Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 67140 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
1-1 ett riktigt skitmål av Hv...

Skott i ribban av Pettan precis..

MIF tar över matchen mer och mer enligt Sylvegård.

Han är ryggskadad.... skulle man vinna idag så är det ändå inte säkert att han kommer att spela mer i detta slutspel.
Man har testat honom före matchen idag, men verkar inte som om ryggen höll tyvärr

12.17 2 min HV71 76. DAVIDSSON, Johan HOLD

In med Hannula igen så kommer 2:an.

Någon som vet hur det är med Riihijärvi? Han är väl inte me didga heller...

Men titta de kan visa från MIF matchen..

Hannula kommer från tekningscirkeln åker in i slottet och sprätter in pucken enkelt bakom Liv...

sen tillbaka till DIF matchen igen... 1.10 från MIF och resten från 08... undrar vad Gone ska skylla på nu.?

Sv: HV71 - MALMÖ IF
09.10 2 min MIF 28. SANDSTRÖM, Tomas CROSS

Så kommer den store, gamle och förvuxne bäbisen och blir utvisad. Bänka idioten!

Vi får väl hoppas på att Frölunda stänker in 5-0 så snabbt som möjligt, då kanske de byter till Jönköping!

Åhh Sandström är med...

utvisad :(

HV71 - MALMÖ IF
08.33 0 - 1 EQ MIF 51. HANNULA, Mika

Hannula är den enda som vaknat i detta slutspel...

Jo nu kom det ett pling i rutan..

här stannar man hemma för att se MIF på C+ istället för att åka och fira brorsan... och får man se nått av matchen?

08.33 0 - 1 EQ MIF 51. HANNULA, Mika

men inte ett ljud om det på C+

40min sändning 1min MIF..resten DIF hmm

8min spelade i matchen DIF-VF och inte ett ljud från MIF matchen än så länge.... Hur långt har det spelats i Jönköping?

Nubben

trist är att du verkar få rätt oxå... sedan försnacket började för 20min sedan har det mer eller mindre varit enbart DIF snack som vanligt..

Och det är just DIF matchen de börjar sända... OVÄNTAT? nope!

Sv: VAD SOM EN SKER!!!
ZEB:

Så här är det.

Liv har ett starkt försvar framför sig, han har talang men inte som Hadelöv.

Hadelöv däremot har ett av de svagaste försvaren som någonsin spelat i Elitserien, framför sig.

Båda är kababla till att göra "omöjliga" räddninagr. Om du säger något annat om Hadelöv har du tyvärr ingen kolla. Bara att ta en titt på förra årets slutspel då Hadelöv var suverän mot Brynäs.

I år har det gått sämre, men det beror I-N-T-E på Hadelöv (lika lite som det berodde på Salo att vi förlorade mot Vitryssland). Det beror helt på att han inte får någon hjälp av backarna.

Så är det.

/Andreas

KOM IGEN IKVÄLL MIF!!!!

I samma sekund som Hadelöv släppte in säsongens första skott på mål i öppningsmatchen mot SSk (genom plocken) förstod jag att han skulle ha en piss-säsong i år igen.

Jag fick för mig att du nämnde -94. ja, det kan hända att MIF vinner idag, men inte mycket talar för det, tyvärr. Laget är för ihåligt, endast en till två femmor fungerar. Hadelöv måste göra en osannolik match för vinst

Om Hadelöv är en större talang, då måste du mena att Liv är en träningsprodukt?

Och det tycker jag inte stämmer alls. Det SYNS på LIv att han är född målvakt, han spelar med en intensitet och ett engagemang som Hadelöv saknar. Liv gör ibland de där "omöjliga" räddningarna, vilka Hadelöv aldrig gör.
Ibland ser det ut som LIv har tur, men det är bar adelvis tur då. Han har den där lilla ingridiensen som andra inte har, sp gör att han räddar pucken precis istället för att den precis går in.

Min åsikt står fast...

Kan inte hålla med dig om det. Hadelöv är en större talang tycker jag. Bättre på frilägen och öppna lägen. Sen att Liv har ett bättre försvar framför sig är en annan sak. Vi får väl se hur matchen gestaltar sig idag, men jag tror på seger: 0-3

VARFÖR skulle Hadelöv överglänsa Liv?

Inget talat för det.

Han kommer att släppa in första skottet. Sedan, när vi ligger under med 3-4 mål så börjar han spela bra och gör frilägesräddningar osv.

Liv är bättre, en större talang än Andreas.

nek97raj: vem har jämfört med finalen 1994? Jag jämförde mde kvartsfinalen förra säsongen då MIF gjorde det oväntade. 4-0 mot Brynäs. vände sista matchen i tredje perioden. låg under med 04 inför tredje och vann med 5-4.

Det är så små marginaler som kommer att avgöra idag. En Hadelöv på topp,´som överglänse Liv. Mer behövs inte...

