Imorron är det dags för match mot Brynäs, och jag tänkte för en gångs skull gå ut tidigt o tippa.
Annars brukar jag ju vänta till sista minuten, men då hinner ni ju inte rusa o lända in ert tipps på oddset, så nu ger jag er lite extra tid. ;)
Imorron SKA vi vinna. Om vi inte vinner imorron så förtjänar vi att ligga sista i tabellen, så enkelt är det. Brynär har osso skador, plus att deras spel inte existerar. jag har sett två matcher med dem i år, och det jag har sett har varit pinsamt dålig. Framför allt offensivt.
Så tipset blir som så här. 4 - 1 Hadlöv ska inte släppa två puckar mot BIF, det ska han inte... Men en trillar in, förmodligen i BoxPlay.
CoolaKoffe: vad är det för fel med det att Björk ska spela istället för Öhman som är skadad? och Öhman skadade sig inte i matchen mot DIF. han fick ont i armen innan matchen .kanske han var rädd??)))) och sen båda Valdix&Björk spelade mycket bra mot Dif. Valdix bara växer och växer tycker jag. kaz.
carina: jag hatar Djurgården bara för att alla domare fjäskar och slikar deras A** för att detta är Stockholm pack. carina DU behöver inte läsa mina inlägg i framtiden ok? jag skriver vad jag vill och vad jag tycker. det är fritt fram. -:( och nu till dagens träning vi hade fyra kedjor på isen idag (nästan) och Jeppe ska vara med imorgon. den nya kille(Sjögren) var bra på träningen och gjorde många mål (på träningen) :o) han ska spela istället för Toivo. Öhman var på isen men han var inte het så jag är tveksam.
Redhawk: Men läs igenom ditt inlägg och titta hur ditt resonemang haltar. Domaren gjorde si, domaren gjorde så, domaren är dum i huvudet så nu hatar jag Djurgården. Öhhh...ok.
Håller med dig, även vi som av olika orsaker inte var i 08stad är heligt uppretade över ildådet mot våra spelare.
DIFmaffian är otäckt mäktig i vårt land. Igår en hockeydomare, innan det en fotbollsdomare (DIF- Hammarby) samt ytterst märkliga domslut GIF Sundsvall- MFF. Hur kan dom känna någon stolthet över sitt lag när de vinner på det sättet?
Jag kom precis från Stockholm och riktigt förbannad på domaren Winnerborg. kan nån hjälpa mig och svara på dessa frågor? 1- kam domare utvisa en spelare om han tacklar en annan spelare med rumpan? (Tornbergs tacklingar om ni kommer ihåg det. 2- kan domare döma en avvaktande straff? och i slutet av matchen han gav Pettan &Taxe 2+10minuter utvisning. han inte klock denna kille. och fr.o.m idag jag hatar Djurgården med hela hjärtat. bara för att dem är stockholmare så ska de inte ligga som sist i tabellen. och tror inte att football förbundet ska inte heller straffa DIF för att deras supporter har kastat en föremål på linje domaren i matchen mot Hammarby. vad säger ni om detta??? kaz.
babymaker: hur gårdet nu på söndag då alla skåningar jag gillar brynäs men som ni vet jag vänder helst på tabellen om man säger så tror på förlust med 4-1 Malmö vinner alltså
Hur går det nu på söndag då , ska vi spela hockey eller tjaffsa då med? Nä Malmö nu får ni slipa skridskon xtra mycket och ta tre 3 poäng till oss supportrar å övriga fans. HEJA HÖKARNA.....
Hej Alla Malmö supporters ! Vi i Timrå har tröttnat på att media nonchalerar allt vad Ishockey heter utanför Tullarna. Vi har därför gått ut med ett upprop bland Elitserieklubbarnas Fans. Av någon annledning har det blivit TV4a som vi bearbetar. Men det är ju inte så konstigt, de är ju en av de största och mest DIF anspråkare med Challe Berglund i spettsen. 1/8 av Sveriges befolkning bor i STHLM. 7/8 är resten vilket innebär du och jag m.f. För att det skall få genomslags kraft måste vi ena oss över hela landet. Följande lag finns numera representerade i 7/8 ars fight mot jätten. Luleå, Timrå och Frölunda. Följande lag är oxå kontaktad MoDo, Leksand men har ingen pejling på om det gett resultat ännu. För er som tvivlar läs, Erika Strandells artikel i AB www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213356,00.html Den bör alla läsa, klockrenare träff har aldrig skådats !
