« Föregående · 198281 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Härligt, Bäckman!
12.47 0 - 1 PP1 MIF 13. THURESSON, Marcus
(19. RIIHIJÄRVI, Juha
Äntligen ett mål i ordnarie tid.
(19. RIIHIJÄRVI, Juha
Äntligen ett mål i ordnarie tid.
Sv: Härligt, Bäckman!
nek97raj: Det är inte ofta man gör mål när man möter ett samlat försvar, som MIF har gjort de senaste matcherna. VI har inga snabba omställningar.
Det är där matcherna vinns, när man ställer om sanbbt. MAn kan ha mycket puck, trycka tillbaka motståndarna, men man får oftast itne in pucken på det sättet, så enklet är det.
Det ser farligare ut än vad det är.
Det är där matcherna vinns, när man ställer om sanbbt. MAn kan ha mycket puck, trycka tillbaka motståndarna, men man får oftast itne in pucken på det sättet, så enklet är det.
Det ser farligare ut än vad det är.
Sv: Segej Fokin
Han har ändrat lite har ja märkt
Rydis å hannula i trejde femman me Hammar
Å Thuresson å Suursoo spelar tesammas me Jussi fast ja e lite förbannad Nielsen i 4:e femman kom igen :S
Rydis å hannula i trejde femman me Hammar
Å Thuresson å Suursoo spelar tesammas me Jussi fast ja e lite förbannad Nielsen i 4:e femman kom igen :S
Sv: Härligt, Bäckman!
Nubben: naturligtvis har Du rätt i att backarna startar anfallen, men, MIF har ju haft otaliga målchanser, spelat ut motståndarna långa stunder, men ej fått in pucken. Så, frågan är om inte en måltjuv trots allt vore det mest efterlängtade.
Givetvis hoppas jag att Fokin lyckas, men han har/ hade sin styrka i defensiven.
Givetvis hoppas jag att Fokin lyckas, men han har/ hade sin styrka i defensiven.
Sv: Segej Fokin
anders: Vi är alla lika förväntansfulla som du.
Hoppas bara att det lossnar ikväll, då kanske lite av glädjen kommer tillbaka. Både hos oss supportrar och hos spelarna och alla inblandade.
Hoppas bara att det lossnar ikväll, då kanske lite av glädjen kommer tillbaka. Både hos oss supportrar och hos spelarna och alla inblandade.
Sv: Segej Fokin
Om nu Fokin bara ska vara månaden ut så är ju frågan om Mif tills dess hinner få klart med en back som är säsongen ut? För det måste vi ha, det funkar inte med de vi har nu. Vi måste ha nån mer rörlig back förutom Petri. Och vi måste ha några skottvilliga anfallare. Niclas Sundblad tycker jag låter alldeles utmärkt, även om han har en ovana att åka ut för mycket. Men han gör mycket mål och han är inte för gammal. Vore kul om man kunde hitta nån skridskostark tjeck också. Det är kul o se på och kanske kan få lite mer fart på rörligheten i anfallet.
Fokin gör säkert inte bort sig, men frågan är om han hinner ställa om sitt div1-tempo till elitserien på bara en vecka???
Fokin gör säkert inte bort sig, men frågan är om han hinner ställa om sitt div1-tempo till elitserien på bara en vecka???
Sv: Härligt, Bäckman!
nek97raj: Anfallen byggs upp av backarna, det är ofta där det har falerat, det har gått för sakta. Visst många forwards har brännt mycket, men om man ska se på helheten är det MIF behöver riktigt enormt är en back som kan göra de avgörande passningarna, skjuta de farliga skotten och vara tongivande i PP.
Det finnt inte att få tag på nu. Tyvärr.
O en forward som hade gjort nån större skillnad kommer inte heller komma, det finns inga lediga helt enkelt, Kallio är ju förlorad.
Det finnt inte att få tag på nu. Tyvärr.
O en forward som hade gjort nån större skillnad kommer inte heller komma, det finns inga lediga helt enkelt, Kallio är ju förlorad.
Sv: Härligt, Bäckman!
Nubben: jag var kanske lite otydlig i att markera vilket inlägg jag svarade på.
Tillbaka till värvningsfrågan: nej, det är inte genom värvningar man klarar sig kvar, men jag tror Lundh har rätt i att det behövs en "startmotor" nu, men då en forward med utpräglat målsinne, ej en avdankad back till.
Tillbaka till värvningsfrågan: nej, det är inte genom värvningar man klarar sig kvar, men jag tror Lundh har rätt i att det behövs en "startmotor" nu, men då en forward med utpräglat målsinne, ej en avdankad back till.
Sv: Härligt, Bäckman!
Nubben: Nä, det kanske bara är det som är meningen, att det ska se bra ut på papperet :(
Sv: Segej Fokin
MrLeth: Det är inte genom nyförvärv vi ska klara oss kvar, det är genom massa annat.
Asso har alla gett upp eller vad fan är det frågan om ?
