« Föregående · 188077 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nubben tipskungen =)
CoolaKoffe: Verkar ha blivit negativ effekt av det CoolaKoffe, Hannula utvisad och mål i powerplay av Frölunda. Men något måste ju göras.
Sv: Nubben tipskungen =)
Nu har d bytt Hannula från 1:a kedjan te trejde kedjan där Suursoo spelade förut nu spelar han i 1:A femman
Sv: Nubben tipskungen =)
sannes:Ja tror att d blir som vanligt målsnålt P.S ja ska se matchen på com hem
Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: Det är väl onödigt att bryta din trend idag, eller?!.....
Jag hoppas förstås på en VF vinst men det blir tufft mycket tufft, men jag utgår ifrån att mina grabbar kommer att spela bra mycket bättre än sist match mot Er för då var det uruselt spel ifrån vår sida.
Må bästa laget vinna...eller hur det nu är.
Jag hoppas förstås på en VF vinst men det blir tufft mycket tufft, men jag utgår ifrån att mina grabbar kommer att spela bra mycket bättre än sist match mot Er för då var det uruselt spel ifrån vår sida.
Må bästa laget vinna...eller hur det nu är.
Sv: Nubben tipskungen =)
Jag börjar skämmas rejält nu, det var länge sen man prickade in ett tips nu...
Så varför inte bruta trenden idag, genom att träffa helt rätt och samtidigt få 3 välbehövliga poäng till oss...
MIF 3-2 VF
Så varför inte bruta trenden idag, genom att träffa helt rätt och samtidigt få 3 välbehövliga poäng till oss...
MIF 3-2 VF
Sv: Kan Luleå
svintoo: Det sade man i mitten på 90-talet också när Bundesliga blev poppis och alla B-lirare som t ex Mifs Roger Hansson ville tjäna en massa D-mark. Men såna dussinlirare klarar vi oss utan. Sedan så började de komma tillbaka några år senare. De insåg väl att de ville spela ishockey och inte lyfta en massa pengar i nån C-liga!
MIF-VF
Blir det nåt drag i ladan imorrn då? Jo det blir det ju, serieledarna kommer på besök:)
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: FBK-MIF
anders:
Vad jag menade angående Hadelöv :
Igår tyckte jag inte han var på nått sätt kass, MEN han gjorde inte dom dära "speciella" räddningarna som man är van att se honom göra. Kort sagt, han gjorde inga grodor/tavlor men heller inget speciellt. Plus att några av målen var äkta tur...
Hadelöv är en av mina favvo lirare, jag tycker han är kanonbra! Hoppas du förstår vad jag menar!
Mvh
Vad jag menade angående Hadelöv :
Igår tyckte jag inte han var på nått sätt kass, MEN han gjorde inte dom dära "speciella" räddningarna som man är van att se honom göra. Kort sagt, han gjorde inga grodor/tavlor men heller inget speciellt. Plus att några av målen var äkta tur...
Hadelöv är en av mina favvo lirare, jag tycker han är kanonbra! Hoppas du förstår vad jag menar!
Mvh
borta = skandal
Det kvittar vad man säger, jag är SÅ trött på det nu, jag älskar MIF och kommer alltid göra det. Men nått måste fan göras.
Inget tränar byte, inget panikköp, utan helt enkelt en chansning. Ändra om i grunderna, det är bara till o inse, att om man nu bara vunnit EN match på bortais på alla dessa försök, då är det nått som är rejält fel i grunden. Vaska om, det kan ju knappast gå sämre...
Vad som än sker, vi kärlek ger !
Inget tränar byte, inget panikköp, utan helt enkelt en chansning. Ändra om i grunderna, det är bara till o inse, att om man nu bara vunnit EN match på bortais på alla dessa försök, då är det nått som är rejält fel i grunden. Vaska om, det kan ju knappast gå sämre...
Vad som än sker, vi kärlek ger !
Sv: Kan Luleå
svintoo: Men klubbarna kan ju bara rätta sig efter agenterna oftast. De hotar med att får inte min spelare si o så, så väljer han en annan klubb. Då måste ju klubben höja lönen för att få spelaren. Och detta fattar spelarna också, de kan hota med detta nu för de vet att klubbarna höjer lönerna. Det är tyvärr spelarna som bestämmer lönenivån, inte klubbarna.
Sedan så tycker jag du ska ta tillbaka följande uttalande!
"Håller också med om att korv och biljetter och souvenirer kostar, men som sagt har man inte råd att gå på hockey så får man ju stanna hemma eller så får man dra in på något så man kan gå på hockey"
Hur faan rent ut sagt kan du säga en sån sak. Att en t ex en pappa och hans två söner istället får stanna hemma för att de inte har råd att gå på hockey. Det är ju vanligt folk som vi måste ha till matcherna. Det är ju där vi kan få nya hockeylirare, bland de unga. Inte bland en massa jävla slipsnissar med ölmage o feta löner.
