Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 374341 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif-LHC
Kan någon här inne svara på varför i helvete inte Lillis bänkar Jussi när han spelar så fruktansvärt dåligt?
Inte en passning eller motagning fungerade.
Man blir bara så trött när man ser det.
Det saknades villja i hela laget ingen som vågar sjuta när dom har läge utan bara föser puck uslingen mot mål eller så passar dom rakt i gapet på motståndarna.
NÄ SKÄRPNING NU!
Det är ju inte så att dom inte skapar nått framåt det är bara det att ingen vågar skjuta när läget är rätt eller gå på mål och gör man det så är dom andra och byter.
Vi kan ju fan inte ge bort poäng som vi måste ha.

Stefan: Sannerligen! Jippie, HV borta nästa omgång... *SUCK*

Magnus:

hehe med tanke på att MIF inte gör några mål och så haft problem hela säsongen är det ett under att man inte ligger längre från slutspel än man gör..

Nåja, det är förvisso mycket positvit att två av tre lagdelar fungerar strålande. Med nuvarande spel borde vi i en kvalserie spela 0-0 i alla matcher och sen vinner vi ju alltid på straffar. :)

Magnus:

varav 4st är den senaste tiden...

Det mest osannolika är att vi har spelat 8(!!!!!!!!!!!!!!) matcher denna säsong utan att göra mål! Inte konstigt att publiken sviker, jag menar man kan ju lika gärna gå på fotboll om man inte ens får se mål i Isstadion...

Stefan:

MIF gör alltså mål på var 27.857:e skott
Motståndarna på 12,4:e skott
dvs MIF behöver skjuta mer än dubbelt så många skott för att göra ett mål.

I och med att SSK tog bonuspoängen är vi nu sist i tabellen igen, förvisso med samma poäng som både LIF och SSK och bara 6 poäng från slutspel. Men vi kan knappast räkna med att sluta någon annanstans än sist om vi inte gör mål. Det är mest synd om försvaret och Hadelöv som gör jätteinsats efter jätteinsats bara för att se att våra forwards inte gör det de är till för...

nek97raj:

MIF - Linköping 33-22 i skott 0-2
MIF - Djurgården 17-24 i skott 2-1
Timrå-MIF 23-24 i skott 1-0
MIF - SSK 17-19 i skott 2-1
Brynäs-MIF 27-41 i skott 3-0
Luleå - MIF 34-33 i skott 5-0
MIF - Leksand 30-37 i skott 3-2

match, skott samt resultat i omgångarna 32-37
MIF skott: 195
mål: 7
Motståndare skott: 186
mål: 15

nek97raj: Men herregud, 33 skott och 0 mål. Det är löjligt! De senaste tio matcherna har vi gjort, håll i er, 11 mål!!!! Det absolut värsta är att vi bara släppt in 18 och det innebär att vi släppt in minst mål av alla lag i ES dessa tio matcher. Men vad hjälper det när vi inte kan göra ett ynka mål på 33 skott?

Magnus: Otroligt att det aldrig släpper! Nåväl, MoDo & Luleå förlorar

Jag vet inte men kanske borde vi döpa om oss till "Jultomten". För vi är ju verkligen laget som älskar att ge bort poäng! *SUCK X 1000*

Noterar att vi i sedvanlig ordning öser in mål idag... *SUCK*

Sv: Linkan
Från officiella MIF-sajten:
"Mattsson skadade sig i förra omgången. En spricka i tån kan ta flera veckor att läka.

Det var under andra perioden i matchen mot Djurgården som Jesper Mattsson täckte skott och fick pucken olyckligt på skridskon.
Under Onsdagen röntgades Jesper och fick beskedet att han fått en spricka i stortån. - Det tar upp till fyra veckor att läka en sådan skada, säger Redhawks massör Mikael Larsén.

Direkt efter Jesper erhållit skadan mot Djurgården fick han en injektion för att lindra smärtan. Mikael Larsén säger att det inte borde vara några problem att fortsätta på samma spår.
- Jesper själv vill fortsätta spela och jag tror inte det kommer påverka läkandet av tån. Vi räknar med att han spelar mot Linköping, säger Larsén till klubbens hemsida."

Magnus: Skönt att MIF spolade den frökenliraren

Sv: Skador
Enligt en ytterst initierad källa avstod Andersson från spel mot DIF p.g.a. problem med bihålorna.

Stefan: det vore ju perfekt :-)

nek97raj:

självklart kan jag höra efter, kan slå han en signal under torsdagen och höra efter.

Jodå kontakt har vi men inte så ofta som förr i tiden :)

Magnus: Håller med dig, blev grymt besviken på Linkan när jag läste artikeln. Om han nu tyckte så illa om Malmö så hade det väl varit bättre att bryta kontraktet och lira i nån klubb i Stockholm. Usch, vilken diva han är=(

Linkan
Läs gärna den bifogade länken, intervju med Linkan. Lite intressant om Malmö tiden, svaren gör ju inte att man känner mer sympati för honom än innan direkt. Han var en utgift, varken mer eller mindre. Totalt meningslös spelare som var så långt ifrån professionell man kan komma...