Så gå till Länken+ Forum & Chatt > sport på tv4a och skriv vad du tycker ( Seriöst) Om inte, gå dit och läs vilka bra inlägg det finns där.
Tränare: Du vi syftar bara inte på vinnerborg, detta sker bland andra tränare också...
Har en domare avgjort en match som han gjorde igår så måste man vell för fan agera på nått sätt..
Domarna måste ju inse att så här kan man inte hålla på, det är vell spelarna som ska få bestämma hur matchen ska sluta inte domarna...
Tränars: Ja va ska små knattarna tro? hmm..kanske att dom bara får en möjlighet att glädjas om dom byter lag till DIF, där man vinner oavsätt om man står med skridskorna på isen, fan lägg ner...sitter o funderar om du värkligen är svaret på en 08?
Tränare: Det är mina idoler med så man blir en aning frustrad när man ser hur dom beter sig , Dom är ju vuxna och ska bete sig därefter. MEN NU VINNER VI RESTEN.......
babymaker: Tack för ett bra inlägg!! Spelarna bör definitivt egna sig åt att spela hockey.
Jag försvarar inte Vinnerborg på några sätt, som en del vill tro!
Däremot så tycker jag vilket lag det än gäller i Elitserien så bör man inte bete sig såsom Malmös tränare och spelare gjorde igår!! För sån katastrofal domarinsats var det inte!!
Tänk er alla småkillar som såg matchen...undrar hur dom tänker om sina idoler i MIF.... är det så här jag oxå ska göra när jag spelar i mitt pojklag!!!
Tränare: Jag kommer ihåg en gång när Nicklas Wikegård träna Malmö, efter en match i globen mot DIF så sa han.
Det är en himla konstigt att man åker på en massa konstiga utvisningar i MIF, när ja träna DIF så hade dom här utvisningarna legat på pojk hockey nivå*märkligt*... ( Kan det ligga något i det TRÄNARE??)
Eller ett annat klart o tydligt besked är vell när DIF mötte Lule för ett par år sedan, vart en massa match straff med flera spelare inblandade, dock vart bara Luleå spelare avstängda.
Djurgården har stöd från domarna i både Hockey som Fotboll, inse det, i radion så hör man gämt om en massa tveksamma situationer i DIF hockey o Fotboll som döms till Djurgårdens fördel...
NI DIF supportrar runt om i landet vägrar att inse detta, medans övriga sport sveriger länge konstaterar detta me både bild o övrig bevis...
Igår så fick ni först en straff där man invänta en utvisning, första kunde man vell ta, man tänkte 'äsh han misstolka vell den"...men sen när det händer yttligare en gång i matchen så finner man inga ord, det är så jävla klent o dåligt, rent ut sagt skratt retande, vi MIF fans kunde bara skratta år eländet igår, man såg direkt på här vinnerborg vilken sida han stod på..
Rödhöken: Ja bland annat , samt att man gör det jobb man har på isen. Sen kan man avreagera sig på gymmet när man kommer hem , omvandla sin negativa energi till något positivt. Eller???
det händer mer eller mindre i varje match att spelare är framme EFTER matcher och säger det ena efter andra.
Sen är det upp till domaren att ge utvisning för det... inte för att jag ser någon vits i att ens beömda sig att notera upp dittan och dattan som utvisningar EFTER slutsignalen.
Då det inte påverkar något annat än statistiken på pappret... men en gång DIF domare alltid DIF domare är det inte så det brukar heta? :)
Och är det nått som syns så är det att du gör allt för att försvara en kass domare bara för att han är din "vän".