SÄNK LÖNERNA OCH INFÖR LÖNESTOPP!!!!
Sedan så tycker jag du ska ta tillbaka följande uttalande!
"Håller också med om att korv och biljetter och souvenirer kostar, men som sagt har man inte råd att gå på hockey så får man ju stanna hemma eller så får man dra in på något så man kan gå på hockey"
Hur faan rent ut sagt kan du säga en sån sak. Att en t ex en pappa och hans två söner istället får stanna hemma för att de inte har råd att gå på hockey. Det är ju vanligt folk som vi måste ha till matcherna. Det är ju där vi kan få nya hockeylirare, bland de unga. Inte bland en massa jävla slipsnissar med ölmage o feta löner.
SÄNK LÖNERNA OCH INFÖR LÖNESTOPP!!!!
Sv: Kan Luleå
anders: Håller också med om att korv och biljetter och souvenirer kostar, men som sagt har man inte råd att gå på hockey så får man ju stanna hemma eller så får man dra in på något så man kan gå på hockey.
Visst är det fantasilöner vissa spelare tjänar, men glöm inte att någon måste ju tycka att dom är värda dom pengarna annars hade dom ju aldrig fått så mycket.Vad jag har förstått så är lönerna riktigt mycket högre i Europa om man är en bra spelare.
Om en spelare bli erbjuden låt säga 100000 i månaden ska han då säga nej tack jag vill ha mindre betalt?
Visst är det fantasilöner vissa spelare tjänar, men glöm inte att någon måste ju tycka att dom är värda dom pengarna annars hade dom ju aldrig fått så mycket.Vad jag har förstått så är lönerna riktigt mycket högre i Europa om man är en bra spelare.
Om en spelare bli erbjuden låt säga 100000 i månaden ska han då säga nej tack jag vill ha mindre betalt?
Sv: Kan Luleå
svintoo: mmm, och visst vi får dels se fin hockey, men det kostar också, biljett, korv, souvenir. m.m. Visst har NHL höga löner, men tänk på en sak också. NHL-lagen har bara ett lag. Sedan har de farmarklubbar. De tar in helt färdiga spelare, duger de inte så får de åka till en farmarklubb och då sänks oftast lönen rejält. Sett till omsättningen i klubbarna i NHL så kanske lönerna är för höga för vissa klubbar men i proportion hos andra.
I Sverige har vi också höga löner. Men klubbar som t ex Frölunda, Färjestad o HV klarar de lönerna och då kan de ha dom. Men lag som Mif, SSK, Brynäs, m.m. blöder ekonomiskt av dessa fantasilöner. För sett till svenska mått är det fantasi när en person kan ha 200000kr i månaden. Det är lite märkligt i det här landet att när en direktör har 200000/månaden så blir det ett jävla liv men inte när det handlar om en hockeyspelare eller annan idrottsman. Det tycker jag är jävligt märkligt!!!
I Sverige har vi också höga löner. Men klubbar som t ex Frölunda, Färjestad o HV klarar de lönerna och då kan de ha dom. Men lag som Mif, SSK, Brynäs, m.m. blöder ekonomiskt av dessa fantasilöner. För sett till svenska mått är det fantasi när en person kan ha 200000kr i månaden. Det är lite märkligt i det här landet att när en direktör har 200000/månaden så blir det ett jävla liv men inte när det handlar om en hockeyspelare eller annan idrottsman. Det tycker jag är jävligt märkligt!!!
Sv: Kan Luleå
anders: Nu får du väl lugna ner dej, jag kvarstår vi att spelarna ska ha bra betalt , har en spelare fått låt säga 200000 i månaden så måste dom ju tycka att han är värd dom pengarna eller hur.
Jag kan hålla med om att lönerna i NHL är på gränsen till för höga men i Elitserien är den väl helt okey.
Glöm inte att dom underhåller 4000 2 gånger i veckan eller 3 gånger i veckan .
Jag kan hålla med om att lönerna i NHL är på gränsen till för höga men i Elitserien är den väl helt okey.
Glöm inte att dom underhåller 4000 2 gånger i veckan eller 3 gånger i veckan .
FBK-MIF
Jag var på matchen igår och det var en riktigt bra match att se! Härligt tempo från båda hållen hela matchen igenom! Även i tredje.
MIF hade grym otur, i början av matchen som satt sina spår. FBK:s första mål var en riktigt lös fösare från blålinjen som Hadelöv inte kan ha sett mycket av...
Sen har Jussi ett riktigt kanonläge att göra 1-1 men istället blire 2-0... och sen lite senare 3-0 (som var snyggt).
