Någon som vet vilka dagar kvalserien till elitserien spelas? Kan vara intressant o veta om Yared Hagos m.fl. kommer möta MIF i semin eller spela kvalhockey me A-laget... Frans Nielsen var upptagen med danska landslaget idag. På lördag bör han finnas med i J20 uppställningen igen. Säsongen är fortvarande INTE slut! :o)
9. BJELKNE, Johan 22. OLSSON, Fredrik 29. ALRICSSON, Filip 4th Line 13. RUBENSON, Charlie
51. KELLER, Björn 4. PRAMBERG, Patrik 19. SVENSSON, Jimmie 3rd Line 28. DETTER, Fredrik 23. BLOMQVIST, Henrik
6. VALDIX, Andreas 26. BOIJ, Robert 17. ANDERSSON, Martin 2nd Line 12. OLSSON, Jens 5. BJÖRK, Johan 8. BRISARD, Pierre 16. SÖDERBERG, Carl 67. VAS, Janos 1st Line 2. BRANDTING, Oscar 7. PERSSON, Erik
MIF:s J20-lag spelar just nu returmötet mot Övikslaget och kan följas på swehockey:s livesida. Första perioden gav inga mål, bara utvisningar. Än så länge är det precis tvärtom i andra. 2-2 och Modo har än så länge inte varit i ledningen någon gång. Janos Vas har gjort båda målen på passning x 2 av Pierre Brisard. Det första mötet vann MIF med tre måls marginal om jag inte minns helt fel.
Citat från sign BMW2002 tidigare inlägg idag ang MIF:s påstådda intresse för Espen Knutsen: "Han var ingen framträdande spelare i DIF" Hoppas inte MIF:s värvningsansvariga har BMW2002 som talangscout, eller det kanske är det man har haft ett tag....?
FAN VA ALLA TALAR OM bisset skulle inte mif föryngra??? jag tycker att mif ska signa Kanadicken Marty Murrey. ´han gorde bla annat nästasn dubbelt så många Poäng än Jesper mattsson när dom spelade i s t johns i Nordamerika. Därför han inte riktigt fått chansen i NHL är att han bara är 175 cm. han skulle göra bra i från sig i Mif
Knutsen-affären ska jag inte kommentera för jag vet inte särskilt mycket om den, bara att Knutsen har de jävligt bra i NHL och endast pengar kan få honom till Malmö..
Vad gäller Bissett; ENDA anledningen till att han inte fick nytt kontrakt i Brynäs var åldern, och som jag ser det den enda anledningen till att Malmö inte skulle signa honom.. Han har fortfarande kanske elitseriens bästa slagskott.. Till Exempel!
Rudslätt; Den bästa värvningen man kan göra i elitserien som det ser ut med kontrakt, om inte Zäta stannar i Elitserien ett år till förstås..
Hoppas för er skull att ni får allihopa.. Bissett förtjänar iaf en klubb som uppskattar honom för hans skicklighet istället för åldern som var fallet i Brynäs.. Han har ju dessutom inte missat en enda match på 6 säsonger i BIF så han är ett sjujävla kap!!
Det har itne hänt så mycket nu, pga att Lillis och de övriga väntar på vad som sägs på just det här mötet, så nu nästa vecka lär det hända saker. Jag har hört en MASSA rykten, men men man ska inte sprida rykten, det är inte ofta de är sanna.
Men jag kan säga en sak iaf, om Lillis får klartecken till att köpa in lite spelare för en viss summa pengar tror jag satkt på att Suursoo kommer tillbaka. Lillis tyckte om honom som spelare är han själv tränade MIF och jag tror itne bäckis hade haft något emot en spelare med Suursoos spelstil.
Däremot hoppas jag verkligen INTE att nöörksen kommer hit. fy fan säger jag bara...
Jag vet inte om jag tycker att det ät värt pengarna att få hit "Schampo" om det nu är så att förhandlingar pågår. Han var ingen framträdande spelare i DIF och han har gjort ännu mindre väsen av sig i NHL. Bisset tycker jag att de skall slå ur hågen med en gång om nu det skulle vara så att MIF är intresserade. Har nu laget tillochmed blivit kallat för "Antikrundan" i tidningarna (Skånskan om jag inte minns fel) så skall vi inte köpa på oss nån 36-åring. Nä , kolla lite i isladorna när juniorerna spelar och samla på er lite för framtiden (jo, jag vet att MIF:s juniorlag redan är duktiga) men det gäller framtiden också. Kolla på MODO, de plockar fram duktiga killar vart år i stort sett.
