Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 69523 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Espen
Glömde skriva att mitt föregående inlägg var ett svar till miftjejen. En fråga till, är du en sådan där litten brutta som står och hänger på alla matcher och en hel del träningar? Det skulle verkligen inte förvåna mig. Men tycker du det är roligt så varsågod!

Med tanke på att du skriver så ofta som du gör drog jag en slutsats att du var mycket hockeyintresserad och kanske ganska insatt. Men efter att nu ha läst din presentation av dig själv inser jag ju att du antagligen inte är så gammal... Så då kanske det inte är så lätt att veta vem som är en av sveriges genom tiderna bästa målvakt.. :-)
Herregud...!

Sv: Knutsen
Går inte Suursoos kontrakt ut nu?

Sv: fakta
bedrövligt...

Nubben

ja det vet jag att du sa...

och ja Suursoo lär vara bra mycket billigare än Suursoo och Suursoo lär inte vara speciellt billig.

Bättre att göra en DIF.. värva från Allsvenskan nån spelare som under 2-3 säsonger ger järnet och bombar ned allt i sin väg a Finn Olsson mfl sen skaffa in en ny...

Pengarna som Suursoo kostar bör gå till en back till...

Suursoo kommer att kosta övergångspengar plus hög lön.

Stefan:

Suursoo är lugnt mycket billigare än Knutsen, och han passar bättre in i MIF. Vi behöver en eller två forwards som är starka i kroppen och som smäller på, vi har ju bara Hannula och Magnertoft i dagens lag som verkligen tar för sig när det gäller det fysiska.

Men jag håller med om att pengarna ska spenderas på backsidan, helt klart... Det är 1:a prioritet...

Men jag sa istället för Knutsen, inte istället för en bra back ;)

Tror du att Suursoo är billig?

Bättre att satsa de pengarna på en rejäl back till... dvs en spelskicklig back...

Knutsen
Jag har bara en sak att tillägga när det gäller allt snack om nyförvärv.

Espen ska verkligen inte till MIF, jag har snackat med vissa inom klubben och de säger att visst är Lillis intresserad, men jag tror inte att han kommer vilja betala norskens lön.

Ta tillbaka Toivo från Lulä, och satsa på Nielsen rejält, sen finns det flera andra forwards som är intressanta, men som inte ens skulle kosta hälften så mycket.

Sen så tycker jag personligen inte om knutsen som person, kommer ihåg en träningsmatch melan MIF och DIF här i Malmö isstadion för några år sen. Då åkte Knutsen fram och slog klubban rätt i huvet på en miffare (kommer tyvärr inte ihåg vem).
Det han gör sen är nästan ännu fulare, han åker som ett skott till avbytar bänken och in hoppar en något större diffare om vi säger som så. Han fortsätter där Knutsen inte var man nog att fortsätta så att säga. Det bli ett stort slagsmål mellan dessa och miffaren blöder något enormt hela tiden, Pekka står och knuffar på en av linjemännen så att de ska in och avbryta det, men de kommer inte till på ett tag...

Jag anser att det är bättra att behålla Linkan eller värva någon annan, jag vill INTE se Knutsen i MIF...

Jag nej..

har inte varit i Malmö sedan 3:e Oktober 2001... haft en betald hockeyresa sedan 3:e Oktober 2001... mot säsongen innan då var jag nere i Malmö minst 1ggr i månaden.

Hoppas de inte snålar för mycket, varken vad gäller spelare eller hemsidan.
Kommer du att delta i budgetmötet?

Robert Burakovsky har bestämt sig för att lämna Malmö. Rögle kan bli nästa klubbadress.

ja så kan man ju säga... eftersom man inte får nytt kontrakt :) Låter ju bättre att säga: Jag har nu bestämt mig för att lämna MIF

Tackar... det kan behövas :)

Ok.
Lycka till!

Nope vi har inte börjat diskutera nästa säsong än... riktlinjerna med budget och allt dras fram på lördag..

Tovvi Soursso te mif??
Tjabba

En god nyhet..
Tovvi soursso e kanske klar i mif!!

Å den dåliga e..

Burra ska börja i rögle!!

mer står de på länktipset!!

Låter bra!
Inte det där med arbetsförmedlingen dock, usch, får en att tänka på kultfilmen "En på miljonen".
Har du fått förlängt som webredaktör nu?

nek97raj

har som tanke att försöka få upp truppen i år... lyckades med bedriften att inte få det förra säsongen...