Visst är det tungt, men om alla supporters ger upp nu kan väl lika bra spelarna / ledare o alla andra osso ge upp, eller ?
VAD SOM ÄN SKER VI KÄRLEK GER !
Asso har alla gett upp eller vad fan är det frågan om ?
Visst är det tungt, men om alla supporters ger upp nu kan väl lika bra spelarna / ledare o alla andra osso ge upp, eller ?
VAD SOM ÄN SKER VI KÄRLEK GER !
Sv: Segej Fokin
nek97raj: Nja...jag tänkte att klockan vridits fram till 1:e April...
När andra värvar skitspelare som Kallio så plockar vi stjärnan Fokin. :oD
Haha...
Har suttit o garvat åt hela alltet en stund nu..
Men, man kanske börjar gråta sen när man inser att detta var allt MIF kunde få fram som nyförvärv i jakten på nytt elitseriekontrakt.
När andra värvar skitspelare som Kallio så plockar vi stjärnan Fokin. :oD
Haha...
Har suttit o garvat åt hela alltet en stund nu..
Men, man kanske börjar gråta sen när man inser att detta var allt MIF kunde få fram som nyförvärv i jakten på nytt elitseriekontrakt.
Härligt, Bäckman!
Ser på Swehockey att Bäckman har fyra femmor i startuppställningen, med Björk som back tillsammans med speedkulan Fokin. Kul att björk får chansen!
Sv: Segej Fokin
Skämt åsido: Lundh var/är inte oäven som tränare, men som sportchef duger han inte. Det troliga är väl att Sandström tar över jobbet kommande säsong, och lika bra det!
Sv: Segej Fokin
MrLeth: haha, vridit bak klockorna, menar du väl? Timo Blomqvist, skulle inte han sitta som en smäck åsså?!
Sv: Segej Fokin
Hahaha...Okej...Har jag sovit för länge?
Eller har vi vridit fram klockorna månne?
Hörde nått lite på radiosporten om nyförvärv till MIF...
Tänkte naturligtvis att Harant nu var klar för klubben.
Och så kommer man hem o läser...FOKIN??!!
"Du skämtar med mig aprillo" som dom säger på tv..
På tal om ingenting så missa vi ett gyllene tillfälle att få tillbaka Sälle i truppen.
Hvidovre gick i konkurs...men jag antar att Rödovre var snabbare i budgivningen än MIF. ;o)
Eller har vi vridit fram klockorna månne?
Hörde nått lite på radiosporten om nyförvärv till MIF...
Tänkte naturligtvis att Harant nu var klar för klubben.
Och så kommer man hem o läser...FOKIN??!!
"Du skämtar med mig aprillo" som dom säger på tv..
På tal om ingenting så missa vi ett gyllene tillfälle att få tillbaka Sälle i truppen.
Hvidovre gick i konkurs...men jag antar att Rödovre var snabbare i budgivningen än MIF. ;o)
Sv: Sandström nästa säsongs tränare?
Excalibur79: Nja, jag vet inte, men hans namn ploppar upp allt oftare.
Jodå, det har väl gått ungefär som man kunde förmodat, och, det är ju inte tränarnas fel att spelarna ej kan göra mål. Men, är missnöjet utbrett med Bäckman, så tvingas man kanske byta tränare. Å andra sidan, man får ju hopas att laget genomgår en ordentlig rockad tills nästa säsong, i så fall kanske Percy kan skita i vad dagens spelare tycker?
Jodå, det har väl gått ungefär som man kunde förmodat, och, det är ju inte tränarnas fel att spelarna ej kan göra mål. Men, är missnöjet utbrett med Bäckman, så tvingas man kanske byta tränare. Å andra sidan, man får ju hopas att laget genomgår en ordentlig rockad tills nästa säsong, i så fall kanske Percy kan skita i vad dagens spelare tycker?
Sv: Sandström nästa säsongs tränare?
nek97raj: Jasså? Har det varit snack om det? Personligen tror jag inte att han är så bra som tränare. Men man vet ju aldrig.
Men va fan, jag tycker nog ändå man ska ge Bäckis/Gunnar en säsong till. Om nu inte allt går åt helvete i slutet vill säga. Tabellplaceringen är ju ungefär vad vi väntat oss i början av säsongen, men man blir ju ändå besviken.
Men va fan, jag tycker nog ändå man ska ge Bäckis/Gunnar en säsong till. Om nu inte allt går åt helvete i slutet vill säga. Tabellplaceringen är ju ungefär vad vi väntat oss i början av säsongen, men man blir ju ändå besviken.
Sv: Segej Fokin
Magnus: Låt juniorer lira, det är billigare, det är bättre för framtiden. och Björk har verkligen visat att han håller så här långt, men men.
Fokin kanske kan vara bra för oss, vi får se.
Fokin kanske kan vara bra för oss, vi får se.
Sv: Segej Fokin
FreddanVF: Lills kommentar: "Det finns inte så mycket att välja på och tränarna ville ha honom."
« Föregående · 198281 · Nästa »