Tränare: Nu får du faktiskt lägga ner. Det är inte så att det ALLTID är domarens fel att Malmö förlorar. Och jag tror inte att det är någon här som tycker det heller. MEN din kompis Vinnerborg gjorde faktiskt inte en stabil insats i matchen igår. Och det är inte bara vi gnälliga Malmö supporters som tycker så!!!
Lägg ner tjafst nu, han gjorde en horribel insats, men det bli inte bättre av att vi tjafsar varandra till döds här inne.
Alla som inte är Djurgårdare vet vad som hände i Globen igår. Det är bara synd att det finns sånt här inom sporten idag. Dåliga domare förstår för alla. Gör som i NHL, fixa proffs-domare. Ge dem mer betalt så att de kan livnära sig på att vara domare så kommer vi se bättre domare, och mycket bättre hockey.
Jag vil hellre ha en kanadensisk NHL domare i en match mellan Kanada - Sverige, än en domare från elitserien. SÅ tragiskt är det !
A) Det var precis vad MIF gjorde. Efter matchen sa dem till V.
B)Vinnerborg jagar MIF blåsningar - alltid när jag har sett honom.
C) Inte uppgjort? Vågar du tro på dig själv?
Enligt dig är det alltså nu risk för en konspiration mot MIF bland dommarna. De snackar tydligen om sånt där om man ska tro dig och du kände ju Vinnerborg.. Råkar du försäga dig?
Jonsson: A) Ägna sig att spela hockey, bit ihop och kör på även om man får några "felaktiga domslut emot sig" Spelarna är ju i alla fall proffesionella (även om man verkligen inte kan tro det)
B) Varje domare anpassar sig efter aktuell matchsituation, allstå åker inte "runt och jagar" Malmö-utvisningar
C) Så låg nivå så jag knappt kan svara.....Det tror fan att det inte finns nåt som är uppgjort!!
Ps. Beter Malmö sig som dom gjorde mot Djurgården igår...så lär snacket "bland alla domare i Elitserien" att ta fart..och då kommer dom att ha domarna emot sig!!! Det är ju upp till Malmö-pågarna!!
Stefan: Hur skulle det se ut om X-antal spelare efter varje spelad match i Elitserien åker till domaren när matchen är slutspelade och säger både det ena och andra. Det skall alltså bli rutin på att dra på sig 10-minuters utvisningar när matchen är slutspelad!!
vet inte om jag tycker att du tillhör gnälltoppen här.. jag personligen upplever Anders och 19Nicke som enbart gnälliga personer som vänder kappan efter vinden.. Såga som f-n när det går dåligt och hylla lika mycket när det går bra..
Det är den uppfattningen jag personligen har fått av dessa två herrar, om jag har rätt eller fel vet jag dock inte... vad säger ni Anders och 19Nicke har jag rätt eller fel? :)
du kallar dig för tränare... när en match är slutspelad efter 60min och du drar på dig en eller flera utvisningar för att du häcklar domaren... vad ser du på för hockey då? Tror du att matcherna är 70min?
Jag har förstått att jag och signaturen Anders av vissa upplevs som gnälliga. Jag vill dock påpeka att detta beror på ett stort engagemang, och därav följande frustration när det ej går bra för MIF.
19 Nicke: ja, det är alltid trist när domaren avgör en match, särskilt när det förfördelade laget är ens favoritlag. Nåväl, man får hoppas att det jämnar ut sig i längden. kul att Sjögren gjorde en bra match, han är välkommen.
vad spelar det för roll om man drar på sig utvisningar när matchen är slut? Så länge det inte är matchstraff som kan leda till avstängning.
Och med en kass domare som igår med 0 känsla för hur en match skall dömas. En nivå som svänger likt en pendel på skala 0-100 beroende på vilket lag som gör vad.
Efter att ha sätt matchen i går live så känner man säj så jävla besviken, att Djurgården är favoriter hos domar kåren är inget snack om.
Jag tycker att det är skam för sverige att man inte kan dömma likvärdigt åt båda hållen, DIF spela inte fult, felet var bara att om man är Dif/are så får man göra vad som hällst, är man där i mot MIF/are så gäller helt andra regler..