Ska förbättra mig är tanken :) om ni Arbetsförmedlingen låter mig fortsätta med hemsidan, var där idag och de vill tvinga iväg mig på slavpraktik 8h/dag för slavlön bara för att man är under 25år :(

hur många spelare har MIF klara med?

Stefan, han kanske mättes med tubsockan på?
imponerande att laguppgifterna redan uppdaterats!

ett kilo...öjöjöj....

nek97raj

verkar som om Liimatainen har växt och gått upp i vikt mot dina uppgifter :)

www.mifredhawks.com/truppen2002-2003.phtml

fakta
Petri Liimatainen (SWE)
Born 20.07.69
Height 180 cm
Weight 87 kg
Position Right Defender

Sv: Verner
men..Hadelöv ska ju vara första målvakt... annars är de ingen ide att ha...Verner... vem han nu är...

Verner
Locka hem Andrew Verner igen, han och Hadelöv kan alternera.
Minns den underbara kvartsfinalen mot Färjestad 1999 med Verner i kassen.

Sv: Tornberg
Den som inte tycker att Hadelöv är en klippa gillar inte mif överhuvetaget...

jag skämtade om pekka lindmark, miftjejen. karl'n är väl snart 50, och målvaktstränare i lapphelvetet. Hadelöv är en klippa!

är det ingen mer än jag som vill ha kvar hadelöv här?

han hade en rätt läcker spelarförsäkring, så honom går det ingen nöd på!

bonzana:

nää det gör jag inte... varför skulle jag skämtat om det?

Enligt media så slutade Tornberg på hockeygymnasiet då ingen lön kom... han och Lillis lär ha haft en muntlig överrenskommelse men inget skrivet kontrakt..

Numera spelar Tornberg golf i massor... och knät är inte bättre tyvärr

Sv: silly season
Varför inte detta lag?

Backar:
Svehla (Florida) - Lilja (L.A)
Hävan (Anaheim) - Magnusson (DIF)
Persson (Ottawa) - Liimatainen
Andersson - Lundberg

Anfallare:
Espen (Columbus) - Jussi - Hannula
Wahla - Peltola (?) - Gahn (Chur)
Magnertoft - Rydmark - Rudslätt (BIF)
Linkan - Kjellberg (Anaheim) - Kristofer Ottosson (DIF)

dock inte speciellt troligt..

Blev han inte gramse på nå'tt och slutade som ansvarig för hockeygymnasiet?

silly season-länk
Se länktips!

Tornberg
Någon som vet vad Johan Tornberg sysslar med nu?
Jobbar han inom MIFs organisation?

Miftjejen>>>

Jag hoppas verkligen du skämtar?!?!?

oki doki... inte samma legend det inte :)

aha... finns ju en i Björklöven som heter Mathias "pekka" Lindmark som var utlånad till Hc i vintras!

Pekka Lindmark är en av Sveriges bästa målvakter genom tiderna... och han spelade i MIF under guldåren, var med och förde upp MIF till elitserien.

En MIF legend alltså

nek97raj

vem är pekka lindmark?

Sv: silly season
Sant, synd att han ej aldrig fick chansen av pajasen till tränare.en Trevlig laguppställning, marek malik! Det borde bli sm-guld utan problem med den

silly season
Varför inte fixa tillbaka Marek Malik? Han kunde iallafall tackla.

Backpar: Malik - Svehla
Liimatainen - Andersson
Persson - Hävelid
Lilja - Petrasek

Anfall: Espen - Jussi - Hannula
Wahlberg - Malmström - Thuresson
Magnertoft - Suursoo - Rydmark

varför inte fråga? Pekka Lindmark kanske kan övertalas att spela igen åsså?!

Vad hände egentligen med Mikko Mäkele, han kanske vill komma tillbaka. Om han fortfarande lever vill säga.

kanske Timo Blomqvist är tillgänglig? Sälle? Matti Pauna?
Recycling.

Tio år sedan 1:a sm-guldet i år...
Those were the days!

Drömma går ju :-)

Säg vad ni vill men den bästa värvningen vore ändå Robert Svehla. Jag kommer aldrig att glömma vad den mannen gorde för Mif och skulle han mot förmodan komma tillbaka så behöver vi inte spela om SM-Guldet nästa säsong!

Klippet vore dock om Andreas Lilja kom tebax, som AB spekulerar i: En stor, stark, elak, ej överårig back!

Vi kan lika gärna gå misste om både Rudslätt och Espen, tycker vi ska vara glada om vi får någon av dem.

fan tro't.

« · 69523 · »