Om han nu hade så stort Dif-hjärta kunde han väl varit professionell nog att;
A. Spela i lägre serie i Sverige för att inte möta Dif och för att kunna bo i Sthlm.
B. Fortsätta utomlands till Dif ville ta honom tillbaka.

Stefan: kan inte du fråga Lundh ang. skadorna, ni håller väl fortfarande kontakten?

Magnus: det verkar troligare att det är en hastigt påkommen magsjuka, då han enligt uppgift på den officiella sajten skulle spela.
Jag är förvisso ingen ortoped, men jag undrar om man inte kan spela hockey även med bruten tå.

Mikael Lindholm om du inte orkade följa rådet från scim.

Burra: Det här har inget med hockey att göra, det är affärer han haft utanför rinken men visst har han spelat i Mif. Dock ej under guldåren. Det var väl just efter att han slutat i Mif som det hela uppdagades om jag inte minns fel, men först nu har han fått sin dom.

Burra:

Ta en titt i Timrå-boken.

Härlig seger igår, hoppas vi kan fortsätta klättringen uppåt i tabellen. Kan bara hoppas att Mattsons skada inte är för allvarlig också, han är den ända som producerar mål verkar det som :-(

Någon som vet mer om detta ??
Svensk hockeyspelare som dömts till fängelse för skattebrot.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,418558,00.html

Skulle inte förvåna mig om det handlar om en Miffare från guldåren, men det kan också vara Frölundaspelare. Både MIF och Frölunda har ju haft problem hos skattemyndigheten.

Magnus:

enligt TT så var samme Andersson sjuk.

nek97raj: Enligt webradion igår var Andersson knäskadad, hoppas de har fel.

Sv: Malmö-Djurgården
nek97raj: Japp, italienska... :)

nek97raj: mmm, få Jeppe skadad nu vore INTE bra.

Men men, om jag känner jeppe rätt så kommer han inte vara borta länge även om den nu är bruten.

Magnus: Eller är det måhända snarare italienska?

Skador
Enligt sportradion var Andersson magsjuk, icke så oroväckande, m.a.o.
Däremot skadade sig den som gör MIFs mål, Mattsson:
"Jesper Mattsson vann SM-guld med Mif redan som 17-åring. Till skillnad från Magnertoft har han alltid varit en finsnickrare och målskytt. I går var han också den uppoffrande kämpen.
Det kostade honom kanske en bruten stortå. Ett av flera skott han täckte prickade olyckligt.
- Vi får se när jag röntgats hur illa det är, säger Mattsson."
Vi får sannerligen hoppas att det ej är något allvarligt

Magnus: Dina spanskkunskaper är i sanning imponerande!

scim: Tackar!

Det är bara att gratta till segern ;D

Tänkte bara passa på att gratulera till segern och steget över rätt sida kvalstrecket, strongt att slå Djurgården!

Magnus:

matchfaktan som sades i Webbradion verkar inte passa överrens med den media målar ut... två skilda matcher enligt Webbradion var MIF det bättre laget andra och tredje perioden, enligt media var DIF det bättre laget i första och tredje perioden men Hadelöv räddade MIF:

Enligt webbradion var Peter Andersson knäskadad, enligt media är samma Peter Andersson sjuk..

"Malmö saknade sjuke backen Peter Andersson - ett klart avbräck eftersom Andersson varit Malmös i särklass bäste spelare under säsongen"

Magnus: Skön seger, ja SVT Text är en flopp

Svt Text fortsätter med sin härliga rapportering. Idag gick vi "upp till kvalplats". Svt Text är så sjukligt usla på att rapportera korrekt att det inte finns!

DIForever: Visst är jag glad för det, men när det i stort sett bara är att slå in pucken ska man inte pricka stolpar och ribbor...

Magnus: Var glad att ni vann...

Stefan: Fast nog borde vi gjort fler mål.

DIForever:

tackar jo de poängen behövs verkligen.

Får väl säga grattis till segern, det var välbehövliga poäng för MIF...

Varför ska det vara så svårt för Djurgår'n i Malmö... usch.

Magnus:

inte snällt att klaga när man vet att man inte skulle göra ett bättre jobb säjlv men men :)

Magnus:

vet inte hur det är idag men tidigare var dem avlönade på Webbradion de som sköter webradio och intervjuandet skulle få dela på en klumpsumma som jag inte kommer ihåg idag..

Stefan: I och för sig är han inte avlönad så man kan väl inte kräva för mycket men nog borde det finnas någon mer lämpad i Malmö av över 200000 innevånare? :)

Stefan:

*tyst* Djurgården anfallare *tyst en lång stund igen* nära mål för djurgården där*

mummel mummel, Mif får ut pucken nej det får dem inte *tyst igen*...

Magnus:

han blåser iaf för offside för djurgården :p bättre än inga avblåsningar alls :)

Det är i varje fall klart att domaren tappat matchen för länge sedan. Nu gör spelarna upp själva vilket tyder på en, dessvärre, allt för vanlig USEL insats av våra kära domare.

« · 374341 · »