det bör Wikers göra ja.. Hockeyligan, Swehockey, Aftonbladet, Sydsvenskan, Expressen, TT borde vid det här laget fått mycket skäll från Wikers & Co pga konstanta fel i namnet.
Finns till och med en pärm som säger hur man får och inte får göra, hur man skall skriva deras namn, vad man får göra med loggan m.m som media fått och även jag.
Vill bara påpeka att Hockeyligan.se i sin senaste "nyhet" på hemsidan där man redogör för klubbarnas värvningar och hur trupperna ser ut, anger att "Malmö Redhawks" har en forwardsplats att fylla...
Snart kommer MIFs kanslipersonal och skäller, eller...?
Stefan: Ja, han nvar ansvarig på så sätt. Men han, liksom de flesta andra, trodde att det var lagligt att göra som man gjorde. Mif är ju inte direkt ensamma om att ha fått sktteskuld på det sätt som skedde. Men visst var han ansvarig som ordförande, dock inte med ont uppsåt...
Stefan: Men det lär alltid vara en person ifrån näringslivet som VD i Mif iallafall så länge Percy är ordförande. Han har väl alltid sagt att en idrottsförening ska fungera som ett företag. Men, med alla miljonvärvningar som Mif gjort så har han ju då sagt emot sig själv tidigare år. Fast han kanske har lärt sig nu på "gamla dar"?=)
förklaringen är mycket enkelt. De som styr och ställer i MIF är till stor del folk som inte har någon som helst bakgrund till hockeyn. Wikers själv har ingen som helst erfarenhet från ishockeyn innan han kom till MIF.
Sätt ex. Sylvegård som Klubbdirektör och vi får en som vet vad som krävs för att locka supportrarna till isstadion, att följa laget osv.
Läste pressmeddelandet på mifredhawks.com. Nu vill Sven-Åke Wikers öka intresset för hockey och marknadsföra MIF bättre. Jag kan berätta för honom att den bästa marknadsföringen han kan göra är att sluta motarbeta dem i supporterskarans kärna, de hängivna, som stundtals helt ensamma håller liv i ladan, som helt ensamma står för bortaföljet många gånger.
Det är inte bara S-Å Wikers, utan även de andra där uppe på kansliet.
Jag upplever att man dömer folk lätt och därefter motarbetar dem, när dessa personer betyder mycket mer för MIF än vad de tror på kansliet.
I Grums hade MIF större klack än Färjestad vars anhängare hade betydligt närmre till matcherna! I Borås var det MIF supporters som stod för festcentrum. I Boden var man djupt imponerade över resan som gjorts för att se MIF spela träningsmatcher. På alla dessa ställen bedrevs indirekt marknadsföring i positiv anda för hela organisationen, medlemmar värvades till föreningen, och framförallt fick pågarna på isen alltid ett gott stöd, oavsett viktighet på matchen och plats i landet.
Sådana saker förstår inte vår kanslipersonal, utan tar istället negativa beslut på enstaka grund och rykte.
med tanke på att som anställd så är det inte speciellt positivt att säga vad man tycker om vissa saker. Som "vanlig" privatperson kan man yppa sig utan att riskera att få foten :)
Magnus: På första halvan av 90-talet var det Percy som var ansvarig för värvningarna till MIF, han värvade spelarna han ville ha, han förhandlade med spelarna själv, han la själv ut pengar till vissa av värvningarna alltså bör han vara anledningen till att vi fick en skatteskuld? Samma skuld som han nu betalat.
MIF präglas av Percy och kommer så att göra tills han dör så är det bara. Utan Percy inget MIF i Elitserien, utan Percy inga SM-Guld 92-94, utan Percy ingen Pekka Lindmark, Juha Riihijärvi, Robert Svehla mfl i MIF osv osv...
Stefan: Det känns ju inte som om Percy är helt ensamt ansvarig för skulderna. Däremot är han nog den enda ordförande i Sverige som skulle satsa egna pengar på att sanera föreningen...
