« Föregående · 109610 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: percys arena
skalpjägaren:Just nu dara d i snitt mellan 5500-6000 personer så snart när vi har den nya arenan synd att d inte finns ett skånelag te i elitserien då skulle d bli derby då skulle d komma massor liksom 10 000 pers
Sv: percys arena
Rickard: Tack. Vad jag trodde var att man inte stängde av det, men detta låter ju helt klart bra...
En fundering bara, hur mycket folk drar mif i snitt per match?
En fundering bara, hur mycket folk drar mif i snitt per match?
Sv: percys arena
skalpjägaren: Arenan ska kunna delas av med ett extra tak, så att arenan kan ta 8000 platser eller 16000 beroende på hur intressant matchen blir, troligen 8000 varje match nästan...
Sv: percys arena
Vad jag menade var att det knappast blir utsålt, 16 000 platser är ganska mycket. Om de nu inte tänkt sig att rama in det på nåt sätt så blir det nog lätt att läktarna gapar tomma, ungefär som i Globen...
Sv: Grattis Tomas Sandström
Tycker att Rydmark passat perfekt som lagkapten, nog höjt sig några snäpp liksom Magnertoft..
Sv: percys arena
skalpjägaren:Ja vem vet d kommer att vara handbollslag,innebandy m.m som kommer spela i arenan
Sverige -Finland 2-0
Hanulla verkar vara het nu...bra spel i Landskampen mot ärkerivalen Finland...Var inne på båda målen framåt och hade själv stor del i 1-0 målet när han störtade på mål och störde Finska målvakten Norrena tror jag...så att Jönsson skott smet in lågt...Hade dessutom en bra chans själv men då räddade målvakten...bra spel o det lovar gott...puss...The Whale
Sv: MIF skador
ny rapport från träningen: hela gångna veckan var borta från träningen R.Öhman &J.Hammar. och vi läger till det Mackan,Thure .Fjuss som har börjat springa idag för första gången,efter att de ha tagit bort gipset från hans hand. så det ser inte alls bra på träningen med så få folk ,valdix &Hannula är borta p.g.av landslag matcher. men på träningen jag ser fralle och jussi på bästa spel humor och ger allt(nästan) ))).
så är läget just nu. kaz.
så är läget just nu. kaz.
Sv: percys arena
skalpjägaren: Knappast ett nytt Globen då Percy tidigare kritiserat Globen och kallat den för "gammalmodig"...
Sv: Grattis Tomas Sandström
Tycker inte att mattsson är en ledartyp på samma sätt som Rydmark och Magnertoft. Hade Hannula haft några år till i Mif-tröja tror jag att han varit aktuell. Han kanske inte är en ledartyp i omklädningsrummet men på isen är han ett föredöme då han alltid ger allt. De andra spelarna i laget borde bli inspirerade när de ser honom "in action" så jag tror att han betyder mycket för föreningen. Fler sådana spelare och vi hade vunnit guld.
Sv: Grattis Tomas Sandström
dansken99: mattsson verkar dock ej vara någon ledartyp. Thuresson, Andersson eller Rydmark vore då lämpligare.
Sv: Grattis Tomas Sandström
mifmagnus: Om man ska titta på tiden i föreningen så borde ju nästan Mattsson vara självskriven. Tror även att han skulle höja sig om han fick lite mer ansvar. Han är ju en spelare som är fostrad i MIF, och har bortsett från ett par år overthere alltid spelat i MIF. Tror att han kan göra stor nytta med ett A på tröjan. MIF mot SM-Guld 2003
Sv: Grattis Tomas Sandström
mifmagnus:
Som utomstående tror jag personligen att Magnertoft är en sån spelare som skulle lyfta sig enormt om han fick ha ett A på tröjan.. Kämpar som han brukar bli lite bättre när dom får gå in och visa ledarskap och jävlar anamma!
Som utomstående tror jag personligen att Magnertoft är en sån spelare som skulle lyfta sig enormt om han fick ha ett A på tröjan.. Kämpar som han brukar bli lite bättre när dom får gå in och visa ledarskap och jävlar anamma!
Uddevalla????
Hej!
Är det någon Miffare som skall till Uddevalla på Tisdag och kolla in träningsmatchen?
Alltid kul med många Röd/Svart/Vita fans.
Jag tycker att "JUSSI" skall vara kapten.
Kram
Är det någon Miffare som skall till Uddevalla på Tisdag och kolla in träningsmatchen?
Alltid kul med många Röd/Svart/Vita fans.