Men det var riktigt kul att match att titta på, jag tror vi tar en 3 poängare borta snart... det spelet vi hade igår räcker iaf långt! Hade Hadelöv varit "normal" hade vi lätt kunnat fått med oss iaf 1 p... om inte mer.
MIF hade grym otur, i början av matchen som satt sina spår. FBK:s första mål var en riktigt lös fösare från blålinjen som Hadelöv inte kan ha sett mycket av...
Sen har Jussi ett riktigt kanonläge att göra 1-1 men istället blire 2-0... och sen lite senare 3-0 (som var snyggt).
Men det var riktigt kul att match att titta på, jag tror vi tar en 3 poängare borta snart... det spelet vi hade igår räcker iaf långt! Hade Hadelöv varit "normal" hade vi lätt kunnat fått med oss iaf 1 p... om inte mer.
Sv: Kan Luleå
svintoo: Men lille vän inte faan kan du jämföra våra löner med deras??? De högst betalda i elitserien tjänar mer i månaden än vad jag tjänar på ett år! Jag får slita för min lön, det kan man ju knappast påstå att spelarna gör. Jo, de sliter nog, men inte för en sådan fet lön. Jag tycker helt enkelt att man skulle ha en grundlön som de klarar sig på, ingen fantasilön alltså. Sedan prestationsbaserad, alltså typ nån sorts bonuslön som i NHL. Detta kanske räddar elitklubbarnas ekonomi också?
Sv: Kan Luleå
anders: Snälla du!
det var ett himla tjatande om spelarnas löner.
tror du att dom spelar bättre om dom får mindre i lön???????
Tänk när du gör något dåligt på ditt jobb, ska chefen då gå in och sänka din lön? jobbar du bättre då?
Sluta klaga på spelarnas löner, dom ska ha bra betalt för allt slit dom tränar och spelar matcher 7 dagar i veckan i stort sett året om.
det var ett himla tjatande om spelarnas löner.
tror du att dom spelar bättre om dom får mindre i lön???????
Tänk när du gör något dåligt på ditt jobb, ska chefen då gå in och sänka din lön? jobbar du bättre då?
Sluta klaga på spelarnas löner, dom ska ha bra betalt för allt slit dom tränar och spelar matcher 7 dagar i veckan i stort sett året om.
HV på väg neråt???
Håve blir mer å mer dåliga. Nu ligger laget femma å spelar slarvigt.
Väldigt slarvigt. Vet inte vad de ska göra för att förbättra spelet redigt. Det är ju en fördel att komma bland de fyra bästa. Det är ju omöjligt om de fortsätter så här. Då riskerar de ju t.o.m att missa slutspel.
Väldigt slarvigt. Vet inte vad de ska göra för att förbättra spelet redigt. Det är ju en fördel att komma bland de fyra bästa. Det är ju omöjligt om de fortsätter så här. Då riskerar de ju t.o.m att missa slutspel.
Sv: Mina funderingar
Excalibur79: Fina visioner du har. Men vakna upp lite, Mif är på väg att åka ur redan i år. Ja, det är sant. De ligger bara tre poäng ifrån kvalserien. Jo, det är sant, titta på tabellen. Sådär, nu har du vaknat upp till verkligheten.
Angående att ligga ett i elitserien, det har Mif gjort några gånger. Men de har aldrig vunnit den inte ens under guldåren!!!
Angående att ligga ett i elitserien, det har Mif gjort några gånger. Men de har aldrig vunnit den inte ens under guldåren!!!
Mina funderingar
Snälla!!! Sluta nu med det där "köpa till sig framgångar"-snacket. Vi har varit där förut och ska inte dit igen. Vi har ju för jävlen bra juniorer. Med den trupp Malmö har i år ska vi kunna klara oss till slutspel men jag tror inte vi ska ha högre ställda förväntningar.
Mif måste få en ny mentalitet uppbyggd på slit, vilja, motivation och en jävlig rätt inställning. Detta åstakommer man inte genom att köpa en massa spelare. Visst kan man köpa en eller två men det ska inte vara frågan om några färdigkläckta stjärnor redan när de kommer. Stjärnorna måste få kläckas i klubben under elitseriens gång. Det behövs SCOUTING!!!! Det finns säkert massor av Hannulas där ute och väntar.
Nä, det är nästa säsong vi ska blicka mot. Jag tror på Bäckman/Johansson och det behövs tid och tålamod om man skall kunna forma om ett lag som tränare. Juniorerna har mognat och blivit ett år äldre och någon av dem kanske kan skrälla, vem vet? Vi måste i alla fall våga satsa och våga förlora. Gör vi inte det är det omöjligt att vinna. Det kanske inte tar oss till slutspel alla säsonger men det gör defenitivt Mif till ett storlag för framtiden.
Fan... Jag har nästan glömt känslan av att ligga etta i ES-tabellen. Mmmm va' jag kommer njuta den dagen.... Men det ska göras på rätt sätt.
