« Föregående · 213025 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: mif -dif
Detta har inget med hockey att göra, men är lite kul om man ändå sitter och häckar vid datorn...
www.liquidgeneration.com/sabotage/optical_sabotage.asp
www.liquidgeneration.com/sabotage/optical_sabotage.asp
Sv: Lillis till Rögle?
Stefan:Ingen Hardy i vår klubb!! ja tycker att Lillis borde va huvudtränare å Lusth andretränare
Sv: Lillis till Rögle?
nek97raj:
nä usch inte Hardy i MIFs bås, gränsfall att man hellre skulle vilja ha tillbaka Jortikka/Abris..
usch vilken skrämselhicka.
nä usch inte Hardy i MIFs bås, gränsfall att man hellre skulle vilja ha tillbaka Jortikka/Abris..
usch vilken skrämselhicka.
Sv: Lillis till Rögle?
CoolaKoffe: det har jag aldrig antytt, bara att jag skulle uppskatta honom som MIF-tränare
Sv: Melin
Magnus: jag håller med till dels, men, säga vad man vill, Hardy förespråkar en offensiv ishockey som är utveklande för spelarna och njutbar att titta på. Visst, jag håller med om att man bör anpassa spelet efter de förutsättningar som är givna av spelarnas kapacitet, men det tycker jag att Hardy Nilsson gjorde i SHG.
En starkt bidragande orsak till att Sveriges juniorlandslag gått så knackigt en längre tid är det s.k. styrspelet, som varit förhärskande under alltför lång tid.
Bäckman, som ju är en sannvän av 1-3-1-modellen har ju ej heller haft någon positiv inverkan på MIFs spel.
En starkt bidragande orsak till att Sveriges juniorlandslag gått så knackigt en längre tid är det s.k. styrspelet, som varit förhärskande under alltför lång tid.
Bäckman, som ju är en sannvän av 1-3-1-modellen har ju ej heller haft någon positiv inverkan på MIFs spel.
Sv: Melin
nek97raj: Visserligen gjorde han bra ifrån sig i Dif men jag tycker att han är för enkelspårig. Vägrar ge upp sian idéer även om alla läst sönder dem för flera år sedan...
Hardy verkar låta systemet går före materialet vilket inte funkar speciellt bra alla gånger. Man bör spela den hockey som truppen medger för att vinna matcher och inte den typen av hockey som tränaren helst vill se.
Hardy verkar låta systemet går före materialet vilket inte funkar speciellt bra alla gånger. Man bör spela den hockey som truppen medger för att vinna matcher och inte den typen av hockey som tränaren helst vill se.
Sv: Lillis till Rögle?
Mygel: Lillis tycker själv att det behövs nytt blod i Mif och han har nog rätt. Gärna någon transatlant (Dave King?).
Sv: Melin nobbar MIF
Jonas: Kanske är det så att Rögle anpassar sina ambitioner utifrån verkligheten.
Sv: Melin nobbar MIF
anders:
DET får du faktiskt ta och fråga honom om!
Själv undrar jag vad Roger Melin har för ambitioner.
DET får du faktiskt ta och fråga honom om!
Själv undrar jag vad Roger Melin har för ambitioner.
Sv: Melin nobbar MIF
Jonas: Problemet är väl mer den att vi inte riktigt har resurserna än (fast vi år på god väg igen) och vi vill inte göra en sådan tok satsning som förra gången. Därför kör man med den gamla taktiken "skynda långsamt".
Sv: Melin nobbar MIF
anders:
Näe, det stämmer inte riktigt. Visst har Rögle ambitionen att ta sig upp och etablera sig i ES, och spöa MIF igen ;-)
Vem har sagt att Rögle INTE har den ambitionen?
Näe, det stämmer inte riktigt. Visst har Rögle ambitionen att ta sig upp och etablera sig i ES, och spöa MIF igen ;-)
Vem har sagt att Rögle INTE har den ambitionen?
Sv: Melin nobbar MIF
Att Rögle inte har resurserna längre är väl ingen nyhet men att de inte har de rätta ambitionerna är ju väldigt oroväckande. Är det så att ni fans går och hoppas i onödan bara. Är det så att ni har en styrelse som INTE VILL gå upp i elitserien???
Är det så kan ni lika gärna stiga av allsvenskan o lägga ner föreningen. Ambitionen ska alltid vara att nå högst. Det har varit Mifs ambition och vi har både lyckats o misslyckats, men ambitionen har alltid varit att bli bäst!!!!
Det är ju det idrott går ut på, att bli bäst!!!
Är det så kan ni lika gärna stiga av allsvenskan o lägga ner föreningen. Ambitionen ska alltid vara att nå högst. Det har varit Mifs ambition och vi har både lyckats o misslyckats, men ambitionen har alltid varit att bli bäst!!!!
Det är ju det idrott går ut på, att bli bäst!!!
Sv: Melin nobbar MIF
Fransson: När du säger att du förstår Roger till fullo så förstår du naturligtvis uttalandet han gjorde i pressen oxå:
"- Jag vill komma till en förening som har lite större resurser, lite större ambitioner än Rögle"
Med andra ord så ser inte Melin att Rögle kommer bli ett lag att räkna med inom den närmaste framtiden...
Och ja, med tanke på resurser och dylikt så kan man ju inte annat än att hålla med honom.
"- Jag vill komma till en förening som har lite större resurser, lite större ambitioner än Rögle"
Med andra ord så ser inte Melin att Rögle kommer bli ett lag att räkna med inom den närmaste framtiden...
Och ja, med tanke på resurser och dylikt så kan man ju inte annat än att hålla med honom.
Danmark - Norge 5 - 2
Frans Nielsen scorede 1-0 målet og var assist på 5-2 målet!!
Dermed vandt Danmark 4-nationers turneringen Intrum Justitia Cup.
Det lover godt for A-VM.
Dermed vandt Danmark 4-nationers turneringen Intrum Justitia Cup.
Det lover godt for A-VM.
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: Nej det ryktet har funnits länge i luften att Jussi ska tebax till Kärpät för att sedan lägga skridskorna på hyllan för gott!
Sv: Melin nobbar MIF
Fransson:
Vi ses nog i kvalserien ja... Men det är för jag tänker se både Linköping och Brynäs matcher i Ängelholm, och hur säker är du att ens NI når dit!?
Vi ses nog i kvalserien ja... Men det är för jag tänker se både Linköping och Brynäs matcher i Ängelholm, och hur säker är du att ens NI når dit!?
Sv: Melin nobbar MIF
CoolaKoffe: Jag förstår Roger till fullo..Malmö är inte ett förstahandsval för en tränare som vill träna ett framgångsrikt elitserielag..
Ses i KS
Ses i KS
« Föregående · 213025 · Nästa »