jag sa till er efter första träningen att han imponerade inte alls på mig denna Henry. och nu har vi bevis på det att han är inte bra. och jag är säker på att Bäckis som bestämmer om vilka ska vara med, det hände förre året när Bäckis sa bestämt att han vill ha Burra till MIF och han fick som han ville. så jag tror ej att lillis bestämmer i detta läget. kaz
Stefan: Bäckman är en typisk känslomänniska och säger vad han tänker innan han tänker efter, det känner jag till. :) Men gillar han inte vad han sett av Henry så är han nog inget att ha heller.
Måste bara säga att Bäckman ändå framstår som en lugn och sansad typ i jämförelse med allas vår Hannu Jortikka. Mannen som sågade såväl Mathias Bosson som Petri Liimatainen jäms med fotknölarna. Särskillt Bosson tog väldigt illa vid sig och fick även, till sin stora lycka, lämna för då Allsvenska Timrå IK. Även Liimatainen flydde Mif som bekant men han orkade med säsongen ut. Att Jortikka fick en chans till i Mif kan helt säkert skrivas till att han är nära vän med Percy samt att hans säsong 94/95 är Mif:s stabilaste och bästa säsong hittills i Elitserien. Det kan varit en liten sammansvärjning av spelarna som gjorte att man helt oförklarligt förlorade 2-0 ledning i matcher i semin mot ganska bleka HV71. Pekka Lindmark antyder något sådant (skriver det rakt ut) i sin bok.
Är det nått du/ni bör veta om Bäckis vid det här laget är att han är väldigt stor i munnen ibland.
Bäckis sa bara timmarna efter att Fjuss blivit skadad att nu måste vi värva en ny back, vilket INTE stämde, då först ska det diskuteras sen ska Lillis diskutera det med styrelsen och se om det finns budget till en ny spelare osv osv..
"Ett par tyska klubbar hörde av sig direkt när jag lämnade Köln, och några elitserieklubbar (Mif, Modo, Djurgården) är också intresserade. Så jag ska snacka med min agent (Gunnar Svensson) så får vi se, jag behöver ett par dagar på mig, säger Johan som debuterade i Tre Kronor den gångna säsongen."
Ni är för roliga... Först skyller ni på att det är Borgqvist "fel" att de förlorar och tycker att de "minsann hade vunnit om Hadelöv stått." Men herregud! Ens tackars målvakt kan väl inte rädda ett helt lag om de åker och kollar in publiken på läktaren.. Sen i nästa match, mot Linköping, som tyvärr också förloras, så kan man (i detta fallet målvakten) helt plötsligt ha en dålig dag! Visserligen vet vi alla att Hadelöv är en mer meriterad målvakt men jag tror inte ni ska döma ut Borgqvist för tidigt. Tänk på att säsongen inte har börjat ännu... Ha det bra alla ni där nere i Skåneland!
Samtidigt undrar jag om det kanske inte är bättre att ta in Musakka om man nu måste ha in någon extra back. Man vet vad man får och han är van att vara "utfyllnad" i Malmö. :)
Läser på RHSupport.com att Henry inte kommer få stanna. Bäckman verkade inte allt för imponerad. Samtidigt slår Hockeymagasinet fast att det står klart att Henry stannar. Ska bli kul att höra vem som bestämt det och vad Bäckman tycker i frågan om det nu stämmer.
Bäckman var "inte alls övertygad" av Henry efter de tre matcherna i Jämtland.
Portello: Jga har själv inte sett någon match så jag har lite svårt o säga vem som har imponerat mest. Men Hannula har varit bra, vad jag har läst och hört
Men är det inte lite förtidigt att skriva att vi är ett meddelmått lag....?? Vi har ju bara kommit till försäsongen och jag tror starkt på att våra ungtuppar sköter laget mkt bättre än vad dem äldsta gjorde förra året för detta är killar som kommer underifrån som brinner och spelar för att dem tycker det är kul att spela i MIF REDHAWKS inte nga gammla gubbar som kommer hem o skall försöka visa upp sig o tjäna lite extra i kassan pluss att vi har ju skött försäsongen ganska bra tycker jag att slå färjestad med 4-2 är väl ingen skam med tanke på att deras teupp inte försämrats så spec. mkt jämfört med förra säsongen ja tycker bara att detta är ett bevis på att vi kan spela om vi vill !!!!!!!!!!!
knätacklingarna som ledde till utvisningar var i andra perioden, Daniel Rydmark satt av Borgqvists utvisning i slutet av tredje perioden, det hade han inte gjort om han varit knäskadad tro mig.
Han var inte heller skadad 1timme efter matchslut när jag pratade med tränarna.
ColaKoffe mfl väx upp...vem fan orkar höra eller komentera era fjortis inlägg?...
Ni skriver skit om MIF bara för att dom förlorat en tränings match..ni bedämmer en hel säsong på försäsongen..
Visa hjärta o stötta laget istället.....Ja blir så jävla irriterad av att läsa era löjliga åsikter..ibland undrar man om ni är MIF/are eller bara sånna där players som stöttar laget när det går bra....
MIF har jag i mitt hjärta äver fast dom skulle spela i Allsvenskan eller DIV 1...
Visa STÖD, HJÄRTA, o TRO till MIF så är ni riktiga MIF/are
CoolaKoffe: Jomen, Burken verkar ju inte helt oäven heller. Nu får man dessutom se till att matcha in Valdix å de andra ungtupparna. Nä, nu ska jag lämna "jubbet". Vi hörs!
CoolaKoffe: visst är pengarna viktiga, Men det är knappast därför de spelar cupen, det är för att köra in laget och testa olika spelare tillsammans, Om pengarna var det viktigaste hade nog tränarna haft Hadelöv i mål.
Kommentar: Nr:11 Erkki Rajamäki i Hämeenlinna 2+2 min för Roughing och 10 min Missconduct och Nr:51 Mika Hannula får 2+2 för Roughing och 10 min Missconduct. Inte nog med det, målvakten i Malmö Nr:30 Johan Borgqvist utvisas 2 min för delaying the game. Utvisningen sitter Nr:17 Daniel Rydmark av.
Thomas:aja e d du menar så okey men man vinner 500 000 te klubben d e därför d e viktigt MIF höll på att vinna 500 000 te klubben men d kom tvåa så d blev inga pengar
bli inte arga på mig nu ok??)) men MIF är sånt bara, vi går inte till finallen i elitserien i år heller och kommer att bli som i fjol exact och efter 50 omgångar vi blir lag nummer 6-8 kanske... även vissa spelare har redan sånt inställning till det. vi ska gå och titta och ha cool med MIF. inga stora förhoppningar.((( det är min åsikt bara och jag skriver vad jag tycker. kaz.