Mif måste få en ny mentalitet uppbyggd på slit, vilja, motivation och en jävlig rätt inställning. Detta åstakommer man inte genom att köpa en massa spelare. Visst kan man köpa en eller två men det ska inte vara frågan om några färdigkläckta stjärnor redan när de kommer. Stjärnorna måste få kläckas i klubben under elitseriens gång. Det behövs SCOUTING!!!! Det finns säkert massor av Hannulas där ute och väntar.
Nä, det är nästa säsong vi ska blicka mot. Jag tror på Bäckman/Johansson och det behövs tid och tålamod om man skall kunna forma om ett lag som tränare. Juniorerna har mognat och blivit ett år äldre och någon av dem kanske kan skrälla, vem vet? Vi måste i alla fall våga satsa och våga förlora. Gör vi inte det är det omöjligt att vinna. Det kanske inte tar oss till slutspel alla säsonger men det gör defenitivt Mif till ett storlag för framtiden.
Fan... Jag har nästan glömt känslan av att ligga etta i ES-tabellen. Mmmm va' jag kommer njuta den dagen.... Men det ska göras på rätt sätt.
Bortaspöket#2
Kanske det är på sin plats för lite "vidskeplighet"..?
Något måste ske, och det det måste ske NU!
Något måste ske, och det det måste ske NU!
Sv: Kan Luleå
Räknade på skoj skull ut en sluttabell med tanke på vilka matcher lagen har kvar. Jag räknade på att Mif förlorar alla borta utom en och förlorar en hemma samt en förlust på straffar hemma också. Då blir tabellen såhär efter 50 omgångar:
1. Färjestad 102
2. Frölunda 98
3. Timrå 89
4. Djurgården 83
5. HV71 78
6. Luleå 71
7. MoDo 66
8. Leksand 65
9. MIF 65
10. Brynäs 63
11. Södertälje 62
12. Linköping 58
Det blir alltså förlorat slutspel för oss om Leksand fortfarande har bättre målskillnad än oss. Detta är givetvis bara en tippning, det kan bli hur som helst som vi alla vet. Men såhär blir vår poäng om vi förlorar alla utom en borta samt missar 4 poäng till hemma.
1. Färjestad 102
2. Frölunda 98
3. Timrå 89
4. Djurgården 83
5. HV71 78
6. Luleå 71
7. MoDo 66
8. Leksand 65
9. MIF 65
10. Brynäs 63
11. Södertälje 62
12. Linköping 58
Det blir alltså förlorat slutspel för oss om Leksand fortfarande har bättre målskillnad än oss. Detta är givetvis bara en tippning, det kan bli hur som helst som vi alla vet. Men såhär blir vår poäng om vi förlorar alla utom en borta samt missar 4 poäng till hemma.
Sv: Kan Luleå
Stefan: När ens lag leder så tycker man väl nästan alltid att de spelar bra hockey på gränsen till drömhockey. Så det där som står i FBK:s forum ska man nog ta med en nypa salt.
Förlorar Mif de sex bortamatcher i rad som kommer efter Frölundamatchen hemma på lördag så spelar vi i kvalserien!
Förlorar Mif de sex bortamatcher i rad som kommer efter Frölundamatchen hemma på lördag så spelar vi i kvalserien!
Sv: Kan Luleå
Bättre backar kanske???? Avsluta säsongen så gott det går nu. Det viktigaste är nytt elitseriekontrakt. Sedan så sätter sig klubben ner och funderar riktigt allvarligt på vad som håller på och hända med Mif. Vi är på väg att åka ur högsta serien, det är ren o skär fakta. Vad ska vi göra åt det?
Finns många saker man kan göra, som följande!
# Föryngra truppen
# Inför prestationslöner, ha en bra grundlön, därefter prestationsbaserad lön
# Ha spelare som vill kämpa för Malmö IF, inte för sin feta lön
# Säg upp kontrakten med Öhman, Andersson o Hasselblad.
# Byt tränare, en tränare utifrån med goda erfarenheter, samt en inom klubben med hjärta för föreningen
Detta är några sätt. Men de lär nog inte infrias. Fansens åsikter betyder tyvärr ingenting i MIF Redhawks. Tyvärr=(
Finns många saker man kan göra, som följande!
# Föryngra truppen
# Inför prestationslöner, ha en bra grundlön, därefter prestationsbaserad lön
# Ha spelare som vill kämpa för Malmö IF, inte för sin feta lön
# Säg upp kontrakten med Öhman, Andersson o Hasselblad.
# Byt tränare, en tränare utifrån med goda erfarenheter, samt en inom klubben med hjärta för föreningen
Detta är några sätt. Men de lär nog inte infrias. Fansens åsikter betyder tyvärr ingenting i MIF Redhawks. Tyvärr=(
« Föregående · 188077 · Nästa »