Jag tycker att "JUSSI" skall vara kapten.
Kram
Sv: Grattis Tomas Sandström
Tycker att det är lite fel att en ny (nygammal) spelare kan komma direkt in i en förening och ta över kaptensbindeln. Givetvis skall de som blir kapten samt assisterande ha krav på sig att vara ledartyper men jag tycker även att tiden de spelat i föreningen spelar roll. Därför ser jag det som ganska självklart att
C Daniel Rydmark
Assisterande bör sedan två av följande bli:
Marcus Magnertoft
Juha Riihijärvi
Peter Andersson
Petri Liimatainen
Riihijärvi är väl ganska given till en av platserna men sedan är det väl hugget som stucket. Jag skulle gärna vilja se Mackan med ett A på tröjan i höst.
C Daniel Rydmark
Assisterande bör sedan två av följande bli:
Marcus Magnertoft
Juha Riihijärvi
Peter Andersson
Petri Liimatainen
Riihijärvi är väl ganska given till en av platserna men sedan är det väl hugget som stucket. Jag skulle gärna vilja se Mackan med ett A på tröjan i höst.
Sv: Grattis Tomas Sandström
Redhawk:Jaha de här atlelativen har ja
C:Perti Limmatinen
A:Juha Riihijärvi
AA:Daniel rydmark
A:Daniel Rydmark
AA:Peter Andersson
C:Perti Limmatinen
A:Juha Riihijärvi
AA:Daniel rydmark
A:Daniel Rydmark
AA:Peter Andersson
Sv: Grattis Tomas Sandström
CoolaKoffe: det kan bli Magnertoft som Assisterande lag kapten.
och sen kan va P. Andersson eller Rydmark.
kaz.
och sen kan va P. Andersson eller Rydmark.
kaz.
Sv: MIF skador
Redhawk:
"Thures" rehabilitering verkar iaf gå bättre än väntat och jag läste någonstans att han kanske skulle kunna spela om 3 veckor.
"Thures" rehabilitering verkar iaf gå bättre än väntat och jag läste någonstans att han kanske skulle kunna spela om 3 veckor.
Sv: Grattis Tomas Sandström
Angående Tomas Sandström så såg jag han senast i Sannarpshallens foajé där han stod och åt popcorn, så lite har han nog följt MIF trots allt.
Utfors AB borde anmälas
Tja
Bredbandbolaget Utfors AB har skyldit mif nånting på 6 miljoner å d vägrar ge pengarna
D borde anmälas fö Bedrägeri
Asså Utfors AB Percy har satsat på er å nu ska ni ge pengarna så vi kan komma ifrån våra skulder så d så!!!
Bredbandbolaget Utfors AB har skyldit mif nånting på 6 miljoner å d vägrar ge pengarna
D borde anmälas fö Bedrägeri
Asså Utfors AB Percy har satsat på er å nu ska ni ge pengarna så vi kan komma ifrån våra skulder så d så!!!
Sv: Grattis Tomas Sandström
Tomas Sandström va föredetta lagkapten(C) i mif
Nu e d daxs att fixa en ny Lagkapten å C:et får....
Petri Limmatinen som väntat men vilka blir Assiterande lagkaptener??
Nu e d daxs att fixa en ny Lagkapten å C:et får....
Petri Limmatinen som väntat men vilka blir Assiterande lagkaptener??
Sv: Grattis Tomas Sandström
Redhawk: han är faktiskt utan jobb och gör ingenting I mif. kaz // kunde tydas på fler än ett vis... men visst, inget att tjafsa om, eller??
Sv: Grattis Tomas Sandström
Redhawk: Nix pix Tjompen har blivit snickare, läste det igår i Kvp.. ska bygga hus med ngt företag i skanörs trakten...
mvh Chris
mvh Chris
Sv: Grattis Tomas Sandström
anders: Han är heltid arbetslös och går till arbetsförmedlingen varje dag och söker jobb)))) skojar. han är faktiskt utan jobb och gör ingenting I mif. kaz.
Sv: Grattis Tomas Sandström
Är det någon som vet vad Tomas Sandström sysslar med nu efter att han lagt skridskorna på hyllan? Jobbar han vidare inom föreningen eller vad gör han för något? Hoppas verkligen att MIF tar vara på hans kunnande, kanske som någon slags talangscout borta i nordamerika?
Grattis Tomas Sandström
Jag vill gratulera Tomas Sandström som fyller 38 år idag.
Nu är snart säsongen igång, härligt! Hoppas alla hökar haft en skön sommar och att vi får en ännu skönare höst,vinter,vår med vårat Mif.
