« Föregående · 205492 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Fokin
Brrrr, blir en benhård kamp in i det sista för att undvika kval. För slutspel kan vi glömma som det känns nu. För att vi ska klara det måste vi vinna de flesta av de återstående matcherna och det känns inte speciellt troligt tyvärr. Vi har dock allt i egna händer för att undvika kvalet vilket är bra.
Usch, detta kommer då sannerligen kännas som en bortkastad säsong när den väl är slut...
Hoppas nu alla inser att "budgetsatsning" inte är något som överhuvudtaget fungerar i Elitserien. Inte för att "miljonsatsning" måste vara bättre (SSK, LHC), men det ger i varje fall bättre utgångsläge...
Usch, detta kommer då sannerligen kännas som en bortkastad säsong när den väl är slut...
Hoppas nu alla inser att "budgetsatsning" inte är något som överhuvudtaget fungerar i Elitserien. Inte för att "miljonsatsning" måste vara bättre (SSK, LHC), men det ger i varje fall bättre utgångsläge...
Sv: Fokin
Usch, en jobbig förlust. Men MoDo lär nog gå till slutspel. Våran chans är att SSK o Leksand sviktar. Jag tror Mif kommer närma sig de här lagen. Och i slutändan står det mellan dessa tre, dock så borde inte Leksand hålla hela vägen. Deras orutin borde visa sig ju närmare serieslut de kommer. Så jag tror o hoppas att Mif tillsammans med SSK gör upp om den sista slutspelsplatsen. Kvalserielag lär nog Brynäs o LHC nu vara!
Sv: Fokin
Ska bli intressant o se hur fort stödet för Mif ändras härinne idag om man jämför med i torsdags. Jag skrev inget under matchen i tisdags mot HV. Utan läste vad andra skrev, riktigt kul läsning. När vi väl tog ledningen fram till att vi ledde med 5-0 så jublade alla, Mif var världsbäst, men så fort man började släppa in mål så blev laget mindre o mindre värt. De blev mer eller mindre slaktade härinne!
Sv: Fokin
nek97raj: Asso det var ingen bortförklaring, han sa detta till en nära vän under en släktmiddag. Han svarade på frågan, varför låste det sig mot Vitryssland, han sa först att han tyckte det var dåligt at laget, alla som var på isen. Men att han förstod hur de andra NHL killarna kände sig, de hann inte ställa om till "Hardys tankar".
Sv: Fokin
nek97raj: Asso. Tre koronor spelade något av det bästa jag nånsinn sett utföras på en is i början, tänker framförallt på matchen mot Kanada.
HAr faktiskt t.o.m hört att en av NHL-spelanra har sagt "Inför Vitrysslandsmatchen hade man så mycket i huvet, det var nytt system o allt skulle vara så hårt. Det var viktigare att åka rätt enligt taktiken, än att åka i luckorna"
Det kommer från en säker källa.
HAr faktiskt t.o.m hört att en av NHL-spelanra har sagt "Inför Vitrysslandsmatchen hade man så mycket i huvet, det var nytt system o allt skulle vara så hårt. Det var viktigare att åka rätt enligt taktiken, än att åka i luckorna"
Det kommer från en säker källa.
Sv: Fokin
nek97raj: Vitryssland mötte Hardys taktik och spelsätt, stjärnonra fick inte utrymme, och vi losade.
När Hardy inte hade något att säa (de första matcherna) lekte tre kronor. Sen när laget var lite mer samlat och Hardys "taktik" skulle kommai bruk, då sket det sig.
Hardy coachar inte i ES, also ingen vitrysslands skandal nu ;)
När Hardy inte hade något att säa (de första matcherna) lekte tre kronor. Sen när laget var lite mer samlat och Hardys "taktik" skulle kommai bruk, då sket det sig.
Hardy coachar inte i ES, also ingen vitrysslands skandal nu ;)
« Föregående · 205492 · Nästa »
Men jag tror nog att Percy är på det klar med det!