Vi är FÖR DÅLIGA.
ALLA våra backar är USLA och jag begriper inte vad de gör i laget.
FÖR GAMLA, ingen glöd kvar, inget hjärta. De är inte hungriga längre.
DÄRFÖR förlorar vi och åker ut idag. Vi behöver nya, unga, sugna spelare som vill spela rolig hockey och inte se ut som några stenstatyer när motståndarna kommer virvlandes.

Anledningen till våra 2 skitsäsonger på raken stavas FÖRSVARET.
Ut med ALLA backarna och in med sex nya.

Idag tar säsongen slut.

En väsentlig skillnad mot finalen mot MoDo 1994 var att MIF då hade ett oerhört bra lag. Men, som sagt, man ska aldrig ge upp.
Nubbens tips: hoppas det slår in, omöjligt är det inte. Annars kan man lägga en inte allför lysande hockeysäsong till handlingarna(es + os).

Långt ifrån avgjort!
Vill bara kommentera att matchserien mellan HV 71 och Malmö långifrån är avgjord. MIF ger sig aldrig! Visst kapaciteteten saknas på alltför stora ställen i laget, men vi ger oss inte. Så många matcher vi vänt denna säsongen. MIF är bra på att göra oväntade saker och att vända matchserien mot HV får väl betraktas som rätt så oväntat. 4-0 mot Brynäs förra slutspelet var väl rät så oväntat.

Fördelen till HV är inte större än 70-30 tror jag. Och om vi vinner idag sänks fördelen till 55-45. Om vi lyckas få en tvåmåls ledning idag så släpper vi inte den!

Tips: 0-3

Tipset blir en seger för MIF idag....

Resultatet känns inte helt 100, men jag tror nog att vi vinner med 4-2.

Hannula, Hadelöv, Thure blir matchvinnarna idag.

15:30 smäller det.

Det är förjävligt att man inte kan se hela matchen, Canal+ sänder ju båda matcherna samtidigt på EN kanal !!! Eftersom Djurgården är i den andra matchen så kan vi nog förvänta oss massvis med hockey från Glöben idag. Det är förjävligt, vi borde klaga för så här ska det fan inte få gå till...

Blire nått inför match idag?

mvh

Det är klart att man inte ska bänka Sandström..
Alla spelare behövs om man vill vinna SM-Guld..
Problemet MIF har haft är att man inte fått gång
alla sina kedjor och ett minus på det är
att Riihijärvi är skadad..... MIF måste sluta ta en massa
utvisningar och börja spela klyftigt som de gjorde i
första period mot HV i förra matchen..
Den kedja som de nu litar på är med
Hannula så man kanske skulle moblera LITE
inte för mycket i kedjorna med åtminstone så att man har snabba
spelare som kan kontra.....
//lars

Alltså HV 71 har varit bättre i år än alla andra år..
De har fått en bra trupp så man ska inte bli så
besviken om Hv går vidare det hade varit
något helt annat om det varit ett lag som
t.ex Linköping m.fl....

//lars

Det är klart att det inte är kört..
Se när de mötte Modo Hockey för några år sedan..
La under med samma siffror i matcher
och Modo hade satt champagnen på kylning
och MIF kontrade med att vinna.....

Det säger jag bara....
Man ska aldrig ge upp fören domaren har blåst sin PIPA....
//lars

Nog e de inte kört MIF kan komma igen å vinna me 4-3 i matcher om de skärper sig

VAD SOM EN SKER!!!
D blir jävlig surt om ni åker i ut i morn MIF, men som sackt.

VAD SOM EN SKER, VI KÄRLEK GER, VI KOMMER ALLTID ÄLSKA ER.

MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

MIF har allt att vinna imorgon så jag tror vi kommer få se full fart framåt snarare än att hålla tätt bakåt. Jag hoppas på att man kommer bänka Sandström för han verkar ju slöa ner hela laget.

Nu blev förra amtchen försötd pga en massa skit som inte hör hemme på en ishockey rink. Men men, vi glömer, filmningar, felaktiga domslut, höga klubbor, övergrepp m.m.

Jag måste ju komma med ett hett tips inför matchen imorron...

Tipset inför lördagen är ett rätt säkert sådant.

MIF tar matchen imorron med 4-2. Jag tänker itne motivera varför, ni kommer sjlva få se det imorron, MIF kommer spela tätt bakåt i första och sen kommer man öka och öka, tillslut kommer inte ens domaren kunna stoppa oss.

Sv: NYA MIF!!!
det är sorligt att år efter år efter år samma skit. vi räcker inte helt enkelt. med såna gamla spelare och mätta vi kommer ingenvart.
jag kan inte mycket om hockey men det är sorligt när jag tittar på mif och vad de håller på under alla sina matcher i år. var inte bra alls. och dessa matcher som de vunnit vardet bara tack vare dålig pestation av motsåndare laget . och igen vi får väll hoppas attvi blir bättre med nytt blod i laget . heya boys.
och skit i säsong 2001'/2002.
kaz.

