Om han väljer att gå till någon annan så kommer vi ändå ha ett bra lag nästa år. Percy har bestämt sig, MIF ska vara med och slåss om SM-guldet om tre år ungefär. Då blir det så, vänta och se ;)
Det ser ut som att ni vinner dragkampen om Melin, Å andra sidan sett så lovade Alexander Steen att han skulle förlänga med VF men skrev på för modo istället::::
pajo: Tror mycket väl att det kan bli Jim jag också. Men om klubben väljer Jim så är det nog för att det är billigare än han den NHL-meriterade coachen (kommer inte ihåg namnet just nu). Tror nog det är Percys förstaval, men om han är för dyr så ligger nock Jim bra till...
Nubben: Jag tror nog att Jim B skulle kunna göra ett bra jobb i MIF. Han har ju lyckats rätt bra i dom lag han tränat tidigare. Sen kan jag samtidigt tycka att han kan vara lite dryg i mellan varven. Men det kan man ju ta om det går bra för laget :-)
När MIF mötte AIK i kvalet så intervjuade dom Jim och frågade då vilket lag han skulle träna nästa år och då små log han och sa att det finns ett par lag som han skulle kunna tänka sig att träna i ES. Sen läste jag på AIKs hemsida där han uttalade sig om att han gärna ville till Skåne för att familjen bor där och då kunna umgås mer med familjen.
Jag tror det blir Jim som står i båset nästa säsong.
Bara hoppas att man lyckas få hit en center av riktigt hög klass. Sen en bra back som sagt.
Schweiz har ett flertal mycket bra unga forwards som säkert skulle bli kanon för klubben. Men av vad jag har hört så har ingen inom klubben ögonen åt det hållet. Vilket jag personligen tycker är väldigt synd.
Men nu tyder det mesta på att Melin kommer spela i Malmö nästa säsong. Under veckan har han varit i Skåne och kollat läget. - Jag fick bra intryck av besöket. Malmö är också den klubb som har legat på mig hårdast. Jag tror att jag kommer bestämma mig senare i veckan, säger han till Expressen
lovande.
Andra aktuella sägs vara: Christian Sjögren - Timrå Dieter Kalt - Färjestad Tjeckisk back med NHL meriter vem det nu kan vara Jonas Höglund - Lugano? Mika Hannula - Minnesota
Nubben: Vist är det kul med alla namn som dyker upp kan vi sen få dom att skriva på också så blir det nog ett bra lag nästa säsong. Problemet som jag ser det just nu är att vi inte har någon tränare klar. Måste komma ett namn snart annars tror jag det blir svårt att få kontrakt med dom spelare som nu är aktuella.
pajo: Det ser inte bra ut, tycker inte att man skall ha mer än max två bortamatcher irad.Det var mycket dåligt för eran del.På förhand ser det ut som 0 poäng på dem 3 första.....då blir det till att jaga...
Magnus: Värvningarna kommer, brukar alltid värvas som mest efter VM. Kommer bli så även i år.
Bara man satsar på en tränare snart, så ser det ok ut. Förlorade jeppe, men fick Mathiasson. Är inte rätt att hålla kvar jeppe om han själv vill ha en nytändning.
Men det är backarna jag vill se en förändring på. Två riktiga klass spelare är det som behövs. Sen en center som kan bära upp en 1:a line.
Målvaktsfronten är ju klar, utfyllnadsspelare/talanger har vi gott om. Nu behövs det några klass spelare. Känns som att den här säsongen är mycket viktig för klubben. Ett år till i absoluta botten och sponsorerna/publiken kanske aldrig kommer igen. Ett år med kamp om slutspel, då ser det riktigt ljust ut...
Fredrik: Jeppe är en spelare som lätt platsar i Tre Kronor om han bara får rätt folk med sig. Han är duktig själv, men är rätt beroende av en bra center, utan en bra center gör Jeppe inte så värst mycket.
FBK har ju som alla vet Sveriges bästa center uppsättning, så jag tror att Jeppe kommer vara en mycket lyckad värvning. Tyvärr...
Hade vela ha kvar honom, han har ju spelat i 19 år för MIF.
Omg.1 HV71-Mif Omg.2 Linköping-Mif Omg.3 Västra Frölunda-Mif
Det kallar jag för tuff öppning vi måste starta mycket bra för att inte komma för långt efter redan från början. Annars blir det till att jaga,jaga,jaga den här säsången oxå.