Heja Percy... nu har du betalat skulderna du fixade till MIF :p Men trots att vi numera är skuldfria och har 2milj i klubbkassan så är inte Elitseriespel helt säkert nästa säsong, gör man en ny förlust som i år så hamnar vi på minus kapital igen.
CoolaKoffe: Sluta tjata om drömvärvningar!!! Varje år tjatas det om Hävelid, men kan ingen fatta att han får enormt med speltid i det enda hittills Stanley Cup-klara Anaheim Mighty Ducks? Bör jag lägga till att förutom att han spelar mycket i ett vinnande gäng så får han duktigt med pengar?! Matti Pauna!
Stefan: Bergdahl är så vitt jag vet i AIKs organisation, han är väl den drivande kraften i att få Sundblad till gnaget?
Jojo: Tack för informativ information om tröjnummer, jag satt nervös i flera veckor och trodde Nihlstorp skulle få nummer 1... :)
Detta med MIF Redhawks börjar spåra ur, två-tre inlägg som var kritiska till kanslipersonalens hattande och gästboken var väck från den hemsidan.
I år kommer vi få se slutspel i Malmö. MIF har alltid varit och kommer fortsätta vara ett grymt hemmalag, tar man bara ett par fler pinnar borta kommande säsong så är det lugnt!
Magnus: KLart Lindome är en ort vad annars skulle det vara? Är Umeå en frukt? Du greppade inte mycket i mitt lilla skojinlägg verkar det som. jaja ha det bra du med
Tycker det är sanslöst dåligt att MIF's officiella hemsida inte gratulerar Percy på hans 60-års dag igår. Utan Percy hade inte MIF varit ett elitserielag.
Luleå hockey tvingas stå över sina 2 evt: nyförvärv Lintner en annan ( kommer dont remember) ifal: på grund av en dans gala som ägde rum i arenan förra veckan, där Luleå HC förväntat sig att få in ett par extra tusenlappar, ressultatet blev minus -300 000 kr.
Det råder kaos bland supportar nu i norrbotten ;).
Stefan: Mycket bra formulerat stefan. Nu klarnar en del för mig.
Det jag försökte förmedla var att hemsidan är i dagsläget inte så dålig som det ges uttryck för här på hockeysnack. Visst borde du och Niclas behandlas på lika villkor, absolut. Det jag vill få sagt är att man har lyckats med många fina uppdateringar om vad som pågår i föreningen just nu och det gör mig glad som en trogen MIF-supporter. Sedan kan det bli ännu bättre, helt klart..
Sune Lundberg jobbar med frugans företag om jag inte kommer ihåg helt fel. Fick mail av honom för ett tag sedan då han behövde hjälp med bilder på nån MIF souvenir som sonen tappat bort.
Ewa Olsson som var klubbdirektör (som även skötte ekonomin) före Wikers har jag ingen aning om vart hon försvann tyvärr, en mycket trevlig person. Finns många rykten om varför hon lämnade klubben tvärt.
Åke Bergdahl jobbar väl åt Almtuna var väl aktuell för AIK i vintras?
Tommy Theorin har väl jobb som nått på Svenska Fotbolls Förbundet..
har säkert glömt någon, det har iaf varit en jäkla massa personer som kommit och gått under åren.
har funnit en hel del att rapportera om i mitt tycke.. väntar på att träningsmatchen mot Hv71 skall läggs in bla.
Träningsmatcherna över huvudtaget kom in efter att jag mailade och klagade att de plockade bort dem.
Om inte Hannula nätar mot Finland hör hemma på en officiell hemsida, då hör inte Staalmannen gör imponerar i VM heller det.
Största anledningen till min irritation är att jag fick en hel del kritik av Sven-Åke Wikers under hela förra sommaren så fort det gick mer än 2-3 dagar utan uppdating oavsett om det inte fanns något att uppdatera. Nu har det varit VM, hänt saker med före detta MIF spelare, träningsmatcher har tillkommit osv men inget har uppdaterats om det. Nu kom det en artikel om träningarna som en från nån skola skrev.