Sv: HV71 - MIF
Korrekt analys, Stefan. man har ju aldrig trott att det här rätt så ihåliga laget skulle vinna Sm-guld, men det är trist att konstatera att formen nu under slutspelet tycks vara fjärren den spom laget hade innan os-uppehållet. HV var den optimala motståndaren, så med tidigare berörd form hade MIF nått semin. Som sagt, det är inte för sent än, men det ska mycket till

Sv: HockeyLive
Get the point nek97raj ?

nej97raj förlust igen !
Gammlingarna klarar inte av det dom hällst vill göra .

Spela Slutspel.

Imorgon Lördag blir dom utslagna med hela 4-1.

Vi ses 2002/2003 gundserien

Sv: Hur e det möjligt?
Dream on, kalle

Nä, det var litta dållett

HockeyLive
Lite HockeyLive statistik antal lyssnare på webradion efter matchen.. inget vidare stort intresse där :)

Torsdag (kvart 4)
HV-MIF 74
Tisdag (kvart 3)
MIF-HV 45

Kungen67:

Ricard persson är 32 år, ej 33 ännu!
Rätt skall vara rätt ju!

;-)

Kungen:

Svehla är nyss fyllda 33år

så så var det med det lilla vännen!! *skrattar*

KUNGEN67

Visst är de över 30, men de är ej heller 36 bast!!! Eller hur, en viss skillnad!!

3 år är en rätt stor skillnad i dessa sammanhang, men sen menade jag inte föryngring i just backled, och det skrev jag ej heller, att du tog det så, får stå för dig kungen ;-)

Med föryngring menar jag dels juniorer upp, där finns bra lovande juniorbackar som bör få chansen, till exampel Johan Björk, Henrik Blomqvist och får man då hem så bra rutinerade backar som nämnda gubbar är, så borde det kunna fungera ypperligt ihopa med dessa unga juniorer!!

Du behöver ej berätta för mig hur gamla de nämnda backarna är, jag vet nämligen det själv förstår du! ;-)

CHRISTOFFERO!

Du skriver om att Malmö behöver föryngras lilla vännen, hur gammmal är Petri jo 33 år, Hur gammal är Ricard Persson jo 33 år hur gammal är Svehla jo 33 eller 34 år.
Tycker inte det låter som en föryngring av laget, men vad jag kan skriva är att oavsett hur gamla dessa backar är så är det 3 mycket mycket bra backar.Men sluta haka upp er på åldern av backarna

cosmicboy

petri limatainen ett rykte!

rudslätt har jag sett ryktas även för DIF, och då tror jag han hellre väljer DIF än MIF, då han är 08... tyvärr!

Jag är bara jäkligt rädd att MIF gör samma tavla som i fjor, att gå och vänta och hoppas på spelare som inte bestämmer sig för hur de skall välja, månne det inte bli så i år!!

Vi behöver fanimej nytt fräscht blod i laget, ta upp juniorerna som det skrytits om, låt det inte bara vara snack, utan gör slag i saken och ta upp dem till nästa säsong!

Ricard Persson är oxå ett rykte, back i NHL, spelat tidigare i MIF, hoppas verkligen vi får hem honom, mycket duktig.

Sen kan man ju bara drömma om Robert Svehla, han skall ju enligt rykten sluta i NHL... kanske komma hem till MIF??

Jag hoppas på 2-4 nya backar, och nån riktigt bra center, det behövs i vårat lag!!!

Så dax att öppna plånboken MIF!!

Och enl Kvällsposten igår, så är det dags med en kraftig föryngring enligt Percy själv, och där står att både han och Lillis jagar nyförvärv, hoppas att MIF då också vinner i dragkampen om nya spelare!!

Go MIF

SM SEMIFINAL !

Troligen blir det :

FBK v/s Frölunda 3-2 i matcher

MODO v/s HV71 2-3 i matcher

Final

FBK - HV71 2-3 I matcher

Hoppas på ett gott Slutspel!

Jag hoppas på storstädning inför nästa år. Jag har sett alla MIF:s matcher i slutspelet och jag fattar inte varför Sandström gör sina sämsta matcher för säsongen. Jag såg sista omgången mot LHC, då tyckte jag Sandström var en av isens bästa spelare.. men mot HV har han varit totalt osynlig...

Peter Andersson var strålande idag, den enda riktigt bra backen vi har?? Jag tycker det är ett jävla tjat om att städa bort det gamla.. men Peter Andersson håller så pass hög klass att ska vi nog behålla ett år till. Petrasek tycker jag oxå håller god klass. Rydmark har varit pigg i slutspelet oxå tycker jag så det gör inget om han får vara kvar...

Nån som har hört nått om några nyförvärv förutom Rudslätt?

Coaching i kväll var OK. De hetaste spelade men det är som du säger selma, det finns inget "vi" i laget. Det är ett lag i sönderfall, har varit det sen vi starta om. Därför behöver man städa ut dödköttet och ta in talang. I massor.

Tack för det inlägget,förklara det för Jonsson också.

« · 67140 · »