Domarna hjälper DIF mot toppen...Skamligt men sant..
Jag vill passa på o ge Sjögren en eloge!..han har vinnar instinkt i kroppen det syns, åker mycket skridskor och ett bra spel sinne..
Det märks att du aldrig varit full pumpad av adrenalin och gett alt i en match, för att bara inse att vi kommer inte vinna idag, domaren har bestämt sig...
Måste bara citera Leif Boork som jag ofta tycker har märkliga åsikter min igår slog han huvudet på spiken:
"Marcus Vinnerborg borde få högt betyg men får det inte. Han gjorde rätt enligt regelboken men saknade känsla för rättvisa. Malmö förtjänade inte den hårda bedömning de utsattes för och förlorade matchen på det. 3–0 på bortaplan i första perioden förstörde hela kvällen. Heder till MIF som visade stark kampmoral på alla händer matchtiden ut"
Tränare: Givetvis blir spelarna som kämpar för sitt lag 100% av sin tid besvikna när en hobbynisse förstör för dem. Som sagt är det inte domarnas fel utan att de är deltids anställda som är problemet. Därav får vi också hålla till godo med domare som har svackor som inte är av denna världen. Vinnerborg är säkert inte Sveriges sämsta domare, men han håller definitivt inte internationell klass vilket man borde kunna förvänta sig av domare i en högstaliga.
Många ser hur både tränare och spelare beter sig på isen och det är dessvärre ofa även rätt av dem att bete sig som de gör, pga den medelmåttiga domarinsats man oftast får i en match. Det finns undantag, det är relativt sällan exempelvis Rådbjer tappar en hel match som Vinnertborg igår. Rådbjer har nämligen lite hockey i ryggmärgen som säger honom att han är på fel väg och ofta, inte alltid, reder han ut situationen och får då även spelarnas respekt.
Om en domare dömmer två "tveksamma" straffar till ett lag i en match... en spelare i andra laget blir nedriven fri framför motståndarlaget utan att få straff.
Nog f-n är man kass om man inte klarar av att hålla samma nivå rakt igenom. Domarna erkände dessutom EFTER matchen att de var osäkra på DIFs straffar och att det borde ha varit straff när Sjögren drogs ned på samma manöver som DIF spelarna fick straff på.
Fast det som är kul med att det blev två straffar igår var ju att det normalt inte döms så många straffar fast de är solklara.
Magnus: Jag kan ju säga dig att Sveriges hockeydomare står högt i kurs jämfört med andra länder. Så är det bara.
Kom bara och jämför med NHL-där domarna är heltidsanställda!! Ge Sveriges domare samma förutsättningar så kan vi ju börja snacka sen!!!!!!!!!!
Det är ju tur att det finns domare som vill ge sig ut på isen och döma!!!
Varför är det aldrig någon som ser hur tränare, spelare beter sig på isen...det är många många gånger under match som spelare och tränare skriker, gormar, skäller HELT UTAN ANLEDNING när situation efter situation är rätt bedömd!
En annan sak!! Skulle man jämföra en individuell spelare i tex. Malmö mot domaren i begågna misstag!!
Så tror/vet jag att spelarna VINNER antal FEL med hästlängder!! Men ett spelarna kan ju gömma sina misstag tack vare att man är ett lag! En domare kan ju inte gömma sina misstag!! Syns på direkten...och visst gör domaren misstag...konstigt vore annars!!!
Annars brukar jag ju vänta till sista minuten, men då hinner ni ju inte rusa o lända in ert tipps på oddset, så nu ger jag er lite extra tid. ;)
Imorron SKA vi vinna. Om vi inte vinner imorron så förtjänar vi att ligga sista i tabellen, så enkelt är det. Brynär har osso skador, plus att deras spel inte existerar. jag har sett två matcher med dem i år, och det jag har sett har varit pinsamt dålig. Framför allt offensivt.
Så tipset blir som så här. 4 - 1 Hadlöv ska inte släppa två puckar mot BIF, det ska han inte... Men en trillar in, förmodligen i BoxPlay.
Tipset:
MIF 4 - 1 BIF