Ja Bisset ska ju tydligen lämna Brynäs så det är möjligt att MIF har kontaktat honom. Jag tror nog MIF hellre väljer Bisset än Rudslätt men vi ska vara glada om vi får någon av dem.
Hoppas det var lite ironi i ditt lag där nere, för du tror väl inte på självaste allvar att Malmö ska få över Svehla, Lilja, Hävelid, Magnusson, Persson, Knutsen, Gahn, Rudslätt, Kjellberg OCH Ottosson... Där skulle inte ens Percys veckopengar räcka till för er..
Inte dåligt av MIF J20 att slå plantskolan Modo :-) Franz Nielsen gjorde 1 assit och Janos Vas 2, dessa är väl med i A lags truppen nästa år också. Jag hoppas verkligen att dessa 2 killar får chansen kanske i en 4e kedja eller om man låter dem spela med några mer rutinerade grabbar.
ja, verkligen kul att J20 slog MoDo i första kvartsfinalmatchen. Imponerande! Och vann tydligen helt rättvist med, om man får sätta tilltro till skottstatistiken! Jonsson, är det bäst av tre matcher, eller?
Personligen anser jag att det finns många i J20 som borde få chansen i Elitserien nästa år. De ska matchas försiktigt fast ändå få rejält med matcher.
Många skriver om värvningar här, Knutsen, Sursoo och allt annat som varit på en hockeyrink. Varför? Det allra bästa hade varit om MIF struntat i allt sånt, tagit ett mellanår för att spela in J20 killarna i laget. Det finns nog med erfarenhet i de som är kvar i Atruppen efter Ola, Sandström och Due-Boije är borta. Varför man vill ha in fler skräcködlor i laget förstår jag inte. Ser hellre att MIF missar slutspel med egna unga killar i laget än att de blir utspelade i kvarten med Viasats Classic oldboys gäng.
Lindquist verkar vara på väg hem till 08-stad. Om det är så är det underbart. Vilken befrielse! Lägg hans lönekostnader på ungdomslagen. Istället för att skaffa icketacklande ShampooKnutsen, misslyckad i NHL två gånger. Vi får bara en ny Linkan i truppen om han kommer. Ett fiasko.
Hellre Janos Vas än Knutsen och Bisett i MIFs lag nästa år.
Svehla själv har ju sagt att han tänker sluta efter den här NHL-säsongen ... kan ju förstå med tanke på att han spelar i ett sånt skitlag som Florida Skulle nog bli ett riktigt bra tillskott för Malmös redan gamla backbesättning..även fast svehla inte e så tokgammal va
Född: 13 November, 1975 Längd: 180 cm Vikt: 91 kg Position: Forward Säsonger i LHF: 1 Moderklubb: Sovjets Vingar, Ryssland
Säsong 2001/2002 GP G A P + - 48 15 3 18 26 29
Info om hans spelstil:
Föredrar att spela aggressivt” Av andra beskrivs du som en powerforward med bra skott. Håller du med? – Hmm… det kanske stämmer. Är inte direkt någon stor tekniker, föredrar att spela aggressivt och gå rakt på mål, instämmer Toivo som har fått vara med om en tuff säsongsöppning med sitt nya lag(Luleå).
I vilket fall är nog priset mer än vad han är värd, är han skadefri så en helt ok spelare. Men skador har följt hans karriär, så jag ser gärna att han lämnar LHF, efter haft ett flertal långtidsskadade spelare i LHF känns som man hellre ser en mer stryktåligare spelare. Petri Varis som LHF jagar ser ut att vara en spelartyp jag gillar, iaf på pappret.
Överdriver du inte lite där Stefan, såpass mycket tror jag inte det kostar. Kommer inte ihåg vad står i hockeyligans stadgar med har fö mig var runt 400.000 för en landslagsmeriterad spelare.
japp det går ut, men i Elitserien så har vi nått som kallas för utbildningsbidrag... vilket gör att Suursoo kommer att kosta 500.000-900.000kr i bara övergångssumma.
Kan vara intressant o veta om Yared Hagos m.fl. kommer möta MIF i semin eller spela kvalhockey me A-laget...
Frans Nielsen var upptagen med danska landslaget idag.
På lördag bör han finnas med i J20 uppställningen igen.
Säsongen är fortvarande INTE slut! :o)