord... med backar som Petri Liimatainen, Johan Norgren, Peter Andersson, Roger Öhman, David Petrasek så har man 5st rutinerade backar att luta sig emot... bara för nått år sedan gick man runt på 2-3 backar för att resten inte höll.
Johan Björk, Henrik Blomqvist kan/ska kunna spela tillsammans med en rutinerad herre typ Andersson/Liimatainen utan att det ska gå åt skogen.
Värre blir det om ytterligare 2st backar går åt skogen...
Normalt har man 6-7st backar i truppen MIF har 9st med Björk och Blomqvist samt Branting
Sv: Ny back?
b-sson, Coolakoffe och Stefan:
Varför tror ni att jag va här och skrev att jag tyckte ni hade en svag backsida för? Inte för att ni inte hade det iaf..
Peter Hasselblad blir skadad, och vips, panik igen.. Precis som när Mika Hannula skulle till NHL.. Ni har en lite för svag trupp i dagens läge, får ni en skadesäsong som Brynäs hade förra säsongen så kan ni nog tyvärr säga tack o hej till elitserien...
Varför tror ni att jag va här och skrev att jag tyckte ni hade en svag backsida för? Inte för att ni inte hade det iaf..
Peter Hasselblad blir skadad, och vips, panik igen.. Precis som när Mika Hannula skulle till NHL.. Ni har en lite för svag trupp i dagens läge, får ni en skadesäsong som Brynäs hade förra säsongen så kan ni nog tyvärr säga tack o hej till elitserien...
Sv: 6-2 till MIF..
Grattis till segern. Ni gjorde en bättre match än vad vi gjorde uppenbarligen. Men som dom säger..."We'll meet again...". Hehehe.
Sv: 6-2 till MIF..
Redhawk: Ja Liimatainen är mycket bra, han är exakt den mif behövde inför denna säsong.
Sv: 6-2 till MIF..
CoolaKoffe: nä, 5-5
Hansson igen, dags för MIF för att ta upp kontakten med honom ? :-)
Hansson igen, dags för MIF för att ta upp kontakten med honom ? :-)
Sv: 6-2 till MIF..
CoolaKoffe: Roger Hansson gjorde 4-2 målet för Rögle, en föredetta SM guld vinnare med MIF :-)
Sv: 6-2 till MIF..
Redhawk:E Petri lagkapten COOLT d hade ja väntat mejje å Rögl leder över Frölunda me 4-3
Sv: 6-2 till MIF..
och man har kommit hem från Halmstad nöjd och fröjd )))
killarna spelade mycket bra idag ,det var MIF som bestämde taktarna i denna matchen. gjorde vad dem ville. men dem blev lite lata i början av andra ,men Bäckis skrek åt de lite och blev lite liv i MIF igen. och som sagt och jag hade rätt att Petri Liimatainen som är MIF CAPTAIN ))))) och han imponerade mycket. väldigt bra back. så vi ses i finalen på lördag.
Kaz.
killarna spelade mycket bra idag ,det var MIF som bestämde taktarna i denna matchen. gjorde vad dem ville. men dem blev lite lata i början av andra ,men Bäckis skrek åt de lite och blev lite liv i MIF igen. och som sagt och jag hade rätt att Petri Liimatainen som är MIF CAPTAIN ))))) och han imponerade mycket. väldigt bra back. så vi ses i finalen på lördag.
Kaz.
Sv: 6-2 till MIF..
Härligt grabbar slår ett gifigt lag som blir bland av favoriterna den här säsongen
Nu e vi i finalen vilka möter vi då Frölunda,Hammers,Rögle,Södertälje lr Tjeckiska laget hmmm
Nu e vi i finalen vilka möter vi då Frölunda,Hammers,Rögle,Södertälje lr Tjeckiska laget hmmm
Jussi
Härligt 3 ass av Jussi än så länge....Hoppas han håller ett par år till....Det går ju inte snabbt när han tar sig fram över isen , men vilken pondus den mannen har...Förmodligen elitseriens känsligaste handleder...Och han besitter ju en riktigt bra speluppfattning också....Kul o se han när han är på bra humör....Hoppas o tror han gör en kanonsäsong...Puss
Sv: MIF-SSK
CoolaKoffe: Ser själv Ola Nilsson i stort sett varje dag på gymmet! Han är kvar i Malmö men har ingen klubb, dock har lag som Modo och Rögle hört av sig. Men i dagsläget är han alltså kontraktslös.
Ps. Han visar upp en strålande form på gymmet (där för övrigt Johan Björk, Johan Norgren m.fl. också tränar). Dock har Ola lite problem med ett knä, men annars är han i fin form. Hade gärna sett honom i MIF...Blir det Limhamn/Pantern nu? ;)
Ps. Han visar upp en strålande form på gymmet (där för övrigt Johan Björk, Johan Norgren m.fl. också tränar). Dock har Ola lite problem med ett knä, men annars är han i fin form. Hade gärna sett honom i MIF...Blir det Limhamn/Pantern nu? ;)
MIF-SSK
Inför den trejde träningsmatchen
Som e i Valhall I halmstad där MIF slog halmstad me 4-3 matchen börjar 16.30
Jussi e tebaka efter sin skadad ljumske Janos Vas å Johan Björk vilar ida
Å Andreas Hadelöv e tebaka i målet
Som e i Valhall I halmstad där MIF slog halmstad me 4-3 matchen börjar 16.30
Jussi e tebaka efter sin skadad ljumske Janos Vas å Johan Björk vilar ida
Å Andreas Hadelöv e tebaka i målet
Sv: Halmstad - MIF
CoolaKoffe:
japp det stämmer bra det.
Jag lägger "alltid" upp alla bilderna jag får om det inte är 10-20st vilket har hänt några gånger då sorterar jag ut de bästa i MIF ögon :)
japp det stämmer bra det.
Jag lägger "alltid" upp alla bilderna jag får om det inte är 10-20st vilket har hänt några gånger då sorterar jag ut de bästa i MIF ögon :)
Sv: Floskel.
CoolaKoffe: Va optimistiska vi kan vara ;-) . De har inte än spelat en enda elitmatch och är redan nu sågade t.o.m av deras egna fans. Detta trots att de vunnit alla matcher hittils. Det är ju trots allt fansen som ska hjälpa dem fram till guldet och jag kan lova att detta inte är rätta sättet att heja fram dem till guldet genom att såga dem direkt. Undras vad som krävs för att du ska tycka MIF är giftiga som lag. Kanske om Percy köper upp Sveriges Top 20 spelare så kanske du kan tro att MIF tar guld *Ironi*. Åren innan har ju MIF varit guldtippade pga laget på papperet. Nu när de inte ha en massa stjärnor i laget så är de knappt värda namnet på skjortan. Märkligt. MIF mot SM-Guld 2003
Sv: Halmstad - MIF
Tycker det är lite tidigt och helt fel att döma våran nye målvakt efter en ynka match. Spelarna har knappt haft skridskorna på isen och behöver lite tid på sig att komma in i spelet efter semestern. Likaså målvakten behöver lite tid på sig. Sen och andra sidan kan det ju faktiskt vara så som många andra påpekade innan att utespelarna kan ju varit helt usla på att ta bort motspelarna så de helt enkelt spelade bort målisen, trots att han kanske var den bästa spelaren på isen i laget just då. Vad jag vill komma till är att vi kan bara spekulera, och vilket skälet än må vara till att MIF låg under ibörjan så spelar det ingen roll just nu så länge de spelar bättre i höst när det väl gäller. Nu är det bara träningsmatcher som gäller för att vara redo att möta de viktiga matcherna. Vinner de nu eller torskar alla fram till elitseriestarten spelar ingen roll. Nu gäller det bara att få matchträning i benen samt komma igång. Så sluta klaga på spelarna. Jag är övertygad om att de gör vad de kan och är även säker på att de kommer att göra bra ifrån sig i höst. MIF mot SM-Guld 2003
Sv: Halmstad - MIF
CoolaKoffe:
Notera att jag INTE vet om det nu var så... det kan ha varit Borgqvist som var kass... men det vet vi inte..
Notera att jag INTE vet om det nu var så... det kan ha varit Borgqvist som var kass... men det vet vi inte..
« Föregående · 102238 · Nästa »
Bäckis o Gunnar har nog allt tänkt ut någon form av lösning om nu fjuss inte skulle kunna spela på ett tag.