Kram alla Miffare!
Nu är snart säsongen igång, härligt! Hoppas alla hökar haft en skön sommar och att vi får en ännu skönare höst,vinter,vår med vårat Mif.
Kram alla Miffare!
MIF skador
alltså det ser inte bra ut alls för MIF i dessa dagar, bara älende . det räcker inte med att MIF har ekonomiska problem så halva laget är skadade också. igår var det dags för Mackan att blir borta nån vecka, inflamation i armbåge((( och idag var det knappt tre kedjor på isen som tränade. men hoppas att de blir friska till starten, men allmänet ser inte bra ut alls i år för MIF.
jag är inte negativ men realistisk.
kaz.
jag är inte negativ men realistisk.
kaz.
Sv: Aftonbladet rankar Elitserien
Nubben: O vi VAR rankade 12a.. .helt utan förväntningar vi också men hamnade vi 8a på senaste....... undrar var vi hamnar efter SCA-cupen i helgen?.. vi har ju trots allt vunnit den 4 år irad..... näe... kanske bättre att slå ur underläge
Aftonbladet rankar Elitserien
Aftonbladet rankar MIF på 9:e plast...
Det är SÅ skönt att för en gångs skull inte ha några som helst förväntningar på oss från andra inför säsongen....
Eller hur...
Det är SÅ skönt att för en gångs skull inte ha några som helst förväntningar på oss från andra inför säsongen....
Eller hur...
Sv: DreamTeam
Miiklo:
Jag kommer att starta en liga när det blir dags för det... info kommer att hamna på första sidan på www.mifredhawks.com
Jag kommer att starta en liga när det blir dags för det... info kommer att hamna på första sidan på www.mifredhawks.com
DreamTeam
Jaha så var det dags för en ny spännande säsong med nya förhoppningar. Snart är det även dags för DreamTeam. Tänkte bara se om det är någon/några som har lust att starta en MIF Redhawks liga sen när DreamTeamet drar igång. Hör av er om ni är sugna. Ha en bra dag alla
FoRzA M : I : F
FoRzA M : I : F
Sv: Burke Henry
Tråkigt att inte Malmö lyckats hitta en stabil back som kan ersätta Hasselblad. Men den stora frågan är hur svårt kan det vara att ersätta Hasselblad. Jag tycker det allra bästa vore om MIF kunde köra med en junior istället. Björk exempelvis.
//Micke
//Micke
Sv: Burke Henry
Nubben: Jo, jag håller med i sak. Mest troligt är dock tyvärr att Mif kommer att spela med sex backar. Hoppas det håller tills "Fjuss" kommer tillbaka. Någon som vet när han beräknas vara fit for fight?
Sv: Thuresson?
crille:
med säkerhet kan man aldrig säga hur länge en spelare blir borta, men 6-8 veckor är det normala.
Sen kan Thure vara tillbaka efter 4 veckor om läkningen går bättre än väntat och han kan vara tillbaka efter 10 veckor om komplikationer tillstår.
Men läker det efter det "normala" så missar han premiären ja.
med säkerhet kan man aldrig säga hur länge en spelare blir borta, men 6-8 veckor är det normala.
Sen kan Thure vara tillbaka efter 4 veckor om läkningen går bättre än väntat och han kan vara tillbaka efter 10 veckor om komplikationer tillstår.
Men läker det efter det "normala" så missar han premiären ja.
Thuresson?
måste fråga om Thuressons skada var så illa att han med all säkerhet blir borta upp till 6 veckor så att han missar premiären?
Sv: Burke Henry
Jag säger bara en sak.
Det är helt rätt att inte gå ut o ta första spelaren som blir tillgänglig så fort man får en skada. Vi har bra juniorer som mycket väl klarar av att fylla ut "fjuss" skrillor ett tag.
Björk kommer bli stabil i både Elitserien, Tre Kronor och NHL. Han måste bara få speltid i år och nästa säsong...
Det är helt rätt att inte gå ut o ta första spelaren som blir tillgänglig så fort man får en skada. Vi har bra juniorer som mycket väl klarar av att fylla ut "fjuss" skrillor ett tag.
Björk kommer bli stabil i både Elitserien, Tre Kronor och NHL. Han måste bara få speltid i år och nästa säsong...
Sv: Burke Henry
CoolaKoffe: Läs det engång till så kanske du förstår. Ingen sa att Burra skulle tillbaks till mif.
« Föregående · 109610 · Nästa »