Fredrik: Jesper är teknisk, rightare och 28 år. Mer behövar man väl inte säga hoppas jag. Stort Mifhjärta men FBKs penningar och kaffebox lockade väl mer efter ett helt liv i Mif. Man kan väl säga att vi får tillbaka för gammal ost efter vår brandskattning av FBK i slutet av 80- och början av 90-talet...
pajo: Tränaren skulle vara klar i april vilket lämnar oss en dag till. Skulle inte tro att Percy är i Tjeckien för att dricka pilsner...i första hand. :)
nek97raj: Big Business råder väl förmodligen i Ryssland. De har väl inga begränsningar i klubbarna vad gäller bolagerisering osv. Där är det väl verkligen fri marknadsekonomi numera!
Stefan: Men om du nu läste vad Lillis sade så nämnde han ju att det var på det mentala planet allting kommer avgöras. Jag skriver utifrån artikeln inte vad tråden exakt ska handla om. Eller måste man blint följa tråden???
Magnus: Helt korrekt, nu går spelare från Sverige till Ryssland istället för tvärtom. Rysk hckey har väl också ryckyt upp sig lite sen bottennivån i mitten av 90-talet.
men det var väl inte det den här tråden handlade om? Trådstartaren menar på att "Lillis" sågar lagen i SA... vilket jag inte anser att han gjorde.
Oavsett pressen på det mentala planet så skall ALLA lagen i dagens Elitserie utan smärre problem klara sig kvar via en kvalserien även MIF.
Visst kommer man ha press, visst kommer spelare känna av pressen och vissa säkerligen vika ned sig a Sverige mot Vitryssland men 20st spelare viker inte ned sig samtidigt, den chansen är minst likastor som om Rögle spelar i Kvalserien tillsammans med MIF senare i vår.
Självklart har både Leksand och Mif bättre trupper än alla allsvenska lag. Men det som kan göra att antingen ett eller båda dessa elitlag åker ur elitserien och ner i allsvenskan är på det mentala planet. Klarar spelarna av pressen i kvalserien??? Och då kvittar det hur mycket bättre spelare elitserielagen än har. Leksand har ju en viss erfarenhet av kvalserien då de varit där två gånger de fyra senaste åren. Mif har ju aldrig lirat där, vann ju allsvenskan och den allsvenska finalen mot MoDo när de gick upp och åkte väl ut mot Osby om jag inte minns fel året innan i playoff? Och det är ju ett tag sedan, frågan är om Mifs spelare kan ställa om sig till matcher som verkligen gäller mycket. De matcherna får INTE Mif förlora!!!!
Ja där kan du ju tydligen få flera miljoner för att bara komma in och spela en halv säsong har jag hört. Var det inte en svensk medelmotta som for över förresten och tjänade storkovan?
Kallar du det för att såga? "- Jag kan inte säga att jag blir skrämd av det jag sett av lagen i superallsvenskan hittills. Inte spelmässigt"
Då har han sett 2st matcher som det verkar och 4 lag spela. Man kan gå på 2st Elitseriematcher med undermålig kvalite som inte heller skulle skrämma motståndarlagen.
Vad skall han säga, det var en toppenmatch och jag är jätteräd för att hamna i kvalserien då jag är jätteimponerade av lagen i SA?
Och att det går snabbare och smäller mer i Elitserien än i SA är väl ganska självklart eller?
nek97raj: På tal om "mer penningstinna ligor" så är ju Ryssland en sådan nuförtiden. Spelarna i den ryska serien har bra mycket bättre pröjs än spelarna i Sverige vad jag har förstått.
Magnus: Är han motiverad lär han kunna spela elitseriehocky tills han är 50. Nä, det är just det, hur fan hitta en livärdig back? I draw a complete blank on that one... Förr kunde man säkert hitta fynd i Ryssland och Baltikum, men de sugs upp av mer penningstinna ligor nuförtiden. Finns kanske någon egen junior? Jag är tyvärr dåligt insatt i juniorernas kapacitet.
Överstegrisen: Det är nog bättre att få kvala för våra lag än att komma 9 eller 10 men helst så vill ju vi alla gå till slutspel, själv så hoppas jag att om ni kvalar så vill jag att ni håller er kvar trots att jag inte tycker om mif något vidare.
Magnus: Lugna ner dig Magnus, killen är säkert en ung kille. Tagga ner lite, sedan så ligger ju Mif pyrt till så en kvalserie ligger ju nära till hands. Men du har ju sagt hela tiden att det är inga som helst problem där för Mif så varför du blir så arg förstår jag inte alls=)
nek97raj: Ja, kanske det. Men å andra sidan måste det kännas skönt för honom att sluta på absolut topp. Men visst håller han en säsong till och framför allt, hur i hela friden skall vi kunna ersätta honom billigt?