Och angående mitt slut i MIF det är inget fel i det, men jag borde ha fått reda på det mer än timmar för deadline. Niklas som tagit över sidorna kommer säkerligen att sköta hemsidan på ett bra sätt men jag kommer att kritisera honom på samma vis som jag fick kritik från ledningen i MIF. Notera att man inte får kalla MIF Redhawks för Mamö vilket Niklas gjorde i sin första eller andra nyhet om laget, snacka om att jag skulle ha blivit halshuggen för samma nyhet.
Tycker det börjar bli lite mycket gnäll ang MIF Redhawks nya webmaster och den officiella hemsidan. Själv tycker jag Stefan gjorde ett kanonjobb med hemsidan. Många uppdateringar, lyssnade på besökarnas synpunkter osv. Jag kan ändå förstå MIF's agerande i frågan (även om de kunde skött det smidigare).
Nya webmastern har ju fått ta över sidan i en något otacksam tid. Det finns ju inte så hemskt mycket att skriva om off-season. Visst kunde han skriva att Svehla lagt av och att Hannula nätade i VM, det hade inte skadat. Men den typen av info hör kanske inte riktigt hemma på den officiella hemsidan, Svehla är ju inte längre anställd av föreningen. Själv tycker jag han har gjort ett bra jobb. Vi har fått höra om Stalles hemkomst, läget på träningarna osv. Jag har fått en liten känsla av att hemsidan har kommit närmre föreningen (lite luddigt, men ni förstår säkert vad jag menar). Därmed inget ont sagt om Stefans insatser för hemsidan.
Nu väntar vi bara på att officiella hemsidan ska presentera ett nyförvärv..
Nån som sett de nya nummerna? Annars kan jag berätta det nu.
Staal får 29, Österby får 24, Svensson får 3, Nihlstorp får 35. Annat att notera är att Wahlberg återgår till 23 som han hade i Södertälje. För att få i gång poängproduktionen igen? :)
MrLeth: Låter som det är fler än Rögle som haft det problemet. Bara positivt, inget negativft precis som i gamla sovjet (om jag har fattat ert problem rätt).
...förresten, e det nån som hört nått om alla dessa fd klubbdirektörer och dylikt som passerat genom klubben... Har dom inte försvunnit lite mystiskt? Var finns dom nu egentligen?! :oO *paranoian smyger sig på*
Stefan: Jo, det blev allt lite krångligare o hitta hit... Vi snackar kanske litta gammal hederlig censurering ala öststaterna. "På MIFs nya diskussionsforum får du diskutera allt som rör klubben...bara det inte innehåller kritik"... ;o)
Vad jag tycker om MIF Redhawks sätt att sköta saker och ting som till exempel avtackningar för lång och trogen tjänst etc vet väl de flesta vid detta laget.
Jag tycker naturligtvis "sparkningen" av Stefan som webmaster skedde på ett ojuste sätt, men det är som det är. Och det är ju givetvis så att en ny webmaster som hållt på med hemsidan 2 månader är sämre än en som hållt på 4-5 år eller vad det nu rör sig om.
Utvärderingen om vem som är bäst eller sämst borde därför ske efter en liten stund. Jag säger såhär; när den nye killen designat en hel sida från grund och botten och sköter den löpande, då kan vi säga vad som är bättre eller sämre än det andra.
CoolaKoffe, hoppas du inte skrev för allvarliga saker till S-Å Wikers eftersom han är "visserligen inte den som vill vara långsynt", men om han tänker på detta långt fram i tiden så kommer han fortfarande vara arg över det. Inte särskilt långsynt va..? ;) (Internt skämt)
Denna veckan vill jag gärna se ett nyförvärv på hemsidan för att bli lite lugnare.
det bör Wikers göra ja.. Hockeyligan, Swehockey, Aftonbladet, Sydsvenskan, Expressen, TT borde vid det här laget fått mycket skäll från Wikers & Co pga konstanta fel i namnet.
Finns till och med en pärm som säger hur man får och inte får göra, hur man skall skriva deras namn, vad man får göra med loggan m.